Zobacz temat - Kupię MG ZT 190 PB/LPG - Proszę o pomoc
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Kupię MG ZT 190 PB/LPG - Proszę o pomoc

Cjapek - Pon Lis 02, 2015 15:04
Temat postu: Kupię MG ZT 190 PB/LPG - Proszę o pomoc
Witam wszystkich,
jestem nowy na forum, ale dosyć długo latałem Roverkiem 45 V6 w automacie.
Autko polubiłem i chciałbym więcej, ale moim sercem zwładnął MG ZT ^^

W związku z tym chciałem prosic o pomoc w dobraniu. Na necie stoi tylko jeden egzemplarz, który wydaje się być sensowny ,ale stoi baaardzo długo i mam 400 km w jedną stronę. Może ktoś coś doradzić? Może zna autko? Widziałem, że jakiś czas temu ktoś już o niego pytał, ale cisza.
Wiem tyle, że był sprowadzany z Niemiec, rozrząd robiony przy ok. 100tys km, VISY ponoć regenerowane u kogoś z forum, poza tym wszystko ok.
Ale tyle teorii :)


Chętnie przygarnę coś z forum jeżeli ktoś dysponuje akurat autkiem na sprzedaż.
Najlepiej z LPG :)

j0zek - Pon Lis 02, 2015 20:12

Poproś o lepsze zdjęcia w jakimś naturalnym kolorze, bo te są robione chyba łokciem.

- przytarty tylny zderzak z prawej, wgniota na klapie + brak znaczków, może coś było robione.

Cjapek - Pon Lis 02, 2015 20:37

http://s894.photobucket.c...tml?sort=3&o=10


Link do zdjęć.

j0zek - Pon Lis 02, 2015 22:48

Ze zdjęć nie wygląda źle. Najlepiej jakbyś podjechał nim w Bydgoszczy do ASO Land Rovera na przegląd przed zakupowy. Koszt około 250 zł, ale sprawdzą pod kątem blachy i lakieru, podwozie, mechanikę, powinni podpiąć pod komputer.
Cjapek - Wto Lis 03, 2015 08:07

Hmm no skoro mówisz, że można próbować.
A na co szczególnie zwrócić uwagę w MG podczas oglądania?
Nie wiem jak tutaj zachowują się manuale, ale obawiam się dwumasu :)
Silnik w miarę znam

rafalmis1 - Wto Lis 03, 2015 09:37

Włącz klime i spędź czy działa wentylator, jego uszkodzenie zabija silnik. Sprzęgła nie ma się co bać, bardziej pompki, która w R nie jest najlepsza

[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 09:37 ]
Ostatnio spotyka się osoby u których uszkodziła się uszczelka pod głowicą, kup sobie tester na obecność spalin w płynie chłodniczym

j0zek - Wto Lis 03, 2015 09:55

Przecież w tym 2.5v6 nie ma dwumasy.
Uszczelka pod głowicą też nie dotyczy tej wersji.

Cjapek - Wto Lis 03, 2015 10:12

Nie ma dwumasy?
Pompka to nie taki wielki koszt, za zamienniki chodzą

Ok, tak zrobię, dzięki ;)

prebenny - Wto Lis 03, 2015 10:20

j0zek dwumas jest chyba w każdej 75 (w benzynie też). Co do uszczelki pod głowicą to w kv6 nie jest ona tak częsta jak w 1.8 ale może wystąpić (w każdym silniku niezależnie czy diesel/benzyna).

Słuchaj rafalmis1. Trochę tym samochodem pojeździł :)

Pompka i wysprzęglik są słabymi punktami tego samochodu ale zawsze można wrzucić zamiennik metalowy firmy TAZU (oryginał jest plastikowy) i mieć względny spokój.

AdaskoC - Wto Lis 03, 2015 10:27

Cjapek, trochę"przewaliłem" jednak osobiście bym szukał w automacie.

I tak jak Piotrek pisze, w benzynie jest koło dwumasowe. Uszczelki pod głowica padają jak w 1.8, tyle ze w V6 troszkę rzadziej.

j0zek - Wto Lis 03, 2015 13:33

AdaskoC napisał/a:
Cjapek, trochę"przewaliłem" jednak osobiście bym szukał w automacie.

I tak jak Piotrek pisze, w benzynie jest koło dwumasowe. Uszczelki pod głowica padają jak w 1.8, tyle ze w V6 troszkę rzadziej.


