Zobacz temat - [R75] Tempomat - błąd Toaf
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Tempomat - błąd Toaf

uroczya - Pon Kwi 25, 2016 20:04
Temat postu: [R75] Tempomat - błąd Toaf
Witajcie.

Od jakiegoś czasu próbuję uruchomić tempomat w swoim R75
Dziś po podłączeniu się Toaf'em znalazłem poniższy błąd.
Po usunięciu błędów ten za każdym razem powracał.
Koledzy co to jest?

marcin.misek - Pon Kwi 25, 2016 21:22

A włączyłes tempomat jak nalezy ?
Tyle że tutaj nawet jeśli nie jest zakodowany tempomat to nie wywala tego błędu.
Moim zdaniem błędu trzebu szukac gdizes w instalacji bądz w samym sterowniku ( najszybciej wrzucic inny na podmianke)

sTERYD - Pon Kwi 25, 2016 23:43

Może to być wina taśmy w kierownicy. Mi wywala ten błąd jak przyciski nie działają
cin1391 - Wto Kwi 26, 2016 08:35

sTERYD napisał/a:
Może to być wina taśmy w kierownicy. Mi wywala ten błąd jak przyciski nie działają


Otóż to, dokładnie to samo miałem jak mi taśma w kierownicy padła i nie działał mi klakson, sterowanie radiem i tempomat :)

uroczya - Wto Kwi 26, 2016 11:04

sTERYD napisał/a:
Może to być wina taśmy w kierownicy. Mi wywala ten błąd jak przyciski nie działają


No dobra....ale taśmę zmieniłem jako pierwszą....i dalej nic.
No chyba że i ta którą zamontowałem też jest trachnięta? :shock: wrrr

Ale klakson działa, sterowanie radiem...już nie ale to nie jest oryginal.

cin1391 - Wto Kwi 26, 2016 12:48

uroczya napisał/a:
Ale klakson działa, sterowanie radiem...już nie ale to nie jest oryginal.


Jak działa klakson, to taśma jest ok.

uroczya - Wto Kwi 26, 2016 14:16

Zastanawiam się czy podczas zmiany radia nie trzeba było "przerabiać" kostek i coś zostało nie tak podłączone.
Postaram się w weekend rozebrać obudowę kierownicy i prześledzić przewody od kierownicy do radia/tempomatu.

A może rzeczywiście jest "uszkodzony" sterownik tempomatu....hm, sam już nie wiem :sad:

MaReK - Wto Kwi 26, 2016 18:19

Jak się bawiłem tempomatem i szukałem rozwiązania jak go włączyć, to też taki błąd wygenerowałem ;) Tyle, że u mnie wsio działa jak trzeba ;) Więc zakoduj tempomat zgodnie z "how to" i sprawdź czy się coś zmieniło.

Swoją drogą do TOAF'a należy dorobić funkcję odczytów cyfrowych. Wtedy da się zdiagnozować czujniki sprzęgła, hamulca, przyciski w kierownicy.

A co do błędy to upewnij się, że masz tempomat od diesla a nie od benzyny.

uroczya - Wto Kwi 26, 2016 19:51

MaReK napisał/a:
Więc zakoduj tempomat zgodnie z "how to" i sprawdź czy się coś zmieniło.


Hm...coś więcej ;-)

MaReK napisał/a:

A co do błędy to upewnij się, że masz tempomat od diesla a nie od benzyny.


Poznam po sterowniku tempomatu?

Z góry dzięki

MaReK - Sro Kwi 27, 2016 07:26

uroczya napisał/a:
Hm...coś więcej ;-)

Poszukaj tematu Steryda "Zepsułem tempomat".

Tam masz jak się udało go naprawić.

uroczya napisał/a:
Poznam po sterowniku tempomatu?

Po obudowie, musi być biała. Czarna jest dla benzyny.

uroczya - Sro Kwi 27, 2016 15:33

MaReK napisał/a:
uroczya napisał/a:
Hm...coś więcej ;-)

Poszukaj tematu Steryda "Zepsułem tempomat".

