|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kilka błędów do wyjaśnienia KV6 2.0
Koenig - Sro Kwi 20, 2016 21:56 Temat postu: [R75] Kilka błędów do wyjaśnienia KV6 2.0 TOAF odczytał mi kilka błędów, niestety wracają, dlatego proszę o pomoc w wyjaśnieniu co może być ich przyczyną i jak się ich pozbyć. Są na forum tematy o tych błędach ale nie wszystkie są wyjaśnione lub dokończone.
P0481 - w zeszłym roku wymieniałem rezystor, bo nie było pierwszego biegu. Zrobiłem teraz test biegów i wszystkie 3 działają. Co może znaczyć ten błąd?
P0300 to wiem, muszę wymienić świece i przewody. Czy P1319 ma też coś z tym wspólnego czy oznacza coś innego?
P1471 i P1473 - odnosi się do jednego VIS-a czy do obydwu? VIS Balance chyba poległ, tym bardziej że nie świeci na nim kontrolka. Na testowanie TOAF-em również nie odpowiada. Natomiast VIS Power podczas testowania pracuje.
Poza tym mam jeszcze: BF błąd pamięci eeprom w module wskaźników, nieprawidłowe lub niepełne kodowanie. Coś skopałem podczas kodowania?
sTERYD - Czw Kwi 21, 2016 09:05
Koenig napisał/a: | Poza tym mam jeszcze: BF błąd pamięci eeprom w module wskaźników, nieprawidłowe lub niepełne kodowanie. Coś skopałem podczas kodowania? |
Nic,- to błąd wynikający z dołożenia na wyświetlaczu opcji licznika cyfrowego. Nie było jej fabrycznie i suma kontrolna się nie zgadza.
Koenig - Pią Kwi 22, 2016 10:53
OK, dzięki wielkie. Czyli BF się nie przejmuję.
A coś w sprawie pozostałych błędów podpowiecie?
MaReK - Pią Kwi 22, 2016 10:55
Musiałby się wypowiedzieć jakiś znawca V6
AdaskoC - Pią Kwi 22, 2016 12:45
Koenig napisał/a: | P0300 to wiem, muszę wymienić świece i przewody. Czy P1319 ma też coś z tym wspólnego czy oznacza coś innego?
|
Z tym jestem na świeżo od około dwóch godzin
W jednym aucie od długiego czasu były te dwa błędy, wymiana cewek, świec i przewodów nie pomogła. Ostatnio auto raz na jakiś czas lubiło nie odpalić czy na zimnym, czy na ciepłym to samo.
Dziś zdechł kompletnie i błędy znów te same.
Podjechałem, wymieniłem czujnik wałka rozrządu, po zresetowaniu sterownika odpalił od razu. Błędy po usunięciu nie wróciły, wcześniej nie dało się usunąć ich.
Koenig - Pią Kwi 22, 2016 13:14
No to mnie pocieszyłeś
Póki co nie ma problemów z odpalaniem ani na zimnym ani na ciepłym. Jest jakiś sposób na sprawdzenie tego czujnika?
SeniorA - Pią Kwi 22, 2016 13:31
Koenig napisał/a: | P0300 to wiem, muszę wymienić świece i przewody. Czy P1319 ma też coś z tym wspólnego czy oznacza coś innego?
| te błędy są powiązane i mówią o błędach faz zapłonu Koenig napisał/a: | P1471 i P1473 - odnosi się do jednego VIS-a czy do obydwu? | jeden do jednego, drugi do drugiego ( oba zamknięte )
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2016 14:31 ]
Koenig napisał/a: | Co może znaczyć ten błąd? | brak sterowania 2 biegu.
Koenig - Pią Kwi 22, 2016 13:34
SeniorA napisał/a: |
Koenig napisał/a:
P0300 to wiem, muszę wymienić świece i przewody. Czy P1319 ma też coś z tym wspólnego czy oznacza coś innego?
te błędy są powiązane i mówią o błędach faz rozrządu |
OK, dzięki, Mam więc nadzieję że wymiana świec i przewodów pomoże. Zrobię to wkrótce wraz z wymianą rozrządu.
SeniorA napisał/a: | Koenig napisał/a:
P1471 i P1473 - odnosi się do jednego VIS-a czy do obydwu?
jeden do jednego, drugi do drugiego ( oba zamknięte ) |
Mam VIS-y od kolegi dzieju, jak napisałem wcześniej na Power kontrolka świeci i na testowanie TOAF-em odpowiada, natomiast Balance chyba skapitulował... trochę za szybko jak dla mnie...
SeniorA - Pią Kwi 22, 2016 13:39
Koenig napisał/a: | Zrobię to wkrótce wraz z wymianą rozrządu | to nie jest związane z mechaniką rozrządu a z fazami zapłonu , ja to nazwałem ogólnie .
0L0 - Pią Kwi 22, 2016 13:43
sTERYD napisał/a: | Koenig napisał/a: | Poza tym mam jeszcze: BF błąd pamięci eeprom w module wskaźników, nieprawidłowe lub niepełne kodowanie. Coś skopałem podczas kodowania? |
Nic,- to błąd wynikający z dołożenia na wyświetlaczu opcji licznika cyfrowego. Nie było jej fabrycznie i suma kontrolna się nie zgadza. |
Czy ten błąd wyskakuje jak się coś w zegarach modziło? czy nie ma to żadnego znaczenia i po prostu tak ma być? ...bo mam to samo
Koenig - Pią Kwi 22, 2016 14:06
SeniorA napisał/a: | Koenig napisał/a: | Zrobię to wkrótce wraz z wymianą rozrządu | to nie jest związane z mechaniką rozrządu a z fazami zapłonu , ja to nazwałem ogólnie . |
Tak, tak, rozumiem to chodziło mi o to że zrobię to przy okazji wymiany rozrządu.
Ten drugi bieg wentylatora też mnie zastanawia, bo podczas testowania pracuje... Podobnie jak VIS Power...
bajowsado - Pią Kwi 22, 2016 15:49
U mnie też jest stały błąd wentylatorów a wszystkie biegi działają jak należy. Więc sobie to odpuściłem. Z Visów mam ten sam błąd co Ty, ale niestety Power zdechł całkiem, albo problem z instalacją, bo na podmiankę inny też nie działał, tylko cyka przekaznikiem.
|
|