Dobrze wiedzieć :)

Cjapek - Sro Lis 04, 2015 15:46

Rozumiem.
Dzięki za pomoc Panowie ;)

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 14:35 ]
No i zniknął :P

Ale pojawił się taki :
http://olx.pl/oferta/mg-z...D5-IDcu5Rd.html

założona LPG. Rozrząd wymieniany ponoć przez poprzedniego właściciela jakieś 30k temu.
Ale paskudnie przetarty fotel... ;/
MG tak mają, czy do przebiegu trzeba doliczyć jakieś 300 tys?

[ Dodano: Sro Lis 04, 2015 15:46 ]
Ewentualnie piękne 75 http://otomoto.pl/oferta/...html#e87d5852f7

Jakieś wskazówki?
Byłby w stanie ktoś z Was podjechać przetestować tego 75? Zwracam kasę :)

Ricardus - Czw Lis 05, 2015 08:23

Co do 75 z ciekawości zadałem kilka pytań bo samochód mnie zaintrygował. Oceńcie sami ich treść.

Witam Czy silnik ma na pewno 190KM ?? ? Bo z tego co wiem to o takiej mocy był tylko MG ZT a Rover miał 170KM Czy na desce jest drewno czy imitacja? Czy Visy są sprawne i czy były już naprawiane. Jakaś przeszłość wypadkowo/kolizyjna? Wycieki z silnika? Kiedy był wymieniany rozrząd i czy jest na to jakiś dokument? Czy są dokumenty potwierdzające jego dotychczasowe naprawy? Czy przebieg jest prawdziwy i w jakikolwiek sposób udokumentowany? Czy wentylator silnika działa na wszystkich biegach? Czy nie ma wody w bagażniku lub w kabinie? Czy po podłączeniu T4 przebieg się potwierdzi we wszystkich modułach? W jakim stanie i jakiej firmy są opony? Czy skrzynia była już naprawiana i nie wykazuje oznak zużycia i usterek? Pozdrawiam

Odpowiedź
W dokumentach jest 190, w silnik nie zaglądałem:-) Jeden Vis byl popsuty i wymieniony. Zapraszam z miernikiem, ja nie mialem kolizji nim, obcierki itp. Olej w skrzyni i rozrząd przy 140, u mnie skrzyni nie naprawiałem. Po podłączeniu pod sprzęt BMW przebieg byl ten sam. Wentylator mial wymieniany rezystor, działa jak należy. Opony sa wielosezonowe, na razie sa jeszcze ok, mozna jeździć. Sucho w aucie i nie bylo problemów z woda. Jakies tam paragony pewnie gdzieś mam, nie zbieram jakoś.

Adrian - Czw Lis 05, 2015 08:57

Tutaj macie o tej R75 - https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=100472

Łącznie z informacją od sprzedającego. ;)

AdaskoC - Czw Lis 05, 2015 13:38

Jakie zainteresowanie :)

Wielu forumowiczów na otomoto pisze wiadomości, już nawet przestałem odpisywać bo mi się nie chce :) Pytają żeby zapytać i tyle, forumowicza oraz zawracającego gitarę można poznać od razu :)

Jest kilku chętnych i jak mi to jeden powiedział "poczekam aż Pan zmięknie z ceną", nie zmięknę, tego za grosze nie oddam. Pieniędzy też jakoś pilnie mi nie potrzeba :) Jak mi się znudzi wystawiać to oddam bratu w prezencie niech jeździ niż ma iść do handlarza za pół darmo.

Nie rdzewieje, przyśpiesza, hamuje... czego więcej mi potrzeba :)

Cjapek - Czw Lis 05, 2015 14:09

No piękna jest, ale w przekładane nie wchodzę :/
Mam jakąś awersję po jednym :P

AdaskoC - Czw Lis 05, 2015 14:15

No jak niektórzy rzeźbią to się nie dziwię :)
manuel - Czw Lis 12, 2015 15:06

Co myślicie o tym:
http://allegro.pl/show_it...5421#86d7b4ab91

Co może być nie tak że auto na zimnym ciężko pali ? Bo to że rozrząd to wymiany to się domyślam skoro daje kompletny. Ile btw. kosztuje wymiana rozrządu w V6 ?

