Zobacz temat - MG ZR160 PROŚBA O OPINIE I RADY
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - MG ZR160 PROŚBA O OPINIE I RADY

Krzysztof187 - Sob Kwi 30, 2016 23:29
Temat postu: MG ZR160 PROŚBA O OPINIE I RADY
Szanowni Koledzy,
Noszę się z zamiarem kupna tego o to modelu: http://otomoto.pl/oferta/...html#cd23744d8d
Co o nim myślicie? I jako że nigdy nie miałem styczności z tą marką, proszę podpowiedzcie na co zwrócić uwagę przy oględzinach.

Vigoslaw - Nie Maj 01, 2016 07:56

hej,

Gdzieś był w tematach opisany, jakoś tak pamiętam...
Cena jak za polifta, wręcz można zaryzykować tezę, ze jeden z najdroższych.

Wygląda ładnie, ktoś wymyślił dodatki w innym kolorze (kwestia gustu), jednak przy takiej cenie to nie powinieneś znaleźć żadnych istotnych wad.

Sprawdź, czy nie ma HGF-u, sprawdź czy na cieplym silniku wkręca sie powyżej 5800 obrotów do odcinki...

Reszta standardowo... zawieszenie blacha, elektryka, zniszczenie wnętrza...

Pozdrawiam,

Vig

bociannielot - Nie Maj 01, 2016 11:05

Vigoslaw napisał/a:
ktoś wymyślił dodatki w innym kolorze (kwestia gustu)
albo raczej jego braku :ok: egzemplarz zdecydowanie wart dużo mniej niż jest za niego podane w ogłoszeniu :ok:
Krzysztof187 - Nie Maj 01, 2016 11:14

Mi również te dodatki do gustu absolutnie nie przypadły, HGF rozumiem to awaria uszczelki pod głowicą silnika? Aby zdiagnozować wystarczy wkręcić powyżej 5800 czy wizualnie również da radę zobaczyć?
bociannielot - Nie Maj 01, 2016 11:17

Krzysztof187 napisał/a:
by zdiagnozować wystarczy wkręcić powyżej 5800 czy wizualnie również da radę zobaczyć?
ta obcinka to usterka vvc, hgf organoleptycznie sprawdzamy, biala maz pod korkiem wlewu oleju, olej w zbiorniczku wyrownawczym płynu chłodzącego itp...
Krzysztof187 - Nie Maj 01, 2016 11:42

Bardzo dziękuję za pomoc Panowie, dam znać po oględzinach, może będę już uprawnionym członkiem klubu :D A czy jest coś jeszcze na co zwrócić uwagę? Jakieś pierdoły które lubią się zepsuć?
NoPE - Nie Maj 01, 2016 15:41

Krzysztof187 napisał/a:
Jakieś pierdoły które lubią się zepsuć?

Czujniki, wiązka klapy, immo

j0zek - Nie Maj 01, 2016 17:39

Krzysztof187 napisał/a:
Jakieś pierdoły które lubią się zepsuć?


Jak silnik będzie dość klepał (jak dobry diesel) to pewnie popychacze hydrauliczne zaworów, jedni z tym jeżdżo innym przeszkadza.

Krzysztof187 - Nie Maj 01, 2016 22:06

j0zek napisał/a:
Krzysztof187 napisał/a:
Jakieś pierdoły które lubią się zepsuć?


Jak silnik będzie dość klepał (jak dobry diesel) to pewnie popychacze hydrauliczne zaworów, jedni z tym jeżdżo innym przeszkadza.


Drogie naprawy tych zabawek?

j0zek - Pon Maj 02, 2016 00:27

Same popychacze nie są drogie, kilkadziesiąt zł, ale głowicę trzeba by ściągać.
NoPE - Pon Maj 02, 2016 09:26

j0zek napisał/a:
Same popychacze nie są drogie, kilkadziesiąt zł, ale głowicę trzeba by ściągać.

36zł za sztukę. Przy wymianie wszystkich 576zł. To nie jest mało.
Są też tańsze i mi takie wsadzono ale odradzam, bo efektu zero. Co więcej jak cykały wcześniej dwa, to teraz chyba z pisiont i orkiestra gra na całego.
I nie trzeba ściągać głowicy. Wystarczy pokrywa zaworów. Tylko przy takim rozebraniu chyba warto już ściągnąć głowicę i ocenić stan zaworów i gniazd.
j0zek napisał/a:
jedni z tym jeżdżo innym przeszkadza

Mnie przeszkadza ale jeżdzę, bo naprawa tego to loteria i spore koszta.
Tym bardziej, że mało kto (mimo deklaracji) potrafi ocenić sprawny popychacz, by nie wymieniać wszystkich.
Dodatkowo jeśli hydraulika jest już rozklekotana to wymiana nic nie da. Takie moje zdanie.

zacekpl - Pon Maj 02, 2016 10:12

j0zek napisał/a:
rzysztof187 napisał/a:
Jakieś pierdoły które lubią się zepsuć?


Jak silnik będzie dość klepał (jak dobry diesel) to pewnie popychacze hydrauliczne zaworów, jedni z tym jeżdżo innym przeszkadza.


Akurat przy silnikach z VVC za klepanie mogą tez odpowiadać zuzyte wariatory zmiennych faz rozrządu. Hydropopychacze hałasują raczej na zimno po odpaleniu, a wariatory słychać najlepiej jak silnik się porządnie rozgrzeje. A hydropopychacze można spróbować wyczyścić, często daje to poprawę. Do wymiany hydro nie trzeba sciągać głowicy ;)

j0zek - Pon Maj 02, 2016 10:13

zacekpl napisał/a:
j0zek napisał/a:
rzysztof187 napisał/a:
Jakieś pierdoły które lubią się zepsuć?


Jak silnik będzie dość klepał (jak dobry diesel) to pewnie popychacze hydrauliczne zaworów, jedni z tym jeżdżo innym przeszkadza.


Akurat przy silnikach z VVC za klepanie mogą tez odpowiadać zuzyte wariatory zmiennych faz rozrządu. Hydropopychacze hałasują raczej na zimno po odpaleniu, a wariatory słychać najlepiej jak silnik się porządnie rozgrzeje. A hydropopychacze można spróbować wyczyścić, często daje to poprawę.


No więc prawda jest taka, że trzeba się temu trochę przyjrzeć i podjąć słuszną decyzję.

Krzysztof187 - Pon Maj 02, 2016 12:28

A czy może któryś z Panów orientuje się, czy w okolicy Wrocławia są godni polecenia fachowcy?
bociannielot - Pon Maj 02, 2016 13:00

Krzysztof187, ogolnie ktos kto ogarnia vvt-i toyoty, v-tec'a hondy pewnie ogarnie Ci i vvc
BigBoyPL - Pon Maj 02, 2016 20:35

Do wymiany szklanek trzeba ściągnąć pasek rozrządu, odkręcić wszystkie kółka od wałków rozrządu i na koniec drabinkę (wspornik trzymający wałki) razem z wałkami, mechanizmami vvc wraz z solenoidem.
zacekpl - Wto Maj 03, 2016 02:37

bociannielot napisał/a:
Krzysztof187, ogolnie ktos kto ogarnia vvt-i toyoty, v-tec'a hondy pewnie ogarnie Ci i vvc


To zupełnie inne systemy, nie maja ze sobą absolutnie nic wspólnego.