|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [Rover 75]Chyba zbyt wysokie spalanie...
Dominoz - Sro Wrz 30, 2015 13:54 Temat postu: [Rover 75]Chyba zbyt wysokie spalanie... Witam!
Mam pytanko dotyczące spalania.
Otóż- po przejechaniu 600km wlałem do baku (wcześniej był pod korek) 58l...
Przejechałem 200km po zwykłej polskiej drodze (maks 100km/h) reszte po zakorkowanym Poznaniu...czy to normalne? Spalanie średnie wyszło 9,5L/100.
Czy to ciut nie za dużo?
Mam wersje z automatem. Wgrana jest tez jakaś mapa silnika podwyższająca moc i moment obrotowy silnika.
Natomiast wczoraj przejechałem trasę Poznań- Gniezno (głównie autostradą i drogą ekspresową), gdzie jechałem normalnie około 140km/h. Spalanie na oko to około 8,5l/100.
Dodam jeszcze, że mam opony 225/45/18.
Poproszę o jakieś rady, lub sugestie co sprawdzić w tej sprawie.
Pozdrowienia
j0zek - Sro Wrz 30, 2015 15:12
No trochę za wysokie to spalanie mimo, że automat. o dobry 1L/100 km za dużo pali.
Sprawdź w jakim stanie masz filtr powietrza, przepływomierz no i nie wiadomo jakie tam masz mapy wgrane.
Działa Ci webasto?
Dominoz - Sro Wrz 30, 2015 15:22
Webasto nie mam...
Co do przepływomierza- jak to niby sprawdzić?
Od razu mówię, że totalnie nie znam się na takich naprawach
longer86 - Sro Wrz 30, 2015 15:22
trochę dużo, ja mam manuala, nawet jeśli moje ostatnie eksperymenty nie podniosły mocy to zlotowa hamownia pokazała 135 czyli porównywalnie do Ciebie, jeżdżąc dość dynamicznie liczę koło 8 - 8,2 l/100
jazda w trasie krajówką (opony 225/45/17) prędkośc 120-130 spalanie byłookoło 6,3-6,5
Nie wiem jak spalanie w automacie, Przepływomierz masz podpięty?
Dominoz - Sro Wrz 30, 2015 15:25
longer86 napisał/a: | Nie wiem jak spalanie w automacie, Przepływomierz masz podpięty? |
Nie mam pojęcia
Może w końcu umówimy się jakoś, to sprawdzisz co i jak?
prebenny - Sro Wrz 30, 2015 15:31
Automaty palą w mieście koło 10 (czasami ponoć nawet ponad).
janio - Sro Wrz 30, 2015 16:42
Sam już nie wiem kurcze co o tym sądzić jak patrzę tu na te różne spalania tych R-75? Zaznaczam z góry, nikt mi do zbiornika nie wlewa i nie mam najmniejszego zamiaru ściemniać. W wakacje zrobiłem trasę aż za Lublin i z powrotem, wyszło mi w trasie jakieś 6,7 do 6,8 litra na setkę. Tu na miejscu, co prawda to nie metropolia a pipidówa, na krótkich odcinkach wychodzi mi 7,7 do 8,0 litra na setkę na automacie. Zimą będzie pewnie jakieś 0,5 do 1,0 litra więcej. Przy samochodzie nie grzebię, zmieniam tylko filtry, oleje i śmigam. Na moje oko bryczka spala dobrze.
