|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czyszczenie węży wody
kaneda - Sro Lip 27, 2016 18:34 Temat postu: [R75] Czyszczenie węży wody Witam, w moim R75 przy wymianie węża wody zauważyłem coś tłustego i czrnego w przewodzie od wody, ta maź jest strasznie lepka wiec zapewne to objaw uszczelki pod głowicą, ma ktoś jakiś pomysł jak wyczyścić rurki z tego syfu i czy trzeba oczyszczać też chłodnice i nagrzewnice?
dzelo23 - Sro Lip 27, 2016 21:28
Są specjalne środki do płukania układów chłodzenia np. http://www.hil.pl/-p-47.h...CFQHbcgod1MoHgg
Wg mnie czarna, lepka maź wcale nie świadczy o hgf'ie ale raczej o tym że układ chłodzenia ma już swoje lata. Maź ta to może być chociażby osad z węży.
AdaskoC - Sro Lip 27, 2016 21:51
dzelo23, nie ma co się oszukiwać. Czarne i tłuste w układzie chłodzenia silnika 1.8 to albo pozostałości po HGF albo HGF.
Tak, jak robisz czyszczenie węży, to wymyj też chłodnicę i nagrzewnicę.
A pierw zrób test uszczelki pod głowicą.
kaneda - Sro Lip 27, 2016 23:18
No właśnie to jest dziwne bo jeden mechanik robił mi test na hgf i stwierdził, ze nie ma oznak uszczelki pod głowicą, później drugi mechanik stwierdził, ze skoro jest osad na przewodach i auto się grzeje to napewno jest hgf, w dodatku auto wcześniej mi się często grzalo i przewód od wody mi strzelił ten przy nagrzewnicy, czasem auto rano kopci i nie chodzi na wszystkich cylindrach przez chwilkę.
[ Dodano: Czw Lip 28, 2016 00:18 ]
Jeszcze jedna sprawa byłem w warsztacie polecanym na forum , nie podam nazwy by nie psuć im dobrej opini bo może akurat jak ja tam byłem to mieli zły dzień, powiedzieli mi po polizaniu oleju i sprawdzeniu korka oleju ze to hgf, bez żadnego testu i rozkręcenie silnika myślę sobie ok może i hgf, pytam o cenę to powiedzieli mi 1600 zl. Dodając, ze nie wiadomo czy warto robić to auto bo może okaże się, ze dojdzie coś dodatkowo i wtedy kwota może wzrosnąć do 5 tysięcy, w tym momencie moja dziewczyna się rozplakala bo to jej auto w dodatku kocha markę rover i ten model był jej autem marzeń.
Z tego co sugerował nam mechanik wynikało by dac auto na złom, dlatego zabrałem od niego R75 do mechanik z mojego miasta za robocizne wymiany uszczelki weźmie 500 zl. Plus części, (komplet uszczelek 350 zl.)
dawidd - Czw Lip 28, 2016 05:40
dobrym i tanim sposobem jest użycie proszku do prania do wyczyszczenia układu po hgf. Rozpuszczasz trochę w butelce i wlewasz w układ - musi pochodzić z 15 min. Wylewasz i zalewasz woda i znów z 15 min - tak aby poszło na chłodnicę(dobrze jest lac ciepłą wodę - szybciej sie otworzy termostat) Płukanie robisz tak długo i tyle razy az przestanie lecieć woda z detergentem - ok 5 razy w praktyce. Metodę z proszkiem na r416 wypraktykowałem i sprawdza się.
longer86 - Czw Lip 28, 2016 08:25
równie dobrze może płukać też układ wodą z płynem do naczyń, też skutecznie przemyje układ z tłustych osadów
kaneda - Czw Lip 28, 2016 14:41
Taki mam osad w silniku jak odrkrecilem korek, biorę się za czyszczenie przewodów wody i całego układu, ciekawe czemu rover mi się grzeje?
[ Dodano: Czw Lip 28, 2016 15:40 ]
W przewodach jest jakiś czarny lepki osad na szczęście udało mi się go wymyc.
