Zobacz temat - [R75]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]

sasquacz - Czw Gru 24, 2015 20:17
Temat postu: [R75]
Hej.

Ostatnio miałem dość nie miłą sytuacje czyli wypadek. Okazało się że Rover to jednak czołg. I oprócz plastików i termometru to wszystko jest na swoim miejscu.

I mam do was kilka pytań

1- Termometr (szukałem po forum ze jest on po prawej stronie zderzaka ale gdzie dokladnie?)

ZDJ1 CO to za gniazdo?
ZDJ2
Film zderzak

2- Praca silnika
Zobaczcie jak możecie ten filmik czy z silnikiem jest OK tak po dźwięku, mianowicie zauważyłem ze miałem wyciek płynu chłodniczego a mechaników mam takich ze po 2krotnej naprawie dalej średnio na 40km ucieka mi 2,5l płynu. I ten o to fachowiec wspomniał coś, że prawdopodobnie jest uszkodzona głowica?


Film silnik


3- Śmigło od chłodnicy.

Macie może jakieś zaufane punkty abym mógł dorwać samo śmigło od chłodnicy? gdyż mam lekko pęknięte i wpada w rezonans jak odpalam klimę.

A tak na koniec
Wesołych Świąt !!

sknerko - Czw Gru 24, 2015 21:20

ten kabel co pokazałeś koło zbiornika spryskiwaczy jest od pompki do sprysków lamp.
Termometr jest obok prawego halogenu zamocowany nad kratką wlotu powietrza, tak na wysokości początku chłodnicy.

rafalmis1 - Pią Gru 25, 2015 08:29

A powiedz mi czy gotuje ci płyn, jakby była uszkodzona glowica to mógłby to być tego objaw, a może dymi na biało, ale tak ilość płyny jakby dostawała się na tłoki, to by dawno tłok staną, albo byś rano auta nie odpalił, bo tłok by stał. Skąd jesteś może mógłbym popatrzeć i pomóc?
sasquacz - Pią Gru 25, 2015 08:53

To tak:
- Lekko dymi na gazie.
- Powiedzmy po przejechaniu ok 40km dymi spod maski ale zauważyłem jak by to była para która wylatuje z przewodu chłodniczego i powiedzmy leci na wydech.
- Wyciek widze gdzies pod spodem (filmik poniżej)
Filmik 1
Filmik 2



Ciekawostka, na początku nie widziałem żadnego wycieku tylko uciekający płyn, mechanicy znaleźli wyciek i go załatali, następnie miałęm potok płynu na trasie, zgonili to na korek.... od wlewu płynu, wymienili go na razie powodzi nie miałem ale płyn ucieka widać ewidentnie na dole jak się poci.
Ja jestem ze Zduńskiej Woli 40km od Łodzi

tomi24lbn - Pią Gru 25, 2015 09:09

Termostat sprawdzałeś??? kolektor ssacy chyba ma już dość :-|
sasquacz - Pią Gru 25, 2015 09:30

Może naświetle sytuacje, moje zdolności teoretyczne jak i manualne dotyczące auta są równe 0.
Jak go sprawdzic? czy moze odrazu wymienic? Skad wiesz ze kolektory maja dosc?

tomi24lbn - Pią Gru 25, 2015 12:58

Tu znajduje się termostat:www.youtube.com/watch?v=4n-e8A0Jkes
Sprawdź u siebie czy jest tam mokro, albo czy nie widać wycieku
W kolektorze ssącym klapki mają luz i słychać stukanie:) tak jak na tym filmiku:https://www.youtube.com/watch?v=N8E0BHjZFNs
Przynajmniej tak mi się wydaje ,ale niech ktoś jaszcze się wypowie :P

aimp12 - Pią Gru 25, 2015 13:30

Potwierdzam to co pisze tomi24lbn. W Twoim filmiku ewidentnie słychać "klapki" w kolektorze ssącym. Miesiąc temu przerabiałem to samo.
Jeżeli będziesz chciał sobie sprawić dobrze działający kolektor, to polecałbym skontaktować się z AdaskoC. Ma wszystko do naszych R :)

sasquacz - Pią Gru 25, 2015 16:11

Diagnoza szybsza niz u moich mechaników :D !.