Dominoz - Sro Wrz 30, 2015 16:50
janio napisał/a: | Sam już nie wiem kurcze co o tym sądzić jak patrzę tu na te różne spalania tych R-75? Zaznaczam z góry, nikt mi do zbiornika nie wlewa i nie mam najmniejszego zamiaru ściemniać. W wakacje zrobiłem trasę aż za Lublin i z powrotem, wyszło mi w trasie jakieś 6,7 do 6,8 litra na setkę. Tu na miejscu, co prawda to nie metropolia a pipidówa, na krótkich odcinkach wychodzi mi 7,7 do 8,0 litra na setkę na automacie. Zimą będzie pewnie jakieś 0,5 do 1,0 litra więcej. Przy samochodzie nie grzebię, zmieniam tylko filtry, oleje i śmigam. Na moje oko bryczka spala dobrze. |
Chciałbym, żeby mój miał takie wyniki...
prebenny - Sro Wrz 30, 2015 17:12
Kiedyś z Satyavanem rozmawiałem to mówił, że spalanie w okolicy 10 po mieście to nic nadzwyczajnego a 9 to norma (jest z Konina, a gdzie wielkość Konina a Poznania).
Kiedyś patrzylem na automat jak chciałem C5 kupić. Tam też jest zwykły automat (nawet nie jestem pewien czy też nie jatco) to w mieście też spalanie ponad 10.
janio nie wiem skąd jesteś ani jak jeździsz, ale ja moim manualem po poznaniu w zależności czy jadę spokojnie czy nie to od 7 do 9-9.5 a co dopiero automat.
Dla przykładu, że miasto miastu nierówne. Przed Roverem miałem Opla Astrę G 2.2 benzyna. W trasie 9-10 litrów gazu. W mieście po zachodniej stronie poznania (mniejsze korki) koło 12 litrów... Po wschodniej części (korki, że ojapierniczę) spalanie grubo ponad 15 litrów.
janio - Sro Wrz 30, 2015 18:02
Mnie się wydaje, że w trasie i tak sporo wyszło. Roverkiem moim autostradą A1 potem od Strykowa A2, potem od Warszawy S7 do Radomia i na Kraśnik jechałem na ile pozwalały przepisy, czyli gdzieś tak średnio złoty dwadzieścia. Od siebie do szwagra za Wałcz mam jakieś 60 km w jedną stronę, do Piły będzie 50 km w jedną stronę, odcinki te staram się pokonywać z prędkością nie więcej niż 100 na godzinę. Od zatankowania do zatankowania po przeliczeniu wychodzi mi jakieś 6,2 do 6,4 litra. Staram się jechać spokojnie, mam lekką nogę i nie daje mu z buta.
Dominoz - Sro Wrz 30, 2015 21:00
Ja bym bardzo chciał zejść w trasie poniżej 7l.
Raz zatankuje pod korek, przejadę jakąś dłuższą trasię i po tym zatankuje znowu, żeby nie mieszać spalania z miastem...
longer86 - Sro Wrz 30, 2015 21:24
Dominoz masz mój nr chciales po weekendzie, wczoraj z prebennym lataliśmy po pozku do 00:00, co do spalania dla mnie akceptowalne jest w granicach do 8,5. Przyznam ze nie jeżdżę po poznaniu w godzinach szczytu wiec obce są mi korki
Dominoz - Sro Wrz 30, 2015 21:37
longer86 napisał/a: | Dominoz masz mój nr chciales po weekendzie, wczoraj z prebennym lataliśmy po pozku do 00:00, co do spalania dla mnie akceptowalne jest w granicach do 8,5. Przyznam ze nie jeżdżę po poznaniu w godzinach szczytu wiec obce są mi korki |
Wiem, wiem...ale wytłumaczę się oczywiście nadmiarem pracy
Ciągłe wyjazdy mnie już dobijają...
Jak mam w miarę wolny wieczór to muszę poświęcić go swojej pięknej, bo potem w domu atmosfera nieciekawa
Auto ważne, ale kobieta najważniejsza!
Oskar - Sro Wrz 30, 2015 21:39
8,5 l przy sredniej 140 km/h automat kombi. zgadza się, jak ma być mniej jak spalanie na poziomie 7,5 jest przy 100-110 km/h. Średnie 9,5l po rozumiem drodze typu miejscowości, światła, trochę trasy, trochę wyprzedania, to też ok pod warunkiem, że masz w miarę ciężką nogę. Pamiętajcie że wszystko zależy od tego jak się jedzi a nie czym się jezdzi. bo jak to w Top Gearze było, że Clarkson udowodnił, że Prius pali więcej niż BMW M3 jadąc dokładnie tak samo.
