|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Nasze auta - Rover 75 - CDTI by staniapl
staniapl - Nie Sie 14, 2016 16:14 Temat postu: Rover 75 - CDTI by staniapl Witam,
W czerwcu stałem się posiadaczem R75. Wybór padł na te auto ponieważ kupione od znajomego importera aut z Belgii.
W Belgii od początku do końca jeden właściciel.
Przebieg 195000 raczej autentyczny (sprawdzany przez TOAF w 3 miejscach identyczny).
Kupowałem z świadomością, że to CDT (taki motor wpisany w brif) po konsultacjach i analizie mapy z kolegą MaReK - okazało się, że to CDTI.
Środek auta prawie jak nowy - bardzo dobrze utrzymany i zadbany.
Moje pierwsze odczucia z jazdy Roverem?
Na Plus:
+ Wygodna pozycja za kierownicą
+ Nietuzinkowy wygląd
Na Minus:
- Słaba dynamika jazdy (nad tym będę walczył - kiepski dół)
- długie skoki biegów
- dziwne odgłosy w środku (skrzypienie, jakieś przelewanie/odpowietrzenie się przy odpaleniu klimy)
Co zostało zrobione na dzień dzisiejszy:
- Naprawa wentylatora chłodnicy
- Napełnienie, odgrzybienie, ozonowanie klimy
- Wymiana filtrów paliwa, powietrza, kabinowego (węglowy)
- Wymiana oleju Mobil 10W40
- Wymiana płynu chłodzącego
[ Dodano: Nie Sie 14, 2016 17:14 ]
Wczoraj zrobiłem dokładniejszą diagnostykę auta - czyli logi statyczne i dynamiczne.
Proszę o rzucenie fachowym okiem na poniższe dane.
Pacjent dość słabo jedzie z dołu, wyczuwalnego kopa dostaje od ok 2400 rmp.
PRZYSPIESZENIE GAZ 100% NA 3 BIEGU OD 1200 - 4000 RMP
Link do czytelnego log-a:
http://stania.info/rover/3bieg130816.html
Co mnie zdziwiło to Lag turbosprężarki, zdaje sobie sprawę, że jest bez zmiennej geo ale jak widać turbo wstaje ledwie do 1 bara przy 2300 rmp.
To jest norma? Czy może ktoś to zweryfikować u siebie?
Poniżej wykres zadanego i rzeczywistego doładowania w funkcji rmp
Poniżej wartości przepływki w funkcji rmp
Do 2000 rmp są zaniżone odczyty (czy spowodowane są niedoładowaniem przez turbo?) dalej jest chyba ok - ale niech bardziej doświadczeni to ocenią.
JAZDA DYNAMICZNA 1,2,3,4 BIEG
Link do czytelnego log-a:
http://stania.info/rover/1234130816.html
BIEG JAŁOWY GAZ DO OPORU
Link do czytelnego log-a:
http://stania.info/rover/...echy130816.html
Jak widać max obroty doładowanie kuleje i chyba z tym związany zaniżony odczyt przepływki.
Dlaczego wartości nie osiągają zadanych wartości? (czyżby bez obciążenia - bieg jałowy - spaliny nie są wstanie napędzić turbo ?)
BIEG JAŁOWY SILNIK ROZGRZANY - KOREKCJA DAWKI OD RAZU PO ZAKUPIE
Link do czytelnego log-a:
http://stania.info/rover/korekcja-po-zakupie.html
BIEG JAŁOWY SILNIK ROZGRZANY - KOREKCJA DAWKI PO ZMIANIE FILTRÓW I WLANIU ŚRODKA DO CZYSZCZENIA WTRYSKÓW
Link do czytelnego log-a:
http://stania.info/rover/...ie-filtrow.html
Czy wskazania dawki na 1 cylindrze jest takie złe? Nie ukrywam, że sprawdzanie wtrysków to ostateczność w moim wypadku - brak w okolicy fachowca co by je sprawdził, auto musi być codziennie w eksploatacji i biorę pod uwagę trudności z wykręceniem wtrysku.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
longer86 - Nie Sie 14, 2016 16:38
Zajmij sie rurami od intercoolera, przy gazie w podłodze powinno być 1.25 bar
staniapl - Nie Sie 14, 2016 17:03
longer86 napisał/a: | Zajmij sie rurami od intercoolera, przy gazie w podłodze powinno być 1.25 bar |
Dzięki za zainteresowanie.
A jak to się ma do wartości wymaganych przez mapę ecu - w żadnym momencie mapa nie żąda 1.25 bara. Turbo ma w domyśle przeładować zadane wartości ? - Trochę dziwne.
Rury są na pierwszy rzut oka OK. Wszystkie połączenia, rury są suche bez oznak zaolejenia, auto przyspiesza bez najmniejszego dymka z wydechu.
longer86 - Nie Sie 14, 2016 17:41
To dziwne masz mapy. Zreszta ciśnienie na turbinie w żaden sposób nie jest ustawiane przez ecu. Po prostu ma być a za regulacje ciśnienia odpowiada gruszka waste gate wyregulowana na stale cisnienie
pietjak - Pon Sie 15, 2016 15:14
Zacne auto. Kolor jak mój, tylko nie kombi. Szkoda, że bez tempomatu.
