Zobacz temat - [R75] Wysoka "falująca" temperatura 2.0V6
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wysoka "falująca" temperatura 2.0V6

lassie - Sob Wrz 19, 2015 22:29
Temat postu: [R75] Wysoka "falująca" temperatura 2.0V6
Witam,
ostanio jeżdząć po mieście zaczęła mi się podnosić temepratura na maximum wskażnika, poświeci chwilę i opadać.
Ostrzega o wysokiej temp. i po paru chwilach (raz dłuzej,raz krócej) temparatura opada do połowy tak jak zwykle.
Wentylator chodzi (nie wiem czy na wszystkich biegach ale chodzi). Wentylator chodzi nawet chwile po wyłączeniu samochodu.
Raz jednak jak się zatrzymałem to płyn w zbiorniczku się zagotował.

Przeglądałem formum i temat chłodzenia jest poruszany wielkrotnie i z każdej storny, jednak chciałem zapytać przez rozbieraniem całego auta od czego zacząć poszukiwania. Termostat ?czujnik temp. ? biegi wentylaora ?

Pozdrawiam Piotr

Dominoz - Sob Wrz 19, 2015 22:34

Ja tak kiedyś miałem w Hondzie Accord.
Skończyło się wywaleniem oleju i zatarciem silnika...

aimp12 - Sob Wrz 19, 2015 22:48

Miałem to samo 3 miesiące temu. U mnie się skończyło uszczelką albo prawdopodobniej głowicą. Zaczynało się właśnie tak, że podczas jazdy wskazówka na czerwone pole na 3 sekundy, potem w dół. Na początek sprawdź stan płynu chłodniczego i czy masz w ogóle ciepłą chłodnicę.

Jeżeli wentylator pracuje nawet jak wyłączysz silnik oznacza to, że wszedł na tryb awaryjny, krytyczna temperatura.

SeniorA - Nie Wrz 20, 2015 14:58

lassie napisał/a:
od czego zacząć poszukiwania.
sprawdzenia płynu chłodniczego na zawartość CO2
adam_26 - Nie Wrz 20, 2015 21:15

Zobacz jaki masz poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym jeżeli w ogóle jest w nim płyn. Przeczytaj też tutaj dokładnie procedurę odpowietrzania układu, https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=553057#553057

W prosty sposób sprawdzisz dokładną temperaturę rozgrzanego silnika na diagnostyce OBC rozdział 7 więcej masz tutaj : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346 zobaczysz jaką temp ma silnik i przy jakiej temp włącza się wentylator, może jeździsz bez biegu wentylatora możesz mieć problemy z HGF :???: no i zrób test na CO2 tak jak pisze SeniorA

lassie - Nie Wrz 20, 2015 21:47

Dzisiaj troche popatrzyłem w auto i próbowałem dolać płynu i odpowietrzyć układ.
Niestety na niskich obrotach doszedł do 110 stopni i wentylator ani drgnął i wszystko się gotowało.
Przy dolewaniu płynu, ściągnąłem filtr i dolot powietrza i okazało się że wszystko jest w oleju i z przepustnicy ciągle wypływa olej albo olej z płynem.
Tak czy inaczej skoczyńy się pewnie na wymianie uszczelek i regeneracji/wymianie wentylatora.
A że się nie znam, nie mam narzędzi ani miejsca do grzebania to odwiozłem auto do warsztatu i zobaczymy co jutro powiedzą.

sebol11 - Nie Wrz 20, 2015 22:10

Nie zazdroszczę kosztów jeżeli to uszczelka ale musisz się upewnić i posprawdzać bo olej w przepustnicy świadczy o tym ,że trzeba separator założyć.
rafalmis1 - Nie Wrz 20, 2015 22:22

a może po prostu termostat czy jego rurki pękły. Do tego uwalił się wentylator, dlatego nie włącza się.
A olej w dolocie jest normą !!

aimp12 - Nie Wrz 20, 2015 23:26

Ja bym dla pewności sprawdził zawartość CO2, jak pisał SeniorA, wtedy będziesz mieć jasną sytuację.
A odnośnie oleju w dolocie, to jak wspomniał rafalmis1 jest to normą, u siebie miałem to samo.