Powiedzcie mi co do termostatu, zauważyłem ze odkręcał korek od oleju? termostat jest zwiazany w jakiś sposób z olejem? bo co jakis czas musze dolac oleju do roverka tak jak by go pił. U Mechaników słyszałem że te silniki tak maja...

PS: Zabawa z kolektorem jest kosztowna?
PS2: Wisze wam flaszke :)

aimp12 - Pią Gru 25, 2015 17:01

Co do śmigła wentylatora odezwij się do wspomnianego AdaskoC. Kolektor to niestety koszt kilkuset złotych. W moim 2.5 nie zauważyłem żeby pił nadmiernie olej, sprawdź na bagnecie jak on wygląda, czy nie jest zmieszany z płynem chłodniczym. Z tego co pisałeś wcześniej o możliwej awarii uszczelki, to sprawdź zawartość CO2 w układzie chłodzenia. Jedź do jakiegoś dobrego mechanika, albo kup sobie zestaw do samodzielnego sprawdzenia.
Coś takiego:
http://allegro.pl/tester-...5612739520.html

tomi24lbn - Pią Gru 25, 2015 18:39

sasquacz napisał/a:
Diagnoza szybsza niz u moich mechaników

Czyżby jednak termostat??
Co do oleju moim od wymianu do wymiany nie leję ani kropli :D
musiałbyś sprawdzić ciśnienie żeby sprawdzić stan pierścieni ewentualnie czy nie puszcza dymka po dłuższym postoju(co by świadczyło o uszczelniaczach zaworowych)
Kolektor to już 150 do 600 zł oczywiście używka :P

sasquacz - Czw Gru 31, 2015 14:58

Hej.

@tomi24lbn bardziej chodziło mi o kolektor ;)

Co do płynu wlałem szajs ze stacji do uszczelniania układu i okazało się, że puszczały trójniki od gazu. Gazownik od ręki wymienił mi wszystkie rurki opaski i inne pierdoły i niby był spokój, jednak dziś jade autem a tu spod maski kopci się... dotykam zbiorniczek wyrównawczy/rurki od chłodnicy a tu wrzątek.... coś czuje ze mam układ zapowietrzony....

Dzięki za namiary do AdaskoC oraz SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!

aimp12 - Pią Sty 01, 2016 21:50

Tutaj masz procedurę odpowietrzania:

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=553057#553057

sasquacz - Nie Sty 03, 2016 09:23

Chyba jednak nie chodzi o zapowietrzenie układu.

Objaw

- wrzątek w zbiorniczku wyrównawczym
- wrzątek przewody odchodzące od zbiorniczka
- chłodnica zimna
- temperatura na wskaźniku w połowie, silnik nagrzewa się dość szybko.

Co to może być ? termostat?
Dodam że jak postoje na postoju śmigło od chłodnicy się załącza.

Chyba jednak mam tez uszczelkę pod głowica do wymiany bo oleju coś mi przybywa... Chociaz tester nic nie wykazał (profesjonalny jak i ten z allegro)

rafalmis1 - Nie Sty 03, 2016 10:55

Może być termostat
sknerko - Nie Sty 03, 2016 11:02

sasquacz napisał/a:
Co do płynu wlałem szajs ze stacji do uszczelniania układu i okazało się, że puszczały trójniki od gazu.

sasquacz napisał/a:
Objaw

- wrzątek w zbiorniczku wyrównawczym
- wrzątek przewody odchodzące od zbiorniczka
- chłodnica zimna
- temperatura na wskaźniku w połowie, silnik nagrzewa się dość szybko.

