Zobacz temat - [Rover 214 i] ubytki płynu chłodniczego Pomocy:(
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214 i] ubytki płynu chłodniczego Pomocy:(

cziti2711 - Czw Mar 31, 2016 11:40
Temat postu: [Rover 214 i] ubytki płynu chłodniczego Pomocy:(
Witam mam problem z płynem chłodniczym powoli gdzieś mi ucieka ale nie wiem gdzie mam obawy że to uszczelka pod głowicą ale była uszczelka wymieniana 20 tyś km temu... jak odkręcam na rozgrzanym silniku korek od wlewu oleju to mi paruje a na korku widać jakby masło i woda się zbierała... proszę o pomoc
robsson78 - Czw Mar 31, 2016 17:03

Dużo ubywa tego płynu ?
Pod korkiem może być parafina wytrącająca się z oleju, często tak się dzieje szczególnie jak auto jeździ w mieście na krótkich dystansach.
Jeśli wygląda to jak majonez to niedobrze.

cziti2711 - Pią Kwi 01, 2016 09:24

Przez trzy tyg ubyło mi 100 ml-200 ml pod korkiem płynu chłodniczego niczego nie ma jest czysty jak nigdy. A pod korkiem oleju zaczyna się coś zbierać i wygląda to jak kremowa maź nie jest tego dużo ale jest. Muszę kupić tester CO2 i się okaże czy to nie jest uszczelka pod głowicą.
robsson78 - Pią Kwi 01, 2016 14:07

Wiesz co ? Mi też ubywa płynu. Co dwa, trzy miesiące zaglądam i jest minimum. Dolewam i jeżdżę dalej. Czasem wysiadajac z auta gdy silnik jest rozgrzany wydaje mi się ze czuje płyn chłodniczy, ma taki charakterystyczny ostro słodki zapach. Po chwili stwierdzam ze jednak mi sie wydaje a moze to z tego auta obok ? Żadnego wycieku zlokalizować nie mogę. Nie wiem gdzie znika po prostu znika. Nie panikuje, jeżdżę dalej.
seraph - Pią Kwi 01, 2016 14:25

Płynu musi trochę ubywać, bo woda z niego paruje, a gdy w układzie wzrośnie ciśnienie powyżej ustalonej granicy to korek wypuszcza nadmiar pary. Z tego powodu też małe ubytki powinno się uzupełniać wodą destylowaną, żeby płyn nie robił się coraz bardziej stężony.
Jeśli układ trzyma ciśnienie nawet po postoju i wystudzeniu to nie masz się czym przejmować, ale jak chcesz robić test CO2 to rób dla spokoju ducha.

robsson78 - Pią Kwi 01, 2016 19:05

seraph napisał/a:

Jeśli układ trzyma ciśnienie nawet po postoju i wystudzeniu to nie masz się czym przejmować

Właśnie. Proste ale logiczne. Po nocce po odkręceniu korka wyraźnie słychać że w układzie było ciśnienie. Tak mam. :ok:

maxwell96 - Pią Kwi 01, 2016 19:18

Ja bym jeszcze spróbował z wymianą korka. Błahostka a czasami nie zaszkodzi spróbować podjąć takie kroki. :)
m166 - Pią Kwi 01, 2016 21:09

Panowie nie oszukujmy się :( , ze sprawnego szczelnego układu chłodniczego nie ma prawa ubywać płynu chłodniczego , jeśli poziom płynu był zgodny z instrukcja producenta / nie więcej jak max na zimnym silniku /
pozdrowionko

longer46 - Wto Kwi 12, 2016 19:12

Na górze chłodnicy wychodzi wężyk przelewowy który idzie do zbiorniczka wyrównawczego sprawdź czy przy samej chłodnicy nie jest oberwany bądź pęknięty w którymś miejscu.
Robertus74 - Sob Kwi 16, 2016 18:32

Podepnę się pod temat, bo dziś zauważyłem, że mam ok. 1cm poniżej minimum w moim 214Si (96r.).
Układ zalany jest niebieskim płynem Mobil Medic, a ja mam pojemnik z zielonym Borygo Eko. Mobil Medic jest rzekomo mieszalny z innymi płynami. Czy mogę wlać mu tego zielonego Borygo Eko do max?
A może uzupełnić to wodą destylowaną?

PS. Uzupełniłem płynem Hart.