|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Proszę o POMOC - Hamulce
FreelanderFun - Nie Maj 08, 2016 12:20 Temat postu: [Freelander] Proszę o POMOC - Hamulce Cześć Wszystkim!
Od pewnego czasu mam problem z hamulcami w swoim Freelanderze.
Problem polega na tym że twardnieje mi pedał hamulca, i wtedy siła hamowania spada praktycznie do zera..
Znalazłem co może być tego przyczyną.
W komorze silnika znajduje się taka czarna "gruszka" nie mam pojęcia jak fachowo to się nazywa.
Co mnie zaciekawiło to właśnie to że przodu i z tyłu jest taki wystający "króciec" z przodu jest podpięty przewód gumowy podciśnieniowy a z tyłu takiego przewodu nie ma. Z tyłu od tego "króćca" gdzie powinien być podpięty taki przewód podciśnieniowy?
I czy właśnie brak takiego przewodu może być właśnie przyczyną twardniejącego pedała hamulca?
sknerko - Nie Maj 08, 2016 12:51
ale za każdym naciśnięciem tak się dzieje czy chwile działa normal i nagle przestaje. Kiedyś tak miałem w suzuki i to był rozwarstwiony ten wąż podciśnienia co idzie na serwo hamulców i on się zatykał samym sobą
FreelanderFun - Nie Maj 08, 2016 13:01
Co jakiś czas twardnieje.. przejedzie się trochę i jest dobrze..
Od przodu tej gruszki jest do króćca podłączony przewód podciśnieniowy.. z tyłu tej gruszki również znajduje się króciec zaś brakuje tam przewodu.. Teraz tylko nie wiem gdzie od tej gruszki powinien być podłączony przewód.
piokow01 - Nie Maj 08, 2016 20:48
Przewód którego ci brakuje to połączeni twojej gruszki z elektrozaworem turbiny.
Elektro zawór znajduje się po prawej stronie silnika na dole.
Najlepiej go widać jak wejdziesz pod auto i po prawej stronie turbiny w okolicach prawego nadkola na dole.
Przewód podciśnienia na elektrozaworze do gruszki powinien być podpięty do pierwszego króćca patrząc od strony główki elektrozaworu.
Drugi króciec idzie na turbinę. Trzecie najbliżej złącza elektrycznego na filterek podwieszony za obudową filtra powietrza.
Tak jak radzi Sknero do sprawdzenia wszystkie przewody podciśnienia. Lubia parcieć.
Winu - Nie Maj 08, 2016 21:56
To się nazywa akumulator podciśnienia/zbiornik podciśnieniowy.
Od zbiornika -> VAC IN na zaworze, VAC Out do gruszki na turbinie (sterującej ustawieniem łopatek),króciec ATM do filterka, filterek do niczego nie podłączony.
Przewody wymienić na silikon, zablokować odpowiednimi spinkami.
Swoją drogą ciekawe skąd zawór brał podciśnienie do poprawnej pracy.
W ramach rozrywki można kopnąć w tyłek barana który ci to zostawił nie podłączone bo nieszczelny układ podciśnieniowy to problemy z EGR/Sterowaniem turbiną/wspomaganiem hamulców.
FreelanderFun - Wto Maj 10, 2016 15:58
Panowie bardzo dziękuję Wam za pomoc. Dzięki Wam ogarnę sobie to wszystko w najbliższy weekend tak jak być powinno
Mechanik był trochę mało obeznany jak wymieniał mi elektrozawór, a ten filterek to nie wiedział jak założyć i szukał porad na google - i jeszcze przy Mnie go montował he.. Mechanik już dawno zmieniony i jak na chwilę obecną brak podobnych sytuacji.
Panowie mam do Was jeszcze jedną prośbę.
Tak jak sami już zauważyliście miałem trochę namieszane z przewodami i podłączeniem poszczególnych elementów.
Za silnikiem znajduje się taki wygięty plastikowy króciec (zaznaczony na foto)
Pod ten króciec miałem właśnie podłączony filterek.
Na chwilę obecną wczepiłem tam przewód aby nigdzie mi się nie zagubił.. wiem że jest źle dlatego chcę to zrobić jak przystało
Co prawidłowo powinno być tam właśnie podczepione?
Proszę o jak najprostszy opis jak wyżej.
Dzięki Wam ogarnę autko tak jak powinno być to zrobione od początku.
Z góry wielkie, ale to wielkie dzięki.
SyntaX - Wto Maj 10, 2016 21:03
Czemu nie korzystacie z ogólnie dostępnej wiedzy jaka jest w rave
Ta rurka to odpowietrzenie IRD i nic nie ma być tam podpięte.
FreelanderFun - Sro Maj 11, 2016 15:07
Dziękuję wszystkim Dzięki Wam ogarnięte to wszystko zostanie tak jak być powinno.
Pozdrawiam
|
|