Zobacz temat - [POLONEZ] Swap 1.6gsi -> 18k4f
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [POLONEZ] Swap 1.6gsi -> 18k4f

Juro - Pon Maj 02, 2016 16:36
Temat postu: [POLONEZ] Swap 1.6gsi -> 18k4f
Witam, jestem w trakcie swapa z polonezowskiego gsi na 1.8 z freelandera. Pytanie z kategorii elektryka - łatwiej i przyjemniej to wszystko pospinać na wiązce rovera czy na wiązce poldorovera 1.4? Ma ktoś może jakieś schematy?
BigBoyPL - Pon Maj 02, 2016 17:34

Na wiązkę masz dawcę freelandera czy części ? Coś mi się kojarzy że tylko ten przed 2000 będzie miał dobrą wiązkę, po 2000 roku dane do licznika lecą po CAN.
Juro - Pon Maj 02, 2016 17:59

Kupiłem kompletny silnik razem z wiązką - 2001 rok
BigBoyPL - Pon Maj 02, 2016 22:26

Na jakim kompie ma to latać? Jeśli freelander to pasowało by się zagłębić w jego RAVE.
Juro - Pon Maj 02, 2016 22:51

póki co od 1.4 polonezowski później MKC104392
zacekpl - Wto Maj 03, 2016 11:03

Na kompie z 1.4 bedzie prościej a na kompie 1.8 lepiej. Kompa z 1.8 musisz oczyścić z immo a wiązkę z niepotrzebnych kabli. Jak już to zrobisz to tylko pospinać z wiązką budy i juz ;) Pytanie jeszcze czy masz ten silnik z kopułka ?
Juro - Sro Maj 04, 2016 14:00

Byłem u mechanika i chyba wiem w czym problem - wiązka z poloneza jest z MR93 a silnik z 2002 roku, z tego co się orientowałem wiązki już z samego freelandera się różnią między 99 a 02. Ale jeszcze jedno pytanie - jest możliwość, że silnik ma złączki różniące się między wersją uk a eu?
chudy86044 - Sro Maj 04, 2016 20:43

Jest więcej różnic niż Ci się wydaje silnik z 2002r jest już na cewkach a co za tym idzie sygnał idzie z komputera, z komputera nie da się zdjąć immo (bo go tam nie ma) i tak mogę dawać ciekawostek całą kupę... Same podłączenie wiązki jest proste tylko czy to zadziała o już inna bajka
sebeks - Pią Maj 06, 2016 08:50

Nie ładuj się w kompa z 1,4 i zmienione wtryski bo to dobrze chodzić nie będzie. Później zaczniesz kombinować z ciśnieniami na listwie ( zewnętrzny regulator paliwa) i albo będziesz miał za sucho na górze a dobrze na dole, albo będziesz przelewał dołem żeby góra miała odpowiednio. Ta przeróbka jest kompletnie bez sensu. I nie piszę tego aby Cię zrazić, tylko piszę to na podstawie własnych doświadczeń. Szukaj kompa jak Ci doradzili sprzed 2000 roku do 1,8 i rób wiązkę od razu nową.

Jako dobrą radę potraktuj montaż PRT bo na tym cienkim bypasie z PN 1,4 łatwo można usmażyć 1,8.

Tak więc w Twoim przypadku najprościej kupić skrzynię, staba, dolot z osprzętem i belkę z PN 1,4 a resztę robić, wydech też od razu przerób na rurowy ( trzeba nieco skrócić go aby doszedł bliżej silnika) :mrgreen:

chudy86044 - Pią Maj 06, 2016 23:04

Zapraszam do lektury.... Co prawda jest to opis jak przerobić silnik 1.4 na 1.8 ale na pewno sobie pordzisz http://www.fsoautoklub.pl...-16-18&Itemid=5 tylko pamiętaj że to jest opis silnika na "KOMULCE"
PS.Sebeks sprawdź wiadomości zaraz coś ci napisze

sebeks - Sob Maj 07, 2016 19:38

Odczytalem odczytalem. Kurde trzeba by się kiedyś w końcu spotkać na spocie ogólnopolskim FSO tylko jako zawsze na projekcie muszę być jak się odbywa i tak chyba już od 6 lat :evil:
Juro - Pią Maj 13, 2016 20:36

Lekturę czytałem, wszystko jest już prawie ok, tylko problemem jest jeszcze podłączenie oryginalnej wiązki freelandera do kostki polonezowej. Nie macie przypadkiem walającej się rozpiski pinów na kostce landka? :D