Zobacz temat - [R75] Buczenie w przedziale 2000-3000 RPM losowo.

Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Buczenie w przedziale 2000-3000 RPM losowo.

Apolyon - Czw Maj 19, 2016 23:24
Temat postu: [R75] Buczenie w przedziale 2000-3000 RPM losowo.
Cześć,

mam R75 1.8 z 1999. Od około 2 miesięcy borykam się z taką dolegliwością:

Przyspieszając, w okolicy najczęściej 2300-2500 RPM słyszę głośne buczenie, nie mam zielonego pojęcia skąd dochodzi i co to może być, jestem zielony jeśli chodzi o te sprawy :/

Buczenia nie słychać gdy wejde na wyższe obroty typu 3500-5000, czasami pojawi się w okolicy 2900-3000, a czasami już przy 2000-2200 jest to losowe i nie ukrywam, że się martwię, bo wcześniej niczego takiego nie było. Wydawało mi się, że po zmianie oleju (który i tak musiałem zmienić) buczy trochę ciszej. Na postoju jak przy gazuje do tych granic objaw również występuje.

Gdy zaczyna głośniej buczeć i przekroczę magiczną górną barierę to przestaje, gdy popuszczę gaz i spada z 3000 -> 2000 to przez moment w tym samym przedziale odgłosy znów się pojawiają.

Zaznaczę, że mam automatyczną skrzynię jeśli ma to znaczenie. W aucie wymieniłem ostatnio też tłumik, ale na starym jak i tym nowym buczy tak samo. Ma ktoś pomysł lub spotkał się z podobnym problemem?

longer86 - Pią Maj 20, 2016 00:27

buczy w trakcie jazdy? czy na postoju jak przygazujesz też?

jak w trakcie jazdy to jednostajnie, czy tylko przy przyspieszaniu np?

dzelo23 - Pią Maj 20, 2016 05:50

A jakiej firmy tłumik wstawiłeś?
Apolyon - Sob Maj 21, 2016 09:04

longer86, ciężko mi to wytłumaczyć. Buczy tylko w określonym przedziale obrotów - zwykle gdy się rozpędzam - bez jakiejś przesady, bo przy normalnym miejskim ruchu wchodzę powyżej tych 2,5k RPM. Na postoju jak przygazuje i zatrzymam się między 2300-2500 też buczy głośniej, dźwięk jest podobny do dźwięku normalnego przyspieszania, tylko dużo głośniejszy jak wpadał w jakiś rezonans.