Zobacz temat - [R75] Po wyczyszczeniu krokowego obroty nie spadają
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Po wyczyszczeniu krokowego obroty nie spadają

czort - Sob Lip 23, 2016 21:34
Temat postu: [R75] Po wyczyszczeniu krokowego obroty nie spadają
Witam,
ostatnio zaczeły mi walić klapki kolektora ssącego.
Więc, nie dałem za wygraną i dwa razy podchodziłem do jego czyszczenia,
i udało się, cisza, przy okazji umyłem całą przepustnicę KROKOWy, inne czujniki,
Po złożeniu, źle, obroty nie chcą spaść na te 750, tylko utrzymują się na 1040,
po właczeniu klimy spadną na 850,.
Ale często się zawieszają na około 2000..
Co się stało, Silniczek krokowy po czyszczeniu zepsuł się,??
jak obroty się zawieszą na 2000, to jak ścisnę ten wężyk od filtra, od tej gumy, co wchodzi na obudowę krokowego, obroty spadną, i jest ok, al jakby ssanie..
tak samo jak odepnę MAM SENSora, obroty spadną na 740-760, ale falują w szybkim tempie,
Podmieniłem Mapasenora i tak samo...

Co się stało???

Źle zamontowałem korektor??
Pryskałem plakiem w wiekszość miejsc, co by miało ciągnąć lewe powietrze!

AdaskoC - Nie Lip 24, 2016 07:14

Sprawdź krokowy. Jeśli układ jest szczelny to w tym przypadku powinien to być on winowajcą.
Bartina - Nie Lip 24, 2016 09:52

Mozliwe ze pod wiekszym obciazeniem ,dluzszym dzialaniu silnika, pojawia sie gdzies nieszczelnosc i lapie lewe powietrze.

Ale jesli ,pozniej znow jest tak samo ,to jednak moze byc krokowy. Jak kolega UP napisal.

Posprawdzaj jeszcze wszystkie weze czy gdzies nie lapie powietrza. To czesty problem wysokich obrotow na biegu jalowym.

czort - Nie Lip 24, 2016 11:39

Sprawdziłem już prawie wszystkie możliwe miejsca, które mogłyby łapać lewe powietrze,
Chyba że, przy montażu kolektora, któraś uszczelka, oring, źle się ułożył i tamtędy też łapie od tyłu.????
Krokowy, to chyba jedynie muszę wymienić, bo już bardziej wyczyścić jego nie można.
Czyli, zawieszające sie obroty to Krokowy,
a obroty wysokie, czyli nie spadające na 750, to lewe powietrze?

Bartina - Nie Lip 24, 2016 12:20

Moim zdaniem jesli nie spadaja i sie utrzymuja wysokie obroty to lewe powietrze. A za zawyzone i jednak falujace to musi byc krokowy
tomgdax - Pią Maj 10, 2019 09:20

Ostatnio zabralem sie za wyczyszczenie przepustnicy, silniczka krokowego i czujnika w kolektorze ssacym, bo falowaly mi obroty. Czyszczenie zrobilem srodkiem do czyszczenia metali, pewnie to samo co do hamulcow. Caly syf pieknie wyczyscilo.
Zlozylem do kupy i .... kiszka bylo gorzej jak przed czyszczeniem. Obroty wariowaly nie schodzily ponizej 1200/mi .
Powodem byl krokowy. Wyciagnalem go i dodatkowo oczyscilem plynem MoS2 , ktory delikatnie smaryje powierzchnie. Pomoglo. Auto chodzi jak powinno.
Moja rada, dobrze wyczyscic a potem nsmarowac.