Zobacz temat - [R 45] Szarpanie jak by nie dostawał paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 45] Szarpanie jak by nie dostawał paliwa

Monotonny - Czw Lut 11, 2016 17:13
Temat postu: [R 45] Szarpanie jak by nie dostawał paliwa
Witam Panowie opisze wam odrazu problem może ktoś pomoże. W grudni 2015 jechaliśmy do pracy do Niemiec samochód po 100km zaczął szarpać, obroty wariowały zatrzymaliśmy sie by sprawdzić co sie dzieję. Silnik wszystko niby było w porządku, jdziemy dalej i przerywa cały czas. Po 10km stwierdziliśmy ze jedziemy z powrotem ale się jeszcze raz zatrzymaliśmy i chwilę postal trochę gazu daliśmy i ładnie do 5 tyś się kręcił, później jechał normalnie do 8.02.2016 znowu trasa i przerywanie i przerywa czas. Przerywanie polega na tym że jeśli daję mu gazu to od 2tyś zaczyna przerywać tak jakby miał za dużo paliwa lub za mało. Ale gdy go zgasze podczas jazdy i go odpale to jedzie lepiej 130km idzie tak 70km. Dodam że jechałem z piątku na sobotę do domu to jechałem 180 bez problemu. Co może mieć winę? Pozdrawiam

[ Dodano: Czw Lut 11, 2016 17:13 ]
Pomoże ktoś? :sad:

-_Zielarz_- - Czw Lut 11, 2016 20:55

W swoim R400 miałem podobnie przy mrozach, po starcie na trasie. Generalnie miałem w tym roku problemy z rozruchem w duże mrozy (jak się później okazało świece nie grzały).

Nie mniej jeździłem tylko po mieście i zazwyczaj nie za szybko (ostro) bo z rodzinką. Postanowiłem, by zacząć rozwiązywać problem odpalania, wymienić filtry i olej. Przed oddaniem do mechanika (nie robiłem tego sam bo mrozy były) pomyślałem że pocisnę go po ekspresówce. I właśnie wyjeżdżam na obwodnicę , gaz w podłogę i ... powyżej 2,5tysi zaczyna się chwilami dusić i szarpać.
Przy spokojnej jeździe 2000 RPM jechał bez problemu, jak obroty podkręcałem na 2,5-3,5 to momentami szarpał się i dusił.
U mnie po wymianie filtra paliwa i laniu "lepszego, zimowego paliwa" problem ten ustąpił całkowicie.
Wniosek dla mnie taki , że przy obrotach jak więcej trza było paliwa, to nie dostawał go przez zasyfiony filtr.
I być może u ciebie coś jest z złą dawką paliwa, ale nie tylko filtr za to odpowiada. U ciebie chyba przepływka ma na to wpływ no i oczywiście kąt wtrysku (przy założeniu że sama pompa i wtryski są OK).

Monotonny - Pią Lut 12, 2016 16:43

Zielarz niestety filtr paliwa to nie jest :( dziś wracamy z Niemiec i znowu to samo. Myślałem ze to może być fitr paliwa, zatrzymaliśmy sie na parkingu i zrobiliśmy na krótko, bez filtra paliwa. Po 3 km to samo :( Może turbina przeładowuje?
bociannielot - Pią Lut 12, 2016 16:53

przepływka nic nie ma do przerywania :ok:
-_Zielarz_- - Pią Lut 12, 2016 20:52

bociannielot napisał/a:
przepływka nic nie ma do przerywania :ok:


Aha, OK - mój błąd zatem. Myślałem, że dane z przepływki w "nowszych" modelach wpływają na - ogólnie - komp i mapy tam zawarte, czyli dalej na na dawkę paliwa ...

U mnie to na śrubach wszystko jest jeszcze :D

Remigiusz - Pią Lut 12, 2016 21:03

Czujnik CKP ??
Monotonny - Pią Lut 12, 2016 23:19

Remigiusz, czujnik może mieć naprawdę winę ? Dodam że to nie mój tylko ojca rover.

[ Dodano: Pią Lut 12, 2016 23:19 ]
Znalazłem twój temat https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=91676 ale muszę ci powiedzieć że na wolnych obrotach chodzi normalnie.
Dodam że jeśli przerwie za nami jest kupa szarego dymu tak jakby lały wtryski czy coś z paliwem.

Remigiusz - Pią Lut 12, 2016 23:34

Monotonny, Odkręć surbe Banjo na pompie która doprowadza paliwo, klucz 17mm i nie zgub podkładek 2x. Zobacz czy tam syfu nie ma, jak przerywa i kopci to paliwa nie dostaje i się pompa zapowietrza.
Monotonny - Pią Lut 12, 2016 23:51

Okey jutro no zobaczymy :) Filmik jak to się zachowuje http://www5.zippyshare.com/v/YwkWmBG2/file.html
Remigiusz - Sob Lut 13, 2016 00:28

Monotonny, No tak się dzieje ;) Strzela z wydechu dymem ?
Monotonny - Sob Lut 13, 2016 00:51

Oj i to jak :)
Remigiusz - Sob Lut 13, 2016 01:39

To nie dochodzi paliwo do pompy, przerabiałem temat.
Monotonny - Sob Lut 13, 2016 18:54

Remigiusz, pomogłeś :) Wielkie dzięki :) Idzie aż miło :mrgreen:
Remigiusz - Nie Lut 14, 2016 11:40

Monotonny, A jednak :) Jakie filtry paliwa używałeś w senie marki ?
Monotonny - Nie Lut 14, 2016 12:51

Remigiusz, filtron a co ?
Remigiusz - Nie Lut 14, 2016 17:00

Monotonny, Bo zapychanie sie tego sitka jest powodowane wlasnie tanimi filtrami mi tez po filtronie sie zapchalo. :neutral:
bociannielot - Pon Lut 15, 2016 11:08

Remigiusz, mi po filtronie nigdy nie zapchało a tak szczerze to tani to on akurat nie jest :ok:
Remigiusz - Pon Lut 15, 2016 21:40

Juz teraz niejest kiedyś był :-) mam takiegoinfo z Boscha ze zapychanie się tego sitka jest wina takiego filtra gdzie z produkcji prochy zostają.
Monotonny - Wto Lut 16, 2016 21:56

Remigiusz, aaa to nie wiedziałem ze filtron to padło :cry: