|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] elektryka - modyfikacje
sebeks - Nie Lut 21, 2016 21:49 Temat postu: [R75] elektryka - modyfikacje Jako że jestem chory ostatnio i to dość mocno, to spędzam całkiem sporo czasu nad tworzeniem wiązki elektrycznej do jednego z moich aut. Bazuje ona na wiązce z R75 1,8T. Rozbieram ją wyciągając potrzebne mi elementy. Podczas tych zabaw natrafiłem na pewien kabel który mnie nieco intryguje. Leci on od czujnika temperatury powietrza otoczenia zamontowanego w zderzaku, do kostki wczepianej w pokrywę pompy paliwa. Nigdzie po drodze się nie rozgałęzia. Przeglądając RAVE trafiłem w dziale "heating and ventilation" na informację, że występuje takie ustrojstwo, ale w wersji z silnikami dizla. Jest to układ którego zadaniem jest chyba wstępne podgrzanie paliwa ( pewnie z powodu możliwości wytrącania się parafiny zimą). Pytanie moje brzmi, czy to występuje w każdej wersji ? Moja instalacja jak już wspomniałem pochodzi z wersji benzynowej.
Kolejne pytanie. Chcę wywalić zegary rovera bo mi nie są potrzebne. Przeglądając pinouty poszczególnych modułów zauważyłem że nie ma "K-line" od sterownika silnika bezpośrednio do kostki OBD. Mam rozumieć, że wszystkie błędy silnika lecą po CAN do zegarów, a dopiero tam po "obróbce" są dalej kierowane na OBD ?
W ogóle jest gdzieś rozpiska całej instalacji elektrycznej uwzględniająca kolory kabli?
sTERYD - Nie Lut 21, 2016 21:58 Temat postu: Re: [R75] elektryka - modyfikacje
sebeks napisał/a: | . Mam rozumieć, że wszystkie błędy silnika lecą po CAN do zegarów, a dopiero tam po "obróbce" są dalej kierowane na OBD ? |
Dokładnie, cała komunikacja idzie przez zegary, nie tylko błędy.
Cytat: | W ogóle jest gdzieś rozpiska całej instalacji elektrycznej uwzględniająca kolory kabli? |
Wszystkie schematy są w RAVE
marcin.misek - Nie Lut 21, 2016 22:02
sebeks napisał/a: | Mam rozumieć, że wszystkie błędy silnika lecą po CAN |
Silnik, skrzynia i SRS leca bezposrednio do OBD i niepotrzeba licznika aby moc sie z nim komunikować
sebeks - Nie Lut 21, 2016 23:53
Dzięki za odpowiedzi ( choć trochę sprzeczne).
Z tego co u mnie rozkminiłem po kablach, wygląda na to że z silnika K-linia nie idzie do kostki OBD, natomiast z licznika do kostki OBD już idzie. Komp z licznikiem mają komunikację po CAN ( dwie skręcone żyły żółto- jakieś tam). Po tym wnioskuję że wszystko leci przez zegary ( to by się pokrywało z odpowiedzią sTeryda)
Marcin, piszesz o R75? jeśli tak to jakie roczniki miałyby mieć K-line bezpośrednio pod kostkę OBD ?
Z ciekawości, instalacja oraz MEMS pochodzi z wersji z automatem. Z tego co pamiętam do odpalenia trzeba mieć pozycję P na skrzyni. Wtedy jest +12 czy masa na pinie idącym od skrzyni do MEMS'a ?
Ogólnie to chcę otrzymać maksymalnie odchudzoną wiązkę tylko po to, aby silnik pracował na fabrycznym ECU. Reszta samochodu będzie mieć swoją autonomiczną wiązkę z zupełnie innego auta
Co do tych schematów, w której wersji RAVE znajdę opisy z kolorami kabli? Bo w mojej nie ma niestety.
longer86 - Pon Lut 22, 2016 00:00
W każdym rave kolory kabli sa opisane, jest podany przekrój kabla i kolory w skrótach pierwszymi literami od angielskich nazw, pierwsza litera oznacza główny kolor a druga pasek i tak np WO oznacza kabel bialy z pomarańczowym paskiem
marcin.misek - Pon Lut 22, 2016 00:18
sebeks napisał/a: | Z tego co u mnie rozkminiłem po kablach, wygląda na to że z silnika K-linia nie idzie do kostki OBD, natomiast z licznika do kostki OBD już idzie. Komp z licznikiem mają komunikację po CAN ( dwie skręcone żyły żółto- jakieś tam). Po tym wnioskuję że wszystko leci przez zegary ( to by się pokrywało z odpowiedzią sTeryda) |
To popatrz teraz na schemat a nie na kable.
Pin 8 w OBD idize do licznika,
pin 7 w OBD idize do ECU ( MEMS)
Owszem jest połaczenie IKE-MEMS ale tam nie sa przesylane dane ktore uniemożliwiają diagnoze/polaczenie sie z MEMS
sebeks napisał/a: | Marcin, piszesz o R75? jeśli tak to jakie roczniki miałyby mieć K-line bezpośrednio pod kostkę OBD ? |
Wszystkie tak mają, odsylam do RAVE
sebeks napisał/a: | Z ciekawości, instalacja oraz MEMS pochodzi z wersji z automatem. Z tego co pamiętam do odpalenia trzeba mieć pozycję P na skrzyni. Wtedy jest +12 czy masa na pinie idącym od skrzyni do MEMS'a |
Problem w tym ze o obecnosic biegu P informowany jest EWS a nie MEMS.
EWS'a oczwiscie masz do kompletu ? czy moze masz wywalone immo ?
EWSa mozna w tej kwestii przeprogramowac - bedzie myslal ze ma manuala i nie bedzie sprawdzal polozenia biegu.
Sprawdz sobie jescze ten plik : http://chomikuj.pl/daddy86/ROVER/ROVER+75+*26+MG+ZT+wiring+diagrams+EN,5135913912.pdf
ładnie i kolorowo, ale nie ma wszystkiego.
|
|