|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] ubytek plynu chlodniczego
Veneze - Wto Mar 08, 2016 10:52 Temat postu: [MG ZR 160] ubytek plynu chlodniczego witam!
jakies 4 miesiace temu mialem drobna stluczke, tzn z czesci ktore moga miec na to jaki kolwiek wplyw zostaly wymienione: chlodnica wody, chlodnica klimatyzacji wentylator chlodnicy wody, poza tym lampa zderzak belka pod zderzak, strzefy zgniotu. jedna chlodnica nowa, druga z firmy ktora sprzedaje uzywane oraz zajmuje sie regeneracja chlodnic, wiec one powinny byc pewne.
po naprawieniu wszystkiego mechanik mowil ze juz wszystko jest ok, ze iles tam pojezdzil, ze nic sie nie dzialo, ale dodal, ze byla mala plamka plynu chlodniczego gdzies kolo kola i ze jesli bedzie mi go ubywalo to pewnie pompa wody do wymiany jeszcze. ale samochod stal u mnie, poniewaz i tak bylem w robocie, po jakichs 2 miesiacach stania, wsiadlem poniewaz potrzebowalem cos na szybko zalatwic, zauwazylem, ze plynu chlodniczego ubylo, wiec dolalem, przejachalem wszystko ok. po czym samochod znow stal okolo 2 miesiace, poniewaz z przyczyn zdrowotnych musialem siedziec 2 miesiace w domu, dzisiaj poszedlem sprawdzic co i jak, poniewaz za niecale 3 tygodnie jade w trase i zauwazylem, ze nie ma plynu chlodniczego w zbiorniczku wyrownawczym, byla jedynie niewielka ilosc na dnie, wiec dolalem do max, olej sprawdzilem i bylo ok. odpalilem samochod, chwile pochodzil i zapalila sie kontrolka silnika, ta pomaranczowa co oznacza zeby jechac do mechanika itd... scisnalem waz ukladu chlodzenia przy chlodnicy, ten najgrubszy i jest calkowicie miekki i czuc, ze jest powietrze w calym ukladzie czyli wyglada na to, ze caly plyn chlodniczy spier***il z ukladu chlodzenia chyba tak? samochod kopci na bialo jak go przegazuje i pytanie czy to hgf? mechanik zapewnial mnie jak juz kiedys pytalem przy ubytku plynu hclodniczego, ze to nie hgf, wiec moze byc to spowodowane przez uszkodzona pompe wody? i pytanie czy moge takim samochodem dojechac do mechanika jbc czy laweta? ( do mechanika mam okolo 5km powiedzmy ze max 10) jesli caly plyn chlodniczy spierdzielil chyba z ukladu chlodniczego i swieci sie kontrola silnika pomaranczowa, niby mozna jezdzic jak sie swieci, ale nie wiem albo moze nagrzewnica jak pisali w wielu tematach? dodam ze czytalem naprawde wszystkie tematy jakie znalazlem, ale nie znalazlem odpowiedzi na moje pytania. z gory dziekuje za odpowiedz
bociannielot - Wto Mar 08, 2016 11:35
mocno Ci kopci, nie czuc dziwnego zapachu w tym dymie? bo jak biały, dużo dymu i jakby pachnial palonym płynem to masz pan hgf
sknerko - Wto Mar 08, 2016 11:47
nalej płynu i jedzź do mechanika na kilku kilometrach płyn nie zniknie, chyba że masz tam dziurę jak krater tyle że wtedy nie napełnisz układu
Veneze - Wto Mar 08, 2016 12:02
bociannielot napisał/a: | mocno Ci kopci, nie czuc dziwnego zapachu w tym dymie? bo jak biały, dużo dymu i jakby pachnial palonym płynem to masz pan hgf |
