Zobacz temat - [Freelander Td4]zawór podciśnienia EGR i podłączenie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander Td4]zawór podciśnienia EGR i podłączenie

Luiso - Nie Gru 13, 2015 21:06
Temat postu: [Freelander Td4]zawór podciśnienia EGR i podłączenie
Witam
Koledzy mam nietypowy problem. Mam oderwaną wtykę od zaworku podciśnienia do egr.
wystają dwa przewody i mój problem polega na tym że nie wiem który gdzie podlutować
pomocy.....kable widoczne na foto

SyntaX - Nie Gru 13, 2015 22:51

Po pierwsze nie lutuj tego tylko zrób porządnie kupując nową wtyczkę z konektorami.
Jest to kostka C0191 na schemacie z Rave
Wtyk z konektorami żeńskimi
Kostka ma symbol YPC114900

Pin 1 - Czerwono biały
Pin 2 - Brązowo czarny/szary

http://allegro.pl/wtyk-ko...5035035380.html

longer86 - Nie Gru 13, 2015 22:54

A po drugie na co Ci EGR?
Luiso - Nie Gru 13, 2015 23:10

A co można zrobić w zamian? Jest to mój pierwszy diesel i nie bardzo wiem co bez czego może działać.Mam wrażenie że nie działa mi turbina, szukałem i znalazłem te dwa kable oderwane od zaworu i przy turbinie jest zaworek z którego był zsunięty wężyk. Czy turbina będzie działać bez EGR? Przepraszam za pytania może oczywiste ale nie miałem nigdy styczności z turbodieslem.
Z góry dziękuje za pomoc

SyntaX - Nie Gru 13, 2015 23:19

Nie słuchaj tych co robią patenty.
Egr ma być i koniec - bo co bo się nie chce co jakiś czas wyczyścić.

Turbina ma swój elektrozawór i jak był zsunięty węzyk to możliwe że uległ on uszkodzeniu i należy go wymienić, oraz obowiązkowo dać tam nowy filterek - ten wiszący na wężyku.
Możliwe że na skutek uszkodzenia elektrozaworu zastał się mechanizm zmiennej geometrii turbiny. Jeżeli tak to turbo należy oddać do czyszczenia i sprawdzenia.
Oczywiście do ponownego montażu należy użyć nowych uszczelek.
Nie rób na patentach takie pozorne oszczędności potem się mocno mszczą.
Kostka kosztuje kilkanaście złoty, kup zaciśnij i na zdjętym kolanku od EGR zobacz czy otwiera zawór EGR.
Warto go zdemontować i wyczyścić jak jest oblepiony nagarem.
Do czyszczenia polecam preparat firmy Plak do mycia silnika.

longer86 - Nie Gru 13, 2015 23:22

Egr można zaślepić, bo to wymysł "ekologów" by dodac więcej elementów które beda się psuły i robiły syf w silniku. Egr można tez wyłączyć w sterowniku .

Wężyk powinien być na tym zaworku bo masz tam zmienna geometrie łopatek w turbinie, co sprawia, ze jest wydajniejsza w wiekszym zakresie obrotów.

Pozostaje tylko miec nadzieje, że poprzednik nie odłączył tego z powodu jakiejś awarii turbiny, lub zatarcia kierownic geometrii skoro od dłuższego czasu ten mechanizm nie był ruszany

Syntax do czego Ci egr potrzebny? Co on Ci daje po za syfem w kolektorze?
Wyłączając działanie egr w sterowniku, to nie żaden patent, masz czysty kolektor, i odrobine lepszą reakcje na pedal gazu, jedyny minus to odrobine wiekszy dymek z wydechu.

Luiso - Nie Gru 13, 2015 23:35

Wężyk był cały sparciały więc dla tego pewnie spadł. W Egr nie ma nagaru jest tylko lekko zabrudzony taką mazią rzadką, jutro mycie i składam. Ta kostka to dedykowana musi być do tego zaworu, gdzie jej szukać ? szrot czy można dostać w sklepach?Tam są dwa przewody i chodzi mi o to który idzie na górę a który na dół i czy to ma znaczenie?
SyntaX - Nie Gru 13, 2015 23:38

No przecież opisałem ze zdjęciem kostki i linkami który kabel idzie na który pin kostki.
Masz wrzucony rysunek techniczny a kostkę z konektorami kupisz za niecałe 20zł.
Podałem linka.

Luiso - Pon Gru 14, 2015 23:01

Dziękuje kolego SyntaX za schemat kostki.

[ Dodano: Pon Gru 14, 2015 23:01 ]
Koledzy mam jeszcze jedno pytanie.
jak wymienić filtr paliwa w td4 filtr jest pod maska z prawej strony.
Nie chcę nic pourywać i dlatego pytam .
Z góry dzięki

SyntaX - Pon Gru 14, 2015 23:39

Po prostu unieść cały Unit do góry
Filtr odkręcić od czujnika - Jest na gwint.
Nakręcić nowy
Przekręcić na zapłon i odczekać aż pompa paliwa się wyłączy
Odpalić auto i dać pochodzić przez 15 min.