Cjapek - Pią Lis 13, 2015 10:42

Zależy u kogo wymieniasz.

Ja za całość z częściami w 45 V6 płaciłem 1850 zł

[ Dodano: Pią Lis 13, 2015 10:42 ]
Panowie,
a ja mam inne pytanie.
Czy fotele standardowe w 75 są tak samo mało wygodne i krótkie jak w 45?
Na tych w 45 nie czuję się komfortowo, oparcia są jakies takie niskie, a siedzisko sięga mi do połowy ud .. :/

Jak z komfortem w 75?

Koenig - Pią Lis 13, 2015 10:46

Nie wiem jak w 45, ale w 75 wydają mi się całkiem wygodne. Jednakże moja ocena może nie być do końca miarodajna, bo robię tym autem raczej krótsze odcinki, do jazdy w trasę używam innego auta, głównie ze względu na to że jest prawie nowe i jakoś pewniej się w nim czuję daleko od domu :)
Cjapek - Pią Lis 13, 2015 11:05

Dzięki za odp.
To może dodatkowe pytanie zadam, czy oparcia sięgają Ci do końca pleców? Nie czujesz, że plecy "wiszą" w powietrzu niepodparte od połowy?

prebenny - Pią Lis 13, 2015 11:31

Ja mam 1.75m wzrostu i siedzenia (przynajmniej w wersji ze skórą) są bardzo wygodne. Jedyna rzecz na minus to nie trzymają na boki ale długość siedziska i oparcja są bardzo fajne (warto nadmienić, że zagłówek też można przestawić 'przód-tył' (przez pochylenie go) żeby lepiej podpierał głowę).
Vigoslaw - Pią Lis 13, 2015 11:52

prebenny,

Welur w 75 jeszcze bardziej jest wygodny niż skóra, fotele są miększe i bardziej kanapowe...
Wyobraź to sobie :P

Pozdrawiam,

Vig

Cjapek - Pią Lis 13, 2015 13:07

No i wszystko w temacie :D
Skoro tak mówicie, to nie mam obaw ^^
Dzięki Panowie ! :smile:

AdaskoC - Pią Lis 13, 2015 13:25

Dokładnie welurowe fotele w 75 są mega wygodne, aż za wygodne. Mozna sie w nich rozpłynąć :-)

Choć skóra bardziej reprezentacyjnie wygląda i jest łatwiejsza w utrzymaniu czystości. Dobrze konserwowana i zadbana ma większą żywotność od weluru który niestety szybko się wyciera i traci swój blask.

sknerko - Pią Lis 13, 2015 14:27

A ja twierdzę ze skóra jest wygodniejsza jak welur bo diabli mnie biorą na welurze jak mi sie nogawka obraca na nodze po paru przełożeniach nogi z gazu na hamulec. W korku to cholery dostawałem w Landku gdzie skóry nie było. Wiem że piszę o landku ale miałem okazję jechać welurowym 75 i było jak w landku. W nowym Landku mam półskóry i alcantarę i jest dużo lepiej
longer86 - Pią Lis 13, 2015 18:03

Będę obiektywny, fotele są do bani, oparcie jest za niskie, przez to górne wybrzuszenie środek pleców wisi mi w powietrzu pomimo podkręcenia oparcia w odcinku lędźwiowym.

Zagłówek, fakt może i można go pochylić przód, tył, ale jest do bani, na co mi zagłówek jak chcąc oprzeć głowę trafiam na jego najtwardsza i niewygodna cześć, sztywna lamówkę. Żebym nie zasnął? Brawo konstruktorzy, to pisałem ja, longer 200cm :p

W skrócie fotele fajne dla niższych, osobiście jeździłem juz na wygodniejszych dla mnie fotelach :mrgreen:

sknerko - Pią Lis 13, 2015 18:39

longer86 powinieneś dostać kopa :mrgreen: , dla ciebie Bentley by był za mały a ty tu wybrzydzasz :P , swoją drogą kto ci zabrania prowadzić z tylnej kanapy :twisted:
longer86 - Pią Lis 13, 2015 21:03

Oj wypraszam sobie continental gt byl w sam raz, mialem okazje sie przymierzyc
sknerko - Pią Lis 13, 2015 21:14

No fakt ja w nim utonąłem
Vigoslaw - Sob Lis 14, 2015 07:38

longer86,

ty to powinieneś jeździć tylko rządowymi limuzynami i to jeszcze na tylnej kanapie :twisted:

Tak poważnie, to tylko chciałem porównać wygodę w II typach siedzeń, wiadomo, że są wygodniejsze samochody... np. Rover 800 :mrgreen:

Co do wielkości 75, to już ustaliliśmy, że nie urywa niektórych części...

