|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 45]Samochód chodzi bez kluczyka
Monotonny - Nie Maj 22, 2016 16:17 Temat postu: [R 45]Samochód chodzi bez kluczyka Hey, mam problem z moim roverkiem Otóż dziś pojechałem na myjnie umyć auto. Po umyciu pojechałem do kolegi i zgasiłem go byłem się jeszcze przejechać i wszystko było dobrze, ale już jak jechałem z powrotem od kolegi do innego kolegi to chciałem zgasić auto ale kluczyk na 0 a auto chodzi Miał może ktoś takie dziwne zdarzenie ?
sTERYD - Nie Maj 22, 2016 17:52
zaciął się zawór odcinający w pompie. na pewno było opisywane jak go wyjąć i wymienić, w L serii.
Remigiusz - Nie Maj 22, 2016 18:39
sTERYD, TO nie Vp37 czy Ve21 to Vp30 tam nie ma czegoś takiego Pewnie się rozwalił mechanizm kluczyka i nie odcina napięcia
Monotonny - Nie Maj 22, 2016 23:19
Remigiusz, czyli nic z pompą ? Tylko stacyjka tak ? Muszę ją rozebrać ? Zrobię to sam ?
Remigiusz - Nie Maj 22, 2016 23:43
Ale licznik tez gaśnie czy nie ?
[ Dodano: Pon Maj 23, 2016 00:43 ]
Jezeli licznik gaśnie to ECU nie odcina sygnału "fuel cut off signal" na pompę. Jest to sygnał PWM i jego brak powoduje ze pompa się wyłącza.
Monotonny - Pon Maj 23, 2016 00:19
Wszystko gaście radio, nawiew, lnicznik.
Remigiusz - Pon Maj 23, 2016 07:03
Monotonny, to coś nie halo z ecu.
Monotonny - Pon Maj 23, 2016 11:30
Remigiusz, dziś przełożyłem ecu od ojca rover'a (ma taki sam) i samochód odpalił ale chodzi 2/3 sekundy i gaśnie
szoso - Pon Maj 23, 2016 11:41
Gaśnie bo immo go blokuje.
Monotonny - Pon Maj 23, 2016 11:43
szoso, tak jak mówisz, ale jak go odpaliłem to zagasiłem go normalnie kluczykiem czyli stacyjka dobra.
szoso - Pon Maj 23, 2016 11:50
To teraz zobacz jak będzie na twoim ecu. Może mu przeszło do następnego razu.
Monotonny - Wto Maj 24, 2016 09:12
szoso, ok idę złożyć mój ecu (rozebrałem go bo myślałem że ma wodę) i go założę i dam znać
[ Dodano: Pon Maj 23, 2016 14:09 ]
Złożyłem ecu i nie działa Ale z tatą zrobiliśmy obejście przez bezpiecznik i gaszę go na razie pstryczkiem Na razie może być ponieważ auto potrzebuje.
[ Dodano: Wto Maj 24, 2016 10:12 ]
chyba się naprawiło Wstałem dziś rano odpalam pojechałem na miasto i auto zgasiłem kluczykiem
Remigiusz - Wto Maj 24, 2016 09:23
Spray do kontaktów i po stykach jak IMmo obejść juz wiele razy pisałem wystarczy kość wyciągnąć i mamy zdjęty immobiliser.
