|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
MGF i MG TF - [MGF] Wymiana silnika 118KM na 145KM
Mina666 - Sob Maj 14, 2016 11:35 Temat postu: [MGF] Wymiana silnika 118KM na 145KM Witam
Posiadam standardowy silnik 118KM, który trzeba wymienić, nie warto remontować. Przyszedł mi pomysł, aby włożyć silnik VVC 145KM. Tutaj moje pytanie, co musiał bym jeszcze kupić oprócz całego silnika? Pewnie komputer, czy cos jeszcze?
W jakim modelach były montowane silniki o mocy 145KM, oprócz MGF? Czy musze szukac specjalnie takiego MGFa?
prebenny - Sob Maj 14, 2016 12:16
VVC na pewno jeszcze w MG ZR było. Zawsze możesz jeszcze pokombinować żeby vvc ożenić z turbo Były seryjne 1.8t k-seria ale fabrycznie nie ożenione z vvc - a szkoda.
BigBoyPL - Sob Maj 14, 2016 13:46
Jeśli chcesz mieć MEMS 2J VVC 145HP to znajdziesz go tylko w MGF i R200. Będzie ci go ciężko znaleźć. Dodatkowo musisz przerobić wiązkę żeby dodać sterowanie do VVC.
Możesz też wrzucić MEMS3 VVC 160HP, z MG TF albo MG ZR. Tak samo musisz przerobić bądź wymienić wiązkę. Dodatkowo VVC ma też skrzynię z innymi przełożeniami, nie wiem jak z półosiami. Warto się zastanowić nad wymianą hamulców na lepsze.
zacekpl - Nie Maj 15, 2016 00:18
BigBoyPL napisał/a: | Jeśli chcesz mieć MEMS 2J VVC 145HP to znajdziesz go tylko w MGF i R200. Będzie ci go ciężko znaleźć. Dodatkowo musisz przerobić wiązkę żeby dodać sterowanie do VVC |
Raczej przełożyć z dawcy, MEMS 2 mam dwie kostki do ECU.
Sam słupek podpasuje Ci z ZRa 160 czy TFa z VVC, więc o to sie nie martw, bo ożenisz to bez problemu z Memsem 2, byle tylko osprzęt był z MEMS2. Najlepiej oczywiście mieć dawcę i poprzekładać co potrzebne, bo szukanie poszczególnych częsci do VVC może być kłopotliwe. Potrzebujesz na pewno silnik, wiązkę z czujnikami itd, kompa i kolektor dolotowy(jest różnica pomiędzy MEMS2 i 3) . MEMS 2 bez problemu powinien dać się połączyć z wiązką karoserii MGF, nie wiem jak z MEMSem 3, trzeba by się w schematy zagłębić. Na Twoim miejscu szukałbym MEMSa 2, wszystko będzie p&p bez rzeźby.
|
|