Zobacz temat - [R75T Cdti] zepsułem tempomat
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75T Cdti] zepsułem tempomat

sTERYD - Pon Kwi 18, 2016 17:24
Temat postu: [R75T Cdti] zepsułem tempomat
Witojcie!
Oto moja historia:
Dziś rano nie mogłem włączyć tempomatu i troche byłem zaskoczony.
od razu pomyślałem- czujnik przy sprzęgle- ale poprawiając zanabyłem wątpliwości, bo siedział pewnie.
Wracając do domu też nie mogłem włączyć, więc zacząłem bezmyślnie wciskać guziki i oto jak działa obecnie mój tempomat:
Po włączeniu przyciskiem nad popielniczką zapala się kontrolka na guziku jak zwykle.
Po wciśnięciu Set+ nic się nie dzieje
Po wciśnięciu reset zapala się kontrolka na desce, ale prędkość nic.
Dopiero w tym momencie można ustalić prędkość przy pomocy set+
Po wciśnięciu ponownie reset, lub pedałów tempomat odpuszcza normalnie, ale kontrolka na desce się nadal świeci.
Po wciśnięciu ponownie reset kontrolka na desce gaśnie i dalej już nic nie da się zrobić, żeby ponownie się zapaliła kontrolka i można było ustalić prędkość trzeba wyłączyć i włączyć przycisk nad popielniczką.
W zasadzie nic strasznego- mam tempomat załączany szyfrem tylko trochę niekomfortowo się wraca do normalnej prędkości po hamowaniu ;)

Wydaje mi się, że może to mieć związek z tym, że wczoraj dłubałem w aucie z TOAF'em i poprawiłem ręcznie ZCSy w ECU, bo nie dało się ich odczytać i cały czas pokazywało, że mam kv6 i zerowe wyposażenie.
Tylko co tam teraz nareperować?

longer86 - Pon Kwi 18, 2016 17:39

Czy nie j0zek mial ten sam efekt? Tylko ze jego auto widzialo toaf w zasadzie tylko dla dla i disgnostycznie
MaReK - Pon Kwi 18, 2016 17:40

Jest! Udało Ci się! ;)
Brawo... to właśnie chciałem osiągnąć i ja z tym, że mnie się nie udało :)

Generalnie Twoje problemy są zbliżone do tego, co mają wszyscy Ci którzy doposażyli swoje auta w tempomaty.

Bardzo niedobrze, że robiłeś update ZCSów ręcznie. Skoro miałeś zły odczyt (ZCS Read Error) to nie powinieneś tam grzebać ;) W sumie to nawet nie wiem czy udało Ci się je zapisać...

Przypomnij sobie czy nie ustawiałeś jakiś innych funkcji?
To będzie istotna informacja.

Przeanalizowanie ruchów, wysiłek szarych komórek i może uda się naprawić Twój tempomat oraz prawidłowo podziałać na niego wszystkim tym, którym prawidłowo nie działa.

Jakie masz dzisiaj błędy w ECU?

sTERYD - Pon Kwi 18, 2016 19:35

Aj tam zaraz nie powinieneś...
teraz przynajmniej wiemy dlaczego ;)

Przeanalizowanie ruchów będzie łatwe.
Wczoraj wyłączyłem sobie tylko wipers speed dependant w BCU, bo padł mi czujnik deszczu, sprawdziłem działanie TOAFa z fotelami, włączyłem na próbę wentylator chłodnicy no i potem grzebłem w tych ZCSach.
Dzisiaj z błędów jest tylko błąd grzania świec...

Próbowałem dziś skopiować ZCSy z IPK i EWS do ECU, ale wyskakuje błąd kopiowania. co ciekawe, po próbie kopiowania niby odczytuje się ZCSy z ECU, tylko nic to nie zmienia.
Co ciekawe mój samochód nie jest pewny, czy jest Roverem, czy MG ;)
Wczoraj na pewno to ustawiłem w ECU, bo ustawiałem wszystko co mi się zdaje, że jest prawidłowo...

