|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Fabryczne wygłuszenie drzwi a dźwięk głośników.
Marcin84 - Pią Maj 13, 2016 15:47 Temat postu: [R75] Fabryczne wygłuszenie drzwi a dźwięk głośników. Witam, Koledzy dwa szybkie pytanka bez rozwodzenia się na temat car audio, woofer-ów, wzmacniaczy itp. bo to temat rzeka
1. Czy ktoś wycinał za głośnikami w drzwiach otwory w fabrycznej macie wygłuszającej drzwi w celu uzyskania lepszego dźwięku z głośników i ewentualnie jaki był efekt ?
2. Czy po takim zabiegu jest wyraźnie słyszalna różnica w wyciszeniu wnętrza?
Przyznam, że jest to mój pierwszy samochód z takim patentem jak zakrycie tyłu głośnika i najgorzej grający niestety. Radio mam wysokiej klasy, w R600 po prostu to wymiatało a tu słabiutko, w zasadzie niewiele lepiej niż radio „Harmony”, ale w R600 głośniki nie miały zasłoniętych tyłów.
rafalmis1 - Pią Maj 13, 2016 19:12
Ja odsłoniłem i zero różnicy
Marcin84 - Pią Maj 13, 2016 21:04
Dzięki za odpowiedź , jak nie miałeś różnicy to nie będę w tym rzeźbił, chyba, że głośniki sobie wymienię
czort - Pią Maj 13, 2016 21:10
Warto też wygłuszyć drzwi matą bitumiczną, lub podobną,
j0zek - Pią Maj 13, 2016 21:44
czort napisał/a: | Warto też wygłuszyć drzwi matą bitumiczną, lub podobną, |
a do tego wewnętrzną część boczka pianką 6 mm
dawidd - Sob Maj 14, 2016 06:10
j0zek napisał/a: | a do tego wewnętrzną część boczka pianką 6 mm | zmieści sie?
rafalmis1 - Sob Maj 14, 2016 06:13
dawidd, zmieści, ja tak mam, ale tapicerka ledwo się zakłada w obrębie szyby
j0zek - Sob Maj 14, 2016 11:15
dawidd napisał/a: | j0zek napisał/a: | a do tego wewnętrzną część boczka pianką 6 mm | zmieści sie? |
Na tych wybrzuszeniach od wewnetrznej strony boczka mozesz przyciac delikatnie (tzn. Tak zeby grubosc pianki lekko przyciac aby chudsza byla) i powinno byc spoko.
Marcin84 - Sob Maj 14, 2016 19:47
No właśnie nie chciałem się bawić w wygłuszenia, wzmacniacze itp. Chciałem uzyskać akustykę taką jak miałem w R600 bez żadnych modyfikacji, która mi w zupełności wystarczała. Swoją drogą to dziwi mnie, że w aucie tej klasy nie zadbali o nagłośnienie. Chyba, że był to celowy zabieg, żeby było słychać różnicę między zwykłą wersją a Harman Kardon
cin1391 - Nie Maj 15, 2016 09:36
Ja wygłuszałem drzwi matą butylową GMS - kosmiczna różnica na fabrycznym sprzęcie.
Boczki oklejone pianką GMS 3mm, w newralgicznych miejscach, w których styka się boczek z blachą drzwi, dałem drugą warstwę - zmieściło się.
Efekt mega dobry!
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101458&start=40
christopher7 - Nie Maj 15, 2016 20:29
Marcin84, Ja wycinałem otwór za głośnikiem w fabrycznym wygłuszeniu i jest różnica Subtelna ale przybywa niskich częstotliwości. Cała zabawa polega na tym, żeby stworzyć zamkniętą komorę i wycięcie otworu jest pierwszym krokiem prowadzącym w kierunku tworzenia bass-reflexu. Trochę poprawi ten efekt uszczelnienie pianką wokół plastikowego dystansu i ewentualne dociśnięcie podklejenie miejsc gdzie oryginalne wygłuszenie nie przylega dokładnie do blachy. Ale żeby uzyskać naprawdę dobry efekt jednak polecałbym porządne dystanse MDF + wygłuszenie matami + pianka na wewnętrzną stronę boczka drzwi. Wtedy efekt jest już bardzo zauważalny
Marcin84 - Pon Maj 16, 2016 09:58
No tak mi się wydawało, że powinno to coś dać. Bałem się , żeby hałas z zewnątrz nie był większy niż poprawa dźwięku. Tak z innej beczki to zastanawia mnie czy zamontowanie subwoofera Bose z Mazdy 6 w miejsce koła zapasowego coś by dało. Taki Sub to około 100zł i nie trzeba nic rzeźbić oprócz doprowadzenia kabli z radia.
sknerko - Pon Maj 16, 2016 10:15
Marcin84 napisał/a: | Taki Sub to około 100zł i nie trzeba nic rzeźbić oprócz doprowadzenia kabli z radia. | a wzmacniacz do niego?