wydaje mi sie, ze dosc mocno, chociaz to pojecie wzgledne wiec dla mnie mocno moze byc dla Ciebie slabo, jak wroci mlody z szkoly to wrzuce zdj, zapachu dziwnego zadnego nie czuje,
sknerko napisał/a: | nalej płynu i jedzź do mechanika na kilku kilometrach płyn nie zniknie, chyba że masz tam dziurę jak krater tyle że wtedy nie napełnisz układu |
nie znam sie na tym za bardzo, ale co to da, ze doleje do zbiorniczka wyrownawczego plyn skoro caly uklad jest chyba pusty, tak mi sie zdaje, bo weze sa miekkie i 100% jest tam powietrze? czy w sensie, ze clay uklad napelnic tylko to musze znalezc jak i czy jestem w stanie sam to zrobic, poniewaz jak zaznaczylem na poczatku nie znam sie za bardzo, wiec wole spytac na forum i poszerzyc swoja wiedze
bociannielot - Wto Mar 08, 2016 12:50
lej wode i tyle, po prostu zrób to jak będzie na plusie, mozesz miec tylko dziure do zalatania a hgf Ci sie wydaje bo przewrazilwiony jestes, wcale Ci sie zreszta nie dziwie
marcinmarcin - Wto Mar 08, 2016 15:30
Z 2 strony jak go przegrzejesz bez powietrza to masz hgf murowany a jak znowu zrobisz to u kowala a nie mechanika to i vvc Ci spitoli
toksyn - Wto Mar 08, 2016 16:37
Ja ostatnio wlałem prawie 9l borygo w 2dni, uciekał przez węże które były po prostu poprzecinane (pod obejmami). Biały dym może być - prawdopodobnie wilgoć. Nalej płynu i jedź do mechanika niech sprawdzi węże bo są kiepskiej jakości i po tylu latach maja prawo puszczać
Veneze - Wto Mar 08, 2016 16:51
jednak zmieniem zdanie i uważam, ze dymi jak jasny ch*j za przeproszeniem. mozliwe zeby to byla tylko walnieta pompa wody? lub nagrzewnica? ktoś jeszcze pisal, ze to moze byc coś z EGR bo ze wtedy dostaje sie tez woda do ukladu, a wyglada mi to raczej na pare wodna niz plyn chlodniczy spalany, aczkolwiek sie nieznam. to tylko moje przypuszczenia, zapachu innego jak spalin nie czuje, chociaz znawcą to ja nie jestem. czy to HGF najprawdopodobniej? olej jest troche ciemniejszy niz dawniej, ale na bagnecie nie widze, zeby go ubylo.
zdj 1 :
zdj 2 :
link do downloadu zdj + filmow : http://speedy.sh/tuNb3/MeGi.rar
linki do filmikow, przepraszam ze na yt jesli nie mozna reklamowac, ani nic
film 1 na zimno : https://www.youtube.com/watch?v=igrViGkaX3U
film 2 minute pozniej : https://www.youtube.com/watch?v=7ZBXfUZ9sEY
[ Dodano: Wto Mar 08, 2016 16:51 ]
bociannielot, obys mial racje
marcinmarcin, raczej nie przegrzeje, nie mam zamiaru tak jezdzic, tylko do mechanika spokojnie zajechac
toksyn, to by sie zgadzalo, widze nawet, ze sa przyrdzewiale na tych obejmach, wiec jest to bardzo prawdopodobne ze tamtedy wlasnie ucieka, ale nie bylo widac, zeby kapalo ani nic, bo pomalu ale w 2 miesiace zdazyl caly plyn uciec
jutro najprawdopodobniej juz bedzie u mechanika, wiec jbc bede meldowal na bieżąco, dzieki za pomoc Wszystkim, jakbyscie mieli jeszcze jakies pomysly opinie, piszcie smialo
toksyn - Wto Mar 08, 2016 16:52
Jak dla mnie to normalnie dymi w taką pogodę na bagnecie, pod korkiem oleju nie widać majonezu?
