Zobacz temat - [214Si] Silnik poloneza
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214Si] Silnik poloneza

orzello - Nie Kwi 24, 2016 14:55
Temat postu: [214Si] Silnik poloneza
Witam,
Mam pytanie odnośnie remontu silnika montowanego w polonezach. Czy ktoś posiada informację o jakości tych silników? Wątpliwość pojawiła się w związku z widocznymi różnicami bloku silnika. Są tam inne tuleje oraz płaszcz chłodzący jest znacznie mniejszy od K-seri montowanej w roverkach. Różni się też tłokami i pierścieniami na tłokach. Dostałem ten silnik i nie bardzo wiem, czy warto go remontować.

Sk133 - Nie Kwi 24, 2016 17:14

Ja mam silnik od poldka i jest ok, tylko mechanik mówił że chyba koła rozrządu są inne i wtryskiwacze, ale tak to nie zauważyłem różnicy między fabrycznym silnikiem a z poloneza.
Może masz wersję z jakiegoś policyjnego poldka tam były też 1.6 rovera.

BigBoyPL - Pon Kwi 25, 2016 20:38

Czasem nie dostałeś k serii z jednym z pierwszych bloków typu damp liner?
Może foto ci pokaże o co chodzi

orzello - Sob Maj 07, 2016 14:46

Tak, tak dokładnie wygląda mój blok. Czy posiada ktoś jakieś doświadczenia związane z tym typem bloku?
MultecFSO - Wto Maj 10, 2016 22:10

W Polonezie były montowane takie same silniki, jak w Roverach. A blok pokazany na zdjęciu to wet liner... Damp to od 1995/1996 roku kiedy wprowadzono 1.6.
Jakościowo nie różnią się niczym, bo schodziły z tej samej taśmy co "normalne".
A różnice polegają na tym, że masz silnik z Poloneza 1994/1995 (czyli jeszcze na starym bloku), a w Roverze masz młodszy. Inny blok, tuleje, tłoki itd... Tak czy tak, pasować będzie bez problemu.

orzello - Sro Maj 11, 2016 17:21

Dzięki wszystkim za informacje.
polofix - Wto Maj 17, 2016 18:47
Temat postu: Re: [214Si] Silnik poloneza
orzello napisał/a:
Witam,
Mam pytanie odnośnie remontu silnika montowanego w polonezach. Czy ktoś posiada informację o jakości tych silników? Wątpliwość pojawiła się w związku z widocznymi różnicami bloku silnika. Są tam inne tuleje oraz płaszcz chłodzący jest znacznie mniejszy od K-seri montowanej w roverkach. Różni się też tłokami i pierścieniami na tłokach. Dostałem ten silnik i nie bardzo wiem, czy warto go remontować.

Bloki są te same, tak jak ci piszą.
Ale reszta różni się pokrywą zaworów, ''gniazdem filtra oleju'' czujnik ciśnienia oleju jest pod innym kątem, króciec [tam gdzie wkręcany jest czujnik temperatury płynu] też ma inny kształt, alternator, koło zamachowe, komputer, pochodzi od rovera 114, wtryski i kolektor wydechowy [żeliwny] pochodzą od wersji 8V, łapa silnika [pod kołami rozrządu] przeważnie nie posiada wkręconych szpilek. Przepustnica jest od wersji ''T''
Czyli jak pakujesz od Poloneza silnik, musisz poprzekładać graty od Rovera. Ale spoko, wszystko pasuje.
A co chcesz w nim remontować?

MultecFSO - Czw Maj 19, 2016 22:15

Trójnik oprócz tego że ma inny kształt to ma także inny gwint pod czujniki. Jeden to jakiś calowy wynalazek, a drugi to M14, gdzie w Roverze oba gwinty to M10.
A przepustnica nie jest od żadnego Turbo. Ktoś kiedyś rzucił na forum FSO taki tekst bo widział podobną w 2.0 Turbo i teraz wszyscy powtarzają. Przepustnica jest z 114tki. Turbo nie ma wyjścia odmy "od boku" i ma dwa dodatkowe króćce od spodu. Nie wspominając o innej dźwigni linki.
Wtryski są od 16V. Cały osprzęt Poldkowy to w zasadzie kopia tego co w 114, łącznie z pompą paliwa razem z koszem. Nawet kolektor ssący to prawie to samo, tylko w drugą mańkę.

polofix - Wto Lip 12, 2016 15:49

MultecFSO napisał/a:
Trójnik oprócz tego że ma inny kształt to ma także inny gwint pod czujniki. Jeden to jakiś calowy wynalazek, a drugi to M14, gdzie w Roverze oba gwinty to M10.
A przepustnica nie jest od żadnego Turbo. Ktoś kiedyś rzucił na forum FSO taki tekst bo widział podobną w 2.0 Turbo i teraz wszyscy powtarzają. Przepustnica jest z 114tki. Turbo nie ma wyjścia odmy "od boku" i ma dwa dodatkowe króćce od spodu. Nie wspominając o innej dźwigni linki.
Wtryski są od 16V. Cały osprzęt Poldkowy to w zasadzie kopia tego co w 114, łącznie z pompą paliwa razem z koszem. Nawet kolektor ssący to prawie to samo, tylko w drugą mańkę.

Nie napisałem ''turbo''
Chodziło mi o serię silników ''T''