[ Dodano: Pon Maj 16, 2016 11:15 ]
Ja bym go zamontował tak jak widziałem w Mazdzie 6 od spodu w bagazniku do podszybia tam jest otwór na dźwięk z Harmana a przy tym bagażnik robi za skrzynię basową
MD - Pon Maj 16, 2016 10:25
sknerko, właśnie to jest chyba najlepsze wyjście. Ostatnio robiłem elektrykę w BMW E39 kolegi. Pomijając fakt, że to jedno i to samo co R75, to dostałem w swoje łapki ciekawy zestaw audio z Alpiny. Tam każdy głośnik ma własną, plastikową komorę i jest w niej szczelnie osadzony, więc dźwięk jest niezależny od tego, gdzie się to zamontuje. Komora zawsze jest obecna i gra to dobrze. No i subwoofer również wykonany jest z takiej skrzynki (choć znacznie cięższej i sztywniejszej), posiadającej 2 głośniki.
U siebie audio mam już dość i myślałem kiedyś o udoskonaleniu w klasyczny sposób, czyli maty. Zastanawiam się jednak, co z kablami. Do głośników zostawić wiązkę fabryczną (pod radio/tablet/murzyna kręcącego gramofonem), i do wzmacniacza z subem puścić kable progami...
...czy może puścić kable progami do wzmacniacza, z niego wrócić sygnał do radia i tam się wpiąć w kabe głośników?
...czy pod kokpitem znajdzie się gdzieś miejsce, żeby tam założyć wzmacniacz, dzięki czemu w bagażniku oszczędziłoby się miejsca?
christopher7 - Pon Maj 16, 2016 10:37
sknerko napisał/a: | Ja bym go zamontował tak jak widziałem w Mazdzie 6 od spodu w bagazniku do podszybia tam jest otwór na dźwięk z Harmana a przy tym bagażnik robi za skrzynię basową |
R75 ma dobrze wygłuszony bagażnik więc dobry pomysł. Warto jeszcze zrobić otwór w półce do bass-reflexu.
[ Dodano: Pon Maj 16, 2016 11:37 ]
MD, Wzmacniacz dawałbym jednak w bagażniku w dedykowanym miejscu po prawej stronie lub (jak to większy klocek i się nie mieści a nie masz tam podwieszonego suba) to w bagażniku pod półką. Pod kokpitem trochę kiepsko z chłodzeniem i go możesz zagotować...
sknerko - Pon Maj 16, 2016 11:58
wzmak najlepiej by było z przodu ale tam faktycznie mógł by się gotować. Ja bym zamontował też od spodu do podszybia z tyłu obok suba wtedy blacha też ciepło odprowadza. W fabrycznym miejscu gdzie jest Harman Kardon też wentylacja taka sobie a zapewne inny wzmak będzie bardziej się grzał jak H/K.
christopher7 napisał/a: | Warto jeszcze zrobić otwór w półce do bass-reflexu. | Otwór oczywiście trzeba wyciąć w półce w miejscu gdzie fabrycznie jest od H/K jest tam nawet zaznaczony na półce od spodu
Marcin84 - Pon Maj 16, 2016 12:55
sknerko napisał/a: | Marcin84 napisał/a: | Taki Sub to około 100zł i nie trzeba nic rzeźbić oprócz doprowadzenia kabli z radia. | a wzmacniacz do niego?
[ Dodano: Pon Maj 16, 2016 11:15 ]
Ja bym go zamontował tak jak widziałem w Mazdzie 6 od spodu w bagazniku do podszybia tam jest otwór na dźwięk z Harmana a przy tym bagażnik robi za skrzynię basową |
Chodziło mi o Sub typowo w koło zapasowe ten z Mazdy 6 w kombi. Wzmacniacz jest w komplecie w tej cenie. Ja w bagażniku nie mogę za bardzo szaleć bo mam R75 w sedanie a wożę wózek dziecięcy duży i raz w miesiącu jeżdżę z całą rodziną w 200km trasę z bagażami gdzie każdy cm bagażnika jest na wagę złota
Ogólnie sytuacja wygląda tak:
- nie mam miejsca na sub w bagażniku
- nie mam kasy na wymianę głośników i przeróbki car audio
- nie mogę wygłuszyć drzwi matami, bo dopiero co je zalałem konserwacją i jakbym je miał czyścić to by mnie chyba trafiło
......... ale nie mogę też pogodzić się z dźwiękiem w aucie
Poszedłem inną drogą i zrobię niskobudżetowe car audio, jak złoże to do kupy opisze efekt.
