Zobacz temat - [R45] nierówna praca silnika, biały dym, zapach benzyny
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] nierówna praca silnika, biały dym, zapach benzyny

Przem - Pon Gru 14, 2015 19:51
Temat postu: [R45] nierówna praca silnika, biały dym, zapach benzyny
Witam. Wczoraj w nocy po odpaleniu samochodu (temp na zewnątrz ok -2) i po przejechaniu około 100 metrów poczułem zapach benzyny w kabinie, samochód stracił moc po wciśnięciu gazu obroty nie wychodzą ponad 3k, i wyczuwalna nierówna praca silnika.

Po sprawdzeniu cewek i przewodów zapłonowych pomiary są identyczne w obydwu cewkach i przewodach,
wymieniłem świece 4szt na nowe bo po wykręceniu jedna z nich była zalana ale nic to nie dało,

Proszę o pomysły co może być nie tak

MARGOS - Pon Gru 14, 2015 23:09

Cześć, czy z płynem chłodniczym jest wszystko OK? Nie ubywa go, jego ilość jest prawidłowa?
Czy podczas rozruchu jest odczuwalne szarpanie?

Przem - Wto Gru 15, 2015 08:04

Z płynem chłodniczym mam od niedawna problem bo go ubywa, a wycieków nigdzie nie widać. I tak podczas ruszania na niskich obrotach było czuć szarpanie. To co tutaj opisałem pojawiło się szybciej ale samochodem można było jeździć, a teraz już nie bo jest bardzo duży spadek mocy

Wymieniłem uszczelke kolektora ssącego i po ok 10 min pracy silnika juz nie ma białego dymu, mysle że troche jeszcze potrwa zanim z komory wypali resztki plynu chlodniczego bo z wydechu caly czas czuc zapach plynu, silnik tak nie skacze podczas pracy ale dalej nie ma mocy i nie mozna nim jezdzic... jakies pomysly?

Tu jest filmik jak prezentuje się praca wydechu
https://youtu.be/Wd4iemj7fFg

MARGOS - Sro Gru 16, 2015 16:45

Właśnie miałem na myśli wymianę uszczelki kolektora ssącego. Część objawów to wyeliminowało.
Czy pali się u Ciebie kontrolka "check engine"? Może przez spalany płyn pozostały błędy?

Przem - Sro Gru 16, 2015 19:11

Na tablicy wszystkie kontrolki są zgaszone, też myślałem o zresetowaniu powstałych błędów w komputerze problem w tym, że nie znam programu do rovera który by poprawnie działał z moim modelem. Czy jest możliwość, że podczas pracy silnika z nieszczelnym układem chłodzenia komputer dostosował inaczej mieszankę i teraz cały czas silnik pracuje na błędnie obliczonej mieszance spalania?
MultecFSO - Sro Gru 16, 2015 20:54

Nie. Mieszanka jest ustalana cały czas na bieżąco. Moim zdaniem któryś przewód lub cewka niedomaga i jeden cylinder nie pali.
No i widać że jakiś fachowiec się nim zajmował, bo wystaje czerwony silikon spod połówki głowicy...

Przem - Sro Gru 16, 2015 21:39

Przewody i cewki sprawdzałem multimetrem i nie widać po nich żeby było coś nie tak, ale nie będę się upierał na 100% bo różnie to bywa. Masz jakiś pomysł jak określić który cylinder jest problemem? A czerwony smar to moja robota bo przeciekał przy pokrywie zaworów i robiłem to na szybko bo bardzo wtedy potrzebowałem transportu i tak już zostało :)
MultecFSO - Czw Gru 17, 2015 13:05

Zdejmuj wtyczki z wtryskiwaczy po kolei, o ile jest jakiś dostęp. Ja plastikowe kolektory to jedynie wyrzucam do śmietnika... :P
Przem - Pią Gru 18, 2015 13:32

W weekend się za to wezmę, dam znać jak poszło.

Udało mi się zlokalizować sprawcę problemu. 4 Wtryskiwacz zalewa cylinder.
Wykręciłem świece żeby sprawdzić czy mają iskrę i podczas testu z 4 cylindra aż pluło benzyną na zewnątrz, teraz muszę wymienić wtryskiwacze i przy okazji wyczyszczę jeszcze silniczek krokowy bo też mam wątpliwości czy nie wspomaga problemu. Jak zamontuję wszystko na miejsce mam nadzieję, że problem zniknie.

A przy okazji czy ma ktoś na zbyciu zaczep przewodu dolotu powietrza? Bo mój już nie działa prawidłowo :)
[img=http://s20.postimg.o...219_135249.jpg] Tam powinien być zaczep trzymający rurę zaznaczoną strzałką.
A zaczep wygląda tak [img=http://s20.postimg.o...219_135312.jpg]