MaReK - Pon Kwi 18, 2016 21:55

Jeśli w EWS i IKE masz te same ZCS to porównaj czy są zgodne z prawdą.
Jeśli przy odczycie ECU na dole programu pojawi się komunikat ZCS Read ERROR czy coś w ten deseń, to nie próbuj nic zmieniać w ECU. Co wykrywa Ci się w CODING w opcji CRUISE CONTROLL ?

sTERYD - Pon Kwi 18, 2016 23:21

Coding w ECU wykrywa, że jest aktywny, przy zmianie kodowania nic się nie zmienia

Porównywałem ZCSy w ECU IKE i EWS i wygląda to tak:
jak pojawia się read error, to nic się nie zgadza, jak przejdę przez EWS, albo IKE, to wszystko się zgadza.
Próbowałem wyłączyć i włączyć tempomat, przez kodowanie i przez ZCSy, nic się nie zmienia.
Jutro jeszcze bmwscannerem posprawdzam co i jak...Pewnie jakaś duperela, tylko gdzie :hm:

MaReK - Wto Kwi 19, 2016 06:59

Odczytać kody z EWS czy IKE nie ma problemu. Problem pojawia się wtedy kiedy program chce czytać ECU ale nie potrafi przejść SEED_KEY. Wtedy nic nie zrobisz.
Sprawdź jak możesz jaki numer seryjny odczytuje TOAF na Twoim sterowniku.

BMW SCANNERem nie dojdziesz do silnika.

Ja tempomat mam sprawny. Działa jak należy ale w opcji kodowania CRUISE CONTROL miałem "Nieaktywny". Zauważyłem też, że jak program odczyta poprawnie sumy kontrolne to kodowanie cruise czy dawki startowej ma sens.

sTERYD napisał/a:
Wczoraj na pewno to ustawiłem w ECU, bo ustawiałem wszystko co mi się zdaje, że jest prawidłowo...

Jeśli wcześniej błędnie odczytał kody ZCS z ECU (napisał to na dole) to wysyłanie mu kodów i tak chyba się nie powiodło. Tutaj głos musi zabrać agent specjalny d/s kodowania w niebycie m.m.

sTERYD - Wto Kwi 19, 2016 09:18

MaReK napisał/a:
Sprawdź jak możesz jaki numer seryjny odczytuje TOAF na Twoim sterowniku.

Właśnie nie odczytuje...

dawidd - Wto Kwi 19, 2016 20:58

sTERYD, to masz tempomat taki jak u mnie, tyle ze ja mam dokładany. Mam nadzieje ze uda Ci sie naprawić swój i może u mnie uda sie coś zmienić na lepsza
marcin.misek - Wto Kwi 19, 2016 21:05

Problem z odczytem ZCSów w silnikahc poliftowych i pewnie automatach tkwi w sposobie liczenia security Accsss.., ale jestem na dobrej drodze by to rozwiazac.

sTERYD, a nie masz przypadkiem bledu z EEPROMEM w DDE ?,
być może zmaiana ZCSów które są zapisyane w EEPROMIE spowodowala wywalenie Checksumy w DDE, i przestalo coś działac.
Aczkowliek regulacja obrotów biegu jałowego też jest pewnie zapisywana w DDE, i to u MaReK, nie psuło tempomatu..

Mimo wszystko spróbuj skopiowac ZCSy z EWS'a do DDE...

MaReK - Wto Kwi 19, 2016 21:19

marcin.misek napisał/a:

Mimo wszystko spróbuj skopiowac ZCSy z EWS'a do DDE...

Teraz? Czy w nowej wersji programu?

sTERYD - Sro Kwi 20, 2016 08:13

marcin.misek napisał/a:
sTERYD, a nie masz przypadkiem bledu z EEPROMEM w DDE ?,

Właśnie w DDE nie pokazuje żadnych błędów.
marcin.misek napisał/a:
Mimo wszystko spróbuj skopiowac ZCSy z EWS'a do DDE...

Już próbowałem i nicto :/
Chyba że ręcznie ustawić tak jak jest w EWS...?

Póki co walki ciąg dalszy...
Wielkie Dzięki MaReK za pomoc wczoraj już zacząłem myśleć o przepychaniu auta, bo stanąłem na wjeździe :)

MaReK - Sro Kwi 20, 2016 10:37

marcin.misek napisał/a:

Mimo wszystko spróbuj skopiowac ZCSy z EWS'a do DDE...

Jak ma to zrobić jak nie przechodzi Sec_access?

Cytat:
Już próbowałem i nicto :/
Chyba że ręcznie ustawić tak jak jest w EWS...?