Veneze - Wto Mar 08, 2016 16:56
toksyn, wlasnie nie widze nigdzie, ani pod korkiem od oleju, ani na bagnecie zadnego majonezu, ani w zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodniczego zadnego osadu masla czy czegos podobnego
toksyn - Wto Mar 08, 2016 16:59
No cóż, zawieź i daj znać co tam wyszło. Niech zwróci uwage na węże powodzenia
robsson78 - Wto Mar 08, 2016 18:23
Jak dla mnie nie dymi jakoś specjalnie mocno, na wolnych obrotach całkiem normalnie w taka pogodę jak widać na filmikach a że po przegazówce pójdzie biały dym na trzy metry w dal ? Nie ma co się dziwić vvc ma płuca zdrowe i jak dmuchnieee ......
Auto mało jeździło, dużo stało, w układzie wydechowym jest pewnie dużo wilgoci i stąd ten biały dym.
Jest moc tylko ja bym go tak nie kręcił na zimnym.
Veneze - Wto Mar 08, 2016 18:47
robsson78, pewnie masz racje, ale tak czy tak cos jest nie tak, skoro ucieklo tyle plynu chlodniczego i pali sie kontrolka od silnika, czyli jakies bledy musza byc, a co do krecenia na zimnym to calkowicie sie z Toba zgadzam, to tak wyjatkowo zeby sprawdzic, na ogol tak nie robie
adam_26 - Wto Mar 08, 2016 19:59
Kup sobie tester szczelności uszczelki głowicy : http://allegro.pl/listing...ne-aut-1-1-0204 30PLN i będziesz pewny nawet na stacjach paliw można kupić
BigBoyPL - Wto Mar 08, 2016 20:24
Mój też tak dymi a nic mu nie jest ale ja jadę rano 4km i po robocie znów 4km w drugą i tak codziennie.
Veneze - Wto Mar 08, 2016 20:38
adam_26 dzieki wielkie, juz zamowilem i zaplacilem, powinien dojsc do 2 dni, zejebista sprawa widze
BigBoyPL ok czyli mozna zalozyc ze z tym dymieniem wszystko ok
to teraz czekac na test i jesli wynik negatywny to mozna sie juz cieszyc bo to nie HGF
marcinmarcin - Wto Mar 08, 2016 21:35
Dymienie nie jest problemem - mój też dymi jak komin od 8 lat - problemem jest jazda z nieszczelnym/zapowietrzonym układem. Przegrzanie w tym aucie szybko prowadzi do problemów.
EGR nie ma w 160
Przegrzejesz nie przez pałowanie, tylko przez brak płynu w układzie.
Jak będziesz napełniał układ to pamiętaj o 2 rzeczach - na jednym wężu masz śrubkę do odpowietrzania - odkręcasz i wypuszczasz powietrze i 2 sprawa - płyn uzupełnij potem na zimnym silniku bo odkręcając na gorąco płyn ucieka do zbiorniczka. Generalnie odpowietrzenia auta to nie taka prosta sprawa - pokretło grzania też musi być na full. Poszukaj na forum, albo niech się jeszcze ktoś kto się zna na tym wypowie
i jeszcze jedno check engine nie ma nic wspólnego z zapowietrzeniem - nie chce Cie martwić ale znajomemu się wyświetlił w podobnej sytuacji jak puściła uszczelka i płyn chłodniczy zalał sonde lambda... bo one zawsze wyświetlają checka
zainwestuj w elm 327 - będziesz sam mógł czytac i kasować błędy, odczytywać najważniejsze paramtery itp
i jeszcze jedno mi się przypomniało hehe - jak mi zaczęła siadać uszczelka, to tester nic nie pokazał - płyn leciał do silnika (majonez pod korkiem) ale spaliny do płynu najwidoczniej nie (a przynajmniej w momencie testowania - może puszczał np. tylko na wysokich obrotach).
robsson78 - Wto Mar 08, 2016 21:49
Ciekawe na ile miarodajny jest ten tester. Bazuje on pewnie na zawartości oleju w płynie. Gdyby był pewnie byłoby go widać w zbiorniczku . Równie dobrze można jechać na test spalin. Ale nieduże pieniądze wiec strata niewielka.
