|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
MGF i MG TF - [MGF] którego wybrać, MGF czy MG TF?
vacek - Sob Wrz 19, 2015 23:03 Temat postu: [MGF] którego wybrać, MGF czy MG TF? Witam Szanownych Kolegów.
Planuję w najbliższym czasie nabyć MGF 120KM lub MG TF 136KM. Bardziej mi się podoba MGF, ale doczytałem, że w MG TF wprowadzono kilka ulepszeń mechanicznych. Możecie mi doradzić od strony praktycznej, czy wprowadzone zmiany są bardzo odczuwalne?
Czy jest wśród Was ktoś z okolic Łodzi, kto miałby chęć zaprezentować mi swojego MGF/TF?
BigBoyPL - Nie Wrz 20, 2015 11:45
Pierwszy raz wypowiadam się w tym dziale.
Jedno słowo klucz : "hydragas".
Zobacz sobie co to jest i co jest z tym związane.
flapjck1 - Nie Wrz 20, 2015 12:15
Eee wbrew pozorom hydragaz to nie zlo, od czasu do czasu trzeba napompowac i tyle
Nowe amorki do mgtf-a to wiekszy klopot cenowy
Zasadniczo jezeli nie masz twardego postanowienia z wyborem to szukaj ladnej niebitej sztuki zdrowej mechanicznie
Silnik skrzynia pozostaly bez zmian, mgfa mozna kupic bez zbednych gadzetow, potrzebna jest tylko klima, abs itepe sa niepotrzebne
vacek - Nie Wrz 20, 2015 19:06
O hydragazie już przeczytałem, nowe nieosiągalne, ale jest w razie czego zestaw do konwersji na Suplex-a za jedyne £800, ale pewnie mogę go mieć znacznie taniej...
Czy da się zaadoptować przekładnię kierowniczą z TF do F? Przełożenie 2.8 brzmi znacznie lepiej niż 3.2
ABS i A/C potrzebuję, bo auto będzie używane całorocznie. Rozważam jeszcze inne kabriolety jak np. Alfa Spider, Miata lub Barchetta.
Jeśli ktoś z Was planuje sprzedaż MGF lub TF, proszę o PW. Po naprawdę zadbany egzemplarz mogę pojechać na drugi koniec Polski.
kryty - Wto Wrz 22, 2015 03:01
vacek, ja jestem z okolic Łodzi. Szczęśliwy (chociaż pechowy) posiadacz srebrnego MG TF 136KM. Niestety swojej sztuki nie mógłbym Ci w tej chwili zaprezentować bo padło w nim sprzęgło W tej chwili stoi w Zduńskiej Woli i próbuję jakoś zorganizwać naprawę...
Za kółkiem MGF nie siedziałem więc porównania nie mam, ale ze swojego TF jestem bardzo zadowolony (no dobra byłem, dopóki jeździł)
Jeśli chcesz się przyjżeć z bliska i sprawdzić jak się takim jeździ to możemy się gdzieś zgadać w Łodzi. Pisz na PM. Tylko najpierw muszę się uporać z tym sprzęgłem.
Tinuviel - Sob Wrz 26, 2015 02:00
Bierze TF, chyba że F podoba Ci się znaczniej bardziej (tak jak mi).
Masz do wyboru:
MGF
MGTF
Barchette
Alfe Spider
Toyote MR2 S/spider
MX5 NA/NB
Merc SLK
BMW Z3
Z tej listy, jeżeli zależy Ci na czystej przyjemności z jazdy to zostawiłbym MGF/MGTF, MR2, MX5.
Odnośnie MX5 vs MGF to za MGF przemawia:
- blacha, tu nie trzeba robić progów co rok
- wygląd wnętrza, moim zdaniem wygląda o niebo ładniej niż w MX5
- wykończenie, dal przykładu w MX5 NB w bagażniku leży luzem szmata na kole zapasowym
- praktyczność, bagażnik chyba w MGF jest większy a do tego z przodu można jeszcze coś upchać
- bardziej unikatowe
- połowa ceny MX5
- mym skromnym zdaniem po prostu auto jest ładniejsze zarówno w środku jak i na zewnątrz
Na minus:
- silnik w MGF (UPG, przegrzewanie itd) bardziej kłopotliwy niż w MX5
- wnętrze może i ładniejsze, ale spasowane koszmarnie w porównaniu do mazdy
- MX5 łatwiej się prowadzi
- Zawieszenie w MX5 jest bardziej przyjazne
- w MX5 mniej rzeczy się psuje niż w MGF
- MX5 na torze będzie jednak szybsza niż MGF
- Bardziej popularna, więcej aut na rynku, większa społeczność
Gdybym miał wrócić do MG, to bym teraz kupił TFa najlepiej z ostatnich lat produkcji w wersji 160km albo zwykłego i wsadził tam 160km, do tego wymienił przedni zderzak, lampy i tylny zderzak, finalnie auto wyglądałoby jak MGF a nie miało problemów MGFa.
TF jest sztywniejszy od Fa w sensie odporności na skrętność, ma normalne zawieszenie, jest lepiej poskładane tylko (moim zdaniem) jest po prostu brzydkie Dla mnie TF wygląda tak jakby ktoś zrobił kiepski tuning Fa...
Ja sprzedałem swojego MGFa, poszedł w dobre ręce, teraz kupuje MX5, za rok planuje MR2 i jak auto mi przypasuje je uturbie. Wyjdzie z tego unikatowy roadster z silnikiem centralnie, z masą poniżej tony, z mocą na kołach w okolicach 230km, do 100km/h poniżej 5s.
vacek - Nie Wrz 27, 2015 10:05
Tinuviel, dzięki!
Czy zderzaki i lampy F/TF są zamienne plug&play czy trzeba coś przerabiać?
Moc nie jest dla mnie priorytetem, do szybkiej jazdy po zakrętach mam inny pojazd
Z pozostałych marek BMW, Merc odpada kategorycznie, Toy-toy odpada cenowo...
Tinuviel - Pon Wrz 28, 2015 12:07
vacek napisał/a: | Tinuviel, dzięki!
Czy zderzaki i lampy F/TF są zamienne plug&play czy trzeba coś przerabiać?
Moc nie jest dla mnie priorytetem, do szybkiej jazdy po zakrętach mam inny pojazd
Z pozostałych marek BMW, Merc odpada kategorycznie, Toy-toy odpada cenowo... |
Wedle mej wiedzy przedni zderzak i lampy są P&P (nie trzeba zmieniać maski), nie mam pewności co do tylnego, ale tył w MGTF nie jest taki zły.
|
|