Na razie kupiłem, dwa głośniki basowe spod siedzeń od BMW E60 razem z obudowami + wzmacniacz Magnat Rebel 200. Wyjścia mam w radiu więc nie będzie problemu. Na razie koszt 119zł Do tego wytnę matę za głośnikami i zobaczę co mi wyszło
sknerko - Pon Maj 16, 2016 13:05
jak dasz sub w koło zapasowe i załadujesz bagaj towarem to nic ci on nie da bo go nie usłyszysz, jak go dasz pod podszybie bedzie grał, a tam masz przetłoczenie od fabrycznego suba H/K więc raczej i tak tego miejsca nie wykorzystujesz i da radę zmieścic suba mazdy razem z wzmakiem
Marcin84 - Pon Maj 16, 2016 14:13
Zobaczymy jakich gabarytów to wszystko będzie jak przyjedzie i gdzie będzie pasowało najlepiej. Zanim zamontuje wyprowadzę dłuższe kable i zobaczę jak gra w bagażniku a jak pod siedzeniami. Może faktycznie wejdzie pod podszybie Kusił mnie jeszcze subwoofer z Audi A8, ale mam w półce roletę i jakoś nie mogłem sobie tego wizualnie wyobrazić jak go tam zmieścić, bo w audicy ładowali go centralnie na środku.
sknerko - Pon Maj 16, 2016 14:34
Te suby z audi w innym aucie niestety grają kiepsko bo są obliczone na audi, sprawdziłem własnousznie bo szwagier miał i pasowaliśmy go do Alfy i do mnie i do syna r200
MD - Pon Maj 16, 2016 17:00
sknerko, czyli subwoofer z grubego MDF/płyty wiórowej na prawą stronę (ewentualnie tył włókno szklane), wzmacniacz z kondensatorem po drugiej stronie, a w półce zamontować osłonę głośnika, ale bez głośnika tak, by po prostu był jakiś otwór do bagażnika, tak?
sknerko - Pon Maj 16, 2016 21:21
w mazdach sub jest bez obudowy (za skrzynie robi bagażnik) przykręcony na środku i otwór jest na wprost głośnika w półce . U nas też bym spróbował może nie idealnie na środku bo lampka jes,t ale obok i dziura w półce zaślepiona siatką jak w H/K. Wzmak z drugiej strony a kondensator to chyba już przerost formy nad treścią. jak by nie zdało egzaminu bez obudowy to wystarczy obudowa nawet z cienkiej sklejki taka żeby wydłużyć drogę dźwięku do otworu na środku półki. Ten otwór to ten okrągły zaślepiony gumą
Marcin84 - Wto Maj 17, 2016 08:50
Jeszcze mam kilka pytań odnośnie fabrycznego zestawu HK. W którym miejscu był oryginalny wzmak montowany w sedanie? Jakie grube kable zasilające on miał? Bo dość śmiesznie by to wyglądało jakbym do malutkiego wzmacniacza ciągnął "kable spawalnicze" Sprawdziłem dodatkowo wczoraj głośniki z tylnych drzwi bo dokładałem fabryczne tweetery i one wcale nie grają tak źle pod warunkiem, że nie są zamontowane w drzwiach tylko w innej skrzyni a miałby ktoś może wymiary zewnętrzne oryginalnego subwoofera HK?
christopher7 - Wto Maj 17, 2016 09:05
Oryginalny wzmacniacz był montowany po prawej stronie w bagazniku pod wykładziną. W każdym sedanie są tam dedykowane miejsca do montażu. Tak to wyglądało przy przymiarce u mnie:
sknerko - Wto Maj 17, 2016 10:41
Marcin84 napisał/a: | Sprawdziłem dodatkowo wczoraj głośniki z tylnych drzwi bo dokładałem fabryczne tweetery i one wcale nie grają tak źle pod warunkiem, że nie są zamontowane w drzwiach tylko w innej skrzyni | Nawet w drzwiach grają nie najgorzej jak je napędzasz przyzwoitym sprzętem, a jak dasz dystanse z MDF i wygłuszysz mata bitumiczna to już całkiem znośne są, co nie zmienia faktu że jakieś tam bardziej markowe są lepsze. Marcin84 napisał/a: | a miałby ktoś może wymiary zewnętrzne oryginalnego subwoofera HK? | a po co ci to? raczej marne szanse zbudować taki sub a kupowanie go to też nie jest najlepszy pomysł, chyba że całego H/K zakładasz.
