Zobacz temat - MG ZR 1.8 VVC
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - MG ZR 1.8 VVC

HMP - Pon Kwi 18, 2016 11:56
Temat postu: MG ZR 1.8 VVC
Witam. Powoli zaczynam się rozglądać za ZR. Interesują mnie tylko 1.8 VVC i jak najmłodsze roczniki. Bardziej zależy mi na opinii osób, które znają lub oglądały dany egzemplarz. Z Generalnie w oko wpadły mi dwa:

http://olx.pl/oferta/piek...html#8dceb3a125 - trochę stary, ale za to przyjemny kolor. Zdjęcia zrobione aby przypadkiem nic nie było widać.

http://olx.pl/oferta/mg-z...html#5faaf8b8a4 - auto forumowe, ale chyba bardzo długo się sprzedaje, trochę dziwne. Ktoś coś oglądał, jechał?

marcinmarcin - Pon Kwi 18, 2016 19:46

HMP napisał/a:
http://olx.pl/oferta/mg-z...html#5faaf8b8a4 - auto forumowe, ale chyba bardzo długo się sprzedaje, trochę dziwne. Ktoś coś oglądał, jechał?
nie, ale 8 lat w Polsce to na pewno wymemłane, porozbijane, licznik cofnięty itp itd :P lepiej od handlarza igiełke do opłat ;)
toksyn - Pon Kwi 18, 2016 20:40

VVC nie VVT, granatowy bardzo ładnie wygląda na zdjęciach ale z ceną przesadzony o jakieś 2-3tysiące :) Co do forumowych i klubowych aut to powinno się jak oglądać jak każde inne normalne auto bo już nie jeden się natknął na "forumową perełkę" :D Auto stoi dłuższy czas bo wcale tak nie jest łatwo pewnie sprzedać w Polsce takiego MG bo ludzie się boją :)
bociannielot - Wto Kwi 19, 2016 10:09

HMP, co do forumowego to uzytkownik przed chwila sie przyznal ze mu łożysko oporowe w sprzegle zaczelo wyc 2 lata temu i do tej pory tak jezdzi bo sie rozleciec nie chce, ale to sam się z nim jakby co kontaktuj i wypytaj co i jak, fakt że ten z Ząbkowic(Ziębic w sumie) troche a nawet bardzo zawyżona cena i o ile poliftów nie lubię to z tych dwóch bardziej racjonalna wydaje mi się oferta poliftowa.
marcinmarcin - Wto Kwi 19, 2016 10:46

no właśnie całe uroki forum - jedna kobitka napisała że jest zainteresowana to ktoś napisał że przebieg za niski- efekt nawet sie do mnie nie odezwała. napisałem że słychać łożysko oporowe - tak słychać szum - kupiłem sprzęgło ze 2 lata temu i szperę pojechałem do mechanika zmienić i ten mi się postukał po głowie że nie ma sensu tego wymieniać zanim nie zacznie sprzęgło wykazywać innych objawów. To stwierdziłem że faktycznie poczekam i tak sobie szumi 2 lata... wyciąganie wniosków forumowych bezcenne...

[ Dodano: Wto Kwi 19, 2016 11:45 ]
a to że jak ktoś dzwoni to mówię uczciwie co jest do zrobienia/poprawki itp to już znaczy złom, bo lepiej kupić od kogoś co powie/napisze igła... a że auto jest w jednym kawałku i ma prawdziwy przebieg to niewazne

[ Dodano: Wto Kwi 19, 2016 11:46 ]
i na dodatek to sprzęgło nowe w pudełku dokładam kupującemu :roll:

bociannielot - Wto Kwi 19, 2016 12:27

marcinmarcin, moze ten spoiler załóż bo tak to on jak R25 wygląda ;p
leszczu - Wto Kwi 19, 2016 13:27

W niebieskim ZR lampy przód są z Rovera 25.
HMP - Wto Kwi 19, 2016 17:23

Dzieki. Autem bedzie jezdzic moja druga polowka wiec tez sie delikatnie obawiam MG. Niby auto jak kazde inne ale wymaga troche specjalnej troski. Nie znalazlem do tej pory odpowiedzi jak naprawic vvc, ktos zarzuci linkiem?
marcinmarcin - Wto Kwi 19, 2016 18:39

