Zobacz temat - [ R75 CDT ] nowy wentylator z allegro jak podłączyć POMOCY
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [ R75 CDT ] nowy wentylator z allegro jak podłączyć POMOCY

TSAROVER - Sro Maj 18, 2016 07:58
Temat postu: [ R75 CDT ] nowy wentylator z allegro jak podłączyć POMOCY
Witam jestem nowy na forum przeszukałem całe forum chyba ale albo jestem tępy albo nie umiem szukać lecz nic nie znalazłem na mój problem i przepraszam za pisownie ale słabo u mnie z polskim Proszę Pomóżcie.

Mianowicie mam rovera 75 2.0 cdt ro 2001 padł mi wentylator zamówiłem nowy z allegro
za 1100 zł przyszedł ja rozbieram auto atu inne wentylatory mój ma 4 przewody i niema tego rezystora za śmigłem a nowy ma ten rezystor i ma dwa przewody do silnika,
i jak ja mam to podłączyć teraz jak w jednej z kostek w tej co są dwa piny piny są inaczej rozmieszczone mógł by mi ktoś powiedzieć jak to podłączyć żeby klima działała WYTŁUMACZYĆ NA CHŁOPSKI ROZUM i czy w ogóle da się to podłączyć.

Zadzwoniłem do sprzedawcy powiedział że to wentylator do 2.0 cdt i 1.8 benzyny ale oryginalnie z tego co wiem to były inne wentylatory [/i]

sash997 - Sro Maj 18, 2016 15:43

po 1 otwórz tą czarną puszke na przewodach w nowym wentylatorze i zobacz czy są tam same przekaźniki czy przekaźniki z płytką elektroniczną, jeśli niema płytki wentylator nie ruszy,chyba że jest na tej puszce jakaś plomba to nie rozbieraj a jeśli przewody są w innych pinach niż w oryginale to bym nie kombinował tylko odesłał to frajerowi który wciska kit... robiłem jednemu gościowi silniczek i żalił sie że nawet nowy kupił na allegro ale nie szło go podłączyć i odesłał...
wellman - Sro Maj 18, 2016 16:24

TSAROVER, coś mi tu śmierdzi. Tak jak wspomina sash997 w CDT sterowanie biegami wentylatora odbywa się przez PWM na płytce, który powinien siedzieć w tej puszce co jest z wiatrakiem w jednej obudowie. Benzyny (w tym również 1.8) tego nie miały.

Teoretycznie możesz zawsze przeszczepić to ze swojego starego wentylatora (chyba, że właśnie zawartość puszki jest uszkodzona :P ), ale nie po to kupujesz coś za ponad 1k pln, żeby w tym jeszcze rzeźbić. Jeśli w puszce nie będzie modulatora to oddałbym ten wentylator na Twoim miejscu, poszukał co jest nie tak z Twoim i to naprawił (prawdopodobnie do regeneracji lub wymiany będzie silnik wentylatora), wyjdzie duuuużo taniej.

dawidd - Czw Maj 19, 2016 07:25

wellman napisał/a:
wyjdzie duuuużo taniej

ja za przewiniecie silnika i wymianę komutatora dałem 150 zl jak dobrze pamiętam. Silnik mam jak nowy, z tym ze wszystko poza przewinięciem robiłem sam

TSAROVER - Pią Maj 20, 2016 21:56

Witam po długiej nie obecności.
Wentylator mieliście racje nie nadawał się pajac co mi go sprzedał na allegro to alltovladi sklep w Krakowie i gdzieś tam jeszcze mają ogólnie nie polecam nie wiedzą co sprzedają pajace mega negatywa im wystawie jak tylko odeślą mi pieniądze a wentylator odesłałem.

A problem rozwiązałem w ten sposób odciąłem swój stary silnik od układu wziołem żarówkę z kablami i go sprawdziłem czy działa okazało się że działa dodam że silnika był szrot rozwalone szczotki łożysko i w ogóle nadawał się do przewijania a na dodatek komutator wytarty że aż rowek.
Kupiłem silnik z rozbitego 1.8 z rezystorem zawiozłem do elektryka razem ze starym sterowaniem i schematem który znalazłem na tym forum i zrobił i tralala chodzi.

sash997 - Pią Maj 20, 2016 22:54

niewiem jak to jest do końca z tym silnikiem z 1.8 bo on jest słabszy ma 350W a w V6 i CDT jest 450W,ten 350W ma mniejszy wirnik (widać gołym okiem) no i widziałem kilka 1.8 i mają mniejsze śmigło(niewiem czy wszystkie) przypuszczam że w V6 ten słabszy 350W silnik nie popracowałby zbyt długo latem ale w CDT gdzie pracuje tylko na 1 biegu przy klimie może posłuży