|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Cała elektryka oszalała
MD - Pon Paź 12, 2015 21:48 Temat postu: [R75] Cała elektryka oszalała Cześć,
Rover spłatał niezłego figla. Opiszę najpierw objawy:
W trasie straciłem kierunki i mryganie światłami. Na postoju okazało się, że kierunkowskazy mrugają (jak i długie), ale nie palą się ich kontrolki. Szybki test zegarów wykazał, że one same są ok.
Po zaparkowaniu w domu już nie odpalił, info na komputerze "ENGINE DISABLED" (czyli immo). O dziwo za którymś razem odpalił. Wjechałem więc do garażu i tam już się cyrki działy. Nie odpalił wcale, nawet nie pokazywał komunikatów (ani o immo, ani o otwartych drzwiach), choć sam komputer z manetki czy w teście zegarów działa. LSM działa w cały świat, panel klimatronika czasem wyświetla ER zamiast temperatur, ale widzi tylko błędy czujnika nasłonecznienia (garaż, po zmroku). Panel klimatronika jest ciemny, wyświetlacz przebiegu jasny i nie reagują na zmiany natężenia światła kokpitu (zegary rozjaśniają się i ściemniają normalnie. Elektryka jest nieprzewidywalna i działa jak chce, przycisk otwierania bagażnika ze środka raz działa, a raz nie. Samochód nie reaguje na zamykanie z kluczyka w dodatku, nie mrugają przy otwieraniu kierunki (mimo, że zamki strzelają). Przekaźnik silnika pod maską cyka jak zegarek i się grzeje chyba, że go wyciągnę. Wtedy do kolejne próby odpalenia silnika jest cisza. No i po przekręceniu kluczyka na III pozycję też głucho.
Akumulator jest ok, na prostowniku dalej to samo. ECU suche, LSM też, tak jak ich wtyczki. W środku nie widziałem żadnej wilgoci, nic ręką nie wyczułem, a do tego wszystkie bezpieczniki zdają się być ok. Masa na błotniku pod maską (czy po prostu ten uchwyt od kabla z akumulatora) jest ok.
Ma rozebrane auto, które jest mi bardzo potrzebne. Nie mam pojęcia nawet od której strony zabrać się za naprawę...
sash997 - Pon Paź 12, 2015 22:14
ja bym odłączał po kolei sterowniki,lsm,zegary bcu itd lub bezpieczniki od nich i patrzył czy jest lepiej czy gorzej
longer86 - Pon Paź 12, 2015 22:20
Wtyczka ews sucha?
sebol11 - Wto Paź 13, 2015 11:01
Masz klapki w nadkolach i osłonę podwozia? Jak nie to sprawdź również wiązkę w lewym nadkolu czy Ci nie zgniła.
longer86 - Wto Paź 13, 2015 11:18
Może CAN gdzies sieje błędami. Ze licznik jest centralną częścią systemu z którego wszystko sie rozchodzi to tez działa bez zarzutu.
Zanim odpialem CAN u siebie od webasto to mialem problem z wycieraczkami i centralnym zamkiem. Spróbuj odłączyć LSM i sprawdź czy sytuacja ulegla poprawie, jak pamięta walczyłeś niedawno ze światłami stopu. Może LSM coś świruje
MD - Wto Paź 13, 2015 15:55
Auto trafiło w trybie pilnym do elektroszpeca bo... odpaliło. Dinozaur dzielnie walczył. Z kiepskim podświetleniem panelu klimy (ale z działającą klimą i ogrzewaniem fotela) dowiózł mnie i tam już zamarł. Najwyżej podpowiem coś temu gościowi, choć będzie kombinować.
A że tak spytam: co znaczy wtyczka EWS i gdzie jest CAN?
reed - Wto Paź 13, 2015 16:22
MD napisał/a: | co znaczy wtyczka EWS |
EWS to moduł immobilisera. Znajduje się po lewej stronie nad podpórką stopki lewej nogi kierowcy. Jeżeli nikt nigdy nie demontował EWS to nie powinno tam się nic dziać - wtyczka bowiem jest na zatrzaskach.
