|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander Td4]zawór podciśnienia EGR i podłączenie
Luiso - Nie Gru 13, 2015 21:06 Temat postu: [Freelander Td4]zawór podciśnienia EGR i podłączenie Witam
Koledzy mam nietypowy problem. Mam oderwaną wtykę od zaworku podciśnienia do egr.
wystają dwa przewody i mój problem polega na tym że nie wiem który gdzie podlutować
pomocy.....kable widoczne na foto
SyntaX - Nie Gru 13, 2015 22:51
Po pierwsze nie lutuj tego tylko zrób porządnie kupując nową wtyczkę z konektorami.
Jest to kostka C0191 na schemacie z Rave
Wtyk z konektorami żeńskimi
Kostka ma symbol YPC114900
Pin 1 - Czerwono biały
Pin 2 - Brązowo czarny/szary
http://allegro.pl/wtyk-ko...5035035380.html
longer86 - Nie Gru 13, 2015 22:54
A po drugie na co Ci EGR?
Luiso - Nie Gru 13, 2015 23:10
A co można zrobić w zamian? Jest to mój pierwszy diesel i nie bardzo wiem co bez czego może działać.Mam wrażenie że nie działa mi turbina, szukałem i znalazłem te dwa kable oderwane od zaworu i przy turbinie jest zaworek z którego był zsunięty wężyk. Czy turbina będzie działać bez EGR? Przepraszam za pytania może oczywiste ale nie miałem nigdy styczności z turbodieslem.
Z góry dziękuje za pomoc
SyntaX - Nie Gru 13, 2015 23:19
Nie słuchaj tych co robią patenty.
Egr ma być i koniec - bo co bo się nie chce co jakiś czas wyczyścić.
Turbina ma swój elektrozawór i jak był zsunięty węzyk to możliwe że uległ on uszkodzeniu i należy go wymienić, oraz obowiązkowo dać tam nowy filterek - ten wiszący na wężyku.
Możliwe że na skutek uszkodzenia elektrozaworu zastał się mechanizm zmiennej geometrii turbiny. Jeżeli tak to turbo należy oddać do czyszczenia i sprawdzenia.
Oczywiście do ponownego montażu należy użyć nowych uszczelek.
Nie rób na patentach takie pozorne oszczędności potem się mocno mszczą.
Kostka kosztuje kilkanaście złoty, kup zaciśnij i na zdjętym kolanku od EGR zobacz czy otwiera zawór EGR.
Warto go zdemontować i wyczyścić jak jest oblepiony nagarem.
Do czyszczenia polecam preparat firmy Plak do mycia silnika.
longer86 - Nie Gru 13, 2015 23:22
Egr można zaślepić, bo to wymysł "ekologów" by dodac więcej elementów które beda się psuły i robiły syf w silniku. Egr można tez wyłączyć w sterowniku .
Wężyk powinien być na tym zaworku bo masz tam zmienna geometrie łopatek w turbinie, co sprawia, ze jest wydajniejsza w wiekszym zakresie obrotów.
Pozostaje tylko miec nadzieje, że poprzednik nie odłączył tego z powodu jakiejś awarii turbiny, lub zatarcia kierownic geometrii skoro od dłuższego czasu ten mechanizm nie był ruszany
Syntax do czego Ci egr potrzebny? Co on Ci daje po za syfem w kolektorze?
Wyłączając działanie egr w sterowniku, to nie żaden patent, masz czysty kolektor, i odrobine lepszą reakcje na pedal gazu, jedyny minus to odrobine wiekszy dymek z wydechu.
Luiso - Nie Gru 13, 2015 23:35
Wężyk był cały sparciały więc dla tego pewnie spadł. W Egr nie ma nagaru jest tylko lekko zabrudzony taką mazią rzadką, jutro mycie i składam. Ta kostka to dedykowana musi być do tego zaworu, gdzie jej szukać ? szrot czy można dostać w sklepach?Tam są dwa przewody i chodzi mi o to który idzie na górę a który na dół i czy to ma znaczenie?
SyntaX - Nie Gru 13, 2015 23:38
No przecież opisałem ze zdjęciem kostki i linkami który kabel idzie na który pin kostki.
Masz wrzucony rysunek techniczny a kostkę z konektorami kupisz za niecałe 20zł.
Podałem linka.
Luiso - Pon Gru 14, 2015 23:01
Dziękuje kolego SyntaX za schemat kostki.
[ Dodano: Pon Gru 14, 2015 23:01 ]
Koledzy mam jeszcze jedno pytanie.
jak wymienić filtr paliwa w td4 filtr jest pod maska z prawej strony.
Nie chcę nic pourywać i dlatego pytam .
Z góry dzięki
SyntaX - Pon Gru 14, 2015 23:39
Po prostu unieść cały Unit do góry
Filtr odkręcić od czujnika - Jest na gwint.
