Zobacz temat - [MG ZT 2.5 V6] Brak mocy, dochodzi do max 5,5tys obrotow.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT 2.5 V6] Brak mocy, dochodzi do max 5,5tys obrotow.

Mat_Dob - Pią Maj 20, 2016 09:21
Temat postu: [MG ZT 2.5 V6] Brak mocy, dochodzi do max 5,5tys obrotow.
Witam,
Z gory przepraszam za prawie podwojny temat, poprzedni uumarl smiercia naturalna, a tu postanowilem zbiorczo napisac co zostalo zrobione w celu zlikwidowania usterki.
Problem jak w temacie - czuje jakbym jechal w tico w gazie, przy czym na kazdym biegu dochodzi do max 5,5tys obrotow (swiezo po zauuwazeniu odcinek bylo to 5 tys).
Po wymianie rozrzadu mialem wrazenie ze wszystko jest okey, i tak gdzies tydzien pojezdzilem. Nie mialem okazji jechac powyzej 5 tys obrotow. Przed wypadem w gory nie chcac tracic czasu zatankowalem 95' na crabie. Na wislance podczas wyprzedzania dopadly mnie te odcinki.
Auto oddane do mechanika, stwierdzil on, ze w kolektorze jedynie dziwne skoki cisnienia sa. Po opisie forumowiczowi pracy silnika stwierdzil on rowniez, ze kolektor pada. Zamowiony i wymieniony uzywany sprawny (tak sadze ja i mechanik). Przy wymianie mechanik stwierdzil, ze padl map sensor, wymieniony zostal na uzywke. Co jest zastanawiajace na podpietym 5,5 tys obrotow, na odpietym na jalowym idzie do konca.
Podpialem auto pod TOAF'a. Nie pokazalo praktycznie nic procz:
- C7 - Lever-type czujnik 1
- F4 - CAN-BUS 244 (40 wystapien)
- CF - Kasowanie SII

Przy czym mial problemy czasem odczytac (ZCS Codes reading error), oraz mial problemy w ogole wejsc w zakladke silnika, pisalo ze nie uumie sie polaczyc. Gdy uudalo mi sie to, reagowalo na praktycznie kazde testy zwyjatkiem tych pierwszych (idle CO cos tam itp).

Juz kompletnie nie mam pomyslow co jest nie tak. Mechanicznie ponoc wszystko okey. VISY dzialaja (czuc to kopniecie, ale tak jakby mial paredziesiat koni mniej). Olej i plyn wygladaja okey, nie ma nigdzie wyciekow. filtry, plyny, rozrzad wymienione zaraz po kupnie auta.

Ponizej zostawiam jeszcze link do filmiku z praca silnika.
Pozdrawiam..

https://youtu.be/8Ab3GierNxY

[ Dodano: Pią Maj 20, 2016 10:21 ]
Zauwazony dzis taki bialy nalot, konsystencja jak bita smietana




SeniorA - Pią Maj 20, 2016 10:34

Mat_Dob napisał/a:
Zauwazony dzis taki bialy nalot
to jest biały smar w areozolu , widocznie ktoś smarował linkę przepustnicy.
Mat_Dob - Sob Maj 21, 2016 09:20

Ah okey, chyba zrobiłem się lekko przewrażliwiony.

Co do błędu który wypisalem na początku, a mianowicie f4 can bus fault. W jednym z tematów na forum odnośnie błędów pod TOAF'em wyczytalem, że jest to błąd czujnika wału korbowego. Moze. To wpływać na moje problemy z mocą i ograniczeniem obrotów?

[ Dodano: Sob Maj 21, 2016 10:20 ]
Testowalem ostatnio jazde bez map sensora, wkreca sie do konca.. Mechanik mowil, ze padl map, i wymienil go na uzywke, za ktora 90zl zaplacil. Za 90 mialbym nowa:p
Jest sens kupywac nowy jesli ten niby sprawny? Czy moze cos jeszcze wplywa na nieprawidlowa prace tego czujnika?