Tam masz jak się udało go naprawić.

uroczya napisał/a:
Poznam po sterowniku tempomatu?

Po obudowie, musi być biała. Czarna jest dla benzyny.


MaReK przeczytałem temat o którym wspomniałeś, ustawiłem tempomat na nieaktywny i NIC. :(

Sprawdziłem sterownik tempomatu - jest biały
Znalazłem też różnice w nr VIN w poszczególnych modułach - czy to może mieć znaczenie? Nie mogę zmienić VIN - komunikat error

Jakieś sugestie Panowie? :???:

AdaskoC - Sro Kwi 27, 2016 16:12

uroczya napisał/a:
Sprawdziłem sterownik tempomatu - jest biały


Ten moduł ze zdjęć jest od CDT :)

uroczya napisał/a:
Znalazłem też różnice w nr VIN w poszczególnych modułach - czy to może mieć znaczenie?


Został wsadzony licznik z innego auta i dopisany do niego LSM, lub LSM też jest z innego auta.

uroczya napisał/a:
Nie mogę zmienić VIN - komunikat error


Toafem tego nie uczynisz w liczniku, jedynie w module LSM możesz sobie zmienić.

longer86 - Sro Kwi 27, 2016 16:21

Jezeli modul dobry, taśm dobra... To zostaje mniej podejrzanych
marcin.misek - Sro Kwi 27, 2016 16:30

uroczya napisał/a:
ustawiłem tempomat na nieaktywny i NIC

jeśli posiadasz wersje 0.5.00.40 to tak nalezy zrobic
w wersji 0.5.00.43 zostalo to poprawione i tam nalezy ustawic jako AKTYWNY.

Ja tu widze ze wszystie nr VIN sa takie same, ale należy miec na uwadze ze w module IKE i LSM zapisane jest jedynie 8 ostanich znakow nr VIN

TOAF pozwala na zmiane VIN w BCU, EMS ( V6) , MEMS ( 1.8), LSM, SRS, SMAC oraz IKE ( Jeżeli brak zapianego nr VIN , czysty wsad).

uroczya - Sro Kwi 27, 2016 17:41

[quote="AdaskoC"]
uroczya napisał/a:
Sprawdziłem sterownik tempomatu - jest biały


AdaskoC napisał/a:
Ten moduł ze zdjęć jest od CDT :)


Ma to różnice jeśli wsadzony jest w CDTI? :?:

MaReK - Sro Kwi 27, 2016 22:04

uroczya napisał/a:
Ma to różnice jeśli wsadzony jest w CDTI? :?:

Nie. Szukaj problemu w instalacji.
Dopóki TOAF nie będzie miał sprawdzania cyfrowych odczytów z przycisków, możesz skorzystać z INPA - to ten sam kabel.

Masz czujniki nad pedałami? Sprzęgła (biały), Hamulca (czarny) ? Chociaż niektórzy twierdzą, że nie ma różnicy jaki kolor... oczywiście tempomat włączasz na konsoli środkowej poprzez wciśnięcie przycisku i tenże się świeci? Może podłączyłeś się pod "grzane siedzenia" ? :) Chociaż wtyczki nie pasowałby chyba...

uroczya - Czw Kwi 28, 2016 12:40

MaReK napisał/a:
uroczya napisał/a:
Ma to różnice jeśli wsadzony jest w CDTI? :?:

Nie. Szukaj problemu w instalacji.
Dopóki TOAF nie będzie miał sprawdzania cyfrowych odczytów z przycisków, możesz skorzystać z INPA - to ten sam kabel.

Masz czujniki nad pedałami? Sprzęgła (biały), Hamulca (czarny) ? Chociaż niektórzy twierdzą, że nie ma różnicy jaki kolor... oczywiście tempomat włączasz na konsoli środkowej poprzez wciśnięcie przycisku i tenże się świeci? Może podłączyłeś się pod "grzane siedzenia" ? :) Chociaż wtyczki nie pasowałby chyba...