Jak chcesz zlokalizować wyciek, uzupełnij poziom i połóż karton pod auto. Plamy wskażą miejsce gdzie szukać wycieku.
marcinmarcin - Wto Mar 08, 2016 21:51
testujesz czy przez zbiorniczek przedostają się spaliny (płyn zmieniajacy kolor)
BigBoyPL - Wto Mar 08, 2016 22:04
Wydaje mi się że ta substancja w środku to błękit bromotymolowy używany w akwarystyce do pomiaru poziomu ph, jak w płynie jest dwutlenek węgla to chwilowo zmienia zabarwienie przez to że łącząc się z wodą tworzy kwas węglowy.
Veneze - Wto Mar 08, 2016 23:03
marcinmarcin, nie swieci sie check engin, tylko kontrolka z silnikiem, ta pomaranczowa, ktora oznacza ze sa jakies bledy i powinno sie jechac do mechanika, tak jak mowisz, przy sondzie lambda swieci sie check engine ktory oznacza, ze nie mozna dalej jechac samochodem i jet ona czerwona
jak pisalem wyzej, ani w zbiorniczku wyrownawczym, ani na bagnecie od oleju, ani pod korkiem do dolewania oleju nie widze zadnego masla, osadu czy czegos w tym stylu
robsson78, tak jak juz napisali, tester sprawdza zawartosc spalin, a dokladniej dwutlenku wegla w ukladzie chlodniczym/ plynie chlodniczym tzn czy przez zbiorniczek wyrownawczy/ chlodnice nie wydostaja sie spaliny
BigBoyPL, najprawdopodobniej tak, gdzies na forum wlasnie pisali, ze samemu mozna wykonac ten test wlasnie prze pomocy wlasnie tego plynu
poczekam jeszcze na ten test az dojdzie, zrobie go i bede Wam mowil co dalej i co wyszlo, dziekuje wszystkim za pomoc
marcinmarcin - Wto Mar 08, 2016 23:18
to pomarańczowe to właśnie check engine nie oznacza że nie możesz jeździć bo może to być rzecz prozaiczna, ale może być poważniejsza
Veneze - Pią Mar 11, 2016 19:19
marcinmarcin o kurde faktycznie moj blad, musialem cos pomieszac, bylem pewny, ze jest osobna czerwona z napisem "check engine" jak w wiekszosci samochodow . zwracam honor
[ Dodano: Pią Mar 11, 2016 19:19 ]
tak jak polecił Kolega wyżej zainwestowałem w interfejs z elm327 z odpowiednim programem i zdiagnozowalem sam, tzn bledy wyswietlaja sie takie
zajebista opcja ten program, wyswietla bledy, podaje przyczyny danej usterki, jak ja naprawic, oraz jakie moga byc skutki danej usterki ale ss juz nie zrobilem, jakby ktos chcial jutro moge zrobic
jutro zabiore sie za to tzn mysle, ze narazie wymienie swiece 4 i chyba zamowie sonde lambde, bo majatku nie kosztuje, wiec chyba nie ma sie co bawic w czyszczenie albo sprawdzanie czy kable nie sa uszkodzone itd, oraz filtr powietrza, ale to narazie z sonda zrobie i bede sprawdzal czy nie wywala dalej bledow.
problemow z ubytkiem plynu chlodniczego to nie tlumaczy, pewnie uklad nieszczelny, to tez bede sprawdzal na dniach, wydaje mi sie ze juz wiem w ktorym miejscu jest waz dziurawy jeden, bo widzialem juz plamke na ziemi. na dniach bede jeszcze pisal co i jak
dziekuje wszystkim za pomoc/ chec pomocy jesli moglbym komus w czyms pomoc pisac smialo
sknerko - Pią Mar 11, 2016 20:27
świece wymienia się w kompletach po 4 a błąd sondy może być wynikiem wypadania zapłonów więc najpierw świece jak nie pomoże kable a potem ew. sonda do wymiany
Veneze - Pią Mar 11, 2016 21:20
sknerko, ok tak tak tez zrobie, dziekuje za pomoc i nie denerwujcie sie jbc, ale tak jak mowilem jestem zielony w tych sprawach, powoli sie ucze i poszerzam swoja wiedze
sknerko - Pią Mar 11, 2016 21:39
nie sądzę żeby ktokolwiek się tu denerwował
m166 - Sob Mar 12, 2016 17:59
Cyt.