Poczekaj do wieczora. Może będzie już poprawka.

sTERYD napisał/a:
Wielkie Dzięki MaReK za pomoc wczoraj już zacząłem myśleć o przepychaniu auta, bo stanąłem na wjeździe :)

Hehe ;) Spoko :)
Następnym razem sprawdzaj wersje na FTP :)
Tam są już dwie wyżej od oficjalnej.

Mimo wszystko, to co się stało nie jest dla mnie pojęte.
Robiliśmy tylko sec access i koniec diagnostyki...
Zapaliła Ci się też trakcja i być może w tym momencie doszło do rozłączenia komunikacji między modułami. Ale czemu zgubił synchronizacje z EWS? Nie wiem.

Dobrze, że to Diesel. KV6 zostalby już tam na zawsze ;D

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 11:37 ]
Steryd

załączam plik, który możesz przetestować w swoim aucie. Powinien na koniec wypluć loga w txt i fajnie jakbyś tego loga podesłał na toaf@roverki.eu.

O to samo poprosilibyśmy wszystkich innych posiadaczy Rover 75 polift z silnikiem Diesel oraz fabrycznym, działającym tempomatem.

Pozdrawiam,

sTERYD - Sro Kwi 20, 2016 11:02

Jak tylko skończy mi się inpa instalować, to przetestuję.
MaReK - Sro Kwi 20, 2016 18:43

Sterydku wyślij jeszcze kopię z programu jak już tempomat zaczął działać ;)
dawidd - Sro Kwi 20, 2016 20:09

Udało Ci siesTERYD, naprawić tempomat?
sTERYD - Sro Kwi 20, 2016 20:27

Już wysławszy ale wygląda na to, że problem został rozgryziony :)

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 21:27 ]
Udało się... wcale nie przypadkiem ;)
Spróbuj ustawić w kodowaniu w DDE tempomat nieaktywny i poczekać

dawidd - Sro Kwi 20, 2016 20:32

już parę razy próbowałem ustawić na nieaktywny, ale po zapisaniu zmiana nie jest zapamiętywana i po ponownym wejściu znów pokazuje tempomat aktywny
sTERYD - Sro Kwi 20, 2016 20:35

spróbuj tak: włącz nieaktywny zapisz i wyłącz zapłon na kilka minut.
ewentualnie poczekaj na nowego TOAF'a ;)

dawidd - Sro Kwi 20, 2016 20:35

ok
MaReK - Sro Kwi 20, 2016 22:34

Już mamy to ogarnięte... zmarzłem jak pies, a marcin.misek będzie jutro spał w pracy... ale mamy go. Wiemy jak aktywować lub deaktywować tempomat w naszych pojazdach :)


dawidd. Zmień opcję na 'nieaktywny'. Daj zapisz i poczekaj ok. 10 sek.
Jak pasek postępu zniknie wyłącz stacyjkę i policz do 20.
Włącz stacyjkę, włącz tempomat na konsoli. Rozpędź auto powyżej 40km/h i sprawdź czy działa tempomat jak należy.

dawidd - Czw Kwi 21, 2016 07:08

tak zrobiłem i nareszcie tempomat zmienił sie z aktywny na nieaktywny i teraz działa poprawnie
Marko8379 - Czw Kwi 21, 2016 07:46

Panowie czy tempomat sie załącza tymi guzikami na kierownicy po lewej mam guziki do radia a po prawej sa tez jakies ale nic sie nie zmienia jak je naciskalem wiec nie wiem czy to tempomat czy jakies guziki od sterowania radiem
dawidd - Czw Kwi 21, 2016 07:49

po prawej masz na kierownicy guziki od tempomatu, dodatkowo na konsoli środkowej musisz mieć przycisk uruchamiający tempomat
j0zek - Czw Kwi 21, 2016 13:38

MaReK zrobilem z tempomatem jak piszesz i zalacza sie tylko lampka na konsoli, na guziki w kierownicy nie regauje i ikonka tempomatu sie nie zalacza. Zrobilem z powrotem i dziala mi tak jak wczesniej - tempomat wlaczam przyciskiem res, kolejne wcisniecie res powoduje zgasniecie kontrolki i zeby znowu ja wlaczyc to trzeba wylaczyc guzik na konsoli, podlaczyc ponownie i znowu res i kontrolka sie zapala.
dawidd - Czw Kwi 21, 2016 13:41

j0zek, a robiłeś test jadąc powyżej 40 km/h. Inaczej żółta ikona nie zapali sie
MaReK - Czw Kwi 21, 2016 13:49

j0zek, akurat Twój przypadek mnie nie dziwi, bo Ty masz zawsze wszystko inaczej jak inni ;)

Proponuję żebyś zrobił to jeszcze raz. Masz wersję 0.40 więc logika jest zamieniona. Musisz ustawić nieaktywny, zrobić save i tu poczekać ok. 5-10 sek.