Pozdrawiam,

Vig

Cjapek - Sob Lis 14, 2015 08:51

longer86 napisał/a:
Będę obiektywny, fotele są do bani, oparcie jest za niskie, przez to górne wybrzuszenie środek pleców wisi mi w powietrzu pomimo podkręcenia oparcia w odcinku lędźwiowym.

Zagłówek, fakt może i można go pochylić przód, tył, ale jest do bani, na co mi zagłówek jak chcąc oprzeć głowę trafiam na jego najtwardsza i niewygodna cześć, sztywna lamówkę. Żebym nie zasnął? Brawo konstruktorzy, to pisałem ja, longer 200cm :p

W skrócie fotele fajne dla niższych, osobiście jeździłem juz na wygodniejszych dla mnie fotelach :mrgreen:


No i właśnie o to mi chodziło ;)
Dzięki wielkie @longer
Ja też mam 193cm i w 45 czuję się jakbym siedział na taborecie. Chyba nie dla mnie "Biedne 75" :D
Pozostaje jednak MG ZT ^^

longer86 - Sob Lis 14, 2015 09:43

zawsze możesz poszukać półkubełków z poliftopwego 75 i przełozyć, są wygodniejsze
j0zek - Sob Lis 14, 2015 11:48

Cjapek napisał/a:
longer86 napisał/a:
Będę obiektywny, fotele są do bani, oparcie jest za niskie, przez to górne wybrzuszenie środek pleców wisi mi w powietrzu pomimo podkręcenia oparcia w odcinku lędźwiowym.

Zagłówek, fakt może i można go pochylić przód, tył, ale jest do bani, na co mi zagłówek jak chcąc oprzeć głowę trafiam na jego najtwardsza i niewygodna cześć, sztywna lamówkę. Żebym nie zasnął? Brawo konstruktorzy, to pisałem ja, longer 200cm :p

W skrócie fotele fajne dla niższych, osobiście jeździłem juz na wygodniejszych dla mnie fotelach :mrgreen:


No i właśnie o to mi chodziło ;)
Dzięki wielkie @longer
Ja też mam 193cm i w 45 czuję się jakbym siedział na taborecie. Chyba nie dla mnie "Biedne 75" :D
Pozostaje jednak MG ZT ^^


Przecież w środku ZT jest taki sam jak R75 jeśli chodzi o przestrzeń :DFotele masz tylko pół kubełkowe

AdaskoC - Sob Lis 14, 2015 11:59

Cjapek, lub skórzane kubelki z 75 :-)
longer86 - Sob Lis 14, 2015 15:36

j0zek, a Ty czytasz czy obrazki oglądasz?
Chodzi o fotele, a nie przestrzeń w kabinie.

Fotele te pół kubełki są bardziej proste na oparciu

j0zek - Sob Lis 14, 2015 16:19

Cjapek napisał/a:
Jak z komfortem w 75?


longer, Komfort to też przestronność wnętrza, a nie same fotele.

longer86 - Sob Lis 14, 2015 16:25

Miejsca akurat mi nie brakuje, dla mnie jest to fajnie dopasowane miejsce
manuel - Wto Lis 17, 2015 02:37

Wracając do tematu, ktoś coś ?
http://otomoto.pl/oferta/...html#86d7b4ab91

j0zek - Wto Lis 17, 2015 11:03

manuel napisał/a:
Wracając do tematu, ktoś coś ?
http://otomoto.pl/oferta/...html#86d7b4ab91


No przecież od tego ogłoszenia rozpoczął się ten temat ...
Przewiń sobie na 1 stronę i poczytaj.
Jakby co to dopytaj sprzedawcę, czy poda przyczynę dlaczego od roku auta nie może sprzedać.

manuel - Wto Lis 17, 2015 13:39

1500 zł w dwa tygodnie, niezła przecena ;)
mam VIN w razie czego: SARRJXLFT2D244161

j0zek - Wto Lis 17, 2015 16:47

Jedź obejrzeć, powiedz że masz 9500 i kupuj :)
sash997 - Wto Lis 17, 2015 22:01

j0zek napisał/a:
Jakby co to dopytaj sprzedawcę, czy poda przyczynę dlaczego od roku auta nie może sprzedać.

