|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kolanko InterCoolera
prebenny - Sro Kwi 13, 2016 17:29 Temat postu: [R75] Kolanko InterCoolera Pytanie za 100 punktów: czy jest u nas osoba, która rozwiązała problem kolanka IC 'raz na zawsze' albo ma pomysł jak to tanio załatwić?
Choćby tak grubiańską metodą jak wklejenie kolanka na klej do szyb/silikon/cokolwiek żeby to już nie wyskakiwało/przedmuchiwało?
cin1391 - Sro Kwi 13, 2016 17:31
prebenny napisał/a: | Pytanie za 100 punktów: czy jest u nas osoba, która rozwiązała problem kolanka IC 'raz na zawsze' albo ma pomysł jak to tanio załatwić? |
Ja rozwiązałem. GIPSIAKI 2szt. Koszt - 10 groszy. Siła - 99%, że nigdy już nie wypadnie.
longer86 - Sro Kwi 13, 2016 20:53
na 100% to jedynie spawany cooler z aluminiowym kolanem
karolj - Sro Kwi 13, 2016 22:09
Ja wkleiłem na klej do szyb i z tego co widzę to jeszcze nie wylazło
dawidd - Czw Kwi 14, 2016 05:40
a ja wsadziłem 3 lata temu na nowe oringi i do dziś trzyma
prebenny - Czw Kwi 14, 2016 06:18
No ja w wakacje się z nowymi oringami bawiłem ale pewnie przy strzale się wysunęło, bo od momentu jak go od mechanika odebrałem dużo mocniej kopci Druga sprawa jest taka, że mam u siebie zaworek MBC więc turbina też mocniej dmucha (docelowo koło 1.5 bar).
dawidd - Czw Kwi 14, 2016 06:34
prebenny, jeździsz z manometrem? Jak przyspieszasz z max gazem to do ilu dochodzi Ci ciśnienie?
groszek_76 - Czw Kwi 14, 2016 07:16 Temat postu: kolanko intercoolera Moim patentem po wyskoczeniu kolanka z oringów był zakup szerokiej opaski metalowej z średnicą podobną do kolanka ( takie jak do przykręcania rur do ścian )w 4 miejscach brzeszczotem naciąłem po około 3mm (od dołu i góry obejmy tak samo ) i zagnitłem cienkimi kleszczami do środka tak żeby tworzyły uchwyt. Założyłem , skręciłem i po problemie. Na obudowie intercoolera i kolanka są wystające ranty więc fajnie wszystko trzyma a guma z obejmy dodatkowo zabezpiecza oczywiście trzeba delikatnie wyciąć na zagięcia. Patent wykonany na kartce papieru żebyście wiedzieli o co chodzi.
prebenny - Czw Kwi 14, 2016 07:18
Wskaźnik montowałem dopiero 2-3 dni temu. Pokazuje ok 1.1-1.2 bara ale po 1 kolanko przepuszcza, po 2 jest to zmontowane 'na słowo honoru' (wężyk ma za małą średnicę i b. ciężko wchodził na trójnik) a po 3 nie wiem czy nie bez znaczenia jest to, że jest wpięty między turbo a WG (przy mbc) a nie w dolocie.
Ustawiane było 'na oko' i korygowaliśmy patrząc przez ELMa (tylko niestety nasz czujnik pokazuje max 1.5 bar boosta).
Na ten moment wygląda to tak (obrotomierzem sie nie sugerujcie ):
https://www.youtube.com/watch?v=UOEVRq3s6O0
groszek_76 - Czw Kwi 14, 2016 07:28 Temat postu: kolanko intercoolera Zdjęcie 1 i2 przedstawia tylko jedną stronę (góra) , ale trzeba to samo zrobić po przeciwnej ( dół) żeby dobrze trzymało a 3 zdjęcie przedstawia tylko o jaki rodzaj opaski chodzi i nie sugerować się rozmiarem 1". musicie zmierzyć średnice kolanka i dopasować obejmę.
prebenny - Czw Kwi 14, 2016 08:01
Dobra zmusiłeś mnie dawidd do myślenia od rana i wiem czemu mam taki mały boost - wpiąłem go między mbc-wg zamiast turbo-mbc
longer86 - Czw Kwi 14, 2016 08:10
Mierzysz sobie ciśnienie juz po otwarciu mbc a pokazuje 1.2 bo tak otwiera sie seryjny wg. Brawo Ty! Miszcz!
dawidd - Czw Kwi 14, 2016 21:26
prebenny, podlaczyles manometr jak należy ? Jakie masz wskazania w piku?
prebenny - Pią Kwi 15, 2016 06:35
Podłączyłem ale nadal bieda ok 1.2 bara. Tylko muszę kolanko IC uszczelnić jeszcze, bo cały przód pływa w oleju (nie wiem kiedy to zrobię, bo do lakiernika muszę wóz oddać a ten mówi, że 2 tygodnie im z Roverkiem zejdą). I z ciekawości muszę porównać z TOAFem co czujnik boosta pokazuje.
https://www.youtube.com/watch?v=5DKL3PMRFsE
W zwolnionym tempie https://www.youtube.com/watch?v=AvUxx_TPpRU
dawidd - Pią Kwi 15, 2016 06:42
to faktycznie słabo Ci dmucha, ale to pewnie przez nieszczelność na IC. Do takiego ciśnienie dochodziło mi na starej mapie bez MBC. Teraz tez nie mam MBC, ale mam nowe mapy i dobija mi do 1,3 w piku a po ustabilizowaniu trzyma 1,1.
|
|