|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R 75] Kluczyk kręci się w koło nie otwiera drzwi
polion - Wto Gru 01, 2015 21:12 Temat postu: [R 75] Kluczyk kręci się w koło nie otwiera drzwi Mam problem z zamkiem drzwi kierowcy nagle przy otwieraniu zaczął kręcić się kluczyk dookoła własnej osi w obie strony nie otwierając drzwi.Na szczęście udało mi się wejść do środka przez bagażnik i otwór w siedzeniu.Główny przycisk otwierania działa więc je otworzyłam,problem polega na tym,że nie mogę zamknąć samochodu.Po włożeniu kluczyka do zamka brak reakcji migania kierunków,w pilocie mam wyłamane przyciski,zamówiłam już nowe obudowy do kluczyka więc sprawdzę po wymianie czy działa z pilota na razie stoi cały czas otwarty.Moje pytanie brzmi-co robić proszę o jakieś rady.
AdaskoC - Wto Gru 01, 2015 21:25
Wymienić mechanizm wkladki. A pierw rozebrać i sprawdzić co dokladnie pękło.
qwe12318 - Wto Gru 01, 2015 21:37
Aby nie stał otwarty - wyciągnij płytkę z elektroniką z obudowy pilota - masz dostęp do przycisków, ewentualnie jakimś małym śrubokrętem jeśli masz dojście - wciśnij przycisk zamykania.
Niestety do zamka musisz się dokopać i sprawdzić co tam się stało.
PS. pilot już dawno wymienić powinieneś - samo zamknięcie z przekręcenia kluczyka nie aktywuje alarmu - bynajmniej ja tak mam
MD - Wto Gru 01, 2015 22:47
Zamknięcie samochodu kluczykiem aktywuje tylko podstawowe zabezpieczenia. Należałoby więc jak najszybciej naprawić problem płytki drukowanej i przycisków.
Zamek kierowcy posiada bębenek, cięgło łączące i gniazdo od trzpienia wychodzącego z zamka.
Kod: |
Kluczyk - [bębenek]
||
połączenie (cięgło)
||
[gniazdo] - trzpień łączący - [zamek]
|
Trzeba by niestety zdjąć boczek, odkleić wygłuszenie i choćby ręką sprawdzić, czy taki metalowy trzpień z jakby zębatką na końcu - który wychodzi z zamka - siedzi dobrze w takim gnieździe poniżej bębenka. Od tego warto zacząć.
wellman - Wto Gru 01, 2015 23:56
polion, stawiam, że wyłamał (lub wysunął w jakiś sposób) element 19 widoczny na tym rysunku:
http://www.rimmerbros.co..../GRID001786.jpg
Jego zadaniem jest przenoszenie ruchu wkładki na zamek. Gdy kupiłem mojego Rrr też miałem tak, że mogłem kręcić kluczykiem w zamku dookoła. Zdjąłem boczek, zajrzałem do środka i zauważyłem, że tego brakuje. Kupiłem elementu u AdascoC i zamontowałem. Działa.
Kilka tygodni później wygłuszałem drzwi i przy tej okazji znalazłem mój oryginalny trzpień wciśnięty w szczelinę na dnie drzwi. Więc - jakby co - to mam jeden w zapasie.
AdaskoC - Sro Gru 02, 2015 15:40
Dokładnie, pierw trzeba rozebrać żeby było wiadomo co wymienić
MD - Czw Gru 03, 2015 00:21
wellman, o tym właśnie mówiłem. Bez zrzucenia boczka i tak się nie obejdzie.
bogalver - Pią Gru 04, 2015 09:34
Dziadek - Pią Gru 04, 2015 11:59
Nie wiem jakie są różnice między drzwiami a tylną klapą, ale kiedyś pękła mi wkładka w bagażniku i klucz też kręcił się dookoła. Sprawę załatwił pierścień wycięty z rurki miedzianej fi 15 (takiej do centralnego ogrzewania) i nałożony luźno na wkładkę. Działa tak kilka lat i nie ma problemów.
zetes - Pią Gru 04, 2015 12:20
polion napisał/a: | w pilocie mam wyłamane przyciski, |
przycisk dorobiłem ze zwykłego korka od butelki i przymocowałem taśmą i działa normalnie.
polion - Pią Gru 04, 2015 23:41
W tej chwili obudowy dwóch pilotów zostały wymienione na nowe.Jeden działa bez zarzutu zamyka i otwiera samochód,natomiast drugi nie reaguje na nic.Po dokładnym obejrzeniu okazało się,że różni się od tego działającego układem tzn.mają takie same liczby lecz inne litery.Zamka jeszcze nie rozbierałam,jutro do niego zajrzę.Ale co może być przyczyną braku reakcji[całkowitej]drugiego pilota?
wellman - Pią Gru 04, 2015 23:51
polion, np. inna częstotliwość.
sknerko - Sob Gru 05, 2015 14:16
polion napisał/a: | .Ale co może być przyczyną braku reakcji[całkowitej]drugiego pilota? | Jak działał kiedyś to mozetrzeba go zsynchronizować z autem. Mogło jeszcze zdechnąć lutowanie samych mikroswitchy na płytce
|
|