MaReK czujniki nad pedałami mam.
Tempomat włączam na konsoli środkowej - lampka na przycisku zaświeca się na zielono....podczas jazdy po przekroczeniu 50km/h i wciśnięciu przycisków na kierownicy nic się nie dzieje. Kontrolka na zegarach nie zaświeca się. :-| :-|

prebenny - Czw Kwi 28, 2016 12:52

Czujniki są dobrze zamontowane (dopchnięte do pedałów)?
uroczya - Czw Kwi 28, 2016 13:36

prebenny napisał/a:
Czujniki są dobrze zamontowane (dopchnięte do pedałów)?


Tak jest dociśnięte....muszę sprawdzić jeszcze dokładnie czujnik hamulca.
Ale czy wtedy też by się nie zapaliła kontrolka na zegarach? - jakby czujnik nie "stykał" z pedałem?

sTERYD - Czw Kwi 28, 2016 13:39

Nie. Kontrolka się świeci tylko jak tempomat trzyma prędkość.
uroczya - Pią Kwi 29, 2016 12:22

prebenny napisał/a:
Czujniki są dobrze zamontowane (dopchnięte do pedałów)?


Czujniki podociskane i..... NIC :(
Tempomat jak nie działał tak nie działa.
Ma ktoś z Was może schemat podłączenia tempomatu w R75?
W weekend chcę przejść "po kablach" od kierownicy - może coś jednak jest odłączone?

Ostatnio podczas instalacji GMS wg instrukcji kolegi sknero po podłączeniu sterowania z kierownicy stacja nie reaguje na klawisze na kierownicy.
Może jakaś kostka jest odłączona. Sygnał dźwiękowy działa....
:hmm: :hmm: :hmm: :olaboga: :olaboga: :olaboga:

longer86 - Pią Kwi 29, 2016 12:42

uroczya napisał/a:
Ma ktoś z Was może schemat podłączenia tempomatu w R75?


wpisz w google RAVE_5_unlocked

MaReK - Pią Kwi 29, 2016 13:31

Zrobiłeś test cyfrowych stanów w INPA ?
Sprawdziłeś czy działa manetka, czy działają czujnik nad pedałami?

Jeśli to działa, to spróbuj podmienić tempomat na inny.

uroczya - Pią Kwi 29, 2016 13:41

MaReK napisał/a:
Zrobiłeś test cyfrowych stanów w INPA ?
Sprawdziłeś czy działa manetka, czy działają czujnik nad pedałami?

Jeśli to działa, to spróbuj podmienić tempomat na inny.


Jeszcze nie :-(
Mam problem z instalacja INPY. Wg tej co zainstalowałem nie mam tam Rovera. Który model BMW "wybrac" E46?

Sorki za głupie pytania, ale nie miałem do czynienia za bardzo z diagnostyką komputerową aut ;-)

MaReK - Pią Kwi 29, 2016 14:26

Zaraz Ci dam link do wersji dla ROVER'a.
Wypakujesz katalog w C:\INPA- i odpalisz ze środka \BIN\INPALOAD.exe.

Jak masz przedliftową wersję CDT, to parę razy nim się połączysz będziesz musiał kliknąć TAK/TAK/TAK na proces przerwania skryptu.

Jeszcze się zapytam czy bezpieczniki i przekaźnik sprawdzone?
Masz drugi moduł na podmiankę?

longer86 - Pią Kwi 29, 2016 14:42

MaReK napisał/a:
Jak masz przedliftową wersję CDT


Marek to fura Matinitro... przedlift z gratami polifta

uroczya - Pią Kwi 29, 2016 14:51

MaReK napisał/a:
Zaraz Ci dam link do wersji dla ROVER'a.
Wypakujesz katalog w C:\INPA- i odpalisz ze środka \BIN\INPALOAD.exe.

Jak masz przedliftową wersję CDT, to parę razy nim się połączysz będziesz musiał kliknąć TAK/TAK/TAK na proces przerwania skryptu.

Jeszcze się zapytam czy bezpieczniki i przekaźnik sprawdzone?
Masz drugi moduł na podmiankę?


Niestety nie mam na podmiankę...jak coś pomęczę Adasko i się zakupi ;-)
Póki co wielkie dzięki za pomoc ;-)

Ps. Dokładnie auta MatiNitro przedlift.

