|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z odpalaniem rano gdy jest zimny
kaneda - Sro Cze 15, 2016 22:16 Temat postu: [R75] Problem z odpalaniem rano gdy jest zimny Witam wszystkich od tygodnia jestem posiadaczem Rover 75 1.8 w gazie i z automatem, od momentu zakupu mam zawsze z rana problem z odpalaniem, muszę poczekać z kilka sekund za nim odpali rano czasem odpala za drugim razem jak przekrece kluczyk. Boję się, ze to będzie jakaś kosztowna naprawa a za auto i tak już dużo zapłaciłem w dodatku zauważyłem że jak jest zimny to słychać lekkie klekotanie w silniku później jak się rozgrzeje to klekotanie znika.
Może ktoś miał podobny problem? U mnie mechanicy mówią że to auto to wynalazek
Dominoz - Sro Cze 15, 2016 22:37
Na początek...kable, świece...?
P.S. Popraw nazwę tematu zgodnie z regulaminem.
longer86 - Sro Cze 15, 2016 22:41
Moderator longer86 informuje
Uwaga! Ten temat zostanie usunięty jeśli autor nie poprawi jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, autor musi w pierwszym poście użyć funkcji
dzelo23 - Czw Cze 16, 2016 06:39
Klekotanie zaraz po odpaleniu to najprawdopodobniej hydrauliczne popychacze zaworów. W większości przypadków pomaga zmiana oleju (jaki masz zalany?).
Aby wykluczyć wpływ LPG na poranne problemy z odpalaniem ostatni kilometr jazdy przed zgaszeniem przejdź na Benzynie (wyłącz LPG na centralce).
Jeżeli to nic nie zmieni to będziemy odpalić na "raty"
W międzyczasie możesz użyć szukajki i poczytać bo sporo jest o tym na Forum.
[ Dodano: Czw Cze 16, 2016 07:39 ]
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=95046
kaneda - Czw Cze 16, 2016 07:48
Olej jaki mam zalany to 10/40 , jaki olej polecacie do tego silnika?
W dodatku dzis auto mi z rana zwariowalo i po odpaleniu miało obroty na 4000 i tak przez kilka minut
[ Dodano: Czw Cze 16, 2016 08:48 ]
Ledwo dojechałem do pracy silnik chodził ciągle na 3000-4000 obrotów wyjęłam bagnet od oleju i biały dymek polecial:(
dzelo23 - Czw Cze 16, 2016 08:47
Bardziej mi chodziło o markę oleju bo 10w40 jest zalecany do k serii. Mi pukały ma castrolu, na motulu a teraz na valvoline jest cisza.
Odnośnie trzymania wysokich obrotów to silniczek krokowy do sprawdzenia/czyszczenia i szczelność dolotu. Następnym razem jak dostanie takich obrotów to ściśnij wężyk od krokowca, jeżeli obroty spadną to masz winowajcę.
Dymek jeżeli poleciał tylko chwilę a nie cały czas to bym się nie przejmował tylko sprawdzał co jakiś czas jak to się zachowuje. Dymek przez chwilę to może być woda która zbiera się w wyniku różnicy temperatur a noce ostatnio były chłodne.
kaneda - Czw Cze 16, 2016 09:06
Gdzie znajdę ten wężyk od krokowca? Mogę na takich obrotach przejechac 15 Kilometrów?
dzelo23 - Czw Cze 16, 2016 09:37
Zaznaczone na czerwono wężyk i krokowiec. Ja bym nie miał serca jechać na takich obrotach zaraz po odpaleniu auta i na pewno nie przedłuży to żywotności uszczelki pod głowicą
kaneda - Czw Cze 16, 2016 09:53
Wielkie dzięki za pomoc najgorzej, że to automat więc holowanie odpada ciężko jest wymienić krokowiec?
sknerko - Czw Cze 16, 2016 10:41
kaneda napisał/a: | ciężko jest wymienić krokowiec? | Moja córka sama wymieniła wczoraj
kaneda - Czw Cze 16, 2016 18:30
Już wiem co się stało, że obroty były takie wysokie, wypiął się wężyk ciśnieniowy ktoś go skleił na silikon i ciśnienie go wypieło:)
|
|