|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
MGF i MG TF - [MG TF 135] Ucieka płyn chłodniczy+zagatowanie na postoju.
cornishon69 - Wto Maj 17, 2016 16:33 Temat postu: [MG TF 135] Ucieka płyn chłodniczy+zagatowanie na postoju. Wczoraj kupiłem auto (MG TF 135 2004 SP2) jeździło ono po max 10km dziennie, ja w drodze powrotnej przejechałem nim prawie 600 i na 50km przed domem zobaczyłem dym z okolic silnika (zjechaliśmy na postój i dym zaczął wydobywać się po około 10 minutach), okazało się, że to pojemniczek z płynem chłodniczym się rozszczelnił, było słychać syk i uleciało trochę płynu. Przestał działać ciepły nawiew. Przejechałem 30km i znowu to samo. Tym razem dolałem rozrobionego koncentratu (do trochę ciepłego płynu) zakręciłem zbiorniczek było tylko słychać jak powietrze się ZASYSA i od tej pory do dzisiaj było ok, temperatura chłodziwa w normie, nawiew działał. Dziś rano wszystko nadal w normie, pojeździłem z 30 minut po mieście, odstawiłem, potem poszedłęm sprawdzić czy wszystko ok i tak było. Płynu bylo tyle ile wlałem, potem pojechałem znowu na około 15-20 minut i po powrocie płynu nie było prawie wcale. Dolałem do normalnego poziomu i po kolejnych 15 minutach uciekło ponad 1cm od wskaźnika normalnego poziomu.
Dodam, że rurki w układzie wymienione są na miedziane, jest większa pompa wodna i jest wentylator chłodzący silnik po wyłączeniu go. Uszczelka pod głowicą była wymieniana.
Tak przy okazji jaka powinna być temp oleju? Czasami pokazuje 120.
EDIT:
Przed chwilą zrobiłem 50 km bez problemu. Płyn w normie, temperatura tak samo.
zacekpl - Sro Maj 18, 2016 00:49
cornishon69 napisał/a: | Dodam, że rurki w układzie wymienione są na miedziane, |
Brzmi jak jakaś rzeźba.
cornishon69 napisał/a: | jest większa pompa wodna |
Jak to większa ? W fabrycznym miejscu ?
cornishon69 napisał/a: | Czasami pokazuje 120. |
To o 30 za dużo. Temp oleju nie powinna przekraczać 100-110*C przy upalaniu.
Olej czysty ? Płyn czysty ? Korek na zbiorniku wyrównawczym upuszcza ciśnienie ?
Markzo - Sro Maj 18, 2016 04:55
zacekpl napisał/a: | To o 30 za dużo. Temp oleju nie powinna przekraczać 100-110*C przy upalaniu. |
a przy normalnej jeździe? mamy mgf'a 1,8 i przy normalnym jeżdżeniu (również w trasie) nie pokazuje więcej niż 65 stopni. To normalne?
zacekpl - Sro Maj 18, 2016 09:05
Markzo napisał/a: |
zacekpl napisał/a:
To o 30 za dużo. Temp oleju nie powinna przekraczać 100-110*C przy upalaniu.
a przy normalnej jeździe? mamy mgf'a 1,8 i przy normalnym jeżdżeniu (również w trasie) nie pokazuje więcej niż 65 stopni. To normalne? |
Mierzyłem temp oleju przy okazji strojenia na hamowni obciążeniowej, bo w aucie jeszcze sie nie dorobiłem czujnika, to jest tak ok 80*C mam zanim dostanie mocno w palnik Jak już sie zbliża do 110* to trzeba odpuścić. 65 to troche mało, olej powinien mieć temperaturę zbliżoną do płynu chłodzącego, ew trochę niższą. A termostat dobrze działa ?
cornishon69 - Sro Maj 18, 2016 09:29
Majonezu nie ma, oleju w płynie też nie. Kupie nowy korek i spróbuje odpowietrzyć układ.
A co do pompy to ma po prostu większe łopatki.
Markzo - Sro Maj 18, 2016 15:48
zacekpl napisał/a: | Mierzyłem temp oleju przy okazji strojenia na hamowni obciążeniowej, bo w aucie jeszcze sie nie dorobiłem czujnika, to jest tak ok 80*C mam zanim dostanie mocno w palnik Jak już sie zbliża do 110* to trzeba odpuścić. 65 to troche mało, olej powinien mieć temperaturę zbliżoną do płynu chłodzącego, ew trochę niższą. A termostat dobrze działa ? |
hm, auto nagrzewa się bardzo szybko i temp trzyma (plynu). Wskaźnik temp oleju żyje, bo się podnosi, ale wyżej iść nie chce. Czy temp oleju można sprawdzić w Memsie?
zacekpl - Sro Maj 18, 2016 21:12
Memsy 3 miały czujnik temp oleju na komputer wiec nie powinno byc problemu z podglądem tego parametru.
|
|