Zobacz temat - [Rover 75] Świecący środkowy stop razem z śwatłami pozycj[i]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [Rover 75] Świecący środkowy stop razem z śwatłami pozycj[i]

taba19 - Czw Mar 24, 2016 09:34
Temat postu: [Rover 75] Świecący środkowy stop razem z śwatłami pozycj[i]
Witam
mam problem od wczoraj ze świecącym środkowym stopem (w sedanie) jak mam wyłączone światła to stop środkowy normalnie działa tak jak powinien i nie świeci cały czas . Problem pojawia się gdy włączam światła stop zaczyna palić się cały czas(ale tylko środkowa lampa) tak jak pozycja dodam ze stop w lewej i prawej lampie nie świeci, zapala się tylko w tedy kiedy trzeba -reaguje tak jak powinien na pedał stopu.

Przypuszczam ze jest jakieś zwarcie ale nie mam bibliopojeja gdzie
co do bezpieczników w komorze silnika sprawdził są ok
a cp do tych pod schowkiem to niestety poprzedni właściciel usuną opis tych bezpieczników i nie wiem który jest od czego

Jeśli ktoś coś pomorze to będę wdzięczny

bociannielot - Czw Mar 24, 2016 11:55

Popraw temat zgodnie z zasadami kącika :ok:
SeniorA - Czw Mar 24, 2016 17:09

taba19, to jest światło niezależne od innych i steruje nim moduł świateł LSM , dlatego trzeba zaglądnąć do LSM ( może jest wilgotny i trzeba suszyć ).
bociannielot - Czw Mar 24, 2016 17:55

taba19,
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62376 :wink:

taba19 - Pią Mar 25, 2016 12:56

wczoraj właśnie też na to wpadłem wymontowałem moduł i okazało się ze jest tam dużo zielono niebieskiego nalotu na stykach trochę przeczyściłem kontakt spray 80 i niby ciut pomogło ale jeszcze sporo syfu tam jest a światło nadal się jeszcze lekko tli wiec dziś jeszcze trochę poczyszczę ale muszę najpierw z pracy wyjść :)
MD - Pią Mar 25, 2016 13:09

taba19, miałem to samo, pomogło dokładne wysuszenie LSM. Przy czym u mnie winę ponosił niewpięty przez mechaników filtr kabinowy - ciągnęło wodę do wnętrza auta. Poza rzecz jasna załatwieniem sprawy LSM, sprawdź najlepiej EWS (taki moduł biały, przykręcony do lewej ściany auta za LSM), czy jest suchy i się przy nim nie leje. Zerknij na przejście wężyka pompki sprzęgła i linki do otwierania maski, czy tam się nie leje. Sprawdź, czy nie kapie z duktów powietrznych no i czy punkty masowe nie są pordzewiałe. Wszelkie ślady korozji lub nalotu pozwolą Ci zlokalizować przyczynę problemów. W końcu z czegoś to się musiało wziąć.
taba19 - Wto Mar 29, 2016 14:01

Dokładnie poszukałem i faktycznie coś tam przeciekało po tych kablach z komory silnika na razie z ta usterka to wszystko, teraz zabiorę się do 2 innych usterek ( braku sterowania lusterkami w górę oraz nie gżeniem prawej strony kokpitu o tym coś tam poczytałem ze może być zapchana nagrzewnica wiec tym się zamierzam zając ale najpierw posprawdzam siłowniki tylko nie wiem ile ich jest w końcu ) Dziękuje wyzyskiem serdecznie za pomoc
MD - Wto Mar 29, 2016 15:43

taba19, czy coś klika pod kokpitem? Jeżeli tak - zacięła się klapa dystrybucji. Ja miałem po lewej stronie gorąco, po prawej zimno. Naprawa trwała 5 minut - odkręciłem serwomotor od klapy (pudełeczko przy białej prowadnicy), zdjąłem pokrywkę i prysnąłem kontaktem na potencjometr w jego wnętrzu. :)