MaReK - Pią Kwi 29, 2016 16:14

Na zlocie w Zakopcu T4 zdiagnozowało uszkodzenie taśmy w kierownicy, ale... to mogą być błędne tropy. Przetrzep instalację i sprawdź czy bezpieczniki są okej. Możesz pokusić się o przedzwonienie pinów pomiędzy wtyczką tempomatu (modułu) a wtyczkami od ECU Silnika. Roboty jest trochę, ale jeśli wszystko inne zawiedzie...
uroczya - Pią Kwi 29, 2016 17:06

MaReK a linka do Inpy pod R75 podałbyś ? :wink:
Jutro przysiądę i posprawdzam.

Z góry dzięki :-)

MaReK - Pią Kwi 29, 2016 20:32

Tutaj.
http://chomikuj.pl/cocban...37.rar(archive)

1. Zainstalować pakiet INPA 5.x. - pełny
2. Przygotować wszystko do działania INPA z samochodem - konfiguracje OBD i takie tam.
3. Rozpakować katalog do C:/ tak aby ścieżka była C:/INPA- (pewnie zadziała gdzie indziej, ale co tam)
4. Wejść w C:/INPA-/BIN/
5. Uruchomić INPALOAD.EXE

no i potem to już powinno grać.

Pozdrawiam,

uroczya - Sob Kwi 30, 2016 15:09

Witajcie.

Zacząłem "kopać" w instalacji i na początek taki kwiatek. - poniżej
Po co i w jakim celu?

Kostka od tempomatu - włącznik na konsoli pod climatronikiem. Dolutowane dwa przewody do jednego.



Ps. Najprawdopodobniej zasilanie przycisków - diody- od grzania foteli.

longer86 - Sob Kwi 30, 2016 15:46

Sądząc po kolorze kabli to oświetlenie przycisków... Jak to rozłączysz to zielona dioda i tak sie zapali, natomiast po włączeniu świateł nie bedzie podświetlenia przycisku na pomaranczowo
uroczya - Nie Maj 01, 2016 17:44

MaReK napisał/a:
Zrobiłeś test cyfrowych stanów w INPA ?
Sprawdziłeś czy działa manetka, czy działają czujnik nad pedałami?

Jeśli to działa, to spróbuj podmienić tempomat na inny.


Niestety dalej nic....spróbuję podmienić sterownik.
Patrząc po instalacji wydaję się być ok.
INPA....no cóż wywalała ciągłe błędy, ale wg tego nic nie jest powłączane?

MaReK - Nie Maj 01, 2016 21:27

Ale podczas diagnostyki włączyłeś tempomat na konsoli środkowej (pod zapalniczką)?
MatiNitro - Nie Maj 01, 2016 21:41

Ze swojej strony dodam że przyciski były w zakopcu sprawdzane, były ok oraz moduł tempomatu był podmieniany na sprawny od Adiego. Tempomat nie ruszył, czujnik sprzęgła założyłem nowy od BMW, sterowanie radia oryginalnego i klakson działały mi prawidłowo.
uroczya - Nie Maj 01, 2016 21:48

MatiNitro, dzięki za info.
Co nam zatem pozostało? Czujnik hamulca?
Wrrrr :(

MatiNitro - Nie Maj 01, 2016 21:56

Czujnik hamulca jeśli jest odłączony bądź uszkodzony to się światła stopu świecą non stop, sam sprawdzałem i się świeciły po odłączeniu wtyczki. Ja obstawiam, że coś jest w instalacji pomieszane jak z tymi halogenami ;) trzeba by całą wiązkę przetrzepać.
uroczya - Nie Maj 01, 2016 22:00

MatiNitro napisał/a:
Czujnik hamulca jeśli jest odłączony bądź uszkodzony to się światła stopu świecą non stop, sam sprawdzałem i się świeciły po odłączeniu wtyczki. Ja obstawiam, że coś jest w instalacji pomieszane jak z tymi halogenami ;) trzeba by całą wiązkę przetrzepać.



