Zobacz temat - [75] Szarpanie silnika przy włączonej klimatyzacji
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [75] Szarpanie silnika przy włączonej klimatyzacji

Avres - Sro Cze 22, 2016 20:26
Temat postu: [75] Szarpanie silnika przy włączonej klimatyzacji
Witam, przy włączonej klimatyzacji podczas jazdy czuję, że silnik szarpie, nie jest to mocno wyczuwalne ale jednak, gdy klima działa słychać takie jakby pyrkanie, ciężko mi to inaczej opisać, szarpanie zaczyna się w okolicy 2-3 tysięcy obrotów.
Co może być nie tak?

dj_darco - Sro Cze 22, 2016 20:52

wentylator chłodnicy działa ?
Avres - Sro Cze 22, 2016 21:57

Nie mam pojęcia, jak mogę to sprawdzić?
AdaskoC - Sro Cze 22, 2016 22:08

Avres napisał/a:
Nie mam pojęcia, jak mogę to sprawdzić?


Odpalasz auto, włączasz klimatyzację(czyli tryb "econ" ma zniknąć na panelu klimatronika) i patrzysz czy wentylator sie po chwili załączył.

Wentylator powinien tez w miarę wolno chodzić, bo jeśli kręci się jak szalony(tzn słychać mocno szum wiatru) to oznacza że ma popsute niższe biegi.
Ale to było kilka milionów razy opisane już na forum :)

Avres - Sro Cze 22, 2016 22:09

Wentylator się nie załącza.
AdaskoC - Sro Cze 22, 2016 22:11

Avres, to teraz wypadało by go podpiąć na krótko i sprawdzić czy jest spalony czy problem może gdzieś w instalacji jest. Choć jak wiemy to raczej będzie silnik wentylatora do regeneracji/wymiany.
Avres - Sro Cze 22, 2016 22:17

Ehhh, ale mi się sztuka trafiła, jeszcze tyle rzeczy do naprawy, ale cóż, będzie wdzięcznie jeździł.

Czym grozi jazda z uszkodzonym silnikiem wentylatora?

prebenny - Sro Cze 22, 2016 22:19

Uszkodzeniem uszczelki pod głowicą i przegrzaniem silnika.
AdaskoC - Sro Cze 22, 2016 22:20

Avres napisał/a:
Czym grozi jazda z uszkodzonym silnikiem wentylatora?


Przy tym silniku i obecnej pogodzie to uszkodzeniem silnika samochodu, a konkretniej jego kilkukrotnym przegrzaniu.

Sprawny wentylator chłodnicy w tym aucie i przy silniku K-serii to pierwszorzędna sprawa. W dieslu jeszcze można ryzykować jazdę z uszkodzonym, bo powolnie się nagrzewa.

Avres - Sro Cze 22, 2016 22:21

Widziałem cenę wentylatora do mojego 2.5 v6 za ok 500zł bez wysyłki, czy to są "normalne ceny"?
AdaskoC - Sro Cze 22, 2016 22:22

Jeśli jest sprawny i podziała jeszcze to jak najbardziej :)

Ale tu kolega na forum w dobrej cenie regeneruje to możesz sie do niego uśmiechnąć ;)

Avres - Sro Cze 22, 2016 22:25

Jak zwie się jegomość, który regeneruje wiatraki?
AdaskoC - Sro Cze 22, 2016 22:27

https://forum.roverki.eu/profile.php?mode=viewprofile&u=14206
longer86 - Sro Cze 22, 2016 22:28

Sash997
Avres - Sro Cze 22, 2016 22:29

Dziękuję serdecznie za pomoc, cóż autko postoi trochę, na szczęście zaraz wypłata :D
AdaskoC - Sro Cze 22, 2016 22:31

Avres napisał/a:
na szczęście zaraz wypłata


Jeszcze nie jedną wypłate w niego wpakujesz :D

Powodzenia!

R75 - Sro Cze 22, 2016 23:29

obecnie najlepszym i 100% pewnym sposobem na test wentylatora jest toaf :)
dj_darco - Sro Cze 22, 2016 23:51

Dobrze że silnika nie zagotowałeś :D Słyszałem że wentylator pasuje z jakiegoś Chryslera bodajże Voyager (lepszy nowy niż regenerowany) tylko jest problem z biegami wiatraczka ale to do ogarnięcia w normalnych pieniążkach.
sknerko - Czw Cze 23, 2016 08:33

dj_darco napisał/a:
(lepszy nowy niż regenerowany)
Przykro mi ale lepszy nie jest bo jest słabszy, regenerowany pochodzi dłużej
sash997 - Czw Cze 23, 2016 10:43

potwierdzam,od chryslera/dodgea ma nie więcej niż 300wat a napewno mniej niż ten mniejszy z R75 z silnikiem 1.8 do tego ma prawie 2 razy mniejsze śmigło więc może pochodzić troche ale w dieslu gdzie rzadko włącza sie inny bieg niż 1,podejrzewam że z małym śmigłem by nie wyrobił latem w V6 z chłodzeniem a po założeniu końcówki i śmigła z R75 spali sie dość szybko
Avres - Czw Cze 23, 2016 22:00

Fakt, bardzo się cieszę, że udało mi się w porę wyłapać usterkę, jeżeli chodzi o mnie to moja jazda autem (od prawie 2 miesięcy) to podjechać na zakupy i do dziewczyny, co daje może 20km tygodniowo :D , ale nie powiem, były momenty gdzie silnik musiał popracować, ufff...

Czy na bardzo krótkich odcinkach, na niskich obrotach można bez obaw pojechać tu i tam? to są trasy bez korków, i ogólnie bardzo krótkie, silnik nawet nie zdąży się dobrze nagrzać, no ale pytam żeby mieć spokojną głowę, że nie zakatuję biedaka :)

DamianW - Czw Cze 23, 2016 23:16

Mam ten sam problem. Nie działa mi wiatrak. Co prawda nic nie szarpalo. Dowiedziałem sie napełniając klimatyzację i szukam cały dzień silnika wentylatora i słabo to idzie. Ponoć duże znaczenie ma jaki silnik samochodu, jaka moc. Są wentylatory z dwoma, trzema i czterema kablami... Ja mam akurat R75 diesel 2.0 cdt 115KM z silnikiem na cztery kable.

Zaciekawił mnie temat regeneracji.

sash997 - Czw Cze 23, 2016 23:29

w dieslu występowały silniki z 2 przewodami i rezystorem oraz z 4 przewodami ale cały szkopuł w sterowniku(tej czarnej puszce przy wentylatorze), tylko w dieslu jest tam płytka elektroniczna z 3 przekaźnikami, we wszystkich benzynach są tam tylko 2 lub 3 przekaźniki i one w dieslu nie bedą poprawnie pracować