|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] luz osiowy turbiny - dopuszczalny czy nie?
dawidd - Czw Lis 19, 2015 07:29 Temat postu: [R75] luz osiowy turbiny - dopuszczalny czy nie? Witam
Wczoraj przy okazji wymiany przepływomierza zdjąłem rurę z turbiny i stwierdziłem lekki luz osiowy wzdłużny na wirniku. Poprzeczny nie był wyczuwalny. Ciężko powiedzieć jaki był ten luz, ale tak myślę ze 0,5mm może 1 mm nie więcej. Pytanie czy taki luz jest dopuszczalny czy nie. Generalnie nie mam problemow z turbo, nie bierze ono oleju, nie gwiżdże, auto nie kopcie itd
dzelo23 - Czw Lis 19, 2015 10:30
0,5 a 1mm luzu to bardzo duża rozbieżność. Mi się wydaje że musi być jakiś luz tylko czy wyczuwalny ręką ? Może poszukaj jakie są dopuszczalne luzy dla turbiny (w dieslach siedzi chyba jakaś mitsubishi) i porównaj ale beż demontażu jej to będzie chyba niemożliwe.
wellman - Czw Lis 19, 2015 10:51
dawidd, gdyby to miało pomóc w poszukiwaniach, nasze turbo w CDT/CDTi to Mitsubishi MR1 TD025L-08T-3.3, numer w katalogu producenta: 49173-06101, numer OE: 2248060.
Trudno cokolwiek szczegółowego znaleźć.
Jeśli natomiast idzie ogólnie o sam luz:
- dobrze: https://www.youtube.com/watch?v=YRZb9yCGSXA
- źle: https://www.youtube.com/watch?v=0GTteEyCBWc
slax - Czw Lis 19, 2015 10:52
Wzdłużnego luzu chyba nie powinno być, jakiś poprzeczny zawsze jest
longer86 - Czw Lis 19, 2015 14:10
Slax a nie przypadkiem odwrotnie? "macalem" turbo u prebennego bo ma luzem 1 sztukę, sama zimną czesc i poprzecznego luzu nie bylo, inaczej łopatki tarły by o obudowę
slax - Czw Lis 19, 2015 15:18
Tu https://www.youtube.com/watch?v=WW5o1SoWZLQ moja stara sprężarka, jest duzy luz poprzeczny a mimo to nie trze o obudowę wzdłużny jest też miedzy 0.5 a 1mm
W drugim turbo jest delikatny poprzeczny, wzdłużnego nie ma w ogóle.
Ale rzecz jasna mogę się mylić
Remigiusz - Czw Lis 19, 2015 16:22
slax, Te turbo z filmiku to lekki już złom Az strach kiedy się to rozpadnie.
Markzo - Czw Lis 19, 2015 16:57
wzdłużnego nie powinno być, bo kaplica, poprzeczny jest zawsze bo być musi Slax to turbo Ci ogarne jak wyslesz
slax - Czw Lis 19, 2015 18:57
Remigiusz, Wiem, dlatego wymieniłem
Markzo, Się dogadamy
dawidd - Czw Lis 19, 2015 21:06
czy to jest luz wzdłużny?
[ Dodano: Czw Lis 19, 2015 21:06 ]
juz sam nie mogę zrozumieć który luz jak się nazywa - u mnie występuje taki jak na foto
wellman - Czw Lis 19, 2015 21:09
dawidd, tak, wzdłużny lub - jak kto woli - osiowy.
Natomiast, gdybyś strzałkę umieścił poziomo byłby to luz poprzeczny lub - mówiąc inaczej - promieniowy.
dawidd - Czw Lis 19, 2015 21:31
Markzo napisał/a: | wzdłużnego nie powinno być, bo kaplica, poprzeczny jest zawsze bo być musi |
Co sie może stać jak jest luz wzdłużny?
AdaskoC - Pią Lis 20, 2015 00:05
slax, Hania sprząta, a Ty się turbinami na stole bawisz
Markzo - Pią Lis 20, 2015 06:04
dawidd napisał/a: | Co sie może stać jak jest luz wzdłużny? |
od razu nic, jednak jest to bardzo szkodliwe bo łozysko oporowe się wyciera i szlaq trafia wyważenie sprężarki, zaczyna się pojawiać coraz większy luz promieniowy - wirniki mogą trzeć o obudowy w używanych turbinach często syf w środku (mazut, skoksowany olej) w miejscu uszczelnienia po stronie wydechu tak dokładnie oblepi wałek z pierścieniem, że kasuje on luz a po rozebraniu i wyczyszczeniu luz jest kolosalny przerabiałem to niestety w swojej pierwszej t25.
AndrewS - Pią Lis 20, 2015 21:38
Ja tam na turbo się nie znam, ale powiem Wam, że jak oglądam ten filmik na którym jest niby dobrze, to mnie to mocno zdziwiło , myslałem że turbosprężarka zważywszy na jej obroty, to bardziej precyzyjne urządzenie
Markzo - Sob Lis 21, 2015 00:07
AndrewS napisał/a: | Ja tam na turbo się nie znam, ale powiem Wam, że jak oglądam ten filmik na którym jest niby dobrze, to mnie to mocno zdziwiło , myslałem że turbosprężarka zważywszy na jej obroty, to bardziej precyzyjne urządzenie |
bo to jest precyzyjne urządzenie baaardzo zwróć uwagę na 1 kwestie - każdy luz sprawdzamy na zimno. Sprężarka przy pracującym silniku jest zimna kilka sekund potem atakują ją (w przypadku turbo beny) spaliny o temp nawet ponad 1200 stopni, więc luzy bardzo szybko się kasują
dawidd - Sob Lis 21, 2015 07:32
to ten luz jest kasowany przez rozszerzający sie metal od temperatury, czy przez olej wtłoczony na ślizgacz ( czy jak to tam sie precyzyjnie nazywa)
slax - Sob Lis 21, 2015 12:13
Zapewne i przez olej i nagrzewający sie metal
AndrewS - Sob Lis 21, 2015 22:26
na ale przecież nagrzewa sie też wszystko dookoła a nie sam wirnik
longer86 - Sob Lis 21, 2015 22:32
Tym bardziej, jeśli wszystko się nagrzewa to się też wszystko rozszerza
Markzo - Nie Lis 22, 2015 01:37
longer86 napisał/a: | Tym bardziej, jeśli wszystko się nagrzewa to się też wszystko rozszerza |
dokładnie
AndrewS - Nie Lis 22, 2015 01:54
no to aby patrzeć jak sie zatrze
Markzo - Nie Lis 22, 2015 01:59
AndrewS napisał/a: | no to aby patrzeć jak sie zatrze |
jak pojedziesz bez oleju, to wszystko zatrzesz
|
|