HMP napisał/a:
Dzieki. Autem bedzie jezdzic moja druga polowka wiec tez sie delikatnie obawiam MG. Niby auto jak kazde inne ale wymaga troche specjalnej troski. Nie znalazlem do tej pory odpowiedzi jak naprawic vvc, ktos zarzuci linkiem?
a to szczerze mówiąc odradzam ZRkę chyba że połówka ma rajdowe zacięcie ;) - mojej niewygodnie, twardo, sprzęgło i kierownica ciężko chodzą, auto jest głośne, czułe na gaz itp itd
bociannielot - Wto Kwi 19, 2016 20:13

marcinmarcin, oj tam moja jezdzi i lubi, a diesel glosniejszy na niskich obrotach od benzyny przeciez, jak sie boisz vvc a to ma byc dla Twojej to kup 1.8 bez vvc albo 1.4 ew. diesla :ok:
HMP - Wto Kwi 19, 2016 20:43

Moja luba miala saxo vts 16v i clio sport... Mysle nad MG z braku sensownych egzemplarzy Clio Sporta 182, bo 172 ph1 juz miala.
Nie boje sie vvc tylko chce wiedziec jak je naprawic gdy sie sypnie. To jakis tenat tabu? W renowkach jest kzfr, 400zl plus wymiana i pozbywamy sie klekotu. A w MG?

marcinmarcin - Wto Kwi 19, 2016 21:08

nowe cieżko dostepne, a i kosztowały chore pieniądze (kilka tys.) musisz znaleźć jakieś używane młynki w dobrym stanie. najlepiej pewnie z forum dorwać, multecfso chyba zmieniał u siebie z tego co kojarze. możesz też umówić sie z P. Midowiczem lub PHJowi na wymianę jak by mieli akurat jakieś

co do vvc mi akurat się trudno wypowiedzieć bo moje auto od czasu zakupu głośno chodzi - ale leje dobry olej, zmieniam często - tak mniej więcej co 8k lub częściej (mało jeżdże a nie chce też trzymać starego oleju) i się diesel nie pogłębił, ale rozwalenie układu ma konsekwencje podobne do zerwania paska :sad:

HMP - Sro Kwi 20, 2016 20:26

Uzywane w dobrym stanie? Przeciez najmlodsze maja circa 11 lat...
To plus hgf powoduje praktycznie zerowe zainteresowanie tymi autami. Troche sie obawiam, ze za 2-3 lata MG z vvc bedzie praktycznie niesprzedawalne...

marcinmarcin - Sro Kwi 20, 2016 21:59

Nie dramtyzowałbym tak bardzo - póki co anglików na części sporo a i większości przypadków problem z VVC jest jak ktoś uszczelkę robi u kowala. Nie dość że źle głowicę poskręca to jeszcze VVC sp.ieprzy. Jak zrobisz u kogoś kto ma pojęcie problemów nie ma. Inna sprawa że znalazłem gdzieś na angielskim forum listę uszkodzonych VVC i wynikało że każda uszkodzona jednostka pracowała na syntetycznym oleju. Z jeżdżonych na 10w-40 ztcp nie było ani jednej sztuki...
zacekpl - Czw Kwi 21, 2016 05:38

marcinmarcin napisał/a:
każda uszkodzona jednostka pracowała na syntetycznym oleju. Z jeżdżonych na 10w-40 ztcp nie było ani jednej sztuki...


Twierdzisz ze olej 10w40 półsyntetyczny jest jest lepszy od 10w40 syntetycznego ? Idac tym tropem VVCki zalane superolem nie powinny sie wcale psuć :D

NoPE - Czw Kwi 21, 2016 17:59

Seria K zaprojektowana jest do współpracy z 10W40.
15 lat temu syntetyków chyba nie było.

zacekpl - Czw Kwi 21, 2016 18:42

NoPE napisał/a:
Seria K zaprojektowana jest do współpracy z 10W40.
15 lat temu syntetyków chyba nie było.

Skoro były półsyntetyki, to wytarczyło nie mieszac ich z fakcjami mineralnymi i juz był syntetyk ;) Akurat to jaki olej nalezy zalać zależy od warunków klimatycznych, kiedyś to były nawet oleje letnie i zimowe. A mi chodziło o to ze 10w40 dobrej firmy np. Motul to pełen syntetyk.

marcinmarcin - Czw Kwi 21, 2016 21:00

hehe od zakupu leje 6100 motula 10w-40 i wydaje mi się że jest to półsyntetyk - na pewno służy dobrze temu autu :P co do testów - na dużym mrozie jest gęsty, dość ciągnisty - kolega kiedyś zlał tego motula i inny znany olej 10w-40 i okazało się że motul przy -25c był jednorodny a ten 2 olej miał 2 odróżniające się warstwy :roll:
BigBoyPL - Pią Kwi 22, 2016 07:52

