|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [ R75 CDT ] nowy wentylator z allegro jak podłączyć POMOCY
TSAROVER - Sro Maj 18, 2016 07:58 Temat postu: [ R75 CDT ] nowy wentylator z allegro jak podłączyć POMOCY Witam jestem nowy na forum przeszukałem całe forum chyba ale albo jestem tępy albo nie umiem szukać lecz nic nie znalazłem na mój problem i przepraszam za pisownie ale słabo u mnie z polskim Proszę Pomóżcie.
Mianowicie mam rovera 75 2.0 cdt ro 2001 padł mi wentylator zamówiłem nowy z allegro
za 1100 zł przyszedł ja rozbieram auto atu inne wentylatory mój ma 4 przewody i niema tego rezystora za śmigłem a nowy ma ten rezystor i ma dwa przewody do silnika,
i jak ja mam to podłączyć teraz jak w jednej z kostek w tej co są dwa piny piny są inaczej rozmieszczone mógł by mi ktoś powiedzieć jak to podłączyć żeby klima działała WYTŁUMACZYĆ NA CHŁOPSKI ROZUM i czy w ogóle da się to podłączyć.
Zadzwoniłem do sprzedawcy powiedział że to wentylator do 2.0 cdt i 1.8 benzyny ale oryginalnie z tego co wiem to były inne wentylatory [/i]
sash997 - Sro Maj 18, 2016 15:43
po 1 otwórz tą czarną puszke na przewodach w nowym wentylatorze i zobacz czy są tam same przekaźniki czy przekaźniki z płytką elektroniczną, jeśli niema płytki wentylator nie ruszy,chyba że jest na tej puszce jakaś plomba to nie rozbieraj a jeśli przewody są w innych pinach niż w oryginale to bym nie kombinował tylko odesłał to frajerowi który wciska kit... robiłem jednemu gościowi silniczek i żalił sie że nawet nowy kupił na allegro ale nie szło go podłączyć i odesłał...
wellman - Sro Maj 18, 2016 16:24
TSAROVER, coś mi tu śmierdzi. Tak jak wspomina sash997 w CDT sterowanie biegami wentylatora odbywa się przez PWM na płytce, który powinien siedzieć w tej puszce co jest z wiatrakiem w jednej obudowie. Benzyny (w tym również 1.8) tego nie miały.
Teoretycznie możesz zawsze przeszczepić to ze swojego starego wentylatora (chyba, że właśnie zawartość puszki jest uszkodzona ), ale nie po to kupujesz coś za ponad 1k pln, żeby w tym jeszcze rzeźbić. Jeśli w puszce nie będzie modulatora to oddałbym ten wentylator na Twoim miejscu, poszukał co jest nie tak z Twoim i to naprawił (prawdopodobnie do regeneracji lub wymiany będzie silnik wentylatora), wyjdzie duuuużo taniej.
dawidd - Czw Maj 19, 2016 07:25
wellman napisał/a: | wyjdzie duuuużo taniej |
ja za przewiniecie silnika i wymianę komutatora dałem 150 zl jak dobrze pamiętam. Silnik mam jak nowy, z tym ze wszystko poza przewinięciem robiłem sam
TSAROVER - Pią Maj 20, 2016 21:56
Witam po długiej nie obecności.
Wentylator mieliście racje nie nadawał się pajac co mi go sprzedał na allegro to alltovladi sklep w Krakowie i gdzieś tam jeszcze mają ogólnie nie polecam nie wiedzą co sprzedają pajace mega negatywa im wystawie jak tylko odeślą mi pieniądze a wentylator odesłałem.
A problem rozwiązałem w ten sposób odciąłem swój stary silnik od układu wziołem żarówkę z kablami i go sprawdziłem czy działa okazało się że działa dodam że silnika był szrot rozwalone szczotki łożysko i w ogóle nadawał się do przewijania a na dodatek komutator wytarty że aż rowek.
Kupiłem silnik z rozbitego 1.8 z rezystorem zawiozłem do elektryka razem ze starym sterowaniem i schematem który znalazłem na tym forum i zrobił i tralala chodzi.
sash997 - Pią Maj 20, 2016 22:54
niewiem jak to jest do końca z tym silnikiem z 1.8 bo on jest słabszy ma 350W a w V6 i CDT jest 450W,ten 350W ma mniejszy wirnik (widać gołym okiem) no i widziałem kilka 1.8 i mają mniejsze śmigło(niewiem czy wszystkie) przypuszczam że w V6 ten słabszy 350W silnik nie popracowałby zbyt długo latem ale w CDT gdzie pracuje tylko na 1 biegu przy klimie może posłuży
|
|