[ Dodano: Sro Wrz 30, 2015 22:39 ]
Dominoz, Sorki nie zauważyłem że masz Diesla , myślałem, że 2,0 benzine. A jak na diesla to za dużo pali.
MaReK - Sro Wrz 30, 2015 21:46
To jest spalanie z komputera czy z własnego przelicznika przydystrybutorowego ?
Dominoz - Sro Wrz 30, 2015 21:52
MaReK napisał/a: | To jest spalanie z komputera czy z własnego przelicznika przydystrybutorowego ? |
Tylko własny przelicznik
Komputera nawet nie mam.
MaReK - Sro Wrz 30, 2015 21:55
Nie przejmuj się
Mnie po chipach, w tym samym setupie (koła) też spali dużo - 10 - 11l miasto
Ty i tak masz nieźle jak na kombi
Pozdrawiam,
Dominoz - Sro Wrz 30, 2015 21:58
MaReK, myślałem, że śrenie wyjdzie około 8l/100...
Ale cóż- widocznie za luksus się płaci
pelson91 - Sro Wrz 30, 2015 22:06
mój po chipie u Mareckiego nie schodzi średnio poniżej 7,7l/100km. Raz wyżłopał prawie 9
MaReK - Sro Wrz 30, 2015 22:07
Cytat: | Ale cóż- widocznie za luksus się płaci |
Nie rycz Ropa tania teraz
longer86 - Czw Paź 01, 2015 08:33
ja co prawda manual jak już pisałem, z webasto które od zalania pod korek zostało podłączone i dogrzewa, zrobię jeszcze 30 km i dobije do spalania 8/100 z tym że w korkach nie stoję, więc nawet jeśli to powinieneś mieć z automatem bliżej 9,
Dominoz - Czw Paź 01, 2015 14:02
Jutro jadę w dłuższą trasę to sprawdze dokładnie.
Co to paliwa jeszcze: wczoraj zostawiłem auto na noc i wskaźnik pokazywał dokładnie między 1/4, a 2/4 baku.
Dzisiaj odpalam i pokazuje dokładnie połowę...
Trochę pływa ten wskaźnik
pelson91 - Czw Paź 01, 2015 14:04
Bo masz dwukomorowy zbiornik polaczony pompka ktora przelewa paliwo z jednego do drugiego, a wskaznik jest tylko w jednym, wiec ma prawo troszke mylic sam sie na tym zlapalem pare razy
Dominoz - Czw Paź 01, 2015 15:24
pelson91 napisał/a: | Bo masz dwukomorowy zbiornik polaczony pompka ktora przelewa paliwo z jednego do drugiego, a wskaznik jest tylko w jednym, wiec ma prawo troszke mylic sam sie na tym zlapalem pare razy |
Ale wymyślili...
Czyli wskaźnik jest bardziej orientacyjny...
Lepiej nie czekać na rezerwe w takim razie.
pelson91 - Czw Paź 01, 2015 15:45
Dominoz, spokojnie ja 2 razy miałem sytuację, gdzie komp pokazywal zasięg 0km, wskazówka poziomu paliwa była już na zerze, a na stacji wlałem 62 litry rezerwa jest dość obszerna
prebenny - Czw Paź 01, 2015 15:57
Rezerwa zapala się chyba w okolicach jak zostało ~9-10 litrów (przynajmniej z moich obserwacji).
pelson91 - Czw Paź 01, 2015 16:38
oj chyba więcej od pierwszego zapalenia się rezerwy do prawie zera spokojnie robię te 160-180km. Wiem, że niepotrzebnie tak zwlekam z tankowaniem no ale każdy ma jakieś swoje ale
longer86 - Czw Paź 01, 2015 17:13
Pelson. Wyprowadzę Cie z błędu, pływak jest w obu komorach i ecu oblicza średnia z obu wskaznikow
pelson91 - Czw Paź 01, 2015 17:17
to czemu waha się poziom paliwa? np podczas jazdy poziom paliwa rośnie?