Skoro już poruszacie temat vvc to co tam najczęściej się psuje i w jaki sposób (np. przez wytarcie?). Czy raczej jest to we wszystkich przypadkach nieumiejętne poskładanie?
zacekpl - Pią Kwi 22, 2016 09:27

BigBoyPL napisał/a:
Skoro już poruszacie temat vvc to co tam najczęściej się psuje i w jaki sposób (np. przez wytarcie?). Czy raczej jest to we wszystkich przypadkach nieumiejętne poskładanie?

Wyciera się przez rzadkie zmiany oleju, ew. słaby olej. Najczęsciej robi sie luz pomiędzy trzpieniami wałków a tymi kwadracikami z otworem. Wyciera się to w jednej płaszczyźnie, więc czasem zamiana ich miejscami pomaga. Mam pewien pomysł jak zregenerować te mechanizmy, jak się uda to przetestuje na sobie i zobaczymy ;)

NoPE - Pią Kwi 22, 2016 22:14

zacekpl napisał/a:
A mi chodziło o to ze 10w40 dobrej firmy np. Motul to pełen syntetyk.

Coś srało, będzie wiosna
300V CHRONO 10W40 to jedyny syntetyk i głęboko wątpię byś go co wymianę zalewał - 50zł za 1L.
Podejrzewam też, że ani razu nie miałeś go w rękach.
Technosynthese® to mieszanka syntetycznych i mineralnych olejów bazowych czyli nic innego jak półsyntetyk.
Ale żaden argument nie przekona wyznawcy boga olejów Motula.
zacekpl napisał/a:
Skoro były półsyntetyki, to wytarczyło nie mieszac ich z fakcjami mineralnymi i juz był syntetyk

Widzę, że nie masz pojęcia jak produkuje się oleje silnikowe, bo bzdury piszesz.

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2016 23:03 ]
1971 - pierwszy na świecie 100% syntetyczny olej silnikowy.

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2016 23:14 ]
API zezwala producentom legalnie nazywać oleje syntetycznymi (zaliczając je do III grupy) zaraz po hydrokakingu czyli nieco bardziej zaawansowanego końcowego procesu rafinacji.
Stąd ofiary marketingu.

zacekpl - Sob Kwi 23, 2016 13:46

NoPE napisał/a:
Coś srało, będzie wiosna
300V CHRONO 10W40 to jedyny syntetyk i głęboko wątpię byś go co wymianę zalewał - 50zł za 1L.
Podejrzewam też, że ani razu nie miałeś go w rękach.
Technosynthese® to mieszanka syntetycznych i mineralnych olejów bazowych czyli nic innego jak półsyntetyk.
Ale żaden argument nie przekona wyznawcy boga olejów Motula.


No tak, przeciez tylko tak wspaniali znawcy jak NOPE dotykaja tak dobrych olejów. Akurat bym go nie zalał i tak, bo nie odpowiadaja mi jego paramety lepkościowe. Ale i tak sie mylisz, 10w40 syntetyczny robi Motul, tylko że motocyklowy, stąd moja pomyłka, bo faktycznie motul 10w40 samochodowy to półsyntetyk.

NoPE napisał/a:
Dodano: Pią Kwi 22, 2016 23:03 ]
1971 - pierwszy na świecie 100% syntetyczny olej silnikowy.

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2016 23:14 ]
API zezwala producentom legalnie nazywać oleje syntetycznymi (zaliczając je do III grupy) zaraz po hydrokakingu czyli nieco bardziej zaawansowanego końcowego procesu rafinacji.
Stąd ofiary marketingu.


Widzę z wikipedia jesteś za pan brat. Fajnie ze zostałes dzieki niej specem od rafinacji ropy naftowej. Ja specjalistą od olejów nie jestem, ale wiem co zalać i dlaczego. A Ty udajesz wielkiego guru, a nie doczytałeś, oleje po hydrokrakingu do oleje II grupy a syntetyczne powstają dopiero po uwodornieniu ropy, lub z gazu ziemnego.

NoPE - Sob Kwi 23, 2016 15:45

zacekpl napisał/a:
Widzę z wikipedia jesteś za pan brat.

