Zobacz temat - [200/25/ZR]Najniższe obroty z wciśniętym gazem ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [200/25/ZR]Najniższe obroty z wciśniętym gazem ?

BigBoyPL - Czw Paź 29, 2015 20:25
Temat postu: [200/25/ZR]Najniższe obroty z wciśniętym gazem ?
Witam,
dzisiaj zdarzyło się że ktoś inny jechał moim samochodem i zwrócił mi uwagę na pewien szczegół. Mianowicie w moim roverku nie da się z wciśniętym pedałem gazu mieć mniej niż 1500 obrotów jak jest zimny i ok 1900 obrotów jak jest ciepły.
Mianowicie chodzi o to że najmniejsze wciśnięcie pedału gazu na jakie zareaguje ecu spowoduje ustawienie obrotów na 1900. Dla porównania w golfie 4 można sobie dowolnie i płynnie ustawić obroty od 1000.
Oczywiście pytanie czy ktoś z was zwrócił na to uwagę i czy wszystkie roverki tak mają ?

leszczu - Pią Paź 30, 2015 15:58

Opisz jeszcze raz o co Ci chodzi.
NoPE - Pią Paź 30, 2015 16:45

BigBoyPL, u mnie jest tak samo i próbowałem "wczuć się" zaraz po zakupie i tak wczuwam się już 2 lata. Lekkie muśnięcie i 1800 od razu. Jeszcze nigdy nie udało mi się płynnie zmienić na luzie.
Tłumaczę to sumą dawki powietrza z krokowego i minimalnym otwarciem przepustnicy.
Podejrzewam też IAT Sensor.

dejv89 - Pią Paź 30, 2015 19:12

U mnie identyczna sytuacja,ale już się przyzwyczaiłem. :mrgreen:
AndrewS - Pią Paź 30, 2015 22:07

hmm może czujnik położenia przepustnicy w dolnym zakresie pracy, jakieś bzdury przekazuje do kompa
BigBoyPL - Sob Paź 31, 2015 14:27

Polecam wszystkim sprawdzić bo chyba wychodzi na to że roverki nie mają mapy dla niskich obrotów.
NoPE - Sob Paź 31, 2015 18:29

Co sprawdzić?

Dobra skumałem :-|

robsson78 - Nie Lis 01, 2015 17:30

Jutro sprawdzę jak nie zapomnę a w drodze na groby we Wszystkich Świętych wolne obroty się przydadzą.

[ Dodano: Nie Lis 01, 2015 17:30 ]
No więc tak. Sprawdziłem i .................
Nie zauważyłem nic niepokojącego, podczas wciskania pedału gazu zarówno na postoju jak i podczas jazdy obroty wzrastają płynnie nawet w dolnych granicach.
To może nie będę już pisał tylko pokaże.
https://youtu.be/fJ2NX3kooCo

NoPE - Nie Lis 01, 2015 18:45

Ja się przyjrzę TPS
BigBoyPL - Pon Lis 02, 2015 18:17

W takim razie u mnie wygląda to zupełnie inaczej.
Nagrałem kilka filmików żeby było dokładnie wiadomo o co chodzi.
Może jakaś osoba z ZR'a albo R25 się wypowie bo może to być też kwestia ECU a w 200 jest troszkę inny osprzęt jak i ECU.

https://youtu.be/yH8P_mE4Mlo
Rano po dojeździe do pracy od razu widać że najniższe obroty to gdzieś 1800

https://youtu.be/P55v5U2-NTo
Następnie ze startu po południu obroty jałowe ~1200, najniższe ~1600 następnie w miarę malenia jałowych najniższe podnoszą się do ~1800

Od 0:48 występuje kolejny nierozwiązany problem mianowicie gaz wciśnięty gdzieś na 3000 obrotów i to jest to co się dzieje zawsze kiedy jadę czyli znikają obroty. Natomiast pierwszy raz zdarzyło się to na postoju i zaczęło strasznie trząść budą aż do 1:05. Starałem się przez ten czas trzymać pedał gazu w jednym położeniu. Później jak widać znów zachowuje się tak samo jak wcześniej.

https://youtu.be/l8-LsbRuO6U
Na końcu na ciepłym silniku obroty gdzieś ~1900

robsson78 - Pon Lis 02, 2015 20:14

Ja tu nie widzę nic niezwykłego, pierwsze dwa linki silnik zimny więc i minimalne obroty są podwyższone, ostatni link silnik ciepły obroty w normie.
NoPE - Pon Lis 02, 2015 21:53

Chodzi o to, że nie da rady wbić z jałowych (800rpm) na np 1300. Lekkie muśnięcie pedału gazu pomija zakres od jałowych do 1800prm.
robsson78 - Pon Lis 02, 2015 22:15

Aha, teraz kumam. To na postoju a podczas jazdy też tak jest ?
BigBoyPL - Pon Lis 02, 2015 22:36

Podczas jazdy masz obciążony silnik dlatego da się normalnie jeździć.
Pytanie co z fantem na drugim filmiku. Od 0:48 do 1:05 przepustnica otwarta cały czas tak samo i powinny być obroty 3000 a schodzi poniżej 900 obrotów i telepie strasznie budą po czym po chwili wraca do normy i już przez całą jazdę nigdy tak się nie dzieje. Musi ostygnąć ze 3 godziny i znów o samo.