Zobacz temat - [75]cdt nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [75]cdt nie odpala

makacaka - Nie Kwi 24, 2016 10:57
Temat postu: [75]cdt nie odpala
ech kolejny problem z roverkem 75 cdt,odpalal na dotyk nagle trzeba bylo porecic ok 3 sek i odpalil nastepnym razen tak 2 razy po 3 sek za 3 razem juz dluzej za 4 razem kaput nie odpala wcale w czym szukac problemu?dystans pomiedzy zauwazeniem problemu a calkowita smiercia raptem z 10 km,po odpaleniu zadnych problemow podczas jazdy nie bylo(no moze raz na miesiac przy niskich obrotach cos go przydlawilo na pol sekundy moze sekunde)
wellman - Nie Kwi 24, 2016 11:05

Temat szeroki jak pacyfik i głęboki jak kałuża. Dużo tego na forum. Czytaj, czytaj. :-)

Tymczasem jeśli coraz gorzej odpala im jest cieplejszy, a jak się wystudzi to lepiej - standardowa przypadłość - czujnik położenia wałka rozrządu. Może być też problem z pompką progową lub pompą w baku (szczególnie jeśli masz mało paliwa).

Mogą być też - tak miałem u siebie - padające wtryski. Też odpalał w miarę dobrze na zimnym, a ciepły nie chciał, ale gdy odpalił to było w miarę dobrze.

Jak sprawdzić?

Czujnik wałka możesz sprawdzić prosto. Wykręć, spryskaj odwróconą puszką sprężonego powietrza (lub schłodź w inny sposób), wkręć z powrotem i spróbuj odpalić. Jeśli pójdzie gładko to to jest to. :-)

Poza tym najlepiej kupić kabelek do INPA, zainstalować TOAF-a (toaf.roverki.eu) - zweryfikować kody błędów i parametry pracy silnika.

makacaka - Nie Kwi 24, 2016 11:16

wiem szukalem jakies b;isko 200str z tematami ale niestety wyszukiwarka na kazde zapytanie -nie znaleziono wynikow:(jesli chodzi o zimno chyba odpada bo odpalania byly na zmiane rano ok 5 a pozniej ok 16 wiec skoki temp byly na poziomie 15 stopni a tendencja postepujaca myslalem o przeplywomierzu,pompie przelewowej,stycznikach,immo a o pompie cr i wtryskach nawet nie chce myslec:)

a o kabelku mozesz dac jakis namiar na odpowiedni zeby sie nie naciac na jakies g....kupe.

wellman - Nie Kwi 24, 2016 11:20

makacaka, zacznijmy od rzeczy trywialnych... skoro odpalany był kilka(naście) razy na przestrzeni kilku godzin, a przejechał około 10km i teraz już odpalić nie chce to może... akumulator już odmawia posłuszeństwa, ładowania szwankuje lub rozrusznik siada? Sprawdzałeś w ogóle napięcie na aku i próbowałeś odpalić z innym?
makacaka - Nie Kwi 24, 2016 11:34

byl odpalany mniej wiecej tak 1 raz z problemem czyli ok 3 sek(temp ok do 5 na plusie) jazda 5 km,2 raz ten sam dzien temp ok 15 i 5 km jazdy,rano ok do 5 stopni 3 odpalenie z duzym trudem i 5 km jazdy pozniej przy ok 15 stopniach nie odpalil,przyjachal dawca pradu i tez nic mielone bylo z 5 min w sumie skonczylo sie na holowaniu,wrzucalem bieg na chwile zeby wspomaganie nabic ale nie odpalil tez,pompa pod maska dziala(bzyczy)w baku nie sluchalem,webasto mam wypiete bo przez nie mi wczesniej nie odpalal,nie wiem co wiecej dodac:)
wellman - Nie Kwi 24, 2016 11:43

makacaka, jak masz kompletnie padnięty akumulator to na kablach może nie dać rady, najlepiej włożyć naładowany aku i wtedy sprawdzić. Najprościej multimetem zmierzyć napięcie na aku i coś już będziesz wiedział.

Sprawdziłbym też mimo wszystko ten czujnik położenia wałka przez zmrożenie i ponowną próbę odpalenia.

No i też nie wiem co Ci więcej napisać. Na ten moment wszystko zostało powiedziane. Kabelek od INPA, laptop, TOAF i prawdopodobnie będziesz miał w miarę konkretną odpowiedź wtedy. :-)

longer86 - Nie Kwi 24, 2016 23:25

Ile masz paliwa, kiedy zmieniales filtr... Kręcisz rozrusznikiem i tak jakby chcial odpalić i nie może? Czy kręcisz i żadnej reakcji?

Od pomp paliwa, przez filtr, zaworek wysokiego ciśnienia na pompie CR...

Jesli rozrusznik kreci to aku odpada.
Mając kabel , sprawdzisz ciśnienia. To dużo pomoże