Kable zabezpiecz jakimś sylikonem - albo do blachy, albo wysokotemperaturowym, bo ten drugi uszczelni, ale raczej nie sklei (chyba czerwony). Proponuję Ci dobrze wysuszyć samochód jakąś nagrzewnicą. Inne wyjście to bawełniany woreczek. Podprowadź żonie/dziewczynie/kochance kilka torebek ryżu, wsyp do woreczka, dobrze to zawiąż i pod fotel. Co jakiś czas (3 dni, tydzień), bierz na noc do domu i susz na grzejniku. W ten sposób łatwo pozbędziesz się nie tylko resztek wilgoci z auta, ale rozwiążesz także problem parowania szyb.

taba19 - Wto Mar 29, 2016 23:40

no widzisz na to nie wpadłem z ryżem :mrgreen: ale tak zrobię. A co do tego z klapa dystrybucji( szczerze nie słyszę jakiś mega klików- w sumie to nic nie słychać oprócz szumu powietrza ) hmm to szczerze powiedziawszy, będę musiał się nad tym pochylić i tego tam poszukać bo bladego pojęcia nie mam jak się do tego tam dobrać przydało by się kilka zdjęć poglądowych. albo bardziej szczegółowy opis gdzie to zjadę.

A tak na marginesie
nieszczęsny mechanik stwierdził że mam w silniku(przy wymianie rozrządu bo wymieniał) urwane króćce od chodniczki oleju i zasklepił mi to jakimś klejem do aluminium czy można tak jeździć czy raczej to na gwałt robić tak jak oryginalnie było bo z tego co widziałem to węże od chodniczki teraz wiszą bezwładnie obok ??

MD - Sro Mar 30, 2016 00:04

taba19, to jest bardzo, bardzo proste. Rozbierasz wnętrze do nagrzewnicy - tuż obok tunelu środkowego masz takie jakby trapezy z wykładziny, pionowe. Nie pamiętam, ale chyba są bez śrub. Jeżeli coś je od góry przytrzymuje (dolna osłona kokpitu), odkręcasz ją. Pamietaj, z tyłu są plastikowe, wkręcane kołeczki. Przekręca się je palcami. Wkładasz palce pod te wykładzinowe osłony i pociągasz. Voila! Nagrzewnica jest na wierzchu. Sam serwomechanizm ma jedną kostkę i trzyma się chyba na trzech śrubach krzyżakowych. Ogólnie jest to niebywale łopatologiczne, poradzi sobie z tym ameba na prochach, nie ma się więc czego bać. Całość zajmie pięć minutek. :P

Wszystkie śrubki (a raczej wkręty) są takie same, nie da się tam czegoś zepsuć.

Jedyne co - jak nie jesteś pewien czy klapy działają (po obu stronach masz serwomotory) - obserwuj je, jednocześnie zmieniając temperaturę. Powinny przesuwać prowadnicę klapki w małym zakresie i mocno ją przekręcać na ustawieniach "LO" oraz "HI". Jeżeli prowadnica podskakuje, przeskakuje położenia lub się nie rusza - odkręcić serwomotor, odkręcić jego puszkę i do góry, w taki biały element, prysnąć porcję kontaktu (to potencjometr).

christopher7 - Sro Mar 30, 2016 00:10

Na szczęście robi się coraz cieplej i parę godzin na słońcu może dać więcej niż kilo ryżu.
Alternatywnie są takie pochłaniacze wilgoci. No ale to wszystko warto robić po usunięciu przyczyny wilgoci w kabinie.
Brak sterowania lusterek też może wiązać się z wilgocią. Czasem wystarczy przeczyścić styki w panelu szyb/lusterek.

taba19 - Sro Mar 30, 2016 00:23

powiem szczerze ze tak mnie nakręciliście ze na bank w sobotę rozkręcę cały przód od drzwi kierowcy po kokpit i będę szalał z kontaktem i czyszczeniem co mi tam w rękę wpadnie :)
a co do tej chodniczki to czy ktoś z was się wypowie na temat jej braku teraz ??

sknerko - Sro Mar 30, 2016 09:21

powinieneś jakoś ją założyć bo te silniki grzeją się mocno i latem może być nie różowo jak nie ma chłodzenia oleju.