Marcin84 - Wto Maj 17, 2016 11:12
christopher7 napisał/a: | Oryginalny wzmacniacz był montowany po prawej stronie w bagazniku pod wykładziną. W każdym sedanie są tam dedykowane miejsca do montażu. Tak to wyglądało przy przymiarce u mnie: |
Dzięki za fotkę Jak ten co przyjdzie się tam zmieści to tam go wcisnę właśnie i na foto widzę, że kabli super ambitnych też nie ma.
sknerko napisał/a: | a po co ci to? raczej marne szanse zbudować taki sub a kupowanie go to też nie jest najlepszy pomysł, chyba że całego H/K zakładasz. |
Całego HK nie zakładam, bo jest po prostu strasznie drogi. Samego woofera nie kupuje, bo przestudiowałem całe forum i podobno aż takich rewelacji też nie ma i do tego jeden z kolegów pisał, że jest strasznie wielki przez co zajmuje sporo miejsca. Wymiary chciałem dla porównania, ponieważ dziś dotarły te głośniki z BMW E60 i zastanawiam się nad trzema opcjami. Czy walnąć je pod siedzenia, czy próbować je połączyć ze sobą na kształt oryginalnego suba z wykorzystaniem ori obudów tunelem zrobionym ze sklejki z wyjściem powietrza w półkę, czy całą skrzynie budować ze sklejki i wykorzystać same głośniki. Tak dla jasności nie jestem całkowitym laikiem, ponieważ kiedyś budowałem wzmacniacze i kolumny gitarowe od podstaw, więc myślę, że sobie poradzę.
Przed chwilką znajomy który ma Mazde 6 z systemem BOSE odsłuchał Roverka i stwierdził, że różnica w dźwięku jest znikoma, więc może ja się czepiam
sknerko - Wto Maj 17, 2016 11:55
Marcin84 napisał/a: | czy całą skrzynie budować ze sklejki i wykorzystać same głośniki. | tak bym zrobił z wyjściem w półkę z tyłu. Faktycznie Bose w Maździe szału nie robi tak jak H/K u nas
christopher7 - Wto Maj 17, 2016 12:32
Marcin84 napisał/a: | Dzięki za fotkę Jak ten co przyjdzie się tam zmieści to tam go wcisnę właśnie i na foto widzę, że kabli super ambitnych też nie ma.
| Kable zasilające (z reszta głośnikowe również) faktycznie nie są zbyt grube. Tak na oko zasilające ~1.5mm. Do tego wzmacniacza wystarcza ale do mocniejszego bym nie polecał.
Z H&K najlepiej jakbyś sam posłuchał u kogoś kto ma oryginalną nie kombinowaną instalację i głośniki i sam ocenił. Każdy ma inne wymagania co do Car-audio i inny słuch
Przy dużo mocniejszym wzmacniaczu i głośnikach od ciągnięcia kabla od aku+wymiany kabelków od głośników w drzwiach chyba się nie wymigasz...
Marcin84 - Pon Sie 01, 2016 10:42
christopher7 napisał/a: | Przy dużo mocniejszym wzmacniaczu i głośnikach od ciągnięcia kabla od aku+wymiany kabelków od głośników w drzwiach chyba się nie wymigasz... |
Co do kabli zasilających to nie zamierzam się migać, dobiorę odpowiednie do wzmacniacza, jak tylko jego pełne parametry będę znał. Nie chciałbym auta z dymem puścić Co do głośników w drzwiach to nie będę musiał. W radiu mam wyjście RCA, które może grać jako "tył" lub "sub" i z niego polecę bezpośrednio na wzmacniacz. Ten jest tylko dwu kanałowy więc wykorzystam go tylko do suba. Wzmacniacz mam nadzieję, że zmieści się jak u Ciebie za wykładziną, a sub będzie na 80% pod półką, więc całe okablowanie głośników w zasadzie w bagażniku. Muszę jeszcze tylko ładną maskownicę załatwić na tylną półkę, żeby zamontować.
[ Dodano: Pon Sie 01, 2016 11:42 ]
No więc aby dokończyć temat, może komuś info się przyda Wzmacniacz Magnat Rebel 200 zmieścił się idealnie w miejscu fabrycznego. Do wzmaka puściłem kable 10Ga (5,2mm2), nie przewiduje większego wzmaka , bo ten daje zamierzony efekt. Subwoofer który budowałem na bazie głośników od BMW i wzorowany na oryginalnym HK nie dał zamierzonego efektu. Na razie w bagażniku na próbę pożyczona tuba JBL na głośniku 12cali, efekt jest bardzo zadowalający. Docelowo będzie demontowalna skrzynia. Wewnątrz niskie pasmo ładnie rozchodzi się po całym aucie, na zewnątrz nic nie słychać. Muszę jeszcze tylko wyciąć otwór i dorobić maskownicę w tylnej półce. W przyszłości kto wie, może zajmę się wygłuszeniem przodu
|
|