Zobacz temat - [R75] Problem z wyborem wiatraczka chłodnicy.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z wyborem wiatraczka chłodnicy.

Hajdaszek - Pon Lis 30, 2015 17:48
Temat postu: [R75] Problem z wyborem wiatraczka chłodnicy.
Cześć

Już od kilku dni jestem posiadaczem "wspaniałego" Rovera 75. Oczywiście od kilku dni stoi on u mechanika ^^ Do wymiany jest zarówno chłodnica wody jak i jej wentylator wraz z obudową.

I tu rodzi się prawdziwy problem! Z moich najnowszych informacji wynika że było kilka rodzajów wentylatorów - różniły się one ilością kabelków wychodzących z silnika wentylatora(były 2,3,4). Nie mam pojęcia jaka jest techniczna różnica między nimi. Obecny zepsuty jest 4 kablowy(wg. mechanika w obudowie od 2 kablowego...).

Czas na pytanie:
Czy jeśli kupię wentylator z inną ilością kabelków to będzie działał? Jeśli nie, to czy jest możliwość tak go przerobić aby działał? Jak powinienem ten temat "rozgryźć"?

Ściskam ;)

prebenny - Pon Lis 30, 2015 18:33

Hajdaszek tu masz praktycznie wszystko czego potrzeba - https://www.roverki.eu/zr...roverku-75.html

Jedyne na co musisz zwrócić uwagę żeby to nie był wiatrak od 1.8. Ja też mam wiatrak 2 biegowy (2 bieg przez rezystor) mimo, że fabrycznie miałem 3 biegowy. Kwestia dobrego podpięcia (u mnie była kaszana, brak rezystora (przez to cały czas chodził na maxa) i koniec końców komputer pokazywał zwarcie).

sash997 - Pon Lis 30, 2015 20:20

3 przewodowe mają silniki 1.8, 4 przewodowe według mojej wiedzy mają starsze roczniki napewno do 2001r zarówno diesel jak i V6, 2 przewodowe to już nowsze roczniki, na Twoim miejscu zamontowałbym silnik 4 przewodowy bo jest najlepszy, 2 przewodowe częściej sie palą i szlak trafia rezystory,a w 4 przewodowych padają tylko szczotki no i komutator jak sie zaniedba i bez szczotek jeździ
AdaskoC - Pon Lis 30, 2015 21:04

Ja z kolei polecam 2 biegowy jeśli szukasz używki. Bo jeśli nowy to bierz taki jak masz.

sash997, silniki z rezystorem były od 2004r, choć jeszcze niektóre modele z końcówki 2003r też miały już silniki z rezystorami.


Z małego mojego doświadczenia, najlepiej sprawdzają się silniki 2 biegowe, zazwyczaj jak ma paść to rezystor i można go wymienić przez grill w modelach przedliftowych, nie trzeba nic rozbierać.

sash997 - Pon Lis 30, 2015 21:51

Adasko o wiele więcej przewijam spalonych 2 biegowych z rezystorem niż 3 biegowych,niewiem czemu tak jest ale to fakt no i niby jest ich mniej na rynku bo tylko tak jak piszesz w najnowszych rocznikach
ps. masz jakiegoś 4przewodowca zwalonego dla mnie ? :D

R75 - Pon Lis 30, 2015 22:08

ps. to prawda ze T4 pokazuje błąd, jeśli wentylator jest 2 biegowy?
longer86 - Pon Lis 30, 2015 22:19

na 99% nie, skąd miałby o tym wiedzieć?
Hajdaszek - Pon Lis 30, 2015 22:28

Czyli generalnie który się weźmie to zadziała. Kwestia tylko ile pochodzi, tak?
Ewentualny zakup silniczka wiatraczka od wersji z dieslem i montaż w obudowie dla paliwa, zda egzamin?

AdaskoC - Pon Lis 30, 2015 22:45

Hajdaszek napisał/a:
Czyli generalnie który się weźmie to zadziała. Kwestia tylko ile pochodzi, tak?


Tak :)

Hajdaszek napisał/a:
Ewentualny zakup silniczka wiatraczka od wersji z dieslem i montaż w obudowie dla paliwa, zda egzamin?


Tak :)

sash997 - Pon Lis 30, 2015 23:17

AdaskoC napisał/a:

Hajdaszek napisał/a:
Ewentualny zakup silniczka wiatraczka od wersji z dieslem i montaż w obudowie dla paliwa, zda egzamin?


Tak


silnik wentylatora z diesla wraz z puszką (sterownikiem) nie będzie działał w benzynie,należy przeszczepić sam silnik z kawałkami przewodów

prebenny - Wto Gru 01, 2015 00:09

R75 u mnie po prawidłowym po podłączeniu wszystkiego na nowo wg schematu co wyżej wrzuciłem (podłączenie tego wentylatora to była jakaś chińska tragedia więc po prostu odłączyłem wszystko i podłączyłem od nowa) błędów żadnych nie ma i wszystko działa :)
Hajdaszek - Wto Gru 01, 2015 12:45

Bardzo dziękuję, chyba tyle wiedzy mi wystarczy aby zrobic dobre zakupy :D