Luiso - Wto Gru 15, 2015 07:17

Czy muszę odpiąć przewody paliwowe i tą czarną skrzynkę zdemontować co jest nad filtrem?
SyntaX - Wto Gru 15, 2015 07:25

Odpinasz złączki z czujnika.
Wyciągasz filtr i czujnik z obudowy
Nakręcasz noy filtr i gotowe
wszystko masz w rave opisane krok po kroku.

Luiso - Wto Gru 15, 2015 07:36

Nie mam Rave możesz mi dać namiary na ten program. Dopiero zaczyna się moja przygoda Lr.
SyntaX - Wto Gru 15, 2015 22:52

Używaj forumowej opcji Szukaj.
Linki do ave masz w kilku miejscach na forum.

Luiso - Sro Gru 16, 2015 09:11

Ok dziękuję.
Remigiusz - Sro Gru 16, 2015 09:54

Tez nie wiem na co wam to egr i kostkę za 20zl kupować za tyle to zaślepki dostaniesz.
longer86 - Sro Gru 16, 2015 09:57

Remigiusz, nie podżegaj do patentów, ma być jak stwórca wujowi syntaxowi nakazał
AdaskoC - Sro Gru 16, 2015 15:08

SyntaX napisał/a:
Nie słuchaj tych co robią patenty.

I mówi to osoba która jeździ przerobionym anglikiem, no kuźwa :)

sknerko - Sro Gru 16, 2015 15:34

AdaskoC napisał/a:
przerobionym anglikiem
Ale bez patentów :mrgreen: jak stwórca wujowi syntaxowi nakazał :mrgreen: Nie żebym bronił czy coś :P
AdaskoC - Sro Gru 16, 2015 15:56

sknerko, nie no ja się domyślam że przerobione było bez patentów, ściana grodziowa nie ruszana, a na pewno nie przespawywane były wkładki/uchwyty. Nagrzewnica, nawiewy itp wsio europa, instalacja nie rzeźbiona, mechanizm wycieraczek też ori :)

Lampy oczywiście EU, bo to rzecz oczywista by mieć przegląd legalnie :)


Nie lubię sknerko takiego klepania głupot jak np okręcanie zapieczonych śrub końskim włosiem, psikanie plakiem i podpalanie. No to są już kurde jakieś szamańskie wymysły, a później ktoś w to uwierzy jeszcze i zacznie tak robić. Auto stanie w płomieniach i do kogo pretensje ?

Jak ktoś ma fantazję, to brać się za pisanie książek, z tego pieniądze będą przynajmniej.

Luiso - Sro Gru 16, 2015 19:28

EGR wyczyszczony wężyki pozakładane filterek od turbiny wymieniony, auto śmiga.
Teraz walka z podporami wału i tu pytanie. Jak założyłem podporę k
to się obracała luźno ale jak dokręciłem wał to ją docisneło i ciężko sie obraca tak jakby te oslony łożyska trzymały gumę, czy tak ma być ?? Czy to się wyrobi? Miał ktoś tak?

SyntaX - Sro Gru 16, 2015 20:33

Jakie podpory zakładałeś - Skąd brałeś.
W którą stronę pozakładałeś podpory ( Wybrzuszeniem w którą stronę)
Jak pozakładałeś miseczki.
Nakłdałeś je na elementu wału czy do podpory i dokręcałeś.

Luiso - Sro Gru 16, 2015 21:11

Podpory z intercars firmy TEDGUM.
Mogę Ci fotki na maila wrzucić ?
Miseczki były nieruchome na wisco i na wale blokuje ta na wisco.
Wybrzuszenie jest do wisco tak jak stare. Tylko te podpory mimo iz mają ten sam nr katalogowy maja inną konstrukcje czy tak powinno być?

SyntaX - Sro Gru 16, 2015 22:10

Wcisnęli Tobie największe g...o podpory od forda Transita.
Wywal to w diabły tak się tych aut nie naprawia.
Te podpory to szajs - Nie warto nawet zakładać tego wału na auto.

Podpory zakłada się brzuszkami na zewnątrz.
Miseczki które są z nimi w zestawie nie nadają się do Freelandera - Tam są zupełnie inne.
Generalnie zmarnowałeś pieniądze.
Poszło PW.

sknerko - Czw Gru 17, 2015 11:01

SyntaX napisał/a:
Wcisnęli Tobie największe g...o podpory od forda Transita.
Wywal to w diabły tak się tych aut nie naprawia.
Te podpory to szajs - Nie warto nawet zakładać tego wału na auto.

No generalnie ma rację choć ja na podporach transita zrobiłem 35tys km. ale generalnie są na allegro dobre podpory do Freela w cenie kilkadziesiąt zł za szt które u mnie wytrzymały grubo powyżej 60tys km