[ Dodano: Czw Lip 28, 2016 15:41 ]
Dodam, ze jeżdżę na krótkich odcinka 10 KM.
dawidd - Czw Lip 28, 2016 20:23
longer86 napisał/a: | równie dobrze może płukać też układ wodą z płynem do naczyń |
nie bardzo, płyn sie bardzo pieni w przeciwieństwie do proszku. Spieniony płyn zapowietrzy układ.
kaneda - Czw Lip 28, 2016 20:30
Właśnie dziwne bo u mnie układ jest często zapowietrzony, ostatnio woda mi w układzie bulgotala i termostat późno się otworzył
dawidd - Czw Lip 28, 2016 20:51
sprawdź czy zaworek w kolektorze jest sprawny
AdaskoC - Czw Lip 28, 2016 21:05
Jeśli olej lub ten osad pod korkiem oleju jest słodki to HGF z pewnością.
A co do wymiany uszczelki w K-serii to nie takie hop siup by pojeździł spokojnie przez lata. Doświadczeni mechanicy rovera mają opracowane metody wymiany uszczelki głowicy, oparte na wieloletniej praktyce
Odpowiednie poskładanie tego silnika i rozsądne jego użytkowanie to klucz do sukcesu.
kaneda - Sob Lip 30, 2016 08:48
W poniedziałek daje auto na wymianę uszczelki pod głowicą, kupiłem zestaw uszczelek na allegro za 350 zl.
Macie jakieś wskazówki dla mojego mechanika by czegoś nie uszkodził bo z tego co czytam to nie jest taka prosta sprawa by wymienić uszczelkę w silnikach z seri K
dzelo23 - Sob Lip 30, 2016 10:15
Wskazówki dla mechanika?
Wraz z uszczelką powinna być karteczka z instrukcją montażu, klucz dynamometryczny i do roboty. Ten silnik nie jest kosmicznym wynalazkiem, wystarczy się przyłożyć sumiennie do roboty a nie robić na czas bo następne auto czeka.
kaneda - Sob Lip 30, 2016 19:31
Mechanik mi powiedział, ze przy tych silnikach jest trochę zabawy bo trzeba się dostać do wału korbowego bo tam są długie śruby.
[ Dodano: Sob Lip 30, 2016 12:39 ]
Dzelo23 tu masz rację trzeba się przyłożyć, a wiadomo jak większość robi by jak najszybciej auto wyjechało z warsztatu
[ Dodano: Sob Lip 30, 2016 20:31 ]
Jeszcze mam jedno pytanie czy przez uszczelkę pod głowicą auto może szybko łapać temperaturę? Bo
Jadąc do mechanika auto momentalnie po przejechaniu 4 kilometrów zlapalo mi temperetaure prawie na Maxa
dawidd - Sob Lip 30, 2016 21:02
wskazówki - jesli nie robil silnika serii k to poszukaj innego mchanika. Jesli jednak będzie go robił to niech przyjrzy sie kołom rozrządu walka ssacego i wydechowego, można je zalozyc dwojako.
Jeśli po zdjęciu głowicy będą kolki plastykowe - koniecznie niech wymieni na metalowe które powinny byc z uszczelka.
Niech usunie kulkę z zaworka w kolektorze ssącym.
Blok powinien byc dotarty.
Śruby głowicy koniecznie sprawdzone lub nowe.
Glowice niech sprawdzi na szczelność + planowanie, max 0.2mm (przy większym moze byc spalanie stukowe i inne cuda, chociaż ja pociagnąlem znacznie znacznie więcej )
Szklanki najlepiej rozebrać, wymyc i na olej poskładać
Górną cześć glowicy, glowiczka składa sie nie na silikon tylko na klej
tak ogólnie to co na szybko pamiętam - moze inni cos dołożą
A i koniecznie od strony rozrządu wymień wszystkie simeringi (uszczelki walków i walu)
kaneda - Sob Lip 30, 2016 22:56
Dzięki za pomoc dawidd Przekaże mu wskazówki
[ Dodano: Sob Lip 30, 2016 23:56 ]
Jeszcze jedno pytanko czy po takim planowaniu będę miał spokój chociaż na dłuższy czas ? Bo chce tym autem jechać na wakacje a boję się ze nie dojadę
dawidd - Nie Lip 31, 2016 06:37
planowanie to tylko jeden etap naprawy. Jeśli wszystko inne będzie zrobione dobrze, to z pewnością pojeździsz. Warto tez zastanowić sie nad przerobieniem termostatu na prt, ale to juz osobny temat
Uszczelkę pod głowicę polecam victor reintz, silikonowa. Te wzmacniane warstwowe ... rożnie z nimi bywa.