[ Dodano: Wto Paź 13, 2015 17:22 ]
MD napisał/a: | gdzie jest CAN? |
Jeżeli chodzi o CAN to jest magistrala szeregowa (PIN 6 i 14 - wtyczki OBD2) - połączona prawie ze wszystkimi sterownikami. Faktycznie przechodzi przez LSM. Czy w CAN coś "sieje" to nie sądzę aby dało się sprawdzić domowymi metodami....
Ja stawiam:
- problem z którymś z przekaźników (pod maską)
- zaśniedziała klema masy w akku
- problem z anteną (wokoło stacyjki) lub transponderem w kluczyku
SeniorA - Wto Paź 13, 2015 18:05
reed napisał/a: | Czy w CAN coś "sieje" to nie sądzę aby dało się sprawdzić domowymi metodami.... | da się
[ Dodano: Wto Paź 13, 2015 18:56 ]
reed napisał/a: | Jeżeli chodzi o CAN to jest magistrala szeregowa (PIN 6 i 14 - wtyczki OBD2) - połączona prawie ze wszystkimi sterownikami. Faktycznie przechodzi przez LSM. .
| niestety ale nie. BCU, LSM, EWS to K-bus . Can to ABS, ECM, EAT/ECU.
[ Dodano: Wto Paź 13, 2015 19:05 ]
sebol11 napisał/a: | Masz klapki w nadkolach i osłonę podwozia? Jak nie to sprawdź również wiązkę w lewym nadkolu czy Ci nie zgniła. | często dzieje się coś w skrzynce bezpieczników pod maską.
marcin.misek - Wto Paź 13, 2015 19:14
reed napisał/a: | Jeżeli chodzi o CAN to jest magistrala szeregowa (PIN 6 i 14 - wtyczki OBD2) |
W R75 tego nie ma w OBD.
A sprawdzałeś kostke stacyjki ? moze coś nie łączy i przez to raz działa a raz nie...
MD - Wto Paź 13, 2015 22:40
Teraz to już elektromechanik sprawdza.
Bezpieczniki pod maską i pod schowkiem ok, wszystkie klapy na miejscu, drenaże sprawdzane i odtykane regularnie. Kable suche, wykładziny i elementy obok też. Przekaźnik pod maską (żółta kostka) oznaczony symbolem silnika cykał jak zegarek po nieudanej próbie odpalenia silnika - szybko, cicho i po czasie się grzał. Wyjęcie go i włożenie z powrotem powodowało, że ustawało to do następnej próby.
Panel klimy pod koniec jazdy odzyskał normalne podświetlenie, wciąż nie reagował na zmianę natężenia oświetlenia kokpitu, a po chwili znów strasznie pociemniał.
No i nie działa centralny zamek - auta nie można zamknąć z pilota ani z przycisków w środku, ale można pilotem otworzyć.
Dawidovs - Sro Paź 14, 2015 07:22
wow a może to aku za słaby?
Podobne kwiatki daje słabe aku, może warto spróbować na innym?
sknerko - Sro Paź 14, 2015 08:17
Aku może być tak trafiony że normalnie ma napięcie a przy próbie odpalenia siada do 8-9V i nie ruszy a cyrki się dzieją
MD - Sro Paź 14, 2015 21:24
Cyrki są przed odpaleniem - brak powiadomień o otwarciu drzwi na komputerze i to, co wyżej odpisałem. Akumulator jest sprawny, brak różnic na prostowniku i bez niego.
longer86 - Sro Paź 14, 2015 23:11
Odlaczyles lsm calkowicie?
MD - Czw Paź 15, 2015 10:56
longer86, nie. Tak jak mówię, autko chwilowo nie jest w moich rękach tylko specjalisty.
|
|