bo to rover, zrozumiesz jak będziesz sprzedawał swojego i będziesz chciał za niego więcej niż 4tyś :)

j0zek - Wto Lis 17, 2015 22:54

sash997 napisał/a:
j0zek napisał/a:
Jakby co to dopytaj sprzedawcę, czy poda przyczynę dlaczego od roku auta nie może sprzedać.

bo to rover, zrozumiesz jak będziesz sprzedawał swojego i będziesz chciał za niego więcej niż 4tyś :)


Mój chodzi po 2500, ale nie ma zainteresowania :)

prebenny - Sro Lis 18, 2015 00:17

j0zek ja Ci mówiłem. 1300 i biorę.
manuel - Sro Lis 18, 2015 12:38

Pierwsza rejestracja 10.03.2004



Niestety w ASO Land Rover w Bydgoszczy nie mają kompa do naszych staroci :(

Z tego co wyżej wychodzi że od wakacji bez badań technicznych, OC też nie ma

longer86 - Sro Lis 18, 2015 18:21

a jak nie ma OC to bedzie trzeba opłacić wstecz bo UFG przyśle kwitek na 3000 :P
Ricardus - Sro Lis 18, 2015 18:39

Ale prześle poprzedniemu właścicielowi. Ty masz obowiązek opłacić OC od dnia nabycia pojazdu. Kupiłem kiedyś takie auto bez OC i nie było żadnych problemów.
Cjapek - Czw Lis 19, 2015 14:51

A więc tak:
bajzel w papierach, VISY do regeneracji mimo,że były robione, sprzęgło nie ruszane, trzeba o tym myśleć, wyprzęglik też wypadałoby zmienić, bo jest niewymieniany, opony 2 z tamtego roku, tylne do dojeżdżania w tym roku i do wymiany. 2 kompletu nie ma.
Tarcze do zrobienia, klocki z tyłu też.
OC + przegląd.
Same opony na 18" felgi to wydatek prawie 2000 :P
Stad zapewne cena, po zsumowaniu wychodzi normalna cena.

Ricardus - Czw Lis 19, 2015 15:28

No to jeszcze dolicz rozrząd i uszczelniacze jak będzie wszystko rozkręcone. Cena robi się już mało atrakcyjna, a znając życie jeszcze jakiś kwiatek wyjdzie w trakcie napraw. Za auto w takim stanie max to 8000 zł. Chociaż zastanawiam się czy to aby jednak nie za dużo.
Cjapek - Czw Lis 19, 2015 15:36

Rozrząd robiony przy 110 tys km (rzekomo) ale brak na to faktur.
Auto jest sprowadzane, więc nie wiadomo tak naprawdę który to już rozrząd i czy faktycznie był robiony. Profilaktycznie wypadałoby zmienić, więc jest tak jak mówisz, koszta rosną do sporej sumy

manuel - Czw Lis 19, 2015 16:03

Cjapek napisał/a:
A więc tak:
bajzel w papierach, VISY do regeneracji mimo,że były robione, sprzęgło nie ruszane, trzeba o tym myśleć, wyprzęglik też wypadałoby zmienić, bo jest niewymieniany, opony 2 z tamtego roku, tylne do dojeżdżania w tym roku i do wymiany. 2 kompletu nie ma.
Tarcze do zrobienia, klocki z tyłu też.
OC + przegląd.
Same opony na 18" felgi to wydatek prawie 2000 :P
Stad zapewne cena, po zsumowaniu wychodzi normalna cena.


Oglądałeś na miejscu ?

Cjapek - Czw Lis 19, 2015 22:43

Tyle wyciągnąłem przez telefon po 20 minutowej rozmowie.
Byłem już umówiony, że przyjeżdżam i zabieram, ale zacząłem liczyć.

