Zobacz temat - [R45] Demontaż zegarów / liczników - INSTRUKCJA
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Demontaż zegarów / liczników - INSTRUKCJA

Przem - Sob Lis 28, 2015 17:50
Temat postu: [R45] Demontaż zegarów / liczników - INSTRUKCJA
Opis krok po kroku jak wyjąć zegary z rovera 45 wersja poliftowa.

Wymagane narzędzia:
-wkrętak płaski,
-wkrętak krzyżowy,

START!
1.Wyciągamy zaślepki pod zegarami podważając je wkrętakiem płaskim od dołu, mają tam specjalne wycięcia co ułatwia sprawę.


2.Odkręcamy 4 śruby krzyżowe. Dwie z górnej części obudowy zegarów i dwie ukryte pod wyjętymi w kroku 1 zaślepkami.



3. Wysuwamy plastik obudowujący zegary delikatnie tak by niczego nie połamać, najlepiej górną jego część pociągnąć do siebie a następnie wysunąć w prawą stronę (w stronę radia, siedzenia pasażera, do środka samochodu)


4.Następnie odkręcamy 3 śruby trzymające licznik.


5.Teraz zaczyna się prawdziwa zabawa. Trzeba wysunąć licznik do siebie w taki sposób aby mieć dostęp do wtyczek z tyłu licznika, wtyczek jest 5 i bardzo mocno się od siebie różnią kolorami oraz kształtami więc ciężko pomylić co gdzie było ale możecie sobie pooznaczać cyframi dla pewności.

Numerami od 1 - 5 na zdjęciach oznaczyłem rodzaje wtyczek, oraz na wtyczkach są numery od 1 - 3 dla upewnienia się, że dobre wtyczki są w odpowiednich miejscach.





6. Po wypięciu wszystkich wtyczek najlepiej liczniki wyjąć w ten sam sposób co plastikową obudowę z punktu 3. Przy założonej kierownicy trzeba się trochę nagimnastykować ale da się to zrobić bez uszkodzenia liczników oraz wnętrza samochodu.

7. Gdy liczniki mamy już w ręku i chcemy je rozłożyć trzeba to robić partiami. Najpierw przeźroczysty plastik a następnie czarne obramowanie liczników. Najlepiej używać do tego wkrętaka płaskiego. Palcami wypchać jeden zatrzask a wkrętakiem podważać kolejne. Trzeba wszystkie zaczepy poluzować po trochu żeby nic nie połamać.




8. Po wykonaniu tych operacji w miarę umiejętnie uzyskamy taki oto efekt:


Montaż w dokładnie odwrotnej kolejności.

Co do samych liczników wyjmowanie żarówek jest bardzo proste wystarczy przekręcić delikatnie o 45 stopni i wyjąć razem z całym gniazdem. Żarówki w niebieskich gniazdach są do oświetlania liczników. Niestety nie wiem czy te pomarańczowe kapturki można gdzieś dostać, można je z powodzeniem zdejmować i zakładać bez uszkodzenia. Trzeba je zwijać w sposób pokazany na zdjęciu.



Żaróweczki w czarnych gniazdach oświetlają ikony na panelu takie jak światła mijania/drogowe itp.


Powodzenia w tej nierównej walce. PRZEM :)

Remigiusz - Sob Lis 28, 2015 18:08

https://www.youtube.com/watch?v=6dDlxNeU0To



:razz:

manial - Wto Gru 01, 2015 12:10

hej Kolego, mam maly problem, zrobilem wszystko delikatnie ladnie nie ruszalem zegarow od temperatury i paliwa, fakt srobki poluzowalem ale wrocily na swoje miejsce, niestety po zlozeniu na poczatku te dwa wskazniki poszly na maxa w gore, po czym po ruszeniu srubka od + zegary umarly mowa dalej tylko o tych dwoch. masz jakis pomysl jak to naprawic ?
Przem - Pią Gru 04, 2015 18:36

Zrób zdjęcie, żebym mógł zobaczyć jak to u Ciebie wygląda.