Zobacz temat - [R25] Luźne koło pasowe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Luźne koło pasowe

pino1309 - Pon Sie 08, 2016 11:19
Temat postu: [R25] Luźne koło pasowe
Witam serdecznie

Mam kolejny problem i chciałbym Was zapytać o poradę, wczoraj odkręciło mi się koło pasowe, stanęło bokiem więc straciłem wspomaganie i ładowanie, zatrzymałem się na pierwszym parkingu, sciagnąłem paski i dokręciłem wszystko dosyć mocno i nie było problemu z jazdą.

Dziś jadąc rano do pracy auto zrobiło ten sam numer, ale tym razem zauważyłem problem, bo mam wytarty klin ustalający i koło pasowe, przy kręceniu wałem zapomniałem, że zablokowalem rozrząd i i uslyszalem metaliczne pukniecie i widzę ze znaki na dole się nie pokrywają, czy mogę poprostu zdjąć pasek i przekręcic te 10 stopni zeby wróciło na znaki ? Jak sprawdzić, czy aby napewno rozrząd został poprawnie ustawiony ?

AndrewS - Pon Sie 08, 2016 22:36

pino1309 napisał/a:
dokręciłem wszystko dosyć mocno


"dość mocno" to pojęcie względne, serwisówki opisują moment coś koło 200 Nm, czyli w przybliżeniu 20kg na 1 metr (ramie) , żeby taki moment uzyskać trzeba solidnie zablokować koło zamachowe.

polofix - Wto Sie 09, 2016 20:57
Temat postu: Re: [R25] Luźne koło pasowe
pino1309 napisał/a:
Witam serdecznie

Mam kolejny problem i chciałbym Was zapytać o poradę, wczoraj odkręciło mi się koło pasowe, stanęło bokiem więc straciłem wspomaganie i ładowanie, zatrzymałem się na pierwszym parkingu, sciagnąłem paski i dokręciłem wszystko dosyć mocno i nie było problemu z jazdą.

Dziś jadąc rano do pracy auto zrobiło ten sam numer, ale tym razem zauważyłem problem, bo mam wytarty klin ustalający i koło pasowe, przy kręceniu wałem zapomniałem, że zablokowalem rozrząd i i uslyszalem metaliczne pukniecie i widzę ze znaki na dole się nie pokrywają, czy mogę poprostu zdjąć pasek i przekręcic te 10 stopni zeby wróciło na znaki ? Jak sprawdzić, czy aby napewno rozrząd został poprawnie ustawiony ?

Na małym kole rozrządu jest kropka. Jak zdejmiesz koło pasowe to ją zobaczysz.
A tak jak kolega ci pisze że dokręca się 200Nm , a chyba nawet 230. To jest bardzo dużo. Także dokręcanie na parkingu jest na chwilę. Teraz masz na pewno już podrobione małe koło i nie będziesz mógł już idealnie ustawić rozrządu.