Do tego parę drobiazgów nieistotnych, typu wgniotka na klapie, malowane przednie prawe drzwi.
Po takiej kalkulacji to się po prostu nie opłaca

AdaskoC - Czw Lis 19, 2015 22:45

Marudzicie, dopiero wczoraj z Niemiec wróciłem. Przyprowadziłem między innymi dwie 75 i ZT jedno, za 1500-2000€ można tak przyzwoite teraz tam 75/ZT znaleźć, że nie ma co na naszym rynku szukać. Oczywiście mówię o roczniku 2004/2005, bo takich padłowatych 1999-2000 jak na naszym allegro, to tam jest tego multum w cenie 250-500€
manuel - Czw Lis 19, 2015 22:57

To gdzie szukać bo na mobile.de wszystko w cholere drogie. Do tego powyżej 2.0 jest 18% akcyzy podobno więc... Jakieś info ? Może chcesz coś ściągnąć dla mnie ;)
AdaskoC - Czw Lis 19, 2015 23:08

manuel napisał/a:
To gdzie szukać


Na terenie Niemiec, osobiście. Jeździć po giełdach, komisach itp. Turasów, Polaków i Cyganów omijać na kilometr, bo dobrego tam nie kupisz nic. Na mobile.de sa drogie.

dokładnie, 18,6%, za 2500cm3 V6; 2005r płaciłem coś w granicach 700-800zł, to nie jakiś majątek.

Nie, mi się nie chce dla kogoś, później komuś coś nie pasuje itp, szkoda nerw :)

manuel - Czw Lis 19, 2015 23:22

No ja sam raczej się nie wybiorę do Niemiec pojeździć w ciemno po giełdach bo nie mam takich możlwości... Akcyza wysoka jeśli biorę pod uwagę ceny z mobile.de , jak cena niska to wiadomo

edit: a na przykład takie ogłoszenie też mogą być od turasa ? http://www.mobile.de/pl/S.../212094887.html

AdaskoC - Czw Lis 19, 2015 23:41

Akcyzy nie zapłacisz od kwoty na umowie, tylko od średniej ceny rynkowej za dane auto. Więc jak ja kupię za 200€, a Ty kupisz takie samo za 500€ to prawdopodobnie i tak zapłacimy akcyzę w podobnej kwocie, a wartości naszych aut wezmą z katalogu.

A jeśli nie będzie w katalogu to można sprzedać kit i jest szansa zapłacić z kwoty na umowie, tak jak jest to w przypadku ZT 1.8T, bo nie mają ich w katalogach lub znajdą sobie na portalu aukcyjnym danego państwa z którego było auto przyprowadzone.

manuel - Pią Lis 20, 2015 00:25

A jak to jest z autami ze Szwajcarii ? Bo z tego co czytałem nie da się wyjechać na ich blachach także wszystko to co na zdjęciach to fałszywki do zdjęć.
Na przykładzie tego ogłoszenia:
http://otomoto.pl/oferta/...html#86d7b4ab91

Cjapek - Pią Lis 20, 2015 08:09

aut z CH też się nie opłaca, bo tam musisz zapłacić jeszce podatek (chyba 20% :o ) od wartości auta na granicy (VAT) niemieckiej, przeliczane z Franka na Euro wg aktualnego kursu.
Samo sprowadzenie (opłaty) wyniesie koło 5k

manuel - Pią Lis 20, 2015 11:12

Chodziło mi o te już sprowadzone

[ Dodano: Pią Lis 20, 2015 11:12 ]
A o tym ktoś coś myślał ?
http://allegro.pl/mg-zt-1...5789125421.html

Wiadomo że rozrząd… a co z tym odpalaniem ? Co to może być ?

Cjapek - Pią Gru 04, 2015 10:29

Te sprowadzone z CH to są wraki. Zobacz jakie tam są ceny takich aut. Dolicz do tego opłaty, o których pisałem, a póznije porównaj za jakie pieniądza są sprzedawane w PL.

Fakt faktem, że jak kupią bitka, to stan techniczny może być idealny, w CH nie ma prawa gram oleju wisieć pod silnikiem. Ale nie wiesz później z ilu był spawany

Też się przewijał w tym temacie.
"Cieżko pali na zimnym"
To może być chyba wszystko. Jak poczytałem, to łącznie z zatartymi wałkami rozrządu...

[ Dodano: Pią Gru 04, 2015 10:29 ]
Panowie a co sądzicie o tym?
http://olx.pl/oferta/samo...html#e3b6a46106

Wiem, że Diesel... ale niech już będzie :D
Cena wysoka, trzeba oglądnąć, ale cos na pierwszy rzut oka?
Ile palą w rzeczywistości te Diesle?
Trzeba liczyć na >8 ?

prebenny - Pią Gru 04, 2015 10:43

Na 1 rzut oka mało zdjęć.