Monotonny - Wto Maj 24, 2016 12:59
Remigiusz, a dzięki warto wiedzieć
andrewk - Nie Mar 22, 2020 17:38
Witajcie Mam problem z nowym nabytkiem R45 iDT 2000r. Wymieniłem rozrząd i chciałem sprawdzić kąt wtrysku. Poczytałem, że do tej operacji wystarczy ELM327. Kupiłem więc to :
https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm-327-bluetooth-mini-bt-obd2-8118710150
Podłączyłem do złącza na zgaszonym silniku i wyłączonym zapłonie. Odpaliłem, próbowałem się połączyć przez Torque jednak coś mi nie wykrywało interfejsu. Pomyślałem, że pobawię się następnym razem i ku mojemu zdziwieniu próbując zgasić auto ono cały czas pracowało. Odłączenie akumulatora nic nie dawało. Dopiero wyjmując jeden z bezpieczników pod maską auto zgasło jednak kontrolki na zegarze i licznik kilometrów ciągle się świecił. Dopiero wyjęcie kolejnego bezpiecznika z kabiny poskutkowało tym, że wszystko zgasło. Sprawdziłem, po ok 30 min czy wszystko gra i było ok. Gasł z kluczyka. Dziś wyjechałem z garażu i po zrobieniu ok 40km traski chcąc go zgasić znowu się zawiesił. Póki co odłączyłem mu akumulator na całą noc. Ktoś coś ?
sTERYD - Pon Mar 23, 2020 19:22
jak zostają zapalone zegary, to tak jak Remigiusz pisał stacyjka.
andrewk - Sro Mar 25, 2020 09:23
Dzięki za odpowiedź. Zegary świecą , obrotomierz działa po wyjęciu kluczyka. Zegarek gasnie. Dziś przeglądałem wiązkę silnikową, poprawiałem izolacje i układałem tak jak to powinno byc. Przy okazji odnowiłem całe mocowanie aku więc nie było kiedy dalej grzebać. Jutro sprawdzę wiązkę kabinową i stacyjkę. Jest jakiś sposób na sprawdzenie stacyjki ?
[ Dodano: Wto Mar 24, 2020 12:35 ]
Grzebałem i nic nie wskórałem Bezpieczniki w kabinie wszystkie ok. Stacyjka wydaje się też być ok - nie wiem jak ją do końca sprawdzić ale gdy włączam zapłon, następnie cofam kluczyk i go wyjmuję. Wentylator i zegarek gaśnie. Licznik świeci. Wyciągam wtyczki od stacyjki - licznik ciągle świeci:
Dopiero gdy wyciągnę zaznaczony bezpiecznik to licznik gaśnie:
Może wyłączając zapłon musi na, którymś kabelku pojawić się napięcie i wtedy ECU odcina paliwko i wyłącza licznik ?
[ Dodano: Sro Mar 25, 2020 09:23 ]
Dziś rozebrałem kostkę stacyjki i styki są jak nowe, wyczyściłem rozpuszczalnikiem i jest bez zmian - czyli stacyjka odpada.
sTERYD - Sro Mar 25, 2020 17:12
Bo to nie styki, tylko mechanicznie w stacyjce coś się nie wyłącza. Spróbuj jak nie zgasnie odłączyć kostkę stacyjki. Wtedy będzie na pewno pewne, że to to.
andrewk - Sro Mar 25, 2020 17:47
Stacyjka jest 100% sprawna. Po wywaleniu zaznaczonego bezpiecznika, który odpowiada za lampy przeciwmgielne tylne mogę odpalić i zgasić auto kluczykiem i wszystko gaśnie. Gdy tylko włożę ten bezpiecznik to odpalić odpalę ale już nie zgaszę. Z włożonym bezpiecznikiem i tak nie mam przeciwmgielnych mimo zapalonej kontrolki na przycisku. Próbowałem zgasić z odpiętym przyciskiem i włożonym bezpiecznikiem jednak nie da się czyli przycisk jest sprawny. Pozostaje sprawa przekaźnika od przeciwmgielnych - może coś tam się robi, że mam te problemy. Spróbuję go podmienić, a póki co można śmigać bez tego bezpiecznika. Dziś może ze 20 razy zgasiłem i zapaliłem i gdy tylko wkładałem bezpiecznik to nie szło wyłączyć więc jestem pewny stacyjki 100%
sTERYD - Sro Mar 25, 2020 23:37
A może wiązka tylnej klapy?