SeniorA - Czw Paź 01, 2015 17:34
pelson91 napisał/a: | to czemu waha się poziom paliwa? np podczas jazdy poziom paliwa rośnie? | są 2 pływaki i z ich sygnałów jest liczona średnia z poziomu w komorach zbiornika , a poziomy w nich się zmieniają / powroty paliwa /.
pelson91 - Czw Paź 01, 2015 17:39
ok, dzieki, w takim razie prosze o ignorowanie mojej wczesniejszej wiadomosci
sash997 - Czw Paź 01, 2015 18:52
z tą rezerwą to niewiem ale ja na rezerwie raz przejechałem 70km i mi brakło paliwa... więcej już nie ryzykowałem i zawsze tankowałem jak tylko sie kontrolka zaświeciła
prebenny - Czw Paź 01, 2015 19:06
Ja za każdym razem jak sprawdzałem miałem od 7-9 litrów wg IPK.
gustav.pl - Czw Paź 01, 2015 19:37
pelson91 napisał/a: | :-| to czemu waha się poziom paliwa? np podczas jazdy poziom paliwa rośnie? |
O wskazaniach poziomu paliwa była już kiedyś mowa. Wskazania wahają się, bo są uzależnione od m.in. zasięgu jaki można jeszcze przejechać na pozostałym paliwie w zależności od stylu jazdy(średnie spalanie). Tzn. przy tej samej ilości wachy, u kierowcy z ciężką nogą, licznik pokaże mniejszy poziom paliwa niż u kierowcy jeżdżącego spokojnie.
SeniorA - Czw Paź 01, 2015 20:01
ECU świeci lampkę jak czujniki odczytają 15% pojemności zbiornika, nie jest to dokładne bo poziomy w połówkach baku się zmieniają i jeszcze ECU uwzględnia to co pisze gustav.pl
longer86 - Czw Paź 01, 2015 23:34
dodam, że u mnie wskazówka potrafi skoczyć w górę bo płytka drukowana od wskaźnika ma przetarte ścieżki, jak paliwko się przeleje, pływak idzie w górę dochodzi do dobrej ścieżki i zaburza wskazania, opada niżej znów na przetartą ścieżkę ale że występuje wtedy brak sygnału przyjmuje ostatnią wartość, a że po drugiej stronie jest mniej to wskazówka znów leci w dół i taka lipa jest u mnie jak mam pół zbiornika. górny zakres i dolny działa prawidłowo
MaReK - Pią Paź 02, 2015 12:48
A kiedy ECU ma zaświecić lampkę kontrolną, to można sobie wyedytować - tak samo jak skalowanie tego całego wskaźnika w IKE
Dominoz - Pią Paź 02, 2015 22:32
Dzisiaj jechałem autostradą.
W sumie 250 km+około 30 km zwykłą szosą+dojazd do domu.
Wyszło spalanie 7,4L/100km. (tankowanie pod korek dwa razy).
Dodam, że autostradą cały czas licznikowe 150 km/h.
I jak jest?
j0zek - Pią Paź 02, 2015 22:47
to jak na 150 licznikowe i 7,4 to jest OK
mocu - Sob Paź 03, 2015 22:43
Z racji, że zawodowo dużo jeżdżę, to mam przesyt i gdy wsiądę do roverka to już nie mam siły szaleć. Jeżdżę spokojnie Mam diesla w automacie. Na poprzednich oponach Michelin Energysaver w trybie mieszanym miałem spalanie wg komputera 5,5l. Natomiast obecnie na Kleberach mam 6,5l. Przez lato, z powodu upałów non stop klima, spalanie 7,7l. Aż z ciekawości zweryfikuję spalanie ze wskazaniami komputera
|
|