Zobacz temat - [R75] Problem z półosią prawą po wymianie sprężyn
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z półosią prawą po wymianie sprężyn

andye398 - Pią Kwi 22, 2016 22:10
Temat postu: [R75] Problem z półosią prawą po wymianie sprężyn
Witajcie koledzy!
Kolejna zagadka związana z moim R75 i problem, z którym nie potrafię sobie poradzić.

W związku z tym, że żywot sprężyny z lewej strony dobiegł końca, złamała się. Postanowiłem wymienić obie tak jak to powinno się robić. Z wymianą sprężyn nie były większego problemu. Zwłaszcza, że korzystałem z archiwalnych tematów na forum.

O ile z lewą stroną wszytko poszło jak po maśle to z prawą mam ogromny problem. Problem polega na włożeniu trzpienia wahacza do zwrotnicy.
Kolumna jest zbyt odchylona i nie da się go założyć, a powodem tego odchylenia jest półoś prawa, która nie pozwala na dosuniecie kolumny.

Co prawda udało mi się to założyć podnosząc podnośnikiem cała kolumnę, ale i tak nie jest dobrze, po poskładaniu wszystkiego przegub półosi na podporze wpada w wibracje i telepie całym autem, oczywiście sprawdzałem to bez kół na podnośniku.
Kiedy próbowałem kręcić półosią tak zmontowaną stawiała bardzo duży opór. Po rozmontowaniu wszystkiego, a mianowicie trzpienia od wahacza półoś znowu kręci się normalnie.
Dodam jeszcze, że demontowałem w zeszłym roku skrzynię w calu regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego i podczas składania tego wszystkiego nie było problemu.

Powiedzcie mi proszę co mogę z tym zrobić i dlaczego ten przegub przy podporze osi nie chce bardziej się schować tak aby swobodnie nałożyć trzpień i nie powodować nadmiernego naprężenia...

Z góry dzięki za pomoc!

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2016 22:10 ]
Problem rozwiązany, a raczej nie rozwiązany tylko zdiagnozowany i teraz pozostaje naprawa.

Dla potomnych, jakby ktoś miał podobny problem.

Półoś nie chciała się dosunąć ponieważ z przegubu podpory półosi wysypało się jedno łożysko i blokowało zakres pracy przegubu, na tzw krzyżaku (raczej nie jest to krzyżak bo ma trzy ramiona). :)
Odpadło... co jest dziwne bo są zabezpieczenia, które nie pozwalają temu wyskoczyć

Teraz zastanawiam się czy kupić całą półoś czy tylko sam przegub , co radzicie?

Jeszcze jedna rzecz mnie zaskoczyła, po zdemontowaniu gumowej osłony wylał się gęsty olej, a zazwyczaj w przegubach jest przecież smar... hmm?

sTERYD - Sob Kwi 23, 2016 08:19

Po kilku latach ten smar tak wygląda.