Remigiusz - Czw Mar 26, 2020 09:58
Lampy mglowe tylnie sa sterowane przez ten czerwony BCU czy MFU na, jak zwal tak zwal , na tyle bezpiecznikow.
Jaki to jest nr bezpiecznika ? Bo niestety w Rave nie ma schematu numeracji skrzynki bezpiecznika starego typu
[ Dodano: Czw Mar 26, 2020 09:58 ]
Dobra poszukalem, w rave dla 420 jest schemat bezpiecznikow starego typu Bezpiecznik ktory ty wyciagasz jest odpowiedzialny za MFU czyli tk jak pisalem. Jest to Nr 20 i ma miec 7.5 A
Thomson - Czw Sty 26, 2023 13:38
andrewk napisał/a: | Dzięki za odpowiedź. Zegary świecą , obrotomierz działa po wyjęciu kluczyka. Zegarek gasnie. Dziś przeglądałem wiązkę silnikową, poprawiałem izolacje i układałem tak jak to powinno byc. Przy okazji odnowiłem całe mocowanie aku więc nie było kiedy dalej grzebać. Jutro sprawdzę wiązkę kabinową i stacyjkę. Jest jakiś sposób na sprawdzenie stacyjki ?
[ Dodano: Wto Mar 24, 2020 12:35 ]
Grzebałem i nic nie wskórałem Bezpieczniki w kabinie wszystkie ok. Stacyjka wydaje się też być ok - nie wiem jak ją do końca sprawdzić ale gdy włączam zapłon, następnie cofam kluczyk i go wyjmuję. Wentylator i zegarek gaśnie. Licznik świeci. Wyciągam wtyczki od stacyjki - licznik ciągle świeci:
Obrazek
Dopiero gdy wyciągnę zaznaczony bezpiecznik to licznik gaśnie:
Obrazek
Może wyłączając zapłon musi na, którymś kabelku pojawić się napięcie i wtedy ECU odcina paliwko i wyłącza licznik ?
[ Dodano: Sro Mar 25, 2020 09:23 ]
Dziś rozebrałem kostkę stacyjki i styki są jak nowe, wyczyściłem rozpuszczalnikiem i jest bez zmian - czyli stacyjka odpada. |
Odświeżam temat, bo mam ten sam problem. Auto po odpaleniu silnika pracuje i nie da się go zgasić. Rover 45 2.0 Diesel 2000rok. Pomaga dopiero wyjęcie wspomnianego wyżej bezpiecznika. Czy koledze wyżej udało się problem rozwiązać?
W zasadzie wyjęcie bezpiecznika 7,5A od MFU poniekąd rozwiązuje problem - auto zachowuje się normalnie, odpala i gaśnie przy użyciu kluczyka. Gdy bezpiecznik jest włożony, po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon oraz jego wyjęciu zegary zostają zasilone w postaci podswietlenia stanu licznika oraz kontrolek. Po wyjęciu bezpiecznika zegary gasną, ponowne zamontowanie bezpiecznika w tym momencie nie powoduje jego zasilenia ponownie aż do czasu przekręcenia kluczyka na zapłon i znowu jego wyjęciu i tak w kółko. Przy pracującym silniku i wyjęciu kluczyka po prostu nie gaśnie, działa również obrotomierz. Odpięcie elektrycznie stacyjki również nie powoduje nic. Wyjęcie w tym momencie przekaźnika "silnika" (R4) w skrzynce bezpieczników pod maską powoduje zgaszenie silnika ale nadal zasilone pozostają zegary. Pomaga dopiero wyjęcie bezpiecznika. Ktoś pisał o jakimś przebiciu w samym module MFU, profilaktycznie został wymieniony na inny o identycznych oznaczeniach jednak problem pozostał bez zmian. Jakieś pomysły co mogę sprawdzić dalej zanim zmuszony będę przesiedzieć na dobre w schematach elektrycznych całej instalacji?
|
|