Zobacz temat - [R75] Problem z paliwem - zgasł i nie odpalił
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z paliwem - zgasł i nie odpalił

fugazi_thc - Sob Gru 26, 2015 21:03
Temat postu: [R75] Problem z paliwem - zgasł i nie odpalił
Witam,
Opiszę swój dzisiejszy problem. Może ktoś miał podobny problem lub może ktoś wie gdzie szukać problemu. Wszelkie informacje mile widziane.
Jechaliśmy dzisiaj trasą i samochód podczas jazdy zgasł. Zatrzymałem się odpalił z lekkim szarpaniem, ale odpalił. Przejechaliśmy ze 2km i znów zgasł. Teraz już nie odpalił. Wyglądało tak jak by paliwo nie dochodziło. Rozrusznik kręci ok itd.. Paliwo w/g wskaźnika około 1/4 zbiornika. Powrót dokończyliśmy na lawecie. Po powrocie zatankowałem do pełna i z plakiem odpaliliśmy samochód. Odpalił i jeździ. Zrobiliśmy kilka km i kilkakrotnie gaszenie - odpalanie - wszystko ok. W pierwszej chwili myślałem że wskaźnik paliwa przekłamał i po prostu brakło paliwa, ale po dolałem do pełna 53l, więc w zbiorniku powinno być podczas tego incydentu jeszcze około 12l.
Jakieś pomysły, podpowiedzi?

pelson91 - Sob Gru 26, 2015 21:08

fugazi_thc, może szlamu z dna zbiornika zaciągnął i się przytkał filtr?
prebenny - Sob Gru 26, 2015 21:10

Sprawdź pompkę paliwa w zbiorniku.
longer86 - Sob Gru 26, 2015 21:38

Gdyby rover nadal istnial, napisalbym żeby umieścili to w instrukcji obsługi.
Wskaźnik na 1/4 samochód gaśnie w najmniej oczekiwanym momencie, sprawdź pompę paliwa w baku ;)

sknerko - Sob Gru 26, 2015 21:55

Jak przeczytałem jego historię to pierwsze co pomyślałem "zdechła pompa w baku" a nie mam diesla 75 i nigdy nie miałem, potem przeczytałem wasze odpowiedzi. Święta są jest czas, można poszukać, jak by poczytał chwilę forum, może workshop by znalazł, to by tego nie musiał pisać. longer86 masz rację to powinno być na forum gdzieś na głównej stronie czerwonymi dużymi literami :mrgreen:
fugazi_thc - Sob Gru 26, 2015 22:19

Dzięki za wszystkie informacje.
Faktycznie przekopuje się przez posty i wszystko wskazuje że to problem pompy w baku. Pytanie mam tylko, czy wystarczy sam wkład wymienić czy cała pompę?

sknerko - Sob Gru 26, 2015 22:20

wkład wystarczy
prebenny - Sob Gru 26, 2015 22:35

Nowy zamiennik koło 100-110 a jak chcesz możesz poszukać używki bodajże z audi a4 tdi b5 (jak pomyliłem numerek to mnie Longer poprawi).
longer86 - Sob Gru 26, 2015 22:38

Jakos tak benny, jak kolega przeszuka forum w tematach z grudnia, najdalej listopada to trafi na temat Dawida który wymianial sam wklad, zdaje sie ze byly tamt tez numery pompki vdo
dawidd - Sob Gru 26, 2015 22:50

tutaj:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=100756

wkład firmy energy jakoś za 120zl. Pasuje P&P :)

Dominoz - Sob Gru 26, 2015 22:54

Nie rozumiem, czemu niby nie można mieć mniej w baku niż 1/4?
To jakiś grzech, czy co, skoro pada ta pompa?

Ja na razie tankowałem maks 52l...ale widzę, że faktycznie trzeba tego pilnować.
Ale czemu tak jest?

pelson91 - Sob Gru 26, 2015 23:04

ja tam nie raz i nie dwa tankowałem 60-62l i nic się nie dzieje z moją pompą, nawet przy przebiegu 282000
czort - Sob Gru 26, 2015 23:12

Kiedys był podobny temat
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=789748&lofi=1
Zobacz, wypowiedź radi.

longer86 - Sob Gru 26, 2015 23:26

Pompa w baku jest pompa przelewową, bo nasz jest podzielony na 2 komory, przez to ze środkiem idzie wydech. Jesli pompa nie przeleje paliwa do części w której jest zasysane paliwo do silnika no to silnik gasnie lub nie odpali. No i wypada to mniej więcej na 1/4 paliwa w zbiorniku (z doświadczenia użytkowników)
thorgalxxx - Nie Gru 27, 2015 12:41

Potwierdzam. Jeśli spadnie poniżej 1/4 zbiornika i auto gaśnie to 100% pompa w zbiorniku. Mi zgasł pod górę jak miałem mniej niż 1/4. Najprościej sprawdzić odpinając wąż z pompy pod maską, wsadzić do butelki i przekręcić stacyjkę. Jak pluje mieszanką z powietrzem, a w baku jest paliwo to pompa. O dziwo ja jeżdżę na takiej już 2 lata i nic się nie dzieje. Po prostu pilnuję aby poziom nie doszedł do 1/4 i tyle. Choć jak mówicie, że cena 110 zł to chyba wymienię. A jakiś namiar na tą pompę?

Zapomniałem dodać, że często jeździłem na rezerwie :) Mój błąd.

prebenny - Nie Gru 27, 2015 12:44

thorgalxxx allegro 'pompa paliwa rover 75 cdt' ;)
thorgalxxx - Nie Gru 27, 2015 12:45

Proste :)
prebenny - Nie Gru 27, 2015 12:51

Ja tylko dodam, że u mnie poniżej 1/4 zbiornika paliwa silnik bardzo nierówno chodził (więc podejrzewam, że to też była pompka). Ale po 2 zbiornikach STP do czyszczenia układu paliwowego przeszło i już jakieś 3 miesiące mam spokój.
sknerko - Nie Gru 27, 2015 13:42

Pompy zdychaja od dziadowskiego paliwa. Ja przerobiłem pompkę w Freelanderze wylałem z niej syf który wyglądał jak miód w kolorze smoły a to była pompa w benzynie
dawidd - Pon Gru 28, 2015 08:23

sknerko napisał/a:
Pompy zdychaja od dziadowskiego paliwa. Ja przerobiłem pompkę w Freelanderze wylałem z niej syf który wyglądał jak miód w kolorze smoły a to była pompa w benzynie

U mnie sie to nie potwierdzilo. Tankuje rożnie od najtańszych stacji do najdroższych. Po awarii pompki rozebrałem ja i w środku była czysta (żadnego syfu po 280 tys km), tylko komutator wytarty

sknerko - Pon Gru 28, 2015 08:56

no oczywiście że generalizować nie można. Swoją drogą może u ciebie kiedyś ktoś czyścił układ paliwowy a potem już było czyste paliwo nalewane