To źle widzisz, kolego. Skontroluj wzrok u okulisty. Moje informacje akurat pochodzą z doświadczenia i nabytej wiedzy przy filtracji olejów elektroizolacyjnych, a dot. silnikowych z kart charakterystyk producentów.
I żadnym guru nie jestem. Wiem tyle, by nie dać się nabijać w butelkę.
Informacje dla potrzeb wątku zaczerpnąłem z http://oleoo.pl/, a nie Wikipedii. Nie mierz każdego własną miarą.
http://oleoo.pl/atrykuly/...olej+wg.+API,91
zacekpl napisał/a:
oleje po hydrokrakingu do oleje II grupy a syntetyczne powstają dopiero po uwodornieniu ropy,

Przecież hydrokraking to uwodornienie. Owszem nie całkowite jak hydrofinishing ale wciąż uwodornienie. Hydro = woda. Tak z greckiego trochę.
zacekpl napisał/a:
Akurat bym go nie zalał i tak, bo nie odpowiadaja mi jego paramety lepkościowe.

To najgłupsze zdanie jakie czytałem w dodatku dobitnie obnażające Twój brak wiedzy w temacie. Nie odpowiadają Ci najlepsze z dotychczas osiągniętych parametrów 10W40? I Ty piszesz, że wiesz co zalać i dlaczego? Chyba zupkę chińską wodą i nie do końca jestem przekonany, czy zrobisz to wrzącą.

Lej co chcesz i gdzie chcesz. Dla silnika serii K każdy 10W40 o specyfikacji ACEA A2/A3 będzie dobry. Czy to mineralny, syntetyczny czy pół-syntetyczny.
Resztę robi marketing.

zacekpl - Sob Kwi 23, 2016 19:47

NoPE napisał/a:
To najgłupsze zdanie jakie czytałem w dodatku dobitnie obnażające Twój brak wiedzy w temacie. Nie odpowiadają Ci najlepsze z dotychczas osiągniętych parametrów 10W40? I Ty piszesz, że wiesz co zalać i dlaczego? Chyba zupkę chińską wodą i nie do końca jestem przekonany, czy zrobisz to wrzącą.


Może oleje elektroizolacyjne maja inne oznaczenia, ale doczytaj sobie co oznacza 40 w 10w40 to może mnie zrozumiesz. Jedną z moich Kserii używam dość intensywnie i z doświadczenia wiem ze w tym przypadku najlepiej sprawdza się 10w60. Ale przecież moja wiedza jest na poziomie podłogi i wiesz lepiej ode mnie po jakich modach jest mój silnik i jak go eksploatuje. Filtruj dalej swoje oleje i wciskaj kit innym bo na tym widze znasz sie lepiej niż na olejach. Szkoda tylko ze oleje eelektroizolacyjne z motoryzacja maja tyle wspólnego, że 20 lat temu zalewano nimi cewki zapłonowe.

NoPE - Sob Kwi 23, 2016 19:53

zacekpl napisał/a:
Twierdzisz ze olej 10w40 półsyntetyczny jest jest lepszy od 10w40 syntetycznego ? Idac tym tropem VVCki zalane superolem nie powinny sie wcale psuć

Mowa jest o 10W40 czy Twoich modach i 10W60?

zacekpl - Sob Kwi 23, 2016 19:59

Chodziło o to, że 10w40 półsyntetyk to nie jest najlepszy olej do tego silnika. Widzisz, nie zrozumiałeś, a już musisz w niekulturalny sposób odnosić się do mnie i mojej wiedzy.
NoPE - Sob Kwi 23, 2016 20:32

Nie wiem, gdzie Ty brak kultury dostrzegasz.
I zrozumiałem bardzo dobrze. To Ty próbujesz odwracać kota ogonem.

[ Dodano: Sob Kwi 23, 2016 21:11 ]
PS. Oleje elektroizolacyjne produkuje się w identyczny sposób co motoryzacyjne. We właściwościach podaje się w większości identyczne parametry fizykochemiczne.

[ Dodano: Sob Kwi 23, 2016 21:32 ]
zacekpl napisał/a:
Ale przecież moja wiedza jest na poziomie podłogi

To Twoje zdanie, jednak z postów wynika, że nie do końca wiesz o czym piszesz. Później się wycofujesz, tłumacząc pomyłką z olejami motocyklowymi, potem wrzucasz swoje mody i 10W60, zmieniasz interpretację zdania na swoją modłę itd.
Koniec. Ty wiesz swoje, a ja mówie jak jest.

bociannielot - Wto Maj 03, 2016 10:28

weźcie wyluzujcie bo to nie temat o olejach ;-)