Zalałeś badziewia i zatkałeś chłodnicę, auto nowe nie jest i chłodnica już pewnie kamieniem nieco była zawalona i uszczelniacz uszczelnił na amen. Przez to są wycieki i zbyt wysokie ciśnienie w układzie i gotuje i wyrzuca płyn. Wskaźnik pokazuje temperaturę normalnie bo on tak ma, dopiero przy bardzo wysokiej temp. podniesie się. Czujnik jest przed chłodnicą i dlatego załącza wentylator.
Sprawdź czy cała powierzchnia chłodnicy zimna bo może gdzieś tam jeszcze przepuszcza trochę płynu ale na moje trzeba ją wymienić.
sasquacz napisał/a:
Chyba jednak mam tez uszczelkę pod głowica do wymiany bo oleju coś mi przybywa... Chociaz tester nic nie wykazał (profesjonalny jak i ten z allegro)
Mało prawdopodobne, że to uszczelka dymił by mocno i testery coś by wykazały. Może sprawdzałeś olej na lekkiej pochyłości i przez to ci się wydaje więcej. Też kiedyś stres załapałem w ten sposób ale potem sprawdziłem przy domu na zimnym rano i oleju było jak zawsze. Jak by płyn dostawał się do oleju to by widać było bo miałbyś coś w rodzaju kakao na bagnecie takie mleczno-brązowe i mało przezroczyste.
sasquacz - Nie Sty 03, 2016 11:36

Z tym preparatem szczerze nie pomyślałem... teraz taka łącze fakty i to może być to...

Co do oleju, Oleju nie dolewałem a z poziomu minimum wskoczył ponad wskaźnik także dość sporooo. Z dymieniem cięzko teraz mi określić bo pizga niemiłosiernie więc kazde auto dymi....

aimp12 - Nie Sty 03, 2016 11:38

Możesz sobie skontrolować temperaturę jaką posiadasz podczas pracy silnika. Będziesz miał cyfrowy wyświetlacz i będziesz wiedzieć jaką masz temp. Nie sugeruj się wskazówką, bo ona ma ogromną tolerancję w poziomie. Od 75 do 115 stopni.

Tutaj opisana diagnostyka:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346

Najpierw wchodzisz na rozdział 19, następnie 7

sknerko - Nie Sty 03, 2016 12:00

aimp12 o widzisz, zapomniałem o tym. Tak jak kolega pisze to dobra myśl. Może płyn ci dostał się do oleju z powodu dużego ciśnienia, zlej ten olej i wlej nowy wtedy będzie pewność. A jaki ma kolor ten olej? wstaw może jaką fotkę
sasquacz - Nie Sty 03, 2016 16:21

Dobra jednak uszczelka....

W garażu protestowałem kopci jak cholera...
Tester jednak wykazał płyn się zmienił na żółty (ale musialem oddlac częsc płynu w tedy ukazał sie śmiertelny kolor żółty).

Temperatura płynu do 10 stopni (bo 96 to jest 9.6 a nie 96 stopni?).

Teraz tylko jaka uszczelke wybrac.. bo widze wybór dośc spory

AdaskoC - Nie Sty 03, 2016 19:11

sasquacz, Nie tylko wybór uszczelki jest problemem, wybór mechanika też jest trudny. Przy okazji wymień uszczelniacze wałków i zaworów. Jedna robota, a lubią one paść od starości.
sknerko - Nie Sty 03, 2016 20:09

i termostat i sprawdź chłodnicę
sasquacz - Czw Lut 04, 2016 17:24

Hejka
Auto stoi u mechanika okazało że wałki od rozrządu popękały..
Dorwałem głowicę w dobrym stanie ale potrzebuje jeszcze kupić wałek ssący lgc 106860 niestety nie widze tego nigdzie... jedynie na allegro sa walki lgc 106870 czy on bedzie pasował?