Zobacz temat - [MG TF 135] Ucieka płyn chłodniczy+zagatowanie na postoju.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MG TF 135] Ucieka płyn chłodniczy+zagatowanie na postoju.

cornishon69 - Wto Maj 17, 2016 16:33
Temat postu: [MG TF 135] Ucieka płyn chłodniczy+zagatowanie na postoju.
Wczoraj kupiłem auto (MG TF 135 2004 SP2) jeździło ono po max 10km dziennie, ja w drodze powrotnej przejechałem nim prawie 600 i na 50km przed domem zobaczyłem dym z okolic silnika (zjechaliśmy na postój i dym zaczął wydobywać się po około 10 minutach), okazało się, że to pojemniczek z płynem chłodniczym się rozszczelnił, było słychać syk i uleciało trochę płynu. Przestał działać ciepły nawiew. Przejechałem 30km i znowu to samo. Tym razem dolałem rozrobionego koncentratu (do trochę ciepłego płynu) zakręciłem zbiorniczek było tylko słychać jak powietrze się ZASYSA i od tej pory do dzisiaj było ok, temperatura chłodziwa w normie, nawiew działał. Dziś rano wszystko nadal w normie, pojeździłem z 30 minut po mieście, odstawiłem, potem poszedłęm sprawdzić czy wszystko ok i tak było. Płynu bylo tyle ile wlałem, potem pojechałem znowu na około 15-20 minut i po powrocie płynu nie było prawie wcale. Dolałem do normalnego poziomu i po kolejnych 15 minutach uciekło ponad 1cm od wskaźnika normalnego poziomu.
Dodam, że rurki w układzie wymienione są na miedziane, jest większa pompa wodna i jest wentylator chłodzący silnik po wyłączeniu go. Uszczelka pod głowicą była wymieniana.
Tak przy okazji jaka powinna być temp oleju? Czasami pokazuje 120.
EDIT:
Przed chwilą zrobiłem 50 km bez problemu. Płyn w normie, temperatura tak samo.

zacekpl - Sro Maj 18, 2016 00:49

cornishon69 napisał/a:
Dodam, że rurki w układzie wymienione są na miedziane,

Brzmi jak jakaś rzeźba.
cornishon69 napisał/a:
jest większa pompa wodna

Jak to większa ? W fabrycznym miejscu ?
cornishon69 napisał/a:
Czasami pokazuje 120.

To o 30 za dużo. Temp oleju nie powinna przekraczać 100-110*C przy upalaniu.

Olej czysty ? Płyn czysty ? Korek na zbiorniku wyrównawczym upuszcza ciśnienie ?

Markzo - Sro Maj 18, 2016 04:55

zacekpl napisał/a:
To o 30 za dużo. Temp oleju nie powinna przekraczać 100-110*C przy upalaniu.

a przy normalnej jeździe? mamy mgf'a 1,8 i przy normalnym jeżdżeniu (również w trasie) nie pokazuje więcej niż 65 stopni. To normalne?

zacekpl - Sro Maj 18, 2016 09:05

Markzo napisał/a:

zacekpl napisał/a:
To o 30 za dużo. Temp oleju nie powinna przekraczać 100-110*C przy upalaniu.

a przy normalnej jeździe? mamy mgf'a 1,8 i przy normalnym jeżdżeniu (również w trasie) nie pokazuje więcej niż 65 stopni. To normalne?


Mierzyłem temp oleju przy okazji strojenia na hamowni obciążeniowej, bo w aucie jeszcze sie nie dorobiłem czujnika, to jest tak ok 80*C mam zanim dostanie mocno w palnik ;) Jak już sie zbliża do 110* to trzeba odpuścić. 65 to troche mało, olej powinien mieć temperaturę zbliżoną do płynu chłodzącego, ew trochę niższą. A termostat dobrze działa ?

cornishon69 - Sro Maj 18, 2016 09:29

Majonezu nie ma, oleju w płynie też nie. Kupie nowy korek i spróbuje odpowietrzyć układ.
A co do pompy to ma po prostu większe łopatki.

Markzo - Sro Maj 18, 2016 15:48

zacekpl napisał/a:
Mierzyłem temp oleju przy okazji strojenia na hamowni obciążeniowej, bo w aucie jeszcze sie nie dorobiłem czujnika, to jest tak ok 80*C mam zanim dostanie mocno w palnik Jak już sie zbliża do 110* to trzeba odpuścić. 65 to troche mało, olej powinien mieć temperaturę zbliżoną do płynu chłodzącego, ew trochę niższą. A termostat dobrze działa ?

hm, auto nagrzewa się bardzo szybko i temp trzyma (plynu). Wskaźnik temp oleju żyje, bo się podnosi, ale wyżej iść nie chce. Czy temp oleju można sprawdzić w Memsie?

zacekpl - Sro Maj 18, 2016 21:12

Memsy 3 miały czujnik temp oleju na komputer wiec nie powinno byc problemu z podglądem tego parametru.