[ Dodano: Pią Mar 11, 2016 19:19 ]
tak jak polecił Kolega wyżej zainwestowałem w interfejs z elm327 z odpowiednim programem i zdiagnozowalem sam, tzn bledy wyswietlaja sie takie
Obrazek
zajebista opcja ten program, wyswietla bledy, podaje przyczyny danej usterki, jak ja naprawic, oraz jakie moga byc skutki danej usterki
Witam
mam pytanie mój syn zakupił interfejs z elm327 do swojego autka Skoda SuperB diesel , a oprogramowanie na smartfona z androidem zassał ze Sklep Play u niego to działa - choć twierdzi że to tylko gadżet
Czy będzie to również działało w moim aucie Rover 200 SDi rocznik 1999 , gdzie to się podłącza bo jedynie wyczaiłem taka czarną kostkę z przodu od strony pasażera schowaną niedaleko od lewarka zmiany biegów ?
a ten będzie dobry do Rover 200 SDi 1999
http://allegro.pl/interfe...6025408383.html
Veneze - Sob Mar 12, 2016 19:35
sknerko, wiesz niektorych moze to troszke denerwowac, ze ktos inny nie potrafi zrobic czego co dla nich wydaje sie byc oczywiste. niestety nie wszyscy potrafia zrozumiec, ze nie kazdy musi sie znac na tym na czym oni sie znaja
m166, z tego co mi wiadomo to OBDII jest pod wszystkie samochody benzynowe od 2000r i diesle od 2004r, ale chyba amerykansie i japonskie niektore samochody moga byc juz z wczesniejszych lat. w MG ZR wejscie pod interfejs znajduje sie po prawej stronie kolo pedalu gazu, wystarczy glowe troche wsadzic ponizej kierownicy przy drzwiach i jest je widac. Gdzie znajduje sie to wejscie w twoim samochodzie nie wiem niestety, to musisz juz w internecie sprawdzic, pewnie jakos podobnie, gdzies pod deska przy nogach kierowcy lub pasazera, tylko musisz sprawdzic czy jest to wlasnie wejscie to OBDII , bo jesli inne czyli chyba OBDI to niestety nic nie zdzialasz, wydaje mi sie, ze jesli samochod z 1999 to moze byc wlasnie to starsze wejscie, a wtedy nic nei odczytasz, bo nawet jakbys to wejscie jakos zmienil to jakby wszystkie kody bledow itd sa inne, wiec nic poprawnie nie odczyta. z tego co ja czytalem to ELM 327 jest pod wszystkie samochody europejskie benzynowe 2000r+ a diesle 2004r+
m166 - Sob Mar 12, 2016 19:48
Dziękuję za informację
Pozdrawiam
zacekpl - Nie Mar 13, 2016 10:52
Veneze napisał/a: | OBDII jest pod wszystkie samochody benzynowe od 2000r |
Od 2001r, a zdarzają się wersje przejsciowe np R25 01r z dwoma sondami ale bez OBD. Od 2002 juz musi być OBD w benzynie na 100%.
Veneze napisał/a: | amerykansie i japonskie niektore samochody moga byc juz z wczesniejszych lat. |
Amerykańskie od 1996 a japońskie to już w zależności na jaki rynek
Veneze napisał/a: | tylko musisz sprawdzic czy jest to wlasnie wejscie to OBDII , bo jesli inne czyli chyba OBDI to niestety nic nie zdzialasz, wydaje mi sie, ze jesli samochod z 1999 to moze byc wlasnie to starsze wejscie |
Nie ma starsze, nowsze, jak jest OBD to się łączysz i już. To że w starszym aucie jest gniazdo 16-pinowe takie jak OBD to nic nie znaczy. Po prostu producenci przygotowywali się powoli do wprowadzenia OBD i stąd te gniazda. Jak samochód nie obsługuje protokołów komunikacji zgodnych z OBD to sie połączysz ELMem.
|
|