Nakręcić nowy
Przekręcić na zapłon i odczekać aż pompa paliwa się wyłączy
Odpalić auto i dać pochodzić przez 15 min.
Luiso - Wto Gru 15, 2015 07:17
Czy muszę odpiąć przewody paliwowe i tą czarną skrzynkę zdemontować co jest nad filtrem?
SyntaX - Wto Gru 15, 2015 07:25
Odpinasz złączki z czujnika.
Wyciągasz filtr i czujnik z obudowy
Nakręcasz noy filtr i gotowe
wszystko masz w rave opisane krok po kroku.
Luiso - Wto Gru 15, 2015 07:36
Nie mam Rave możesz mi dać namiary na ten program. Dopiero zaczyna się moja przygoda Lr.
SyntaX - Wto Gru 15, 2015 22:52
Używaj forumowej opcji Szukaj.
Linki do ave masz w kilku miejscach na forum.
Luiso - Sro Gru 16, 2015 09:11
Ok dziękuję.
Remigiusz - Sro Gru 16, 2015 09:54
Tez nie wiem na co wam to egr i kostkę za 20zl kupować za tyle to zaślepki dostaniesz.
longer86 - Sro Gru 16, 2015 09:57
Remigiusz, nie podżegaj do patentów, ma być jak stwórca wujowi syntaxowi nakazał
AdaskoC - Sro Gru 16, 2015 15:08
SyntaX napisał/a: | Nie słuchaj tych co robią patenty. |
I mówi to osoba która jeździ przerobionym anglikiem, no kuźwa
sknerko - Sro Gru 16, 2015 15:34
AdaskoC napisał/a: | przerobionym anglikiem | Ale bez patentów jak stwórca wujowi syntaxowi nakazał Nie żebym bronił czy coś
AdaskoC - Sro Gru 16, 2015 15:56
sknerko, nie no ja się domyślam że przerobione było bez patentów, ściana grodziowa nie ruszana, a na pewno nie przespawywane były wkładki/uchwyty. Nagrzewnica, nawiewy itp wsio europa, instalacja nie rzeźbiona, mechanizm wycieraczek też ori
Lampy oczywiście EU, bo to rzecz oczywista by mieć przegląd legalnie
Nie lubię sknerko takiego klepania głupot jak np okręcanie zapieczonych śrub końskim włosiem, psikanie plakiem i podpalanie. No to są już kurde jakieś szamańskie wymysły, a później ktoś w to uwierzy jeszcze i zacznie tak robić. Auto stanie w płomieniach i do kogo pretensje ?
Jak ktoś ma fantazję, to brać się za pisanie książek, z tego pieniądze będą przynajmniej.
Luiso - Sro Gru 16, 2015 19:28
EGR wyczyszczony wężyki pozakładane filterek od turbiny wymieniony, auto śmiga.
Teraz walka z podporami wału i tu pytanie. Jak założyłem podporę k
to się obracała luźno ale jak dokręciłem wał to ją docisneło i ciężko sie obraca tak jakby te oslony łożyska trzymały gumę, czy tak ma być Czy to się wyrobi? Miał ktoś tak?
SyntaX - Sro Gru 16, 2015 20:33
Jakie podpory zakładałeś - Skąd brałeś.
W którą stronę pozakładałeś podpory ( Wybrzuszeniem w którą stronę)
Jak pozakładałeś miseczki.
Nakłdałeś je na elementu wału czy do podpory i dokręcałeś.
Luiso - Sro Gru 16, 2015 21:11
Podpory z intercars firmy TEDGUM.
Mogę Ci fotki na maila wrzucić ?
Miseczki były nieruchome na wisco i na wale blokuje ta na wisco.
Wybrzuszenie jest do wisco tak jak stare. Tylko te podpory mimo iz mają ten sam nr katalogowy maja inną konstrukcje czy tak powinno być?
SyntaX - Sro Gru 16, 2015 22:10
Wcisnęli Tobie największe g...o podpory od forda Transita.
Wywal to w diabły tak się tych aut nie naprawia.
Te podpory to szajs - Nie warto nawet zakładać tego wału na auto.
Podpory zakłada się brzuszkami na zewnątrz.
Miseczki które są z nimi w zestawie nie nadają się do Freelandera - Tam są zupełnie inne.
Generalnie zmarnowałeś pieniądze.
Poszło PW.
sknerko - Czw Gru 17, 2015 11:01
SyntaX napisał/a: | Wcisnęli Tobie największe g...o podpory od forda Transita.
Wywal to w diabły tak się tych aut nie naprawia.
Te podpory to szajs - Nie warto nawet zakładać tego wału na auto. |
No generalnie ma rację choć ja na podporach transita zrobiłem 35tys km. ale generalnie są na allegro dobre podpory do Freela w cenie kilkadziesiąt zł za szt które u mnie wytrzymały grubo powyżej 60tys km
|
|