|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [ R75 ] Uszczelka pod głowica ? Prosze o potwierdzenie
energy_drink - Nie Sty 31, 2016 22:36 Temat postu: [ R75 ] Uszczelka pod głowica ? Prosze o potwierdzenie Witam serdecznie.
Niestety karierę na forum zaczynam od problemu, ale mam nadzieję, że uzyskam pomoc.
Mój roverek od ok tygodnia może wiecej (max 2) miał problem z osiągnięciem optymalnej temperatury cieczy. Co prawda robie nim krótkie dystanse ok 4mile do pracy i po pracy. Ale ostatnio podczas dłuższej jazdy po mieście też nie dogrzał do 90st. Wskazówka dochodziłą prawie do 90 po czym po dłuższej chwili opadała do połowy skali. Dodam, że 90st dostał tylko przy wyłączonym nawiewie.
Było to w wekend a wcześniej nic nie przykuło mojej uwagi, bo do pracy mam na prawde blisko góra kilka min jazdy a jeżdże bardzo delikatnie więc nie dziwiło mnie,że nie dogrzał się do 90 przy dojezdzie lub powrocie z pracy.
Dzis podniosłem maskę i sprawdziłem korek oleju- troszeczke masła a w płynie chłodzącym delikatne plamki na powierzchni.
Przeraziło mnie to a dopiero co robiłem M.O.T ( przeglad w anglii) i wymieniałem oleje płyny i filtry.
Czy wg. was te objawy jednoznacznie wskazują na uszczelkę? Auto nie było ani razu przegżane, chodziło jak złoto. Mam je rok i żadnego problemu.
proszę o pomoc.
prebenny - Nie Sty 31, 2016 22:42
Jak robisz krótkie dystanse to przy niskich temperaturach może się robić 'kawa z mlekiem' pod korkiem.
Najlepiej kup na allegro (albo ebayu jak w UK mieszkasz) tester CO2 i sprawdź (coś takiego http://allegro.pl/tester-...5914655287.html ).
energy_drink - Pon Lut 01, 2016 12:16
Ok zamowione. Dzieki za rade:) nawet nie mialem pojecia, ze takie testerki mozna dostac. A co z reszta objawow. Wahania temperatury cieczy chlodzacej, minimalne tluste plamy w zbiorniczku chlodnicy itd.. Kojarzy mi sie, ze wahania temp. Swiadcza o slabym cisnieniu plynu.
Przepraszam za brak polskich znakow ale aktualnie z telefonu pisze.
prebenny - Pon Lut 01, 2016 12:29
Ciężko mnie powiedzieć, bo w dieslu raczej nie ma problemu z HGFem ale coś mi świta, że takie coś może być przy padniętej uszczelce. Poszukaj na forum, bo na pewno było gdzieś coś takiego opisane.
klimasonor - Pon Lut 01, 2016 15:15
W moim przypadku przy takich objawach z temperaturą, okazał się walnięty termostat.
Może też być to spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia.
paolinio - Pon Lut 01, 2016 18:10
energy_drink napisał/a: | Wskazówka dochodziłą prawie do 90 po czym po dłuższej chwili opadała do połowy skali. Dodam, że 90st dostał tylko przy wyłączonym nawiewie. |
W połowie skali to jest 90 stopni, każda wartość powyżej połowy skali to już przegrzanie, wskazówkę miałeś powyżej połowy skali?
energy_drink - Pon Lut 01, 2016 20:58
Nie nie chodzilo mi o polowe pomiedzy 0 a 90. Czyli ok 1/4 skali. Zle sie wyrazilem. Auto nie bylo przegrzane ani razu. Bardzo tego pilnuje, zreszta na moje dystanse i moj styl jazdy ciezko bylo by przegrzac auto.
Jest jakis sposob na sprawdzenie termostatu bez demontowania?
prebenny - Pon Lut 01, 2016 23:42
Odpal samochód, poczekaj aż wskazówka się podniesie i patrz czy chłodnica się grzeje.
cin1391 - Wto Lut 02, 2016 08:50
prebenny napisał/a: | Odpal samochód, poczekaj aż wskazówka się podniesie i patrz czy chłodnica się grzeje. |
Najlepiej złapać za gruby górny wąż wychodzący z bloku silnika do chłodnicy.
|
|