Zobacz temat - [R214] Ile uszczelniaczy wałka rozarzadu potrzeba
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Ile uszczelniaczy wałka rozarzadu potrzeba

longas - Pon Mar 14, 2016 21:21
Temat postu: [R214] Ile uszczelniaczy wałka rozarzadu potrzeba
Witam,
zamierzam na dniach wymienic rozrzadu, wg rozpiski ze strony roverki.eu potrzeba:
- pasek rozrządu
- rolka napinająca pasek rozrządu
- pompa wody
- uszczelniacze wałka rozrządu 2 szt.
- uszczelniacz wału korbowego tylny

i teraz pytanie, bo przegladałem forum i cos tam czytałem o samej wymianie i czesto wspominane było ze trzeba 4 uszczelniacze wałka rozrządu.

zatem ile musze kupic uszczelek żeby skompletowac wszystkie gumy do wymiany?

w sklepie w ktorym chce kupic częsci sa dwie takie same uszczelki
https://www.ucando.pl/pro...U18C006D049-757
https://www.ucando.pl/pro...U15C025D806-757
ale jedne sa czarne drugie brązowe.

czy przy okazji wymiany rozrzadu wystarczy wymienic tylko te czarne?


przy okazji jeszce zapytam, uszczelka o tych wymiarach to uszczelniacz wała korbowego?
https://www.ucando.pl/pro...U19C007D083-572

zacekpl - Pon Mar 14, 2016 23:23

Ile masz wałków ? x Ile końców ma każdy wałek ? No, to właśnie tyle uszczelniaczy potrzebujesz, bo wałek uszczelniamy na końcach ;) Fabryczne czarne są prawoskrętne i montuje się je od strony rozrządu, czerwone są lewoskrętne i montuje się je od strony skrzyni. Te od strony rozrządu można wymienić profilaktycznie, te od strony skrzyni można dopiero jak zaczną się pocić, to zupełnie oddzielna praca. Mała rada ode mnie, skoro pytasz o takie rzeczy to nie bierz się za kompletowanie częsci ani tym bardziej za wymianę kpl rozrządu.
BigBoyPL - Wto Mar 15, 2016 19:44

Wydaje mi się że kolega po prostu miał wątpliwości czy potrzebuje 2 pomarańczowych i 2 czarnych uszczelniaczy.
Rozrząd też można wymienić nawet na parkingu, są wideo-poradniki w internecie oraz instrukcja w rave.

sTERYD - Wto Mar 15, 2016 20:16

Uszczelniacz wału na pewno nie tylny, tylko przedni, bo ten jest od strony rozrządu, a tylny jest za sprzęgłem.