SeniorA - Sob Maj 21, 2016 10:26

Mat_Dob napisał/a:
Jest sens kupywac nowy jesli ten niby sprawny?
można go sprawdzić mierząc oporność.

[ Dodano: Sob Maj 21, 2016 11:26 ]
tu pisałem więcej : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97004

Mat_Dob - Czw Cze 02, 2016 17:46

Witam ponownie,
Oddalem auto do diagnostyka, pobadal czujniki i sa zdrowe. Problem dalej wystepuuje taki jaki byl, czyli max 5,5tys obrotow i zachowuje sie, jakby doszedl do granic mozliwosci. Polowa rozklada rece, druga polowa na odpowiedz odnosnie marki i modelu odklada sluchawke. CO dalej moi drodzy?

rafiwelder - Czw Sie 29, 2019 21:22

Witam. Czy sprawa została rozwiązana? Borykam się z tym samym pdoblem w MG zs 2.5
Kręci się na biegu jałowym do końca a podczas jazdy tylko do 5,5 tyś obrotów

Mariuszczs - Pią Sie 30, 2019 15:53

Zmierz kompresję i podaj wyniki pomiaru. U mnie jakoś ciągnie do odcinki ale lepiej od tych 5,5 tys zmienić bieg na wyższy
rafiwelder - Pią Sie 30, 2019 23:28

Zmierzyłem ale niestety narazie na zimnym bo autko trochę porozbierane, ale z tego co wiem nie ma wielkiej różnicy:
Cyl1-10.6
Cyl2-9.9
Cyl3-10.9
Cyl4-10
Cyl5-11.5
Cyl6-9.3
Jeśli to istotne mogę jutro na ciepłym powtórzyć

Gusio92 - Sob Sie 31, 2019 03:12

Takie objawy też daje padnięty czujnik położenia wałka rozrządu.wtedy sygnał komputer bierze z wału korbowego
Podłoże drugi czujnik wałka rozrzadu

SeniorA - Sob Sie 31, 2019 12:37

Gusio92 napisał/a:
Takie objawy też daje padnięty czujnik położenia wałka rozrządu
ten czujnik potrzebny jest tylko do uruchomienia silnika , później ECM korzysta tylko z czujnika wału.
rafiwelder - Sob Sie 31, 2019 18:56

Wymieniłem obydwa czujniki
Sytuacja bez zmian

Mariuszczs - Sob Sie 31, 2019 19:22

Jakby skasować w toaf wszystkie adaptacje ?
Gusio92 - Nie Wrz 01, 2019 06:55

Nie masz możliwości podłączyć go pod Delphi?byś miał wtedy wgląd na czujniki i byśmy już coś mogli podpowiedzieć co padlo
Markzo - Nie Wrz 01, 2019 09:17

A cisnienie paliwa ktos mierzyl? Rozrzad nie przestawiony? Kup sobie elma na bluetooth, odpal w czasie jazdy logowanie zaplonu, cisnienia w dolocie i korekt paliwa, duzo to powe.
Xakari - Sro Wrz 04, 2019 11:36

Też bym stawiał na padniętą pompe paliwa, po prostu nie wyrabia już przy wyższych obrotach.
Mariuszczs - Pon Wrz 09, 2019 16:04

rafiwelder, - czy już zdiagnozowałeś ?
rafiwelder - Pon Wrz 16, 2019 14:34

Przepraszam za brak odpowiedzi ale autko trochę porozbierane, jak tylko złożę to sprawdzę pompę chociaż z tego co pamiętam to to samo dzieje się na gazie
grota10 - Pią Wrz 20, 2019 16:08

A przeplywke sprawdzales?
adam_26 - Pią Wrz 20, 2019 18:55

grota10 napisał/a:
A przeplywke sprawdzales?

w KV6 n ie ma przepływki wszyscy o tym wiedzą :P ;)

Mariuszczs - Wto Paź 01, 2019 16:19

są postępy ?