Zobacz temat - [R75] Problem z odpalaniem rano gdy jest zimny
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z odpalaniem rano gdy jest zimny

kaneda - Sro Cze 15, 2016 23:16
Temat postu: [R75] Problem z odpalaniem rano gdy jest zimny
Witam wszystkich od tygodnia jestem posiadaczem Rover 75 1.8 w gazie i z automatem, od momentu zakupu mam zawsze z rana problem z odpalaniem, muszę poczekać z kilka sekund za nim odpali rano czasem odpala za drugim razem jak przekrece kluczyk. Boję się, ze to będzie jakaś kosztowna naprawa a za auto i tak już dużo zapłaciłem :( w dodatku zauważyłem że jak jest zimny to słychać lekkie klekotanie w silniku później jak się rozgrzeje to klekotanie znika.
Może ktoś miał podobny problem? U mnie mechanicy mówią że to auto to wynalazek :(

Dominoz - Sro Cze 15, 2016 23:37

Na początek...kable, świece...?

P.S. Popraw nazwę tematu zgodnie z regulaminem.

longer86 - Sro Cze 15, 2016 23:41


Moderator longer86 informuje

Uwaga! Ten temat zostanie usunięty jeśli autor nie poprawi jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, autor musi w pierwszym poście użyć funkcji



dzelo23 - Czw Cze 16, 2016 07:39

Klekotanie zaraz po odpaleniu to najprawdopodobniej hydrauliczne popychacze zaworów. W większości przypadków pomaga zmiana oleju (jaki masz zalany?).
Aby wykluczyć wpływ LPG na poranne problemy z odpalaniem ostatni kilometr jazdy przed zgaszeniem przejdź na Benzynie (wyłącz LPG na centralce).
Jeżeli to nic nie zmieni to będziemy odpalić na "raty" :d
W międzyczasie możesz użyć szukajki i poczytać bo sporo jest o tym na Forum.

[ Dodano: Czw Cze 16, 2016 07:39 ]
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=95046

kaneda - Czw Cze 16, 2016 08:48

Olej jaki mam zalany to 10/40 , jaki olej polecacie do tego silnika?
W dodatku dzis auto mi z rana zwariowalo i po odpaleniu miało obroty na 4000 i tak przez kilka minut

[ Dodano: Czw Cze 16, 2016 08:48 ]
Ledwo dojechałem do pracy silnik chodził ciągle na 3000-4000 obrotów wyjęłam bagnet od oleju i biały dymek polecial:(

dzelo23 - Czw Cze 16, 2016 09:47

Bardziej mi chodziło o markę oleju bo 10w40 jest zalecany do k serii. Mi pukały ma castrolu, na motulu a teraz na valvoline jest cisza.
Odnośnie trzymania wysokich obrotów to silniczek krokowy do sprawdzenia/czyszczenia i szczelność dolotu. Następnym razem jak dostanie takich obrotów to ściśnij wężyk od krokowca, jeżeli obroty spadną to masz winowajcę.
Dymek :hm: jeżeli poleciał tylko chwilę a nie cały czas to bym się nie przejmował tylko sprawdzał co jakiś czas jak to się zachowuje. Dymek przez chwilę to może być woda która zbiera się w wyniku różnicy temperatur a noce ostatnio były chłodne.

kaneda - Czw Cze 16, 2016 10:06

Gdzie znajdę ten wężyk od krokowca? Mogę na takich obrotach przejechac 15 Kilometrów?
dzelo23 - Czw Cze 16, 2016 10:37

Zaznaczone na czerwono wężyk i krokowiec. Ja bym nie miał serca jechać na takich obrotach zaraz po odpaleniu auta i na pewno nie przedłuży to żywotności uszczelki pod głowicą :D
kaneda - Czw Cze 16, 2016 10:53

Wielkie dzięki za pomoc :) najgorzej, że to automat więc holowanie odpada :( ciężko jest wymienić krokowiec?
sknerko - Czw Cze 16, 2016 11:41

kaneda napisał/a:
ciężko jest wymienić krokowiec?
Moja córka sama wymieniła wczoraj :mrgreen:
kaneda - Czw Cze 16, 2016 19:30

Już wiem co się stało, że obroty były takie wysokie, wypiął się wężyk ciśnieniowy ktoś go skleił na silikon i ciśnienie go wypieło:)