Zobacz temat - [Opel Zafira MkI] Gaśnie, dławi przy 95*C silnika.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Opel Zafira MkI] Gaśnie, dławi przy 95*C silnika.

cin1391 - Pon Lut 01, 2016 11:31
Temat postu: [Opel Zafira MkI] Gaśnie, dławi przy 95*C silnika.
Witam.

Mój brat boryka się z takim oto problemem:

Opel Zafira Mk1 z 1999 r. z silnikiem 1.8 16V (benzyna+LPG Sekwencja) - po odpaleniu chodzi dobrze, równo. Jednak gdy temp silnika (cieczy) skoczy do 95*C, to silnik zaczyna przerywać, skaczą obroty, dławi się, a w rezultacie gaśnie.

Gdy temperatura jest poniżej 95*C lub powyżej np. 98*C problem nie występuje.

Nie mamy już z bratem pomysłu co mu jest. Listwa zapłonowa została wymieniona - nie pomogło.

Problem występuje zarówno na benzynie jak i na LPG.

longer86 - Pon Lut 01, 2016 11:36

A na rozgrzanym dobrze odpala?
cin1391 - Pon Lut 01, 2016 13:04

longer86 napisał/a:
A na rozgrzanym dobrze odpala?


Jeżeli zgaśnie przy magicznej temp. 95*C, to odpala, ale bez dodawania i trzymania gazu zgaśnie.

Natomiast jeżeli ostygnie, to odpala i jeździ bez problemu dopóki nie osiągnie felernej temperatury.

longer86 - Pon Lut 01, 2016 15:34

HGF?
sTERYD - Pon Lut 01, 2016 17:17

Swiece?
Remigiusz - Pon Lut 01, 2016 17:23

Opel, pewnie pierścienie albo tłoki. Jakis model miał taka wadę fabryczna ze po zagrzania takie cuda się działy. Zmięcie auto :mrgreen:
Harry - Wto Lut 02, 2016 07:50

a regulacja luzu zaworów w tym silniku się nie wykonuję ?
za pomocą szklanek ?

cin1391 - Wto Lut 02, 2016 08:44

Panowie:
wszystko, co związane z zapłonem - listwa, świece - wymienione.

HGF - raczej nie, bo nie kopci, nie gubi chłodziwa, nie przegrzewa się

Pierścienie i tłoki - wg mnie są ok, auto ma moc, spokojnie rozwija te swoje 116 KM, nie kopci

Oleju żre, jak to Opel w gazie, około 0,5l na 1000 km jazdy miejskiej.

Z braku pomysłu udałem się do swojego szamana. Pozaglądał, posłuchał, wykonał rytualne gaszenie peta o podeszwę dziurawego buta, zakręcił wąsa, po czym stwierdził...

CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO SIADA.

Pojechaliśmy po czujnik. Wymieniliśmy. WSZYSTKO JAK RĘKĄ ODJĄŁ!!!

AndrewS - Wto Lut 02, 2016 22:30

Miałem pisać wlaśnie o czujniku wału, tak jak w serii K, ale dziwiło mnie troche, że pracuje ok, powyżej 98 stopni i nie działa w tak wąskim zakresie temp.