Zobacz temat - [Freelander2.0td4] Dymi i odcina zapłon na wysokich obrotach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander2.0td4] Dymi i odcina zapłon na wysokich obrotach

Revoolvery - Pią Sie 12, 2016 21:01
Temat postu: [Freelander2.0td4] Dymi i odcina zapłon na wysokich obrotach
Witam,
Mam podobny problem z jak inni na tym forum czyli: mocno dymi nie spaloną mieszanką, brak mocy, falujące obroty, no niestety u mnie wymiana wtrysków i przeczyszczenie egru nie pomogła do tego pojawił się problem z wyłączaniem się zapłonu na wysokich obrotach co najdziwniejsze wszystko oprócz "check engine" ustaje po rozgrzaniu go do 90stopni.
Zauważyłem również że po przekręceniu zapłonu pompka pompuje cały czas, kiedy wcześniej wyłączała się po 5-7 sekundach, no ale żeby nie było tak prosto to jeszcze paliwo leje się z przewodów przelewowych na wtryskach (tylko przy sprawdzaniu, kiedy są normalnie podłączone nie leją się na wtryski).
Co tu robić z nim? :o

[ Dodano: Pią Sie 12, 2016 22:00 ]
Sprawdziłem na komputerze i 3 wtryski nadal leją.
Ale mam pytanie czy wtryski mogą powodować opóźnienie przy gaszeniu silnika oraz czy to normalne że paliwo się leje z przewodów przelewowych? (nie z wtrysków)

SyntaX - Sob Sie 13, 2016 13:15

Powiem tyle.
wtryski zawsze wymienia się kompletem a nie 2-3.
Chcesz dobry pewny komplet mam taki.
Dałeś nowe podkładki miedziane pod wtryski i nowe oringi ??
Jak nie masz odpowiedź.
Załatwiaj lawetę i targaj auto do mnie ogarnę to w kilka dni bo bujasz się z tym prawie miesiąc u niewłaściwego mechanika.
Ciśnienie na pompie wstępnej sprawdzone ??
Zawór na pompie CR sprawdzony ??
Ciśnienie pompy CR sprawdzone
Czujnik ciśnienia listwy wtryskowej sprawdzony.

Uszkodzone wtryski mogą jak najbardziej dawać takie objawy, ale przede wszystkim uszczelnienia i czujnik na pompie CR.

Skąd jesteś ??

longer86 - Sob Sie 13, 2016 14:53

A może tak zapiekła sie geometria turbo, przeladowuje, elektronika swiruje...
SyntaX - Sob Sie 13, 2016 14:59

To nie te objawy Panie.
Tu ewidentnie jest problem z układem paliwowym.
Mogą być wtryski albo wysterowanie ciśnienia paliwa.
Miałem już przypadki przypalonych tłoków na lejącym wtrysku dlatego trzeba to robić szybko.
Właśnie dzisiaj przyjechał taki w którym ktoś zaniedbał układ wtryskowy.

Wypalona uszczelka pod głowicą i przepalony tłok.
Przez kamerkę inspekcyjną widać przepalony tłok.

https://drive.google.com/open?id=0B3y3boDi9_lMelhjOFFDTkNDRlk
https://drive.google.com/open?id=0B3y3boDi9_lMaFpDUDE0UXRQTk0
https://drive.google.com/open?id=0B3y3boDi9_lMa0N3TTZKQ0R0M2s

zdzichu - Nie Sie 14, 2016 15:51

A niby dlaczego wymienia się wszystkie wtryski? Moźna teź od razu wymienić caly osprzęt a przy okazji teź silnik. Podkładki pod wtryskami takich objawó nie dają atym bardziej oringi.
SyntaX - Nie Sie 14, 2016 20:39

Nie mam ochoty pisać tego po raz 30.
Róbcie dalej po Januszowemu więcej zarobię na kapitalnym remoncie tego silnika.
Już piąty przed firmą stoi co wiedział lepiej.

Ale co ja tam wiem ja tam zwykły mechanik samouk jestem.

Revoolvery - Wto Sie 16, 2016 19:07

Gdzie znajdują się oringi o których mówisz ?
Teraz najbardziej mnie zastanawia czemu z przelewów się leje i te odcinanie zapłonu.
Podkładki nowe 2mm dobrałem wtryski z dwóch kompletów i jest w miarę dobrze.

SyntaX - Wto Sie 16, 2016 20:39

Mam akurat silnik TD4 po zrzucie głowicy - właśnie przez lejący wtrysk - wypaliło dziurę w tłoku.
Wtryski mam wyjęte to jutro zrobię fotki.
Generalnie na korpusie wtryskiwacza