Jeśli chodzi o CDT to miałem nówkę z salonu - po 5 tyś zrobiłem mapę w KRK w Vtechu ze 116 na około 150 km - Inny samochód. Wiem, że robili też coś z reakcją pedału gazu - bo auto było strasznie kluchowate.
Ale one tak mają, że zaczynają jechać tak od 2000 obr. Po korektach Vtech auto zaczynało się zbierać tak od 1650 obr. i znacznie mniej paliło - do 1.5 litra.
Sprzedawałem przy 421 tyś km w 2010 roku, ale dalej jeździ znajomy i ma ponad 650 tyś teraz. Także czip mu nie szkodzi.
W obecym Roverze też mam tak, że jakoś jedzie od 1000 do 1600 obr, potem czarna dziura i zaczyna ciągnąć od 1900.
To przelewanie w klimie jest z tego co pamiętam normalne - W nowym aucie to było i w moim obecnym CDT też jest.
staniapl - Pią Wrz 23, 2016 12:52
Dziś miałem trochę czasu posiedzieć przy aucie.
Cała karoseria została wypolerowana pastą Tempo, później zabezpieczona woskiem.
Dodatkowo pomalowałem szarowaty grill i siatkę w zderzaku na czarny mat - teraz prezentuje się dużo lepiej
W poniedziałek jeśli dotrze długo wyczekiwana stacja 2 DIN zabieram się za montaż.
Wojtek88 - Pią Wrz 23, 2016 13:46
staniapl napisał/a: | Cała karoseria została wypolerowana pastą Tempo |
ta pasta nie nadaje się do polerowania, jest to tzw. wypełniacz dla mirka handlarza, żeby auto się świeciło, nic więcej..
longer86 - Pią Wrz 23, 2016 13:50
Wojtek88 napisał/a: | staniapl napisał/a: | Cała karoseria została wypolerowana pastą Tempo |
ta pasta nie nadaje się do polerowania, jest to tzw. wypełniacz dla mirka handlarza, żeby auto się świeciło, nic więcej.. |
Cos w ten deseń właśnie miałem napisać , tempo w dłuższej perspektywie czasu zniszczy Ci lakier... Szkoda Twojej pracy, efekt moze i jest, ale kładąc nawet jakiś najtańszy wosk postąpił byś lepiej.
PS. Właśnie dlatego dazylem żeby utworzyć dział o kosmetykach do samochodu.
staniapl - Pon Mar 05, 2018 21:01
MAŁY UPDATE TEMATU
Brak czasu, więc z małym opóźnieniem ale nadrabiam zaległości ...
Październik 2016
W aucie zagościła stacja 2 DIN
(więcej o tym modelu w linku:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103616 )
Zainstalowano kamerę cofania, Nawigację, Sterowanie z kierownicy i generalnie jestem bardzo zadowolony
,
LISTOPAD 2016
Aura na zewnątrz niestety nieprzyjemna, a ja wziąłem się za wygłuszanie drzwi, nadobyłem w tym celu
MATY BUTYLOWE AB-25
oraz
K3s Pianka izolacyjna akustyczna 3mm z klejem
odporna na wilgoć,
Na pierwszy front poszły drzwi kierowcy, oczywiście jako świerzak zdjęcie i założenie boczka zajęło mi tyle czasu co samo wyklejanie,
W czasie prac padł mi telefon więc tylko jedno zdjęcie z prac
matą butylową wykleiłem zewnętrzne poszycie drzwi :
następnie wewnętrzne poszycie zaklejając szczelnie wszystkie otwory technologiczne, oraz uszczelniłem fabryczne mocowanie głośnika (przyszłościowo wymienione będzie na dystans MDF)
na to przylepiłem fabryczną piankę wygłuszeniową oraz dodatkowo pianką ks3 wykleiłem wewnątrz cały boczek.
Niestety mamy niskie temperatury i wygłuszanie pozostałych drzwi zostawiam na cieplejsze dni ...
Efekt jest niesamowity, zero gwizdów szumów wiatru (jak słychać to od drzwi pasażera).
Na szybko materiały zużyłem wyciszając maskę silnika, oraz klapę bagażnika.
[ Dodano: Sro Mar 08, 2017 12:26 ]
W między czasie w R75 zagościło nieco luksusu.
Samodzielnie wykonane podświetlenie nóg kierowcy i pasażera
[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 21:01 ]
UPDATE
W OSTATNIM MIESIĄCU WYMIENIONO
- Nowe sprężyny przód
- Nowe amortyzatory przód
- Nowe poduchy pod amortyzatorem przód
- Gumy pod stabilizatorem
- Akumulator
- Nowe opony letnie (komplet)
- Olej + filtr
|
|