Mam wrażenie jakby z lewej strony przedni i tylny błotnik miały inne odcienie (acz może mi się wydawać).

Diesel w manualu pali w zależności od jazdy 5-9 litrów. 5 w trasie do 90 a 9 butując po mieście na krótkich dystansach. Przy normalnej jeździe w trasie 6-6.5 a po mieście 7-8. Przy dieslu warto się jeszcze o wirusa pokusić (koledzy MaReK i Longer86).

Cena tak jak piszesz wg mnie z kosmosu. Mówiąc szczerze nie rozumiem dlaczego MG są droższe od R75 (nie licząc wyglądu i niższego zawiasu nie różnią się absolutnie niczym - a MG najczęściej są słabo wyposażone). Acz jeżeli przebieg faktycznie 90 tyś (wątpię) to może i warto.

Cjapek - Pią Gru 04, 2015 11:02

Jeszcze fotelami, co w moim przypadku jest kwestią decydującą :D

Dzięki za odp ;)

j0zek - Pią Gru 04, 2015 11:14

Kwestia ceny jest zależna od stanu, możesz kupić auto za 10 tys. i dokładać, a możesz kupić za 15 tys. i też to będzie dobra cena, przy założeniu, że praktycznie nic przy nim nie jest do zrobienia itd.
Cjapek - Pią Gru 04, 2015 11:20

ale rozbieżności jak tutaj ? np.
http://olx.pl/oferta/rove...html#e3b6a46106

9k a 15,5k
przy czym pierwszy ma nowe sprzęgło z dwumasą i opony z tamtego roku i jest tańszy o 6k :P
To mnie zastanawia.
W sumie do Wrocka mam blisko, więc podjadę, może nawet dzisiaj, zobaczę co wyjdzie.

Powiedzcie mi tylko jak to jest z tymi Dieslami, serwisem itp.
Szukałem cały czas Pb, więc nie analizowałem kopciuchów ^^


Btw, gdzie kupujecie tarcze d hamulcowe do MG i w jakiej cenie?

prebenny - Pią Gru 04, 2015 11:49

Cjapek ja w swojego włożyłem 15 koła (poza kupnem) z czego koło 9 na naprawy... Przy silniku miałem walnięty tylko 1 wtrysk i poniekąd powiązane z silnikiem sprzęgło (dwumasu nie ruszałem, bo był dobry) a wg EWS przebieg 280 tyś km.

Największy problem to układ wysprzęglania - pompka + wysprzęglik (to akurat występuje też w benzynie ale jak zastosujesz zamienniki TAZU powinno być OK). Z innych 'typowych' przypadłości diesla - koło pasowe (koszt koła koło 400-500 zł), często zabawa z poduszkami silnika (8 i gruszka ale jak zrobisz masz spokój). W sumie nie kojarzę więcej problemów 'typowo' dieslowych.

piotrek1000 - Pią Gru 04, 2015 12:39

Z wad diesla, przede wszystkim to fakt że to diesel i klekocze. Brak mocy jeśli masz 116 km, jak podniesiesz moc w granice 140 km to za krótkie biegi do wykorzystania momentu obrotowego, długo się rozgrzewa. To był mój pierwszy diesel i wyleczył mnie z "oszczędności diesla".
prebenny - Pią Gru 04, 2015 12:47

Z argumentem długo się nagrzewa się niekoniecznie zgodzę - przy sprawnym webasto nie jest to zimą problem. Brak mocy bez problemu można naprawić wirusem a co do za krótkich biegów to nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Kupując diesla musisz sobie zdawać sprawę, że nie kręci się go jak benzyny do 7 tyś obr. Fakt jest taki, że dobrze idzie w przedziale 2.2-3.5 tyś obr (byłoby zdecydowanie lepiej z turbiną o zmiennej geometrii łopatek).

Co kto lubi ale argument o za krótkich biegach mnie lekko zdziwił :o

manuel - Wto Gru 08, 2015 12:08

Jeśli chodzi o samochód z pierwszego posta, to zapraszam tutaj :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=901065#901065

Cjapek - Pią Gru 11, 2015 11:28

Ładnie cene zbiłes ;)
Gratki. W tych pieniądzach może i było warto ;)