Opisów jak prawidłowo wymienić uszczelkę w k serii jest na forum mnóstwo, pod r 400 tez popatrz, 1.6 to praktycznie to samo co 1,8 w r75
[ Dodano: Nie Lip 31, 2016 07:37 ]
aa i ważna rzecz - dokręcasz śruby głowicy najpierw wszystkie na 20 Nm, a później 2x po 180 stopni - od to ci taka dziwna metoda zalecana przez producenta.
Jest jeszcze "normalny" sposób każdą co 10 Nm dokręcić az dojdziemy do 55Nm, chociaż ja bym polecił ta pierwsza metode
tu masz tez sporo info o silniku
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=31387
Nie czytałem teraz tego tematu, ale w jednym z nich oprawca poleca metodę składania glowiczek (nie pomyl z glowica ) na szkło wodne - gosci naprawdę sie zna dobrze, ale ta metoda akurat jest do niczego i nie polecam takich eksperymentów. Tylko klej anaerobowy
adam_26 - Nie Lip 31, 2016 07:17
Jeszcze przepłukać cały układ chłodzenia po HGF, osobiście bym zainwestował od razu w nowy termostat PRT.
kaneda - Nie Lip 31, 2016 09:32
To jest ten termostat? : http://www.s-part.pl/30,p....8-benzyna.html
A komplet uszczelek pod głowicę zostawić mechanikowi by kupił czy lepiej samemu kupić?
adam_26 - Nie Lip 31, 2016 11:58
Oczywiście że samemu, bo ci mechanior kupi co popadnie, kup pod głowicę tą co ci dawidd poleca Victor Reinz i koniecznie nowe śruby. O PRT dopytaj się w s-part czy to jest to samo co do rovera. Tu masz lekturę o PRT
https://www.roverki.eu/zr...mi-serii-k.html
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=589043#589043
kaneda - Pon Sie 01, 2016 08:54
Tak zrobię zamówić wszystko w s-part jutro zadzwonię do nich
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc, oby rover po naprawie jak najdłużej jeździł
[ Dodano: Pon Sie 01, 2016 09:54 ]
Tak wygląda termostat prt do Rover 75 na ktoś pojęcie jak to zamontować bo jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić jak to ma pasować i gdzie ktora rurka idzie
Link do zdjęcia : http://fotowrzut.pl/VY3DL53SGH
dawidd - Pon Sie 01, 2016 14:12
trzeba trochę przerobić instalacje. Oryginalny termostat wyrzucasz, a ten montuje sie gdzieś kolo chłodnicy, ale juz nie pamiętam jaki był schemat
dzelo23 - Pon Sie 01, 2016 16:28
Wyobraź sobie że to co widać na zdjęciu zamiast na podłodze leży ma chłodnicy.
Zaczynając od lewej strony ten grubszy wąż od dołu idzie na chłodnice dół, ten cienki wyżej który odchodzi od grubego idzie do zbiorniczka wyrównawcze a ten gruby od którego odchodzi cienki idzie na metalową rurkę prowadzącą do termostatu starego typu. Dwa które zostały to ten z lewej na głowice a odchodzący w prawo na chłodnice.
Tak mi się to widzi. Poszukam schematu i wkleje
[ Dodano: Pon Sie 01, 2016 17:28 ]
http://www.rimmerbros.co..../GRID001582.gif
Proszę
kaneda - Pon Sie 01, 2016 20:55
Ok dzięki za wytłumaczenie teraz już wiem co i jak ma iść
paolinio - Czw Sie 04, 2016 18:41
kaneda, syfek po awarii uszczelki zostaje w układzie chłodzenia na dłuuuuugo, ja już chyba ze trzy lata jeżdże po robocie , a w zbiorniczku cały czas pojawiaja sie drobinki, metoda najlepsza to co jakiś czas wypłukać zbiorniczek wody, bo tam syf największy się zbiera.
|
|