Zobacz temat - [MGF] którego wybrać, MGF czy MG TF?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF] którego wybrać, MGF czy MG TF?

vacek - Sob Wrz 19, 2015 23:03
Temat postu: [MGF] którego wybrać, MGF czy MG TF?
Witam Szanownych Kolegów.
Planuję w najbliższym czasie nabyć MGF 120KM lub MG TF 136KM. Bardziej mi się podoba MGF, ale doczytałem, że w MG TF wprowadzono kilka ulepszeń mechanicznych. Możecie mi doradzić od strony praktycznej, czy wprowadzone zmiany są bardzo odczuwalne?

Czy jest wśród Was ktoś z okolic Łodzi, kto miałby chęć zaprezentować mi swojego MGF/TF?

BigBoyPL - Nie Wrz 20, 2015 11:45

Pierwszy raz wypowiadam się w tym dziale.
Jedno słowo klucz : "hydragas".
Zobacz sobie co to jest i co jest z tym związane.

flapjck1 - Nie Wrz 20, 2015 12:15

Eee wbrew pozorom hydragaz to nie zlo, od czasu do czasu trzeba napompowac i tyle

Nowe amorki do mgtf-a to wiekszy klopot cenowy

Zasadniczo jezeli nie masz twardego postanowienia z wyborem to szukaj ladnej niebitej sztuki zdrowej mechanicznie

Silnik skrzynia pozostaly bez zmian, mgfa mozna kupic bez zbednych gadzetow, potrzebna jest tylko klima, abs itepe sa niepotrzebne

vacek - Nie Wrz 20, 2015 19:06

O hydragazie już przeczytałem, nowe nieosiągalne, ale jest w razie czego zestaw do konwersji na Suplex-a za jedyne £800, ale pewnie mogę go mieć znacznie taniej...

Czy da się zaadoptować przekładnię kierowniczą z TF do F? Przełożenie 2.8 brzmi znacznie lepiej niż 3.2

ABS i A/C potrzebuję, bo auto będzie używane całorocznie. Rozważam jeszcze inne kabriolety jak np. Alfa Spider, Miata lub Barchetta.

Jeśli ktoś z Was planuje sprzedaż MGF lub TF, proszę o PW. Po naprawdę zadbany egzemplarz mogę pojechać na drugi koniec Polski.

kryty - Wto Wrz 22, 2015 03:01

vacek, ja jestem z okolic Łodzi. Szczęśliwy (chociaż pechowy) posiadacz srebrnego MG TF 136KM. Niestety swojej sztuki nie mógłbym Ci w tej chwili zaprezentować bo padło w nim sprzęgło :sad: W tej chwili stoi w Zduńskiej Woli i próbuję jakoś zorganizwać naprawę...

Za kółkiem MGF nie siedziałem więc porównania nie mam, ale ze swojego TF jestem bardzo zadowolony (no dobra byłem, dopóki jeździł) :wink:

Jeśli chcesz się przyjżeć z bliska i sprawdzić jak się takim jeździ to możemy się gdzieś zgadać w Łodzi. Pisz na PM. Tylko najpierw muszę się uporać z tym sprzęgłem.

Tinuviel - Sob Wrz 26, 2015 02:00

Bierze TF, chyba że F podoba Ci się znaczniej bardziej (tak jak mi).

Masz do wyboru:
MGF
MGTF
Barchette
Alfe Spider
Toyote MR2 S/spider
MX5 NA/NB
Merc SLK
BMW Z3

Z tej listy, jeżeli zależy Ci na czystej przyjemności z jazdy to zostawiłbym MGF/MGTF, MR2, MX5.

Odnośnie MX5 vs MGF to za MGF przemawia:

- blacha, tu nie trzeba robić progów co rok
- wygląd wnętrza, moim zdaniem wygląda o niebo ładniej niż w MX5
- wykończenie, dal przykładu w MX5 NB w bagażniku leży luzem szmata na kole zapasowym
- praktyczność, bagażnik chyba w MGF jest większy a do tego z przodu można jeszcze coś upchać
- bardziej unikatowe
- połowa ceny MX5
- mym skromnym zdaniem po prostu auto jest ładniejsze zarówno w środku jak i na zewnątrz


Na minus:
- silnik w MGF (UPG, przegrzewanie itd) bardziej kłopotliwy niż w MX5
- wnętrze może i ładniejsze, ale spasowane koszmarnie w porównaniu do mazdy
- MX5 łatwiej się prowadzi
- Zawieszenie w MX5 jest bardziej przyjazne
- w MX5 mniej rzeczy się psuje niż w MGF
- MX5 na torze będzie jednak szybsza niż MGF
- Bardziej popularna, więcej aut na rynku, większa społeczność

Gdybym miał wrócić do MG, to bym teraz kupił TFa najlepiej z ostatnich lat produkcji w wersji 160km albo zwykłego i wsadził tam 160km, do tego wymienił przedni zderzak, lampy i tylny zderzak, finalnie auto wyglądałoby jak MGF a nie miało problemów MGFa.

TF jest sztywniejszy od Fa w sensie odporności na skrętność, ma normalne zawieszenie, jest lepiej poskładane tylko (moim zdaniem) jest po prostu brzydkie :( Dla mnie TF wygląda tak jakby ktoś zrobił kiepski tuning Fa...

Ja sprzedałem swojego MGFa, poszedł w dobre ręce, teraz kupuje MX5, za rok planuje MR2 i jak auto mi przypasuje je uturbie. Wyjdzie z tego unikatowy roadster z silnikiem centralnie, z masą poniżej tony, z mocą na kołach w okolicach 230km, do 100km/h poniżej 5s.

vacek - Nie Wrz 27, 2015 10:05

Tinuviel, dzięki!

Czy zderzaki i lampy F/TF są zamienne plug&play czy trzeba coś przerabiać?

Moc nie jest dla mnie priorytetem, do szybkiej jazdy po zakrętach mam inny pojazd ;)

Z pozostałych marek BMW, Merc odpada kategorycznie, Toy-toy odpada cenowo...

Tinuviel - Pon Wrz 28, 2015 12:07

vacek napisał/a:
Tinuviel, dzięki!

Czy zderzaki i lampy F/TF są zamienne plug&play czy trzeba coś przerabiać?

Moc nie jest dla mnie priorytetem, do szybkiej jazdy po zakrętach mam inny pojazd ;)

Z pozostałych marek BMW, Merc odpada kategorycznie, Toy-toy odpada cenowo...


Wedle mej wiedzy przedni zderzak i lampy są P&P (nie trzeba zmieniać maski), nie mam pewności co do tylnego, ale tył w MGTF nie jest taki zły.