Zobacz temat - [R75] Problem z klimą i Wiatrakiem chłodnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z klimą i Wiatrakiem chłodnicy

taba19 - Sob Sie 13, 2016 18:02
Temat postu: [R75] Problem z klimą i Wiatrakiem chłodnicy
Witam wszystkich serdecznie

Mam Problem z wiatrakiem chłodnicy mianowicie jak włączam klimę to wiatrak stoi i ani drgnie co bym nie robił milczy, natomiast gdy auto stoi na luzie od czasu do czasu sam się załącza w tedy klima działa i ładnie chłodzi (ale gdy się wyłączy to od razu lipa)jak wiatrak nie działa to klima wali ciepłym powietrzem ( nie chłodzi)
Sprawdzałem w Toaf w zakładce Kontrola wiatrak i na każdej z 3 opcji wentylatora wolne, średnie czy szybkie milczy tylko raz mi się udało go załączyć ale to chyba samo auto zrobiło na opcji wolne

co to morze być i co teraz począć bo mam 3 rozwiązania
1 wymiana wentylatora z modułem 400 zł (masakra ) bo w tym tygodniu wymieniałem pompkę i też poszło 400 ( ale jak trzeba będzie to trudno)
2 zdemontować silnik i wysłać do regeneracji za 350 zł
3 wymienić sam moduł sterowania o ile się da jeśli tak to jak albo jak to ustrojstwo naprawić ??
takie mam typy i podejrzenia ze to padło wiatrak albo moduł ale toaf nic mi nie pokazał z błędów

Co wy na to dobrzy Ludzie ?? :?: :?:

janio - Sob Sie 13, 2016 18:43

Najpierw sprawdź wentylator na krótko, potem sprawdź szczotki. Z wydawaniem pieniędzy zaczekaj, może nie będzie takiej potrzeby.
taba19 - Sob Sie 13, 2016 18:55

Właśnie sprawdziłem Bezpieczniki RELAY 5 i bezpiecznik FUSE 4 (15A i są ok
Mówisz ze mam sprawdzić na krótko ale nie wiem jak, jest gdzieś jakiś poradnik czy co bo z tym to nie miałem do czynienia
a jeśli mogę zapytać to co ci przychodzi do głowy skoro wentylator się załącza tylko sam jak silnik chodzi na jałowych ?? jak włączam klimę to ani drgnie

janio - Sob Sie 13, 2016 19:57

Jeżeli bezpieczniki są sprawne jak piszesz, to aby szukać gdziekolwiek i cokolwiek, musisz mieć 100% pewności, że wentylator też jest sprawny. Wytarte szczotki lub szczotka, mając słaby docisk przez sprężynkę na komutator może powodować różne objawy. Aby czegoś nie pogorszyć daj sprawdzić na krótko elektrykowi samochodowemu, sam chyba nie dasz rady. Chyba, że TOAFem to zrobisz.
longer86 - Sob Sie 13, 2016 20:08

Na 99% skonczyly sie szczotki, przetarly komutator, jak zaiskrzy to wiatrak zalapie.

Wyciągnij wiatrak, wpisz w Google roverki wymiana komutatora. I przy odrobinie samozaparcia za 50 zl masz zregenerowany wentylator.

adam_26 - Sob Sie 13, 2016 20:33

Jak sprawdzić na ostro masz tutaj opisane:
https://www.roverki.eu/zr...e-rover-75.html
a regeneracja:
http://olx.pl/oferta/siln...html#86cc89231e

longer86 - Sob Sie 13, 2016 21:46

Albo tutaj:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=81046

taba19 - Nie Sie 14, 2016 09:54

Super poradniki ale zęby się do tego dobrać to muszę niesetny cały przód rozbroić i szczerze powieszawszy cała noc nie spałem i myślałem czy podołam wymianie tego silnika

I teraz mam jeszcze jedno pytanie czy ktoś z was się orometrie jaki tam jest silnik w tym moim autku z rocznika 2000R? 2.0 v6 ?? Bo szczerze mówiąc chyba wole zakupić już zrobiony niż babrać się cały dzień i go nie zrobić albo unieruchomić auto na cały tydzień bo tyle pewnie zejdzie z rozbiórka wysyłka i czekaniem na dostawę i montażem

sash997 - Nie Sie 14, 2016 10:04

najprawdopodobniej jest tam silnik 4 przewodowy,zdarzały sie też 3 przewodowe ale rzadko z tym że to nie był 3 przewodowy taki jak w 1.8 których pełno na alegro
taba19 - Pon Sie 15, 2016 22:10

Rozkręciłem dziadostwo I wysyłam na regenerację koledze sash997 mam nadzieje ze na Piatek uda mu się to zrobić a tu foteczka z rozkręcenia
i pytanko koło zbiornika spryskiwaczy dyndała mi jakaś kostka na 2 przewodach do niczego nie była podłączona od czego ona jest ?? to jest ta sama wiazka przewodów co kostka od pompki spryskiwaczy

prebenny - Pon Sie 15, 2016 23:50

Prawdopodobnie od pompki spryskiwaczy lamp.
taba19 - Pon Sie 15, 2016 23:54

hmm ale czegoś takiego w moim aucie mina
prebenny - Pon Sie 15, 2016 23:56

To, że spryskiwaczy lamp nie ma nie znaczy, że nie musisz mieć wiązki. Ja też spryskiwaczy lamp nie miałem a wtyczka wisiała. Pompy ABS z kontrolą trakcji nie mam, a wtyczki przygotowane. Początkowe roczniki wychodziły raczej z pełnym okablowaniem.
taba19 - Wto Sie 16, 2016 11:30

a widzisz taka fajna sprawa :)
sash997 - Czw Sie 18, 2016 21:16

o koledze już śmiga wiatrak
https://www.youtube.com/watch?v=9j7dumP2JEM

taba19 - Czw Sie 18, 2016 21:34

i dziękuję to się nazywa fachowiec

[ Dodano: Czw Sie 18, 2016 21:34 ]
a co tam u mnie dokładniej zrobiłeś ?? co wymieniłaś naprawiłeś ?? :smile: i chyba najważniejsze pytanie w jakim stanie był ten silnik dawno on już musiał taki być ??

Punx - Czw Sie 18, 2016 21:39

Potwierdzam :) Kolega Sash to prawdziwy fachman, żadnej roboty w 75 się nie boi, poprawia po miastowych mechanikach ... szkoda ze mi fejtka nie chce ogarniać :)
R75 - Czw Sie 18, 2016 22:09

Również polecam sash'a - naprawy wentylatorów ma już w "jednym palcu" :)

Bardzo dobry fachowiec, dobrze ogarnia inne tematy R75.