Tia.....znajomy "elektryk" wpisał mnie już na czarną listę w telefonie ;-)
Ale chyba bez niego i tym razem się nie obejdzie :sad:

MatiNitro wielkie dzięki za uwagi. :-)

MaReK - Pon Maj 02, 2016 01:45

Jak były sprawdzane i są okej... to niby dlaczego w INPA nie świecą :) ?
uroczya - Wto Maj 03, 2016 16:37

MaReK napisał/a:
Ale podczas diagnostyki włączyłeś tempomat na konsoli środkowej (pod zapalniczką)?


Sprawdzilem raz jeszcze z wlaczonym tempomatem na konsoli srodkowej. Niestety w Inpie nic innego nie pokazało.
Zalaczylem nawet klime i tez jej nie pokazalo.
Czyżby jednak Inpa sie nie polaczyla z R75? :(

MaReK - Wto Maj 03, 2016 16:41

Pedał hamulca lub sprzęgła też nie pokazuje?
uroczya - Czw Maj 05, 2016 12:55

MaReK napisał/a:
Pedał hamulca lub sprzęgła też nie pokazuje?


MaReK niestety nic nie pokazuje :(
Poniżej foto z dzisiejszej próby - włączony tempomat, klima wcisnięty stop i sprzęgło.

MaReK - Czw Maj 05, 2016 14:25

No to jakaś dupa. Komunikacyjna dupa ze sterownikiem.
Twoje auto ma kontrolę trakcji czy nie ma?

uroczya - Czw Maj 05, 2016 14:31

MaReK nie mam kontroli trakcji. :sad:
MaReK - Czw Maj 05, 2016 15:48

uroczya napisał/a:
MaReK nie mam kontroli trakcji. :sad:

Bo jakbyś ją miał, pewnie byłby problem z komunikacją pomiędzy ABS a ECU.
Wejdź w live data abs i wybierz z live data czujnika pedału hamulca. Zobacz czy tam jest okej.

uroczya - Pią Maj 06, 2016 18:40

MaReK napisał/a:
uroczya napisał/a:
MaReK nie mam kontroli trakcji. :sad:

Bo jakbyś ją miał, pewnie byłby problem z komunikacją pomiędzy ABS a ECU.
Wejdź w live data abs i wybierz z live data czujnika pedału hamulca. Zobacz czy tam jest okej.


MaReK w toaf w abs ->live data mam tylko i wyłącznie prędkość kół przednich i tylnych. Nic więcej :-(

MaReK - Pią Maj 06, 2016 18:51

uroczya napisał/a:
MaReK w toaf w abs ->live data mam tylko i wyłącznie prędkość kół przednich i tylnych. Nic więcej :-(

Prawy klawisz na nazwie grupy. Następnie EDIT, potem zaznacz opcję "przełącznik hamulca" lub coś w tym stylu, daj save i jeszcze raz uruchom monitorowanie.

uroczya - Pią Maj 06, 2016 19:14

MaReK napisał/a:
uroczya napisał/a:
MaReK w toaf w abs ->live data mam tylko i wyłącznie prędkość kół przednich i tylnych. Nic więcej :-(

Prawy klawisz na nazwie grupy. Następnie EDIT, potem zaznacz opcję "przełącznik hamulca" lub coś w tym stylu, daj save i jeszcze raz uruchom monitorowanie.


Zrobione zgodnie z instrukcją - dzięki :wink:
W monitorowaniu podczas naciśnięcia pedału hamulca pojawia się 1... czyli wygląda że czujnik sprawny.

MaReK - Pią Maj 06, 2016 20:30

Czyli jest problem komunikacyjny pomiędzy sterownikiem silnika a resztą modułów.
A sprawdź jeszcze w DDE czy działa wskazanie prędkości w LIVE DATA.

uroczya - Sob Maj 07, 2016 16:31

MaReK napisał/a:
Czyli jest problem komunikacyjny pomiędzy sterownikiem silnika a resztą modułów.
A sprawdź jeszcze w DDE czy działa wskazanie prędkości w LIVE DATA.


Silnik -> Live Data -> Prędkość pojazdu -> działa