Zobacz temat - [R45] Wyjęcie komputera do oględzin flaczków bez odpin. akum
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Wyjęcie komputera do oględzin flaczków bez odpin. akum

IROLA - Pon Gru 14, 2015 20:52
Temat postu: [R45] Wyjęcie komputera do oględzin flaczków bez odpin. akum
Witam. Czy ktoś wyjmował komputer (ECU) z roverka ?
Mam zamiar wyjąć ecu celem rozebrania i dokonania "wzrokowo" oględzin. Pytanie który sposób jest bezpieczny lub czy ktoś już to robił według następującego sposobu :

1.brak kluczyka w stacyjce, odłączam wtyczki (pierwsza od lewej lub pierwsza od prawej - bez znaczenia ... ?), wyjmuję Ecu

2.Brak kluczyka w stacyjce, odłączam akumulator, odłączam wtyczki (pierwsza od lewej lub pierwsza od prawej - bez znaczenia ... ?), wyjmuję Ecu

Czy ktoś wie która wtyczka dostarcza zasilanie do ECU ? Jeżeli ta mniejsza to w przypadku sposobu nr 1 mam możliwość (po przekręceniu kluczyka) odczytania napięcia wprost z pinów wychodzących z ECU (na wtyczce nr 2 czyli tej większej)?

MultecFSO - Wto Gru 15, 2015 15:37

To nie ma żadnego znaczenia. Po prostu odepnij wtyczki i wyjmij... W małej wtyczce na Pinie 80 jest grubszy przewód, bodajże fioletowy - stałe zasilanie sterownika. Duża wtyczka to cała wiązka silnika, tzn. wszelakie czujniki, wtryskiwacze, krokowiec, sondy lambda (za katem również) i wszystkie "wyjścia" ze skrzynki przekaźników (przewody brązowe z różowym/fioletowym paskiem), czytaj zasilanie grzałki sondy, cewek, krokowca itd. W małej jest sterowanie przekaźnikami w skrzynce, sterowanie obrotomierzem, przewód do immo, kontrolka check engine, linia K do złącza OBD, trzy przewody masowe sterownika, zasilanie po stacyjce i jak wyżej zasilanie stałe. :)
IROLA - Wto Gru 15, 2015 16:50

Wielkie dzięki. Taka odpowiedź to się nazywa Odpowiedź przez duże O.

Zapytam jeszcze : czyli mała wtyczka odpowiada za ABS, SRS (poduszki), pytam ponieważ ELMem mogę kasować tylko te proste błędy "silnika" ?

sTERYD - Sro Gru 16, 2015 09:49

ABS i SRS mają własne moduły. Moduł silnika steruje tylko silnikiem, i nie ma tutaj żadnej magistrali komunikacyjnej.
IROLA - Pią Gru 18, 2015 09:26

Jeżeli kogoś to interesuje to przy odpiętym akumulatorze wyjęcie (i ponowne podłączenie) ECU nie sprawia żadnych problemów.