Zobacz temat - [R75] Pilne pytanie o wysprzęglik metalowy.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pilne pytanie o wysprzęglik metalowy.

MokraWoda - Czw Mar 31, 2016 14:14
Temat postu: [R75] Pilne pytanie o wysprzęglik metalowy.
Właśnie zadzwonił do mnie mechanik, który miał mi wymieniać sprzęgło i wysprzęglik, i powiedział że wysprzęglik jest "za duzy". Wysprzęglik kupiłem metalowy TAZU. Mówił coś że te przewody (rurki) inny rozstaw mają czy tam ułożenie, coś takiego i że powinien być plastikowy. Jest to w ogóle możliwe? Proszę o jak najszybszą odpowiedź, bo zaraz się do niego wybieram.
wellman - Czw Mar 31, 2016 14:35

Też niedawno wymieniałem na metalowy TAZU. Zero problemu z montażem. W warsztacie nie mieli żadnych uwag do niego.

Tyle, że mój za pierwszym razem przyszedł w dwóch kawałkach, których się nie dało złożyć. :-) Niemniej Pan z TAZU stanął na wysokości zadania i już na drugi dzień miałem nowy w całości na miejscu.

Wcześniej miałem już założoną pompkę z TAZU, więc to był teraz z wysprzęglikiem naturalny wybór. Przy pompce - wtedy jeszcze inny mechanik - trochę narzekał na sztywne przewody i początkowo nie chciał uwierzyć, że będą pasować, ale pokazałem mu ten filmik z montażem pompki, co krąży w sieci. Spróbował i się udało. ;-)

MokraWoda - Czw Mar 31, 2016 14:36

Mi powiedział, że te przewody w metalowym jeden jest za długo a drugi za krótki... Powiedział że może przełożyć przewody od starego. A jak by przełożył to by chodziło dobrze?
wellman - Czw Mar 31, 2016 14:45

Być nie może. Chyba, że coś tam kiedyś było grubo modyfikowane, ale to tylko wtedy okazja, żeby zrobić jak trzeba.

Skoro u mnie pompka TAZU pasowała wtedy do starego wysprzęglika i teraz nowy wysprzęglik też z tą pompką TAZU spiął się bez problemu... to u Ciebie też powinien nowy wysprzęglik TAZU pasować z oryginalną pompką.

Raczej bym przewodów starych nie dawał, te miedziane wydają się być trwalsze i solidniejsze, no i zawsze to znowu jakiś kolejny półśrodek.

U mnie (i nie tylko) pasowało bez gadania, to i u Ciebie powinno.

Zawsze możesz przy okazji od razu zmienić pompkę na TAZU, to będzie komplet. :P

cin1391 - Czw Mar 31, 2016 14:51

Ja ostatnio wymieniałem i u mnie też Plug&PLay bez żadnych problemów wleciał metalowy wysprzęglik :)
prebenny - Czw Mar 31, 2016 15:01

Jak wymieniał razem z pompką to pewnie źle poprowadził rurki.
christopher7 - Czw Mar 31, 2016 20:11

MokraWoda, zmień mechanika...
Zastanawiam się jak on poprowadził te rurki że nie pasują. Może jakieś zdjęcie?
Nie ma sensu ładować starych przewodów.

MokraWoda - Pią Kwi 01, 2016 06:29

Byłem u niego. I fakt, wysprzęglik od TAZU ma dłuższy przewód niż wysprzęglik plastikowy (ten który łączy się z pompką sprzęgła). Ale, że jakiś czas temu sam wymieniałem pompkę na tazu, to powiedziałem mu, że tam jest miedziany przewód i że może trzeba go odpowiednio poprowadzić, bo ja poprowadziłem go mniej więcej tak jak było na filmiku, ale żeby mi pasował do tego wysprzęglika który siedział (z krótszym przewodem). A przekładał nie będzie. Stary wysprzęglik, rozleciał się zanim go jeszcze całkiem wyjął. Ale za to sprzęgło było w całkiem dobrym stanie, poza sprężynami które już poczuły chyba ten konający z dnia na dzień wysprzęglik.

A co do mechanika. Byłem tam ostatni raz :] Tylko dlatego, że zależało mi na czasie a wszędzie indziej było zapchane.

Edit.
Mam jeszcze do was pytanie. Bo wcześniej przy wciśnięciu sprzęgła było słychać już wysprzęglik. A teraz po wymienia, w momencie kiedy sprzęgło już łapie, słuchać jakby szybkie "stuki". Cos podobnego do pracy silnika ale ciut szybsze. I tylko kiedy dodaje trochę gazu. (w zakresie kiedy sprzęgło zaczyna łapać). Ciężko jest mi to określić. :/ Może przychodzi wam do głowy co to może być.

A może jestem już przewrażliwiony na punkcie stuków, puków. :P A może się "dotrze"? :D