Następnie wyłącz stacyjkę i czekaj 1 min. Po tej minucie włącz stacyjkę, załącz tempo na kontroli i rozpędź się do 50km/h. Wtedy naciśnij +. Ikona tempomatu powinna się załączyć i działać prawidłowo. Wersja ze źle zakodowanym tempomatem powoduje, że ikonka po RES włączy się nawet na postoju.

j0zek - Czw Kwi 21, 2016 15:28

dawidd napisał/a:
j0zek, a robiłeś test jadąc powyżej 40 km/h. Inaczej żółta ikona nie zapali sie


dawidd, aż takim głupcem nie jestem :roll:

[ Dodano: Czw Kwi 21, 2016 16:28 ]
MaReK napisał/a:
j0zek, akurat Twój przypadek mnie nie dziwi, bo Ty masz zawsze wszystko inaczej jak inni ;)

Proponuję żebyś zrobił to jeszcze raz. Masz wersję 0.40 więc logika jest zamieniona. Musisz ustawić nieaktywny, zrobić save i tu poczekać ok. 5-10 sek.

Następnie wyłącz stacyjkę i czekaj 1 min. Po tej minucie włącz stacyjkę, załącz tempo na kontroli i rozpędź się do 50km/h. Wtedy naciśnij +. Ikona tempomatu powinna się załączyć i działać prawidłowo. Wersja ze źle zakodowanym tempomatem powoduje, że ikonka po RES włączy się nawet na postoju.


Ok to tak zrobię jutro. Faktycznie, jak mam tempomat włączony, to przyciskiem res włącza się kontrolka nawet na postoju.

Jeśli chodzi o pozostałe inne możliwe funkcje do włączenia, np. oświetlanie drogi do domu to na takiej samej zasadzie się aktywuje?

MaReK - Czw Kwi 21, 2016 18:55

TOAF ma już za sobą kolejny sukces ;)
Zakodował tempomat w kolejnym POLIFTOWYM R75 oraz włączył w nim spryskiwacze lamp przednich ;)

j0zek - Sro Kwi 27, 2016 18:36

MaReK napisał/a:
j0zek, akurat Twój przypadek mnie nie dziwi, bo Ty masz zawsze wszystko inaczej jak inni ;)

Proponuję żebyś zrobił to jeszcze raz. Masz wersję 0.40 więc logika jest zamieniona. Musisz ustawić nieaktywny, zrobić save i tu poczekać ok. 5-10 sek.

Następnie wyłącz stacyjkę i czekaj 1 min. Po tej minucie włącz stacyjkę, załącz tempo na kontroli i rozpędź się do 50km/h. Wtedy naciśnij +. Ikona tempomatu powinna się załączyć i działać prawidłowo. Wersja ze źle zakodowanym tempomatem powoduje, że ikonka po RES włączy się nawet na postoju.


MaReK Zrobiłem jak radziłeś i wychodzi na to, że tempomat teraz działa tak jak powinien.
Dzięki ;)

MaReK - Sro Kwi 27, 2016 21:01

To budujące... wreszcie coś zaczyna działać u Ciebie jak powinno ;)
Teraz oby okazało się, że masz 200KM i 500Nm i będziemy świętować całą majówkę ;)

j0zek - Sro Kwi 27, 2016 22:12

MaReK napisał/a:
To budujące... wreszcie coś zaczyna działać u Ciebie jak powinno ;)
Teraz oby okazało się, że masz 200KM i 500Nm i będziemy świętować całą majówkę ;)


Dużo rzeczy działa jak powinno :) Jedynie wtryskiwacz jeden fiksuje i wentylator się nie załącza :P

AdaskoC - Sro Kwi 27, 2016 22:44

j0zek napisał/a:
Jedynie wtryskiwacz jeden fiksuje i wentylator się nie załącza


To trzeba naprawić :)

j0zek - Sro Kwi 27, 2016 22:55

AdaskoC napisał/a:
j0zek napisał/a:
Jedynie wtryskiwacz jeden fiksuje i wentylator się nie załącza


To trzeba naprawić :)


Też tak myślę ;)