|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214Si] Silnik poloneza
orzello - Nie Kwi 24, 2016 14:55 Temat postu: [214Si] Silnik poloneza Witam,
Mam pytanie odnośnie remontu silnika montowanego w polonezach. Czy ktoś posiada informację o jakości tych silników? Wątpliwość pojawiła się w związku z widocznymi różnicami bloku silnika. Są tam inne tuleje oraz płaszcz chłodzący jest znacznie mniejszy od K-seri montowanej w roverkach. Różni się też tłokami i pierścieniami na tłokach. Dostałem ten silnik i nie bardzo wiem, czy warto go remontować.
Sk133 - Nie Kwi 24, 2016 17:14
Ja mam silnik od poldka i jest ok, tylko mechanik mówił że chyba koła rozrządu są inne i wtryskiwacze, ale tak to nie zauważyłem różnicy między fabrycznym silnikiem a z poloneza.
Może masz wersję z jakiegoś policyjnego poldka tam były też 1.6 rovera.
BigBoyPL - Pon Kwi 25, 2016 20:38
Czasem nie dostałeś k serii z jednym z pierwszych bloków typu damp liner?
Może foto ci pokaże o co chodzi
orzello - Sob Maj 07, 2016 14:46
Tak, tak dokładnie wygląda mój blok. Czy posiada ktoś jakieś doświadczenia związane z tym typem bloku?
MultecFSO - Wto Maj 10, 2016 22:10
W Polonezie były montowane takie same silniki, jak w Roverach. A blok pokazany na zdjęciu to wet liner... Damp to od 1995/1996 roku kiedy wprowadzono 1.6.
Jakościowo nie różnią się niczym, bo schodziły z tej samej taśmy co "normalne".
A różnice polegają na tym, że masz silnik z Poloneza 1994/1995 (czyli jeszcze na starym bloku), a w Roverze masz młodszy. Inny blok, tuleje, tłoki itd... Tak czy tak, pasować będzie bez problemu.
orzello - Sro Maj 11, 2016 17:21
Dzięki wszystkim za informacje.
polofix - Wto Maj 17, 2016 18:47 Temat postu: Re: [214Si] Silnik poloneza
orzello napisał/a: | Witam,
Mam pytanie odnośnie remontu silnika montowanego w polonezach. Czy ktoś posiada informację o jakości tych silników? Wątpliwość pojawiła się w związku z widocznymi różnicami bloku silnika. Są tam inne tuleje oraz płaszcz chłodzący jest znacznie mniejszy od K-seri montowanej w roverkach. Różni się też tłokami i pierścieniami na tłokach. Dostałem ten silnik i nie bardzo wiem, czy warto go remontować. |
Bloki są te same, tak jak ci piszą.
Ale reszta różni się pokrywą zaworów, ''gniazdem filtra oleju'' czujnik ciśnienia oleju jest pod innym kątem, króciec [tam gdzie wkręcany jest czujnik temperatury płynu] też ma inny kształt, alternator, koło zamachowe, komputer, pochodzi od rovera 114, wtryski i kolektor wydechowy [żeliwny] pochodzą od wersji 8V, łapa silnika [pod kołami rozrządu] przeważnie nie posiada wkręconych szpilek. Przepustnica jest od wersji ''T''
Czyli jak pakujesz od Poloneza silnik, musisz poprzekładać graty od Rovera. Ale spoko, wszystko pasuje.
A co chcesz w nim remontować?
MultecFSO - Czw Maj 19, 2016 22:15
Trójnik oprócz tego że ma inny kształt to ma także inny gwint pod czujniki. Jeden to jakiś calowy wynalazek, a drugi to M14, gdzie w Roverze oba gwinty to M10.
A przepustnica nie jest od żadnego Turbo. Ktoś kiedyś rzucił na forum FSO taki tekst bo widział podobną w 2.0 Turbo i teraz wszyscy powtarzają. Przepustnica jest z 114tki. Turbo nie ma wyjścia odmy "od boku" i ma dwa dodatkowe króćce od spodu. Nie wspominając o innej dźwigni linki.
Wtryski są od 16V. Cały osprzęt Poldkowy to w zasadzie kopia tego co w 114, łącznie z pompą paliwa razem z koszem. Nawet kolektor ssący to prawie to samo, tylko w drugą mańkę.
polofix - Wto Lip 12, 2016 15:49
MultecFSO napisał/a: | Trójnik oprócz tego że ma inny kształt to ma także inny gwint pod czujniki. Jeden to jakiś calowy wynalazek, a drugi to M14, gdzie w Roverze oba gwinty to M10.
A przepustnica nie jest od żadnego Turbo. Ktoś kiedyś rzucił na forum FSO taki tekst bo widział podobną w 2.0 Turbo i teraz wszyscy powtarzają. Przepustnica jest z 114tki. Turbo nie ma wyjścia odmy "od boku" i ma dwa dodatkowe króćce od spodu. Nie wspominając o innej dźwigni linki.
Wtryski są od 16V. Cały osprzęt Poldkowy to w zasadzie kopia tego co w 114, łącznie z pompą paliwa razem z koszem. Nawet kolektor ssący to prawie to samo, tylko w drugą mańkę. |
Nie napisałem ''